Geef haus even tijd. Dan lukt het hem vast wel.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:28 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik denk dat er aan "The fact is that we can't account for the lack of warming at the moment and it is a travesty that we can't... Our observing system is inadequate" weinig te kneden is.
Het deed me nogal aan dit soort zaken denken.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:28 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik denk dat er aan "The fact is that we can't account for the lack of warming at the moment and it is a travesty that we can't... Our observing system is inadequate" weinig te kneden is.
quote:"Undeniably, the fossil record has provided disappointingly few gradual series. The origins of many groups are still not documented at all." (Futuyma, D., Science on Trial: The Case for Evolution, 1983, p. 190-191)
"There is still a tremendous problem with the sudden diversification of multi-cellular life. There is no question about that. That's a real phenomenon." (Niles Eldredge)
"The main problem with such phyletic gradualism is that the fossil record provides so little evidence for it. Very rarely can we trace the gradual transformation of one entire species into another through a finely graded sequence of intermediary forms." (Gould, S.J. Luria, S.E. & Singer, S., A View of Life, 1981, p. 641)
"Species that were once thought to have turned into others have been found to overlap in time with these alleged descendants. In fact, the fossil record does not convincingly document a single transition from one species to another." (Stanley, S.M., The New Evolutionary Timetable: Fossils, Genes, and the Origin of Species, 1981, p. 95)
Ach gut. Als Wouter Bos gehackte gegevens gebruikt om zwartspaarders op te sporen mag het wel. Hypocriet kutkabinet is het ook.quote:
Das mooi.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het deed me nogal aan dit soort zaken denken.
[..]
Ja het is mooi dat de originele emails ook beschikbaar zijn, want die bieden dus de context waaruit blijkt dat al die quotemines wel meevallen. Dan nog mis je een stuk context dat resulteert in de conclusie dat een referentie naar 'trick' wordt geïnterpreteerd als een of ander oplichterstruukje.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:44 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Das mooi.
Enkel zijn de originele emails ook bekend waaruit men kan concluderen dat er niet met zinnen is gespeeld. Dat er bijvoorbeeld zinnen her en der opnieuw achter elkaar geplaatst zijn zodat het lijkt alsof.
Tenzij je beweerd dat al die emails compleet herschreven of verzonnen zijn.
Ik ben het met je eens dat niet alle emails overtuigend zijn. Maar anderzijds zijn dat er velen ook wel weer.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja het is mooi dat de originele emails ook beschikbaar zijn, want die bieden dus de context waaruit blijkt dat al die quotemines wel meevallen. Dan nog mis je een stuk context dat resulteert in de conclusie dat een referentie naar 'trick' wordt geïnterpreteerd als een of ander oplichterstruukje.
Ik ben zelf ook geneigd te zeggen dat het een hype is en wetenschappers de boel belazeren om subsidiegeld op te strijken, zoals Begeman ook helder uitlegt:quote:Op woensdag 25 november 2009 15:20 schreef teknomist het volgende:
Het is in ieder geval mooi dat dit het begin van het einde is van de klimaathype.
In "Idiot America" ongetwijfeld ja.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:20 schreef teknomist het volgende:
Het is in ieder geval mooi dat dit het begin van het einde is van de klimaathype.
Dat zijn onderbuikgevoelens die in de kern van de discussie er niet toe doen.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
In "Idiot America" ongetwijfeld ja.
Oh maak mensen gerust belachelijk. Ik heb alleen niet zoveel op met de infantiele creationistisch aandoende benadering van wetenschap.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:40 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dat zijn onderbuikgevoelens die in de kern van de discussie er niet toe doen.
Zo kun je ook andere zaken belachelijk maken... wetenschappers bijvoorbeeld. Maar daar vlieg jij weer van in de gordijnen.
Zinloos.
zo eenvoudig ligt het niet. We weten hoe je reageert als dat werkelijk gebeurd.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh maak mensen gerust belachelijk.
Dus alle Amerikanen zijn idioten. Ook de wetenschappers waar (grotendeels) die klimaat theorieën, en ook deze emails, van komen.quote:Ik heb alleen niet zoveel op met de infantiele creationistisch aandoende benadering van wetenschap.
Nou, heel fijn dat jullie dat weten. Ik denk dat ik dan zelf ook eens in behandeling moet vanwege schizofrenie aangezien ik ook vaak genoeg kritiek heb op wetenschappers.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:58 schreef Matteüs het volgende:
[..]
zo eenvoudig ligt het niet. We weten hoe je reageert als dat werkelijk gebeurd.
Nee, het was een verwijzing naar een recent boek van Charles Pierce.quote:[..]
Dus alle Amerikanen zijn idioten. Ook de wetenschappers waar (grotendeels) die klimaat theorieën, en ook deze emails, van komen.
Alsof alle Amerikanen creationisten zijn en de wetenschap aldaar daarmee zwaar geinfecteerd is.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh maak mensen gerust belachelijk. Ik heb alleen niet zoveel op met de infantiele creationistisch aandoende benadering van wetenschap.
Zie 1 post boven je.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:06 schreef teknomist het volgende:
[..]
Alsof alle Amerikanen creationisten zijn en de wetenschap aldaar daarmee zwaar geinfecteerd is.
Amerika is een groot land dus er zullen absoluut ook meer idioten rondlopen, dat klopt ja.
Fijn wie die man was. Misschien kun je nog de kleur van het boek vertellen?quote:Op woensdag 25 november 2009 16:05 schreef Monolith het volgende:
Nee, het was een verwijzing naar een recent boek van Charles Pierce.
Ik hoef niet te kneden hoor, ik vraag me alleen serieus af wat de achtergrond is van deze "ontmaskering". En ook waarom dit nou toevallig vlak voor de klimaattop in Kopenhagen naar buiten wordt gegooid.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:32 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Geef haus even tijd. Dan lukt het hem vast wel.
Jij en je spiegelquote:Op woensdag 25 november 2009 16:09 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Fijn wie die man was. Misschien kun je nog de kleur van het boek vertellen?
Je zult het wel niet voor niets gezegt hebben. En het lag voor de hand waarom je het zei. Blijkbaar was de spiegel die ik je voor hield onprettig dat je nu een zinloos en ontwijkend antwoord geeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |