Ik las Halsema.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Halkema had tegen wat veel van de klimaatsceptici ook tegen hebben namelijk dat gebrek aan nuance. In hun commentaar op het een schieten ze totaal door de andere kant op en staan ze niet meer open voor pogingen om hun stellingen te weerleggen. Zo'n Halkema isoleert zich daarmee al snel. En blijft daarmee in z'n eigen vaak achterhaalde denkbeelden hangen.
Nou en? Weet je hoeveel geld mensen willen investeren in klimaatbeleid?quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:17 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat is denk ik best lastig verkopen. Want ITER kost b.v. momenteel al meer dan €10 miljard. En de resultaten zijn (helaas) tot nu toe altijd minder geweest dan gehoopt – alhoewel de hoop soms ook niet realistisch was.
Daar valt wat voor te zeggen. Maar EXPRESS rubbish invoeren levert geen eerlijke data op. Dit is nu het geval.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:42 schreef Montov het volgende:
[..]
Klimaatmodellen mag je dus niet zomaar afschieten omdat koersen nog lastiger zijn te voorspellen.
Kun je met een voorbeeld komen van aantoonbaar onjuiste invoergegevens?quote:Op woensdag 2 december 2009 09:27 schreef Lambiekje het volgende:
Daar valt wat voor te zeggen. Maar EXPRESS rubbish invoeren levert geen eerlijke data op. Dit is nu het geval.
Rubbish In Rubbish Out om maar aan de opgedrongen politiek ongein te voldoen.
Insiders konden het niet meer langer verdragen en zijn uit de school geklapt.
quote:University Reviewing Recent Reports on Climate Information
Professor Michael Mann is a highly regarded member of the Penn State faculty conducting research on climate change. Professor Mann’s research papers have been published in well respected peer-reviewed scientific journals. In November 2005, Representative Sherwood Boehlert (R-NY) requested that the National Academy of Sciences (NAS) convene a panel of independent experts to investigate Professor Mann’s seminal 1999 reconstruction of the global surface temperature over the past 1,000 years. The resulting 2006 report of the NAS panel (http://www.nap.edu/catalog.php?record_id=11676) concluded that Mann’s results were sound and has been subsequently supported by an array of evidence that includes additional large-scale surface temperature reconstructions.
In recent days a lengthy file of emails has been made public. Some of the questions raised through those emails may have been addressed already by the NAS investigation but others may not have been considered. The University is looking into this matter further, following a well defined policy used in such cases. No public discussion of the matter will occur while the University is reviewing the concerns that have been raised.
quote:Climate research chief Phil Jones stands down pending inquiry into leaked emails
The head of the climate research unit that had its emails hacked and posted online will step down from his post while an inquiry into the affair is carried out.
Messages between scientists at the University of East Anglia's Climatic Research Unit (CRU) were posted on the web last week, and climate-change deniers seized on them as alleged evidence that scientists have been hiding and manipulating data to support the idea that the world is warming up.
Professor Phil Jones, the director of the CRU, said he stood by the science produced by his researchers and suggestions of a conspiracy to alter evidence to support a theory of man-made global warming were "complete rubbish". But he said today that he would stand aside as director of the unit until an independent review into the hacked emails had been completed.
"What is most important is that CRU continues its world-leading research with as little interruption and diversion as possible," he said. "After a good deal of consideration I have decided that the best way to achieve this is by stepping aside from the director's role during the course of the independent review and am grateful to the university for agreeing to this. The review process will have my full support."
Nou ja, het is in zijn eigen optiek alleen gedurende het onderzoek. Het is natuurlijk wat triest, maar mediahetzes hebben nou eenmaal effect, ook al is er nog geen serieus onderzoek uitgevoerd naar alle aantijgingen aan de hand van de e-mailtjes.quote:Op woensdag 2 december 2009 14:31 schreef Iblis het volgende:
Dat hij zelfs z’n positie neerlegt had ik niet verwacht. Dat de (politieke) roep om onderzoek zo groot zou worden dat het daarom wel moet, dat snap ik (alhoewel ik het zelf nog steeds niet direct nodig acht), maar dit verbaast me toch een beetje.
Haha!!! In Your Face orthodoxen van FOK!quote:And justice for all. Professor Phil Jones, klimaatliegbeest en chef van CRU (Climatological Research Unit) van de Universiteit van East Anglia – bekend van de komische e-mail “I’ve just completed Mike’s Nature trick of adding in the real temps to each series for the last 20 years (ie from 1981 onwards) and from 1961 for Keith's to hide the decline.” – heeft gisteren aangekondigd terug te zullen treden in afwachting van nader onderzoek.
bron
Jij draait je hand niet om voor een heksenjacht zie ik? Weten we dat ook weer.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:03 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Haha!!! In Your Face orthodoxen van FOK!
Wie is 'we' in jouw post en waarin heb jij (of jullie) gelijk gekregen?quote:Op woensdag 2 december 2009 15:13 schreef JohnDope het volgende:
Eindelijk hebben we dan toch gelijk gekregen.![]()
Je wilt niet eerst even de resultaten van het onderzoek afwachten?quote:Op woensdag 2 december 2009 15:03 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Haha!!! In Your Face orthodoxen van FOK!
Ik en die velen met mij, die al vanaf het begin zeiden dat dat 'man made global warming' een hoax is.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:15 schreef Terecht het volgende:
[..]
Wie is 'we' in jouw post en waarin heb jij (of jullie) gelijk gekregen?
Jij meent dus voor anderen te mogen spreken? Ik vraag me af of zij daar allemaal zo blij mee zullen zijn gezien de ietwat voorbarige conclusie die je in je voorgaande post trekt. Aan de andere kant: de 'AGW-hoaxers' zijn nog nooit vies geweest van halfzachte argumentatie dus misschien ben je ook wel de juiste voorman voor die groep.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik en die velen met mij, die al vanaf het begin zeiden dat dat 'man made global warming' een hoax is.
De feiten liggen er en die zijn dat het CRU keihard heeft lopen frauderen. En die fraude heeft 10duizenden miljarden gekost, als het niet meer is.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:20 schreef Terecht het volgende:
[..]
Jij meent dus voor anderen te mogen spreken? Ik vraag me af of zij daar allemaal zo blij mee zullen zijn gezien de ietwat voorbarige conclusie die je in je voorgaande post trekt. Aan de andere kant: de 'AGW-hoaxers' zijn nog nooit vies geweest van halfzachte argumentatie dus misschien ben je ook wel de juiste voorman voor die groep.
Waar ligt mijn handboek om JohnDope zijn posts mee te ontcijferen? Dat laatste vind ik wel een interessante bewering die ik wel vaker tegenkom bij mensen met eenzelfde soort gedachtegoed als jij. Waarom ben jij van mening dat hoogopgeleiden de grootste schapen zijn?quote:Op woensdag 2 december 2009 15:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De feiten liggen er en die zijn dat het CRU keihard heeft lopen frauderen. En die fraude heeft 10duizenden miljarden gekost, als het niet meer is.
En uiteraard bij de eenzijdige NRC, Volkskrant en al die andere propaganda bladen reppen ze er met geen woord over.![]()
Overigens vind ik deze hoax niet verkeerd, want ik vind het prima dat de economie op zo'n leugen blijft draaien.
Alleen wat wel storend was, was dat veel hoogopgeleiden die zichzelf zo intellectueel en intelligent vinden, als schapen in de televisie en in de milieuprofeet bleven geloven en iedereen die niet in de televisie geloofde werd door die zelfbenoemde intellectuelen tot tokkie gestigmatiseerd.
Tuurlijk niet. Dat onderzoek zal onder druk van het geld en de belangen natuurlijk deze man vrijpleiten, maar wij weten wel beter. Waar rook is, is vuur (en CO2). Simpel toch, dat jij dat niet onder ogen kan zienquote:Op woensdag 2 december 2009 15:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je wilt niet eerst even de resultaten van het onderzoek afwachten?
Die beste man doet dat al niet. Die voelt al aankomen dat ie (en zijn Team) fout zit.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je wilt niet eerst even de resultaten van het onderzoek afwachten?
Er zijn heel veel redenen te noemen.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:29 schreef Terecht het volgende:
[..]
Waar ligt mijn handboek om JohnDope zijn posts mee te ontcijferen? Dat laatste vind ik wel een interessante bewering die ik wel vaker tegenkom bij mensen met eenzelfde soort gedachtegoed als jij. Waarom ben jij van mening dat hoogopgeleiden de grootste schapen zijn?
Nee, dat is wat jij er van maakt.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:32 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Die beste man doet dat al niet. Die voelt al aankomen dat ie (en zijn Team) fout zit.
Ik had het bericht al een paar post voor je aangehaald en als nou eens goed leest, dan stapt de man niet op, maar doet hij een stapje terug gedurende het onderzoek. Aangezien het toch allemaal één grote samenzwering is, komt uit dat onderzoek dat er geen vuiltje aan de lucht is en hervat de man vrolijk z'n baan. Moet ik nou ook al het samenzweringsdenken voor je doen?quote:Op woensdag 2 december 2009 15:32 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Die beste man doet dat al niet. Die voelt al aankomen dat ie (en zijn Team) fout zit.
Ik zou gewoon nog vaker ‘gewoon’ zeggen, zodat mensen gewoon weten dat het gewoon zo is en ze gewoon geen bewijs vragen wat wel gewoon zo makkelijk is, want zo is het toch gewoon? Of zou je gewoon ook eens je opmerkingen gewoon kunnen staven?quote:Op woensdag 2 december 2009 15:32 schreef Lambiekje het volgende:
Wake Up. CO2 als vervuiling aanmerken is een zeer grof schandaal. Het is gewoon misdadig.
Ik ben erg benieuwd naar die redenen, het waarom, want ik wil in de toekomst net zoals jij mezelf ervan behoeden om meegezogen te worden in zulke luchtbellen.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:32 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er zijn heel veel redenen te noemen.
En sowieso als je gaat kijken naar de mensen die fanatiek geloofd hebben (of er zelfs nu nog in geloven (WTF???)) in die CO2-scam, dan zal je zien dat het overgrote merendeel hoog opgeleid is en of wanna-be intellectueel is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |