Erg vaag. Als ik niet ingelogd ben dan zie ik een avatar onder jouw usernaam. Als ik wel ben ingelogd is het plaatje ineens verdwenen en staat er niks.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:39 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik wacht nu wel even tot we door de 296 gaan...
Jawel! Maar deze was niet voor mijn blog. Was ook niet mogelijk geweest omdat de margin boven het kapitaal van de portfolio van de blog was uitgekomen. Dat kan dus niet.quote:
En wat is daar het probleem aan?quote:Op donderdag 26 november 2009 12:25 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Schulden gaan de komende jaren als een zware last gezien worden.
Uhh ... de reden waarom deze crisis is ontstaan is onder andere omdat mensen hun hypotheek niet meer konden betalenquote:Op donderdag 26 november 2009 13:21 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En wat is daar het probleem aan?
maybe morgen nog, ik verwacht nog een einde jaars rally omdat iedereen dit jaar wil/moet afsluiten met een goed rendement.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:30 schreef AQuila360 het volgende:
Denken jullie echt dat het nu nog meer gaat dalen de komende dagen?
Komende dagen, geen idee, volgende week, denk het wel. Al mijn FA/TA signalen geven nog steeds de felle rode kleur aan. De enige die de groene opwaartse druk in stand kan houden is Amerika (lees gratis geld, dollar enzovoorts). Maar sinds je zelf ook al wel hebt kunnen zien dat de markten afgelopen weken meer zijwaarts reageren, zie ik nog wel wat momentum om een treetje naar beneden te gaan.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:30 schreef AQuila360 het volgende:
Denken jullie echt dat het nu nog meer gaat dalen de komende dagen?
Zijn daar eigenlijk cijfers voor? In de zin van, gemiddeld genomen gaat de beurs in de laatste weken voor kers met zoveel en zoveel procent omhoog? Vast wel.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:31 schreef edwinh het volgende:
[..]
maybe morgen nog, ik verwacht nog een einde jaars rally omdat iedereen dit jaar wil/moet afsluiten met een goed rendement.
Ja en? Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet wanneer mensen de consequenties van hun acties en beslissingen moeten nemen. Dit geldt voor zowel misdaad (gepakt worden = niet janken, maar zitten), als voor leningen (te veel lenen = failliet gaan).quote:Op donderdag 26 november 2009 13:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Uhh ... de reden waarom deze crisis is ontstaan is onder andere omdat mensen hun hypotheek niet meer konden betalen... defaulten op elke lening die ze hebben aangeschaft .. en ga zo maar door
Ik ben het met je eens, maar er zijn alleen wat problemen met deze stelling, mensen kunnen hierin geen consequenties ondernemen, want van een kale kip kun je niet plukken. Te veel lenen en failliet gaan is 1 ding, maar daardoor lopen er wel een boel mensen geld mis, en dat kan wel voor een probleem zorgenquote:Op donderdag 26 november 2009 13:35 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ja en? Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet wanneer mensen de consequenties van hun acties en beslissingen moeten nemen. Dit geldt voor zowel misdaad (gepakt worden = niet janken, maar zitten), als voor leningen (te veel lenen = failliet gaan).
Bedrijven die enkel draaien op de schulden van hun klanten (dus ook banken, tot op zekere hoogte), hebben imo geen bestaansrecht.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, maar er zijn alleen wat problemen met deze stelling, mensen kunnen hierin geen consequenties ondernemen, want van een kale kip kun je niet plukken. Te veel lenen en failliet gaan is 1 ding, maar daardoor lopen er wel een boel mensen geld mis, en dat kan wel voor een probleem zorgen
Wij gingen anders hier de laatste minuten weer omhoogquote:Op donderdag 26 november 2009 13:47 schreef Lemans24 het volgende:
En na een uur tussen 311,85 en 312,22 bewogen te hebben (ofwel stilstand), gaan we weer naar beneden!
quote:Op donderdag 26 november 2009 13:47 schreef Lemans24 het volgende:
En na een uur tussen 311,85 en 312,22 bewogen te hebben (ofwel stilstand), gaan we weer naar beneden!
Again, ik ben het met je eens, maar ik zal mijn (toekomstige) werkgevers hierin toch een beetje moeten verdedigen. Het principe van draaien op schulden is geen probleem, in mijn mening, zolang degene die het bedrag leent, iig in staat is het geld terug te betalen (nu of in de toekomst). Het principe van, kopen en afbetalen in termijnen is niet meer weg te denken in de huidige maatschappij. (jammer genoeg)quote:Op donderdag 26 november 2009 13:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Bedrijven die enkel draaien op de schulden van hun klanten (dus ook banken, tot op zekere hoogte), hebben imo geen bestaansrecht.
quote:Op donderdag 26 november 2009 14:21 schreef Lemans24 het volgende:
De AEX staat simpelweg al heel lang op 212 312 +/- 0,10%.
Als ik die grafiekjes bij Binck altijd bekijk heb ik het idee dat er geen beweging whatsoever gaande is.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:56 schreef knnth het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, er gebeurde wat!
OI! Die shorts gaan nu inderdaad wel met erg rap tempoquote:Op donderdag 26 november 2009 14:41 schreef Lemans24 het volgende:
En wij zijn er nu echt uitgebroken.
We staan nochtans immer 1,6 punten boven de day-lowquote:Op donderdag 26 november 2009 14:41 schreef Lemans24 het volgende:
En wij zijn er nu echt uitgebroken.
(Uit)Lenen an sich is natuurlijk niets mis mee, het probleem is echter dat "men" veel meer leent dan men kan betalen. Zowel aan de kant van de leninggevers als de leningnemers.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Again, ik ben het met je eens, maar ik zal mijn (toekomstige) werkgevers hierin toch een beetje moeten verdedigen. Het principe van draaien op schulden is geen probleem, in mijn mening, zolang degene die het bedrag leent, iig in staat is het geld terug te betalen (nu of in de toekomst). Het principe van, kopen en afbetalen in termijnen is niet meer weg te denken in de huidige maatschappij. (jammer genoeg)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |