abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74972797
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:13 schreef paddy het volgende:
Ik snap best dat je actie wil voeren, maar ben het in dit geval met L_V eens

[..]
Ze hebben expres voor deze manier gekozen, zo te lezen (bekijk de site). Scherp, prikkelend en helaas voor sommige mensen kwetsend.

Van hun site ( hetnieuwerijk.nl )
quote:
We zijn ons er van bewust dat deze actie aan gevoeligheden raakt, maar dit was nodig om een grote publieke discussie te starten. We creëren nu in Nederland dezelfde voorwaarden en middelen waardoor het eerder al eens helemaal mis heeft kunnen gaan. Gezien de geschiedenis hopen wij juist op sympathie van slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog. En dat ook zij zich uitspreken tegen de opslag van vingerafdrukken en andere gevoelige persoonlijke informatie. Het aanleggen van dergelijke databases is een vrijwel onomkeerbaar proces en het is onmogelijk om te zeggen wie hier in de toekomst toegang tot zal hebben.
De actie is zeer terecht, en ook al heb je zo je vraagtekens bij de manier waarop zij deze actie zijn gestart, een digitale handtekening is enkel ten behoeve van jezelf en anderen. Afzijdig blijven omdat je het oneens bent met de referentie naar WOII in dat pamflet (zoals mensen hier zeggen) is enkel jezelf in je vingers snijden m.i..
  dinsdag 24 november 2009 @ 21:37:46 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74972934
Fucking, fucking, fucking briljante actie. Qua idee en qua uitvoer.
The End Times are wild
  dinsdag 24 november 2009 @ 21:39:27 #78
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_74973012
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:37 schreef LXIV het volgende:
Yups, met name ook vanwege het volgende:

Het feit dat deze folder bestempeld wordt als een uitgave die van de overheid afkomstig kan zijn, bewijst dat het misschien niet zo ver van de werkelijkheid ligt.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_74973117
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:37 schreef LXIV het volgende:
Mijn reactie!! Wat doe je!?

Mooie actie inderdaad, dit mag meer en meer gebeuren, ik ben het namelijk kompleet zat hoe de regering denkt allerlei privacy verminderende maatregelen te mogen doorvoeren.
Jammer echter dat zodra er kritische geluiden komen de regering dreigt met aanklachten e.d, lijkt erop dat de regering liever niet heeft dat het volk aan het denken wordt gezet.
  † In Memoriam † dinsdag 24 november 2009 @ 21:43:48 #80
137949 Disana
pi_74973220
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:34 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Afzijdig blijven omdat je het oneens bent met de referentie naar WOII in dat pamflet (zoals mensen hier zeggen) is enkel jezelf in je vingers snijden m.i..
Je hoeft je niet overal mee te verenigen en als je de referentie naar concentratiekampen shockerend vindt, zou ik zeker afzijdig blijven en andere wegen kiezen.
  dinsdag 24 november 2009 @ 21:44:47 #81
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_74973268
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:34 schreef OldJeller het volgende:

Afzijdig blijven omdat je het oneens bent met de referentie naar WOII in dat pamflet (zoals mensen hier zeggen) is enkel jezelf in je vingers snijden m.i..
Nou nee, ik vind het een kwestie van principes. Als je alleen maar je punt maken door WOII-vergelijkingen te bedenken (origineel ), en zelfs al in de gaten hebt dat je mensen daarmee kwetst (maar wel zo laf bent om daarvoor meteen halfhartig je excuses aan te bieden), ben je verkeerd bezig. Echt verkeerd.

Wat is de volgende stap? Hoe onsmakelijk kan het worden? Stichting Varkens in Nood die een spotje maakt met veewagens op weg naar het slachthuis, doorsneden met volgeladen treinen richting Auschwitz?
  dinsdag 24 november 2009 @ 21:45:52 #82
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_74973342
Ben nu niet in Utrecht, maar zal donderdag eens kijken of deze folder in de bus ligt. Heeft iemand ondertussen een scan?

Goede actie FTW
batman!
pi_74973475
Briljante actie, goed uitgevoerd. En meteen ook de petitie getekend.
pi_74973551
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 16:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Two wrongs don't make a right. Dit kun je ook op een andere manier doen, die geen associaties oproept met Auschwitz. Verwerpelijk.
Eens.
pi_74973724
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 20:56 schreef isogram het volgende:
Ik zou misschien wel getekend hebben, ware het niet dat ze zo'n smakeloze, geldverkwistende actie nodig vonden.
Geldverkwistend? Och, men denkt een goede zaak hiermee te dienen en daar ben ik het wel mee eens. Ben het wel met je eens dat het op het scherpst van de snede is en dat daar over te discussieren valt. Het doel van de actie vind ik zelf belangrijker, maar het blijft subjectief uiteraard.
pi_74973858
Grappig dat dezelfde mensen die vallen over de insinuaties meestal ook diegenen zijn die Wilders voor van alles en nogwat wat duits is uitmaken

Grappig...
pi_74974472
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:43 schreef Disana het volgende:

[..]

Je hoeft je niet overal mee te verenigen en als je de referentie naar concentratiekampen shockerend vindt, zou ik zeker afzijdig blijven en andere wegen kiezen.
De vingerafdruk in een identiteitsbewijs is op exact dezelfde wijze te associëren met WOII, de Holocaust maar ook criminaliteit in het algemeen. Horen we daar de overheid over met dergelijke vergelijkingen, horen we daar dezelfde mensen over die nu de Holocaust erbij halen?
Daarnaast: welke andere wegen?
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 21:44 schreef freako het volgende:

[..]

Nou nee, ik vind het een kwestie van principes. Als je alleen maar je punt maken door WOII-vergelijkingen te bedenken (origineel ), en zelfs al in de gaten hebt dat je mensen daarmee kwetst (maar wel zo laf bent om daarvoor meteen halfhartig je excuses aan te bieden), ben je verkeerd bezig. Echt verkeerd.
Zoals ik hierboven zei: hetzelfde geldt voor vingerafdrukken in identiteitsbewijzen.
Echter hoor je daar niemand uit de politiek of users die het er nu over hebben die vergelijking met dat verleden maken.
  dinsdag 24 november 2009 @ 22:11:35 #88
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_74974585
Dit is toekomstmuziek. Het is niet de vraag of het werkelijkheid gaat worden, maar wanneer.
I am not impressed by your performance
pi_74974626
Geniale actie, hoop dat het mensen eindelijk eens aan het denken zet.
  † In Memoriam † dinsdag 24 november 2009 @ 22:12:32 #90
137949 Disana
pi_74974640
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:09 schreef OldJeller het volgende:

[..]

De vingerafdruk in een identiteitsbewijs is op exact dezelfde wijze te associëren met WOII, de Holocaust maar ook criminaliteit in het algemeen. Horen we daar de overheid over met dergelijke vergelijkingen, horen we daar dezelfde mensen over die nu de Holocaust erbij halen?
Daarnaast: welke andere wegen?

De vingerafdruk is met zoveel te associëren, dat is niet vervolgings-specifiek. De tatoeages zijn dat wel, die kun je uitsluitend associëren met het afvoeren van mensen naar concentratiekampen.

Ik vind het een smakeloos middel om je bezwaren kenbaar te maken en ben een beetje verbaasd dat zoveel jongere mensen het kennelijk helemaal geen probleem vinden de holocaust hierbij te halen.

Verder verbaast het me weer niet dat Spaink hieraan meedoet; die is altijd al van de hyperbolen geweest.
  dinsdag 24 november 2009 @ 22:15:25 #91
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_74974772
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:09 schreef OldJeller het volgende:
\\
Echter hoor je daar niemand uit de politiek of users die het er nu over hebben die vergelijking met dat verleden maken.
Ja? Dus?

Overigens staan mijn naam en mijn foto ook in mijn paspoort. Is dat ook schending van mijn privacy?
pi_74975093
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:12 schreef Disana het volgende:

[..]

De vingerafdruk is met zoveel te associëren, dat is niet vervolgings-specifiek. De tatoeages zijn dat wel, die kun je uitsluitend associëren met het afvoeren van mensen naar concentratiekampen.
Nee? De vingerafdruk was toentertijd verplicht in persoonsbewijzen ten tijde van de bezetting wat opsporing van personen makkelijker maakte. Jacobus Lentz heeft in samenwerking met de Duitsers voor dit persoonsbewijs gezorgd. Daarnaast is de vingerafdruk geassocieerd met misdadigers.
Tatoeages in polsen, sinds tatoeages als esthetisch middel worden gebruikt is het een redelijk normale zaak geworden om mensen te zien met namen, symbolen of nummers in hun pols, op hun arm of onderarm.
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:15 schreef freako het volgende:

[..]

Ja? Dus?
Dus waarom begin je er nu wél over, of was je het de vorige keer vergeten?
Of wist je gewoon niet dat de vingerafdruk toentertijd ook werd gebruikt voor dergelijke doeleinden?
pi_74975174
Wel typerend overigens.. de staatssecretaris spreekt over smakeloosheid en kijkt zelfs of de initiatiefnemers van deze actie strafrechtelijk vervolgd kunnen worden. En het enige wat ze deden is een spiegel voorhouden.
  dinsdag 24 november 2009 @ 22:25:56 #94
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_74975231
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:24 schreef OldJeller het volgende:
Wel typerend overigens.. de staatssecretaris spreekt over smakeloosheid en kijkt zelfs of de initiatiefnemers van deze actie strafrechtelijk vervolgd kunnen worden. En het enige wat ze deden is een spiegel voorhouden.
Hetzelfde als tegen een loodgieter zeggen dat hij een loodgieter is, en dat hij vervolgens je lekkende kraan komt repareren.
I am not impressed by your performance
pi_74975490
quote:
Het heeft kennelijk een open zenuw geraakt.
  dinsdag 24 november 2009 @ 22:35:12 #96
67978 HenryHill
pi_74975597
quote:
Onder het motto: wen er maar vast aan, als je het niet met ons eens bent kunnen we je in de toekomst voor nog veel meer vervolgen

Ik snap trouwens niet dat al die mensen die de tatooage-suggestie niet passend vinden wel struikelen over de 'onsmakelijke verwijzing' naar de holocaust, maar niet over het probleem wat deze mensen onder de aandacht willen brengen, namelijk de overijverige persoonsregistratie - wat nu juist een van de factoren is geweest die de holocaust mogelijk heeft gemaakt.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_74975652
Ik heb ondertekend. Grappig dat de overheid gelijk strafrechterlijke maatregelen wil.
Hallon!
  † In Memoriam † dinsdag 24 november 2009 @ 22:36:42 #98
137949 Disana
pi_74975663
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:35 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Ik snap trouwens niet dat al die mensen die de tatooage-suggestie niet passend vinden wel struikelen over de 'onsmakelijke verwijzing' naar de holocaust, maar niet over het probleem wat deze mensen onder de aandacht wil brengen, namelijk de overijverige persoonsregistratie - die nu juist een van de factoren is geweest die de holocaust mogelijk heeft gemaakt.
Dat moet je die mensen niet kwalijk nemen maar de makers van de folder. Door hun smakeloze en abjecte keuze voor een vervolgingssymbool is het accent daarop komen te liggen.
  dinsdag 24 november 2009 @ 22:38:21 #99
67978 HenryHill
pi_74975735
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:36 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat moet je die mensen niet kwalijk nemen maar de makers van de folder. Door hun smakeloze en abjecte keuze voor een vervolgingssymbool is het accent daarop komen te liggen.
Eh nee, als je hoofdzaken niet van bijzaken kunt onderscheiden is dat compleet aan jezelf te wijten.
  † In Memoriam † dinsdag 24 november 2009 @ 22:39:08 #100
137949 Disana
pi_74975760
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:38 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Eh nee, als je hoofdzaken niet van bijzaken kunt onderscheiden is dat compleet aan jezelf te wijten.
Nee. Als je kiest voor een schokkend beeld voor je campagne, moet je niet raar opkijken dat men daarop het accent legt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')