Oh, daar ben ik vanochtend geweest!quote:Op donderdag 26 november 2009 10:54 schreef Tally het volgende:
Bij de tandarts in de wachtkamer nu trouwens. Jippie!
Als iemand mij voor morgen 1000 euro geeft wel.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Morgen is Black Friday trouwens bij de Applestore, J.
Ga je nog wat bestellen?
Waarschijnlijk alleen op accesoires enzo. Korting op hun hardware hebben ze nog nooit echt gedaan. Hebben ze ook niet nodig schat ik zo. Er wordt een hoop hype over Black Friday gemaakt maar het is die hype ECHT niet waard gewoon.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:32 schreef Metatron het volgende:
Krijg je dit jaar echte korting, in plaats van de aalmoes die het in de rij staan nog niet waard is?
Ik ook dusquote:Op donderdag 26 november 2009 10:56 schreef Jarno het volgende:
[..]
Oh, daar ben ik vanochtend geweest!
Ja het is mogelijk! Wel een onwijs gedoe. Maar het is mogelijkquote:Op donderdag 26 november 2009 12:06 schreef Metatron het volgende:
Jarno, weet jij of het mogelijk is om OS X in een VM te draaien? (Ja, licentie-technisch mag het niet van Apple,maar wmb kunnen ze aan het gas wat dat betreft.) Ik zit te denken aan een Macbook pro, maar gezien mijn hardware voorkeuren (met name een hoge schermresolute) wil ik toch eerst even proberen of ik van OS X niet na een dag gillend gek word. En om voor 'even proberen' nou 2k uit te geven is me net ff wat te gortig.
Mjah, dat 'onwijs gedoe' is natuurlijk geen goede start als je toch al een lichte aversie tegen Apple hebtquote:Op donderdag 26 november 2009 12:07 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja het is mogelijk! Wel een onwijs gedoe. Maar het is mogelijk
Het is echt een gedoequote:Op donderdag 26 november 2009 12:10 schreef Metatron het volgende:
[..]
Mjah, dat 'onwijs gedoe' is natuurlijk geen goede start als je toch al een lichte aversie tegen Apple hebt.
Ik weet alleen dat je OS X Server licentietechnisch gezien mág virtualiseren dus daar moet wel het eea over te vinden zijn. En ik denk dat je ook wel ergens een Snow Leopard vmdk vandaan moet kunnen trekken.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:06 schreef Metatron het volgende:
Jarno, weet jij of het mogelijk is om OS X in een VM te draaien? (Ja, licentie-technisch mag het niet van Apple,maar wmb kunnen ze aan het gas wat dat betreft.) Ik zit te denken aan een Macbook pro, maar gezien mijn hardware voorkeuren (met name een hoge schermresolute) wil ik toch eerst even proberen of ik van OS X niet na een dag gillend gek word. En om voor 'even proberen' nou 2k uit te geven is me net ff wat te gortig.
Primair als privé. Maar de stap om hem dan ook voor m'n werk te gebruiken ligt natuurlijk voor de hand. Ik ga niet met 2 notebooks zeulen natuurlijk.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:12 schreef Tally het volgende:
[..]
Het is echt een gedoe
En misschien steek je er dan wel teveel tijd er in om ff te testen.
Maar wil je het prive of voor op het werk?
Ja, en SL mag je licentietechnisch alleen als een VM OP een OSX server gebruiken.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik weet alleen dat je OS X Server licentietechnisch gezien mág virtualiseren dus daar moet wel het eea over te vinden zijn.
Hmm.. Eens kijken of ik die ergens kan vinden.quote:En ik denk dat je ook wel ergens een Snow Leopard vmdk vandaan moet kunnen trekken.
Ik ken helaas niemand de een beetje courante Mac 'over' heeft die ik mag misbruiken.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Kun je niet een Mac van iemand lenen, M?
13 inch FTW. E-ven-tu-eel een 15 inch. Ik heb een zakelijke 17 inch laptop van HP en dat doe ik echt noooooooit meer. Huge motherfucker.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Oh, kreeg laatst van iemand nog wel de tip om in ieder geval geen 17" te kopen als je de laptop nog een keer mee wilt nemen. Die krengen zijn echt fokking h00ge.
Ik ben geen potjequote:
Ik ook van jou hoor.quote:
Het gaat me er primair om om er achter te komen of ik met OS X kan bereiken wat ik wil bereiken. Dat design geloof ik allemaal wel, dat kan ik in de winkel wel beoordelen. En als ik voor een 'echte' laptop wat minder eisen zou hebben, dan kocht ik er gewoon een. Als het niet bevalt verpats ik hem wel, en dan blijft de schade wel beperkt. Alleen heb ik voor een 'echte' laptop een hoge schermresolutie nodig. Deels vanwege een paar applicaties die ik gebruik, deels vanwege het feit dat ik heel veel werk met meerdere, tegelijk zichtbare windows. Dan is 1680*1050 al snel aan de krappe kant, en begint 1920*1200 ergens op te lijken.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:26 schreef Jarno het volgende:
Overigens vind ik OS X virtualiseren of een hackint0sh maar een gedeelte van een Mac weergeven. Het gebruiksgemak van een Mac zit 'm in meer dingen dan alleen OS X (hoe goed ik dat ook vind). Dingen als een MagSafe, het geweldige sleepsysteem van de laptops, de build en - uiteraard - het design, dat vind je allemaal niet terug in een vmdk.
Maar als het je primair te doen is om OS X te leren kennen is het een optie.
Ik heb nu een Eee-900 voor het kut-en-klooi werk, en een 15" Asus voor werk. Maar die is al behoorlijk oud, en begint zo af en toe wat kuren te vertonen. Dat een laptop fors is vind ik niet zo'n probleem, het is voor mij meer een 'portable workstation' dan een 'ik sleep hem overal en nergens mee naar toe'. Voor dat laatste heb ik m'n Eee. (Of m'n HTCquote:Op donderdag 26 november 2009 12:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
13 inch FTW. E-ven-tu-eel een 15 inch. Ik heb een zakelijke 17 inch laptop van HP en dat doe ik echt noooooooit meer. Huge motherfucker.
Apple is niet duur.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wat van Apple is niet geil en duur, M?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |