Ik weet dat ik in PS werk, en dat het geen vector is, maar het moet zeker mogelijk zijn om gladde randen te krijgen.quote:Op maandag 23 november 2009 20:49 schreef cgemini21 het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
(even klikken)
Dankjewel, dit werktquote:Op maandag 23 november 2009 20:53 schreef nietzman het volgende:
Waarom geef je die rounded rectangle niet gewoon een stroke mee als blending option?
Staat al aan, eveneens als snap to pixels.quote:Op maandag 23 november 2009 21:30 schreef BakkerHenk het volgende:
Zorg er voor dat anti-alias is aangevinkt voor je de rounded rectangle tool gebruikt.
quote:Op maandag 23 november 2009 21:30 schreef cgemini21 het volgende:
[..]
Dankjewel, dit werkt![]()
Alleen was het mij te doen om de stroke die ik als een kader wil gebruiken.
Als ik nu een plaatje in dit kader wil krijgen, dan krijg ik het nooit precies goed omdat nu PS de stroke niet los ziet van de rectangle (wat ik wil). Grrr
Het plaatje krijg ik dan wel in het kader, alleen ik zie nu de kader zelf niet meer.quote:Op maandag 23 november 2009 21:34 schreef BakkerHenk het volgende:
[..]
Zet fill op 0% op de laag.
Nu zie je als het goed is nog wel de stroke.
Ctrl + klik op de laag om een selectie te maken.
Selecteer de laag die 'in het kader' moet komen.
Klik, terwijl je de selectie nog hebt, op de mask in je layer-pallette.
Maak wel ff pics er bij...
Lekker omslachtig, je kunt die rounded rectangle namelijk meteen als mask gebruiken.quote:Op maandag 23 november 2009 21:34 schreef BakkerHenk het volgende:
[ afbeelding ]
Zet fill op 0% op de laag.
[ afbeelding ]
Nu zie je als het goed is nog wel de stroke.
Ctrl + klik op de laag om een selectie te maken.
[ afbeelding ]
Selecteer de laag die 'in het kader' moet komen.
[ afbeelding ]
Klik, terwijl je de selectie nog hebt, op de mask in je layer-pallette.
[ afbeelding ]
En dan heb je een kader..
[ afbeelding ]
Kan ook... ik gebruik zelf vrijwel nooit shapes... vandaar dat ik dit altijd doe.quote:Op maandag 23 november 2009 21:45 schreef nietzman het volgende:
[..]
Lekker omslachtig, je kunt die rounded rectangle namelijk meteen als mask gebruiken.
Die rounded-rectangle-shape in je layer palette gewoon over een afbeelding-layer heenslepen en klaar is Kees. Dan nog blending options kopieren en Presto.
Ik snap niet wat je bedoelt, kun je iets ruimer omschrijven wat je bedoelt?quote:Op maandag 23 november 2009 21:45 schreef nietzman het volgende:
[..]
Lekker omslachtig, je kunt die rounded rectangle namelijk meteen als mask gebruiken.
Die rounded-rectangle-shape in je layer palette gewoon over een afbeelding-layer heenslepen en klaar is Kees. Dan nog blending options kopieren en Presto.
Kun je hier iets mee?quote:Op maandag 23 november 2009 21:48 schreef cgemini21 het volgende:
Ik snap niet wat je bedoelt, kun je iets ruimer omschrijven wat je bedoelt?
- edit -quote:Op maandag 23 november 2009 21:48 schreef cgemini21 het volgende:
BakkerHenk,
De methode werk wel als ik hem doe, maar op de een of andere manier wil hij niet werken in mijn huidige bestand
Als ik op play druk dan gebeurt er niets.quote:Op maandag 23 november 2009 22:25 schreef nietzman het volgende:
http://slork.nl/Temp/screenrec.html
Kun je hier iets mee?
Dan maar eens even voor het eerst die youtube-export proberen...quote:Op maandag 23 november 2009 22:33 schreef cgemini21 het volgende:
[..]
Als ik op play druk dan gebeurt er niets.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |