Wat vinden jullie hier nou eigenlijk van?quote:Boete voor slaan inbreker almere
De 18-jarige tim uit almere is door de rechter veroordeeld omdat hij een inbreker in zijn huis heeft geslagen met een speelgoedknuppel. Hij kreeg een voorwaardelijke boete van 250 euro opgelegd. Het om had een voorwaardelijke taakstraf van dertig uur geëist.
Gaat het zich niet om. Voorwaardelijk of onvoorwaardelijk.quote:Op maandag 23 november 2009 16:17 schreef zovty het volgende:
"Voorwaardelijke" is hier het sleutelwoord waar je gemakshalve maar aan voorbijgaat.
Inderdaad.quote:Op maandag 23 november 2009 16:20 schreef Flammie het volgende:
Als een inbreker het ook maar waagt om mijn woning binnen te dringen schop ik deze naar buiten.. HARDHANDIG!!
Deze regels doen me dan ook niet veel
Nou doe eens dan ?quote:Op maandag 23 november 2009 16:21 schreef Jumparound het volgende:
DBW wil je ook een ander geluid horen? Of gaat het je om lekker te kunnen kankeren op de nederlandse staat / het rechtsysteem?
In de mafia breken ze mensen hun knieenquote:De jongen die de boete heeft gekregen betrapte de inbreker 's nachts in hun schuur en hield hem samen met nog iemand aan. Toen de inbreker probeerde te ontsnappen sloeg hij hem met een speelgoedhonkbalknuppel op de knieen
Dat vond de rechter te ver gaan, vandaar de boete.
Oh wacht:quote:
IDD. De politie is niet je beste vriend, want ze zijn er nooit wanneer je ze nodig hebt, en wanneer je het dan zelf moet oplossen ben je zelf de sjaak.quote:Op maandag 23 november 2009 16:19 schreef shouta het volgende:
Doodknuppelen en begraven in het bos. Niemand die hem mist.
quote:Op maandag 23 november 2009 16:26 schreef Jumparound het volgende:
[..]
In de mafia breken ze mensen hun knieenVind je het gek dat een rechter dit tever vind gaan?
Als burger kan je iemand staande houden en iemand zo houden totdat de politie arriveert. Doe je dit te hardhandig ga je te ver, punt. Want: (en dit is speciaal voor alle "laten we het recht in eigen handen nemen tokkies in dit land") Stel, je breekt iemands nek thuis... je zegt gewoon, och, het was maar een inbreker meneer de rechter.
Oh, goed knul, dan geeft het niet.
einde zaak...
Tenminste, dat is hoe ik de wet interperteer
Mee eens... ik ben ook niet te bang om te strijden voor mijn bezittingen... dat dit soms uitloopt in een gebroken knietje voor de arme inbreker doet daar niks aan af... ze blijven maar met hun poten van mijn bezittingen af... ze hebben zelf de keuze.... genekt worden door vechtkunsten of wat nuttigs doen.quote:Op maandag 23 november 2009 16:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Oh wacht:
Nu komt vast en zeker een reply met de strekking: Je mag niet voor eigen rechter spelen.![]()
![]()
![]()
![]()
Nee dat mag inderdaad niet. Maar wat moet je anders, als door het softe beleid inbrekers na 2 uur papier prikken weer op vrije voeten staan.
Worden ze losgelaten, staan ze 's avonds weer bij je voor de deur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |