abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74935826
Ik wil mij trap eens een opknapbeurt geven, maar ik ben wel erg geschrokken van de prijzen van die kitjes waarmee je hem zelf kan renoveren, dat kost ongeveer 1200 euro voor mijn rechte trap van 13 treden. Dus ik zoek een andere (lees goedkopere) oplossing.

Op de treden zitten nu van die halve maantjes en we hebben de trap zo schoon mogelijk gemaakt en
daarna groen geverfd. Die bus verf stond nog en ik wil snel intrekken in de woning. Maar ik wil de trap nu toch wel aanpakken.

Ik kwam nu met het idee op van die dunne stukjes triplex op de tredes te lijmen, deze wit te verven,
want de rest van de trap gaat ook wil worden en dan weer van die halve maantjes erop.
Zou dat wat zijn?
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
  maandag 23 november 2009 @ 12:27:03 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74935905
Halve maantjes zijn echt te erg voor woorden... Als je anti-slip wilt, kun je goede lakken krijgen die een anti-slip toevoeging hebben. Je kunt ook met vogelzand aan de gang, maar dat levert een minder mooi resultaat.
Je kunt ook bij een houthandel overzettredes laten maken uit hardhout, paar tientjes per strekkende meter.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  maandag 23 november 2009 @ 12:28:12 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74935936
Triplex zou ik zeker niet doen, als dat ook maar een klein beetje slijt krijg je andere houtnerf in zicht.
censuur :O
  maandag 23 november 2009 @ 15:57:00 #4
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_74939446
Je kunt met een freesmachine lijnen uit je trap frezen en daar van die rubberen strips in leggen.
Big mouth strikes again
pi_74941033
Je trap laten bekleden met tapijt kost zo'n 300 euro en je bent klaar. Ik vond dat zeker de moeite waard, ik glij nog wel eens uit anders In een huurhuis met een vurenhouten trap en nog wat oudere tapijtresten vond ik dat echt de beste oplossing.

En anders zijn een echte loper, speciale anti-slip lak en ingefreesde rubberen strips ook nog prima opties naast de -ook in mijn ogen- lelijke halve maantjes.

Ik ken trouwens ook iemand die het met gewoon laminaat bekleed heeft, bij een rechte trap is dat goed te doen en het ziet er mooi uit. Hoe het met uitglijgevaar zit weet ik echter niet meer.

Triplex kan, maar je moet echt een hardhout soort gebruiken, het zonder speling vastlijmen en alle randen natuurlijk met profielen afwerken. Ik ken wel een stel dat de stootborden van de trap ivm lijmresten met een plaatje triplex bekleed hadden, daar zag je niets van omdat de tredes eroverheen vallen.
pi_74942737
Lijm hecht slecht op verf vooral op nieuwe verf. Triplex wil wel maar dan zul je het moeten lijmen en lamineren met epoxy. Om het echt netjes te krijgen gaat er veel tijd inzitten.
pi_74975457
Tvp. Kan wel wat ideetjes gebruiken
  Moderator woensdag 25 november 2009 @ 22:09:20 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_75003475
Van welke houtsoort is de trap gemaakt en wat voor uitstraling vind jij dat het moet hebben ?
Heb je huisdieren of kinderen die van de trap gebruik gaan maken ?
pi_75007678
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:31 schreef Faxie het volgende:
Tvp. Kan wel wat ideetjes gebruiken
Wat faxie zegt...
pi_75009122
Ik heb zelf net een nieuwbouwhuis, en de trap is van hout, en wit geverfd. Ziet er op zich prima uit, maar het is niet mijn ding in ieder geval.

Vloerbedekking gaat het niet worden, en van die speciale oplegtreden ook niet. Dat vind ik gewoon te duur.

Ik zat te denken aan overschilderen in een donkere kleur, en dan anti slip strips er op doen. Dan kan ik of frezen en een rubberen strip indrukken, of zo'n rol tape gaan halen.

Heeft iemand ervaring met anti slip tape? Ziet het er nog een beetje fatsoenlijk uit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')