Dat dus, bij een bemande Shell kan je altijd wel betalen met CCquote:Op maandag 23 november 2009 08:24 schreef Joenes het volgende:
Nog nooit meegemaakt dat ik niet met een CC kon betalen in een tankstation
Meeste auto's zo'n 40 kilometerquote:Op maandag 23 november 2009 08:31 schreef CyclingGirl het volgende:
Oke nou dat is cool danKan ik toch nog tanken. Ik hoor net dat ik vanavond ergens heen moet en ik ga dat niet redden met wat er nog in de tank zit. Ik weet ook niet hoever ik nog door kan rijden mocht het lampje gaan knipperen.
quote:Op maandag 23 november 2009 08:32 schreef tazmanian het volgende:
Zover ik weet staat dit altijd op de pomp/pinkastje aangegeven, met welke cards je allemaal kan betalen, voorwaarde is wel dat je een pincode op je card hebt. Dus niet zoals American Express bijvoorbeeld waar je nog moet tekenen. Deze zal niet geaccepteerd worden..
De mijne heeft ook een chip, wanneer ik in een winkel ermee wil betalen moet ik die erook nog inpluggenquote:Op maandag 23 november 2009 08:36 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb pas van MasterCard een nieuwe creditcard gekregen en bij deze moet ik dus altijd mijn pincode invoeren. Hij heeft nu ook zo een chip die op je bankpas zit.
@RaymondK Het regende ook vanmorgen dus beter even met de auto.
Ik heb er nooit problemen mee gehadquote:Op maandag 23 november 2009 08:24 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou ik kom er net pas achter dat ik mijn bankpas ben vergeten, die ligt nog op tafel. Ik heb wel mijn creditcard bij mij en ik ben nu op mijn werk, vandaar dat ik het even hier vraag
Ik gebruik die pin op mijn mastercard toch al zeker 2 jaar, en ook steeds meer.quote:Op maandag 23 november 2009 08:35 schreef dabadbass het volgende:
[..], ik heb het pas 1x meegemaakt, alszijnde een proef, dat ik mn pincode in moest typen (VISA)
De eerste onbemande waar ik hem pas inprikte, werkte er mooi niet mee...quote:Op maandag 23 november 2009 08:24 schreef Joenes het volgende:
Nog nooit meegemaakt dat ik niet met een CC kon betalen in een tankstation
Nog nooit meegemaakt dat je bij een onbemand tankstation kan betalen met je CC. Volgens mij vanwege fraudegevoeligheid is dit ook niet mogelijk.quote:Op maandag 23 november 2009 08:20 schreef CyclingGirl het volgende:
Er zijn van die onbemande tankstations waar je kan tanken en dan met je creditcard betalen.....
kan wel tegenwoordig, maar je moet altijd je pin intoetsenquote:Op maandag 23 november 2009 09:18 schreef gunk77 het volgende:
[..]
Nog nooit meegemaakt dat je bij een onbemand tankstation kan betalen met je CC. Volgens mij vanwege fraudegevoeligheid is dit ook niet mogelijk.
Mijn vader heeft een auto van de zaak, en gebruikt voor het tanken altijd zijn (zakelijke) visa kaart. Scheelt hem ook weer een pasje in de beurs.quote:Op maandag 23 november 2009 09:39 schreef karr-1 het volgende:
Mijn partner werkt op een tankstation en die zegt dat het gewoon kan. Word veel gedaan door bv vrachtwagenchauffeurs of zo als ze geen tankpas hebben
Preciesquote:Op maandag 23 november 2009 09:41 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Mijn vader heeft een auto van de zaak, en gebruikt voor het tanken altijd zijn (zakelijke) visa kaart. Scheelt hem ook weer een pasje in de beurs.
Sterker nog, vroeger was ik regelmatig onderweg voor hem, en dan tankte ik ook altijd met zijn visa kaart, onze handtekeningen & handschriften lijken nogal op elkaar.quote:
Het gebeurt wel, maar volgens mij alleen in uitzonderingsgevallen. Je moet je dan ook kunnen identificeren en ze moeten zeker zijn dat je de volgende dag terugkomt.quote:Op maandag 23 november 2009 09:47 schreef CyclingGirl het volgende:
Dat wist ik niet dat als je betaalmiddelen ben vergeten dat je dan een formulier in kan vullen en je id achter kan laten en dat je dan een acceptgiro thuis krijgt of dat je dan de volgende dag terug kan gaan. Lijkt mij overigens wel handig dat het kan want stel dat je net je tank vol hebt en je komt er dan achter dat je geen geld bij je heb, je kan het er moeilijk weer uit laten halen.
Ik ben ze in de beschaving nog niet tegen gekomen. Allemaal werkte ze op CC.quote:Op maandag 23 november 2009 09:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De eerste onbemande waar ik hem pas inprikte, werkte er mooi niet mee...
Naja, dat is de nette variant, de andere is met een vals nummerbord op de auto snel tanken en wegrijden..quote:Op maandag 23 november 2009 09:47 schreef CyclingGirl het volgende:
Dat wist ik niet dat als je betaalmiddelen ben vergeten dat je dan een formulier in kan vullen en je id achter kan laten en dat je dan een acceptgiro thuis krijgt of dat je dan de volgende dag terug kan gaan. Lijkt mij overigens wel handig dat het kan want stel dat je net je tank vol hebt en je komt er dan achter dat je geen geld bij je heb, je kan het er moeilijk weer uit laten halen.
Precies dat dus. Bij een grote pomp aan de snelweg zullen ze dit niet zo snel doen. Bij een kleine buurtpomp zijn ze hiertoe sneller bereid.quote:Op maandag 23 november 2009 09:50 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Naja, dat is de nette variant, de andere is met een vals nummerbord op de auto snel tanken en wegrijden..En dat soort oplossingen zullen eerder werken bij een lokaal tankstation, dan bij die grote shell met 24 pompen aan de A1 oid.
Mocht je dat willen proberen, dan zou ik het van te voren even regelen. Wat als jij tankt, het vraagt, en zij zeggen nee? Dan wordt het al wat vervelender..
Ze hoeven het ook niet aan te bieden natuurlijk, het is een service die ze aan kunnen bieden.quote:Op maandag 23 november 2009 09:53 schreef Dj_unkie het volgende:
Ik heb wel eens gehad dat mijn pinpas gewoon niets meer deed...maar de optie om het achteraf te betalen met acceptgiro hebben ze nooit aangeboden. Het ging maar om 15 euro ofzo :S Nu moest ik naar huis 15 euro halen en weer terug (50 km). ID inleveren deden ze niet aan
Zoek Profile in Warmond eens opquote:Op maandag 23 november 2009 09:48 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik ben ze in de beschaving nog niet tegen gekomen. Allemaal werkte ze op CC.
wel erg flauw als ze zien dat je pasje het niet meer doet en je niet in de buurt van huis bentquote:Op maandag 23 november 2009 09:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ze hoeven het ook niet aan te bieden natuurlijk, het is een service die ze aan kunnen bieden.
Tsjaquote:Op maandag 23 november 2009 10:14 schreef Dj_unkie het volgende:
[..]
wel erg flauw als ze zien dat je pasje het niet meer doet en je niet in de buurt van huis bent
Ik had getankt voor geloof ik 15 euro, dus ga afrekenen en mijn pasje weigert gewoon (had toen nog geen CC). Dus ik moest 25 km naar huis rijden om geld te halen en weer 25 terug om die 15 euro te geven en daarna weer 25 terug, dus dan heb ik toch 50 km extra gereden? Beetje nutteloos. Vraag me ook af wat die gedaan had als ik 100 Km verder had gewoondquote:Op maandag 23 november 2009 10:30 schreef CyclingGirl het volgende:
Maar dat snap ik dan ook niet. Je had getankt, je pasje deed het niet. En je moest snel naar huis rijden. Maar dan rijdt je toch alsnog met je vol getankte tank naar huis om dan weer terug te rijden. Als je tank leeg is gaat het anders ook niet.
Wat denk je van een eenmalige machtigingquote:Op maandag 23 november 2009 11:44 schreef karr-1 het volgende:
In het meest extreme geval kunnen ze je tank leeg laten halen, maar dat doen ze vrijwel nooit. Over het algemeen is er altijd wel iets te verzinnen om alsnog te betalen. Denk aan partner/baas of iets dergelijks die komt.
Nee hoor schuldbekentenis is voldoende, eventueel gepaard met kenteken en ID. Inderdaad moet je geen fake namen gaan opschrijven, maar ze hebben daar genoeg truuks voorquote:Op maandag 23 november 2009 09:48 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het gebeurt wel, maar volgens mij alleen in uitzonderingsgevallen. Je moet je dan ook kunnen identificeren en ze moeten zeker zijn dat je de volgende dag terugkomt.
Dat kan ookquote:Op maandag 23 november 2009 18:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat denk je van een eenmalige machtiging
Ok, apart.. kan zo wel een lijstje opnoemen waar het niet kanquote:Op maandag 23 november 2009 20:28 schreef Fogel het volgende:
Ik ben in de 13 jaar dat ik een rijbewijs heb nog nooit een tankstation tegengekomen waar ze geen CC aannemen, zelfs bij de lokale pomp in een klein dorp (al vroeg de pomphouder steevast of ik niet liever met PIN wilde betalen... scheelde voor hem de nodige procenten) was het mogelijk.
Waar dan? Bij Tango, Argos en enkele kleine is het me tot op heden niet gelukt, wordt gelijk geweigerd.quote:Op maandag 23 november 2009 09:35 schreef Dj_unkie het volgende:
[..]
kan wel tegenwoordig, maar je moet altijd je pin intoetsen
Nog niet overal, maar wel steeds meer ja.... Zou ik maar even achteraan gaan als ik jou was, als je bij de kassa na het tanken staat te stamelen is het wat te laat..quote:Op donderdag 10 december 2009 19:36 schreef Mojave het volgende:
Ben m'n pincode vergeten, moet je nou tegenwoordig overal bij creditcard gebruik ook de pincode intoetsen?
quote:Op vrijdag 11 december 2009 09:53 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Nog niet overal, maar wel steeds meer ja.... Zou ik maar even achteraan gaan als ik jou was, als je bij de kassa na het tanken staat te stamelen is het wat te laat..
En het is altijd handig als er een papieren backup is..quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:11 schreef Mallet het volgende:
Ze proberen dat inderdaad helemaal door te voeren, en logisch ook. Zelf vind ik het zetten van een handtekening ipv code ook wel oké. Er zijn nog best veel hotels die op de oude manier werken bijvoorbeeld.
quote:Op maandag 23 november 2009 09:48 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het gebeurt wel, maar volgens mij alleen in uitzonderingsgevallen. Je moet je dan ook kunnen identificeren en ze moeten zeker zijn dat je de volgende dag terugkomt.
Ik heb het al twee keer meegemaakt langs de snelweg, lijkt me juist dat een kleine buurtpomp het minder snel zal doen, die voelt het harder als er niemand terug komt.quote:Op maandag 23 november 2009 09:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Precies dat dus. Bij een grote pomp aan de snelweg zullen ze dit niet zo snel doen. Bij een kleine buurtpomp zijn ze hiertoe sneller bereid.
Waar háál je het vandaanquote:Op maandag 23 november 2009 11:44 schreef karr-1 het volgende:
In het meest extreme geval kunnen ze je tank leeg laten halen, maar dat doen ze vrijwel nooit. Over het algemeen is er altijd wel iets te verzinnen om alsnog te betalen. Denk aan partner/baas of iets dergelijks die komt.
.quote:Op maandag 23 november 2009 18:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat denk je van een eenmalige machtiging
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |