abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74926867
Tijd geleden verhuist naar een koopwoning

Bleek na 1 maand toen er een tegelzetter langs kwam, dat de badkamer totaal nietgoed in elkaar zit (technisch)

Tegels zitten los, douche gedeelte ligt niet op afschot(putje ligt hoger dan tegels, waardoor het wat niet weg kan lopen) wat ook weer lekkage tot zich leid.
Er zijn geen water dichte voegen gebruikt.

Bedrijf die dit constateerde heeft rapport+offerte opgesteld en heb de makelaar van de verkopende partij op de hoogte gesteld.

Hier kreeg ik van de verkopers nul op rekestf dat dit allemaal mijn pakkie aan is. Wat naar mijn mening totaal niet zo is omdat het onder geborgen verbreken valt.

Dit ook aangegeven plus hun andere reactie beargumenteerd.

Hier word dood leuk op gezegd dat ze het er niet mee eens zijn en klaar. en de makelaar van de verkoper zegt dat hij er niet tussen wilt zitten.

Wat moet ik doen? ik heb trouwens geen aankoop makeaar (helaas)
Ik wil gewoon dat mijn badkamer gerenoveerd word

wie helpt mij
  zondag 22 november 2009 @ 23:32:35 #2
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_74926962
+1 voor je geniale topic titel
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_74927083
sorry voor het niet hebben van een topic titel

Liep alllemaal niet zo soepel en deze vergeten. Kan iemadn die toevoegen? Bij wijzig lukt het mij niet...
pi_74927342
Lid van Vereniging Eigen Huis? Zoja, inschakelen dan
#geen
pi_74927404
quote:
Op zondag 22 november 2009 23:44 schreef DuchessX het volgende:
Lid van Vereniging Eigen Huis? Zoja, inschakelen dan

Helaas
  maandag 23 november 2009 @ 00:09:49 #6
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_74928033
Ik ben bang dat losse tegels en niet aflopende vloer niet echt onder de verborgen gebreken vallen. Kun je namelijk gewoon zien als je kijkt.

Ik vrees dat je gewoon pech hebt
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_74928060
De badkamer zat er al in toen je de woning kocht.
Die heb je kunnen zien, en je hebt geen onderzoek gedaan naar de staat van de badkamer zoals het aanzetten van de douche en kijken of het water wegloopt of een waterpas op de vloer leggen.
Even tikken op de tegels om te kijken of die goed in de lijm zitten?
Verder is een douche zonder douchebak altijd vragen om lekkages.

Als je niet aan je onderzoeksplicht hebt voldaan kun je ook geen verborgen gebrek claimen.
Maar eigenlijk wil je een nieuwe badkamer op kosten van de verkopers?

Je moet de verkopende partij aanschrijven. De makelaar is in deze zaak geen partij meer. Wat is overigens het offerte bedrag? een paar tegels vervangen hoeft niet duur te zijn. Hou er overigens rekening mee dat je de tegenpartij voldoende tijd moet geven om het probleem zelf te herstellen.

Ik denk overigens niet dat je een claim hebt.
Maar als het bedrag mee valt kun je je eigen rechtbijstandverzekering inschakelen die zullen dan misschien over gaan tot het uitkeren van het schade bedrag zonder de zaak aanhandig te maken (dat is goedkoper voor de verzekeringsmaatschappij) een rechtzaak ga je naar mijn mening niet winnen.
  maandag 23 november 2009 @ 00:40:25 #8
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_74928616
quote:
Op zondag 22 november 2009 23:29 schreef steppa het volgende:
geborgen verbreken

ik wilde je helpen, tot ik dit las
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  maandag 23 november 2009 @ 02:08:15 #9
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_74929796
quote:
Op zondag 22 november 2009 23:29 schreef steppa het volgende:
Tijd geleden verhuist naar een koopwoning

Bleek na 1 maand toen er een tegelzetter langs kwam, dat de badkamer totaal nietgoed in elkaar zit (technisch)

Tegels zitten los, douche gedeelte ligt niet op afschot(putje ligt hoger dan tegels, waardoor het wat niet weg kan lopen) wat ook weer lekkage tot zich leid.
Er zijn geen water dichte voegen gebruikt.

Bedrijf die dit constateerde heeft rapport+offerte opgesteld en heb de makelaar van de verkopende partij op de hoogte gesteld.

Hier kreeg ik van de verkopers nul op rekestf dat dit allemaal mijn pakkie aan is. Wat naar mijn mening totaal niet zo is omdat het onder geborgen verbreken valt.

Dit ook aangegeven plus hun andere reactie beargumenteerd.

Hier word dood leuk op gezegd dat ze het er niet mee eens zijn en klaar. en de makelaar van de verkoper zegt dat hij er niet tussen wilt zitten.

Wat moet ik doen? ik heb trouwens geen aankoop makeaar (helaas)
Ik wil gewoon dat mijn badkamer gerenoveerd word

wie helpt mij
Goed, laten we het eerst over verborgen gebreken hebben.
De eerste vraag; hoe verborgen was het gebrek? Was het optisch (met het blote oog) zichtbaar?
Er kan van jou niet verwacht worden dat je alle tegels eerst aanraakt om te zien of er een aantal los zitten, ook kan van jou niet verwacht worden dat jij eerst de douche aanzet om te kijken of het water wel wegloopt.
Sowieso had de verkopende partij jou moeten melden wat er aan de woning mankeerde (mits ze dit wisten of hadden moeten weten... wat in dit geval zo is).

Maar de badkamer renoveren? Je kunt eisen dat de gebreken worden verholpen, maar niet eisen dat er ineens andere tegels inkomen. Hiervoor kun je in principe ook de makelaar van de verkopende partij aansprakelijk stellen.

Maar goed, deze hele ellende had je kunnen voorkomen als je zelf een makelaar had meegenomen. Een aankoopmakelaar let op die dingen en is doorgaans zijn geld waard, al was het maar omdat hij vaak nog een paar duizend euro weet af te dingen van een te koop staande woning.
Liever goed bedacht dan slecht gejat.
  maandag 23 november 2009 @ 09:11:18 #10
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_74931608
Je hebt een onderzoeksplicht. De aankoopmakelaar is een manier om daaraan te voldoen, net als de bouwtechnische keuring.

De verkoper wist van het afschot en de lekkage en had wat moeten zeggen. Maar de verkoper komt er bijna altijd mee mee weg als'ie zich beperkt tot dat wat niet kan worden geconstateerd ter plaatse. Echter, jij was in de badkamer, hebt de mogelijkheid gehad om te zien, om aan te raken, en te testen.

• Een kraan opendraaien doe je normailteer om te kijken of er lucht in buizen zit, om de afvoer te ruiken en om te horen of de buizen rammelen.
  • Losse tegels gaan hangen als er meerdere los zijn; dat kun je zien en voelen. Als het slechts een enkele tegel is, dan is het geen gebrek.

Als je dreigt met juridische stappen heb je een kleine kans dat ze wat komen aanpassen of een geldbedrag voorstellen. Als ze slim zijn laten ze jou naar de rechter gaan omdat je niet sterk staat (op basis van je OP); Rechters zijn nogal van de eigen verantwoordelijkheid in Nederland.

[ Bericht 11% gewijzigd door MetalMessiah op 23-11-2009 09:17:31 ]
  • Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
    pi_74932550
    Als het goed is dekt je eigen verzekering dit.

Ik heb ook ooit een huis gekocht waar na een halve maand bleek dat het dakraam lekte en waardoor de planfondplaten het begaven. Verkoper gaf aan van niks te weten, dus ik heb mijn eigen verzekering gebeld.

Nu zal dit qua kosten veel lager hebben gelegen dat jou schade en mischien dat de verzkering daarom ook heel makkelijk deed, maar dan nog
      maandag 23 november 2009 @ 11:17:51 #12
    24878 kwib
    Respondentenleverancier
    pi_74934187
    Lees je koopakte (en overige papieren) ook eerst goed door. Als er iets in staat a la "Koper accepteert de woning in de huidige staat" dan wordt het helemaal moeilijk om dit te verhalen.

Waarom die losse tegels je niet zijn opgevallen is mij trouwens niet echt duidelijk. Dat zie je normaliter lijkt mij
    Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
    Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
    pi_74934395
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 02:08 schreef Paginabeheerder het volgende:

[..]

Er kan van jou niet verwacht worden dat je alle tegels eerst aanraakt om te zien of er een aantal los zitten, ook kan van jou niet verwacht worden dat jij eerst de douche aanzet om te kijken of het water wel wegloopt.
    Wij hadden bij de 2e bezichtiging onze vaders mee genomen. Mijn vader heeft toen ook even alle toiletten doorgespoeld en nog wat dingen getest waarvan ik ze niet nodig vond maar ik ben wel blij dat hij het heeft gedaan. Je hebt immers een onderzoeksplicht.
    pi_74934411
    Even voor de beeldvorming, wat noem jij "een tijd geleden"?
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_74935673
    De tegels die los zitten liggen op de grond en is niet met het blote oog te zien.
    Als je gaat kloppen (wat een expert doet, en een leek niet) blijkt dit ook. en dit is met diverse tegels.

Het gaat om een bedrag van de offerte van ong. 5500 euro. (dit is aan de hoge kant, waarbij ook de afbrokkelende voegen zitten (dit heb ik moeten zien, dus valt niet onder verborgen verbreken)
    Dus het zal uiteraard wat lager worden.

De vrouw had moeten weten dat er wat met de vloer is, dat dit niet op afschot ligt. Tenzij ze nooit doucht. Doordat de vloer niet op afschot ligt onstaat er lekkage, (al helemaal omdat er geen waterdichte voegen zijn gebruikt.)

Met badkamer verhalen bedoel ik ook renoveren,

Met een tijd geleden bedoel ik dat we 2,5 maand geleden de sleutel krgen, 2 maanden geleden er in gingen. En dit direct gemeld hebben toen wij hier achter kwamen.

"Er is een verborgen gebrek aanwezig
    Indien een verborgen gebrek aanwezig is, kan de koper de verkoper op grond van artikel 7:17 BW aansprakelijk stellen voor de kosten die deze moet maken om de verborgen gebreken te verhelpen. De verkoper is voor deze kosten aansprakelijk indien vaststaat dat hij op de hoogte was of behoorde te zijn en de koper vervolgens niet heeft ingelicht over het bestaan hiervan."

Wij kunnen niet ineens de tegels eruit slopen, het douch putje hoger plaatsen en dan weer de tegels er in leggen. Dus de vrouw die er gewoond heeft moet hier last van gehad hebben, dit kan niet anders.
    Zij heeft dit niet aan ons verteld.
    De vrouw heeft tevens gezegd dat zij er geen last van had dat het water niet weg liep...
      maandag 23 november 2009 @ 12:18:49 #16
    264516 Waldkorn
    Daar zit wat in
    pi_74935732
    quote:
    Op zondag 22 november 2009 23:45 schreef steppa het volgende:

[..]

Helaas
    Geen aankoopmakelaar, geen lid van VEH, zeker ook geen rechtsbijstand?
    stom
    pi_74936044
    Het blijft wat vaag op me overkomen, bij de eerste keer dat je/jullie de douche gebruikten was er meteen lekkage? Dat had zij inderdaad kunnen weten, tenzij er bijvoorbeeld een bad aanwezig is welke zij altijd gebruikte, en op de plek v/d douche de wasmachine opgesteld stond oid.
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
      dinsdag 24 november 2009 @ 03:34:09 #18
    127522 Paginabeheerder
    De meest gekopieerde
    pi_74957189
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 11:25 schreef HarryP het volgende:

[..]

Wij hadden bij de 2e bezichtiging onze vaders mee genomen. Mijn vader heeft toen ook even alle toiletten doorgespoeld en nog wat dingen getest waarvan ik ze niet nodig vond maar ik ben wel blij dat hij het heeft gedaan. Je hebt immers een onderzoeksplicht.
    De verplichting van de verkoper (c.q. hun makelaar) om gebreken te vermelden wordt niet opgeschort door de onderzoeksplicht van de koper.
    Juridisch gezien zullen er meerdere interpretaties mogelijk zijn voor de rechter, maar TS zal (afhankelijk van de rechter) toch al gauw minstens de helft van het bedrag terug kunnen krijgen (van de reparatiekosten).
      dinsdag 24 november 2009 @ 03:37:23 #19
    127522 Paginabeheerder
    De meest gekopieerde
    pi_74957197
    @ Steppa, die laatste zin van jouw laatste antwoord.
    Het lijkt me dat die vorige bewoonster dit niet onder ede voor een rechtbank durft te herhalen.
    pi_74957989
    Eenzelfde probleem hebben wij maar dan met bouwkundig rapport en rechtsbijstand (waar het nu ook ligt).
    Rotte kozijnen waaraan de vorige bewoner al flink gesleuteld heeft.
    Het verhaal ging van hardhout naar plaatselijk hardhout en van "ik weet van niets" naar ja ik heb wel wat gerepareerd.
    Wij duimen dus dat de rechtsbijstand er brood in ziet.

Bij jou lijkt het me een stuk lastiger aangezien je niet echt een aanwijsbaar ana je onderzoeksplicht hebt voldaan.
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
    pi_74958645
    Geen enkel onderzoek uitgevoerd voor de aankoop. (bouwtechnisch advies had je 'maar' ~300 euro gekost, aankoopmakelaar had het gebrek wellicht ook niet gezien) = niet voldaan aan onderzoeksplicht.

Tegelzetter die belang heeft bij een hoge offert geeft aan dat de badkamer slecht is en alles opnieuw moet. = geen onafhankelijke partij.

Hoe sterk denk je dat je staat? Gewoon schouders ophalen en blij worden van de gerenoveerde badkamer.

En bij je volgende koophuis een paar honderd euro uittrekken voor iemand die het huis inspecteert.
    pi_74989804
    quote:
    Op dinsdag 24 november 2009 09:11 schreef hydra77 het volgende:
    Geen enkel onderzoek uitgevoerd voor de aankoop. (bouwtechnisch advies had je 'maar' ~300 euro gekost, aankoopmakelaar had het gebrek wellicht ook niet gezien) = niet voldaan aan onderzoeksplicht.

Tegelzetter die belang heeft bij een hoge offert geeft aan dat de badkamer slecht is en alles opnieuw moet. = geen onafhankelijke partij.

Hoe sterk denk je dat je staat? Gewoon schouders ophalen en blij worden van de gerenoveerde badkamer.

En bij je volgende koophuis een paar honderd euro uittrekken voor iemand die het huis inspecteert.
    Klopt want de verkoper was waarschijnlijk ook leek, met dat argument red je het dus niet. Alleen als je zelf voldoende onderzocht hebt of alles goed was (door dus inderdaad verkoopmakelaar/inspecteur) in te schakelen dan kan je het eventueel een verborgen gebrek noemen.

Of als er eerder overduidelijk lekkage geweest is en de verkoper bijvoorbeeld in plaats van de lekkage te verhelpen alleen de muur gewit heeft net voor bezichtiging. Dan heeft de verkoper het bewust verborgen (en dat moet bewezen kunnen worden uiteraard). Maar zo lang er geen lekkage geweest is (geen afschot kan ook opgelost worden door een trekker door de badkamer te halen) kan je de verkoper zeker niet aansprakelijk stellen.
    pi_75031390
    Bij navraag bij de buren blijkt dat de bewoners de badkamer zelf hebben gemaakt.
    Oftewel die hadden kunnen weten dat het niet super gedaan is.

Zodra ik meer weet zal ik dit laten weten.
      donderdag 26 november 2009 @ 20:11:55 #24
    33954 ElisaB
    ook in zwart verkrijgbaar!
    pi_75031444
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 20:10 schreef steppa het volgende:
    Bij navraag bij de buren blijkt dat de bewoners de badkamer zelf hebben gemaakt.

Steek je energie gewoon in het opknappen van je badkamer; word je blij van.
    Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
    pi_75043932
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 20:10 schreef steppa het volgende:

Of ze wisten gewoon niet hoe het volgens de normen moest. Lekt het nou daadwerkelijk bij jullie thuis of loopt alleen de vloer niet af en moet je het water er met de trekker in vegen?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')