quote:
Op zondag 22 november 2009 23:29 schreef steppa het volgende:Tijd geleden verhuist naar een koopwoning
Bleek na 1 maand toen er een tegelzetter langs kwam, dat de badkamer totaal nietgoed in elkaar zit (technisch)
Tegels zitten los, douche gedeelte ligt niet op afschot(putje ligt hoger dan tegels, waardoor het wat niet weg kan lopen) wat ook weer lekkage tot zich leid.
Er zijn geen water dichte voegen gebruikt.
Bedrijf die dit constateerde heeft rapport+offerte opgesteld en heb de makelaar van de verkopende partij op de hoogte gesteld.
Hier kreeg ik van de verkopers nul op rekestf dat dit allemaal mijn pakkie aan is. Wat naar mijn mening totaal niet zo is omdat het onder geborgen verbreken valt.
Dit ook aangegeven plus hun andere reactie beargumenteerd.
Hier word dood leuk op gezegd dat ze het er niet mee eens zijn en klaar. en de makelaar van de verkoper zegt dat hij er niet tussen wilt zitten.
Wat moet ik doen? ik heb trouwens geen aankoop makeaar (helaas)
Ik wil gewoon dat mijn badkamer gerenoveerd word
wie helpt mij
Goed, laten we het eerst over
verborgen gebreken hebben.
De eerste vraag; hoe verborgen was het gebrek? Was het optisch (met het blote oog) zichtbaar?
Er kan van jou niet verwacht worden dat je alle tegels eerst aanraakt om te zien of er een aantal los zitten, ook kan van jou niet verwacht worden dat jij eerst de douche aanzet om te kijken of het water wel wegloopt.
Sowieso had de verkopende partij jou moeten melden wat er aan de woning mankeerde (mits ze dit wisten of hadden moeten weten... wat in dit geval zo is).
Maar de badkamer renoveren? Je kunt eisen dat de gebreken worden verholpen, maar niet eisen dat er ineens andere tegels inkomen. Hiervoor kun je in principe ook de makelaar van de verkopende partij aansprakelijk stellen.
Maar goed, deze hele ellende had je kunnen voorkomen als je zelf een makelaar had meegenomen. Een aankoopmakelaar let op die dingen en is doorgaans zijn geld waard, al was het maar omdat hij vaak nog een paar duizend euro weet af te dingen van een te koop staande woning.