Heb je de climategate topics in feedback doorgelezen?quote:Op woensdag 2 december 2009 21:58 schreef ToT het volgende:
Sowieso merk ik dat de discussie langzaam maar zeker iets pittiger begint te worden.
Everybody: Relaxxxxxxx.......
Hup modden dan... volgend jaar hebben wij die prijs voor beste site ipv tweakersquote:Op woensdag 2 december 2009 22:11 schreef ToT het volgende:
In een gewoon topic vragen stellen over iets wat in de feedback zou staan?
Stel de vraag daar maar ff, met een verwijzing naar welke topics je precies bedoelt.
Had ze al gelinked. Heb ook niet echt een vraag anders dan of je dit al doorgelezen hebt. Hackers ontmaskeren klimaathoaxquote:Op woensdag 2 december 2009 22:11 schreef ToT het volgende:
In een gewoon topic vragen stellen over iets wat in de feedback zou staan?
Stel de vraag daar maar ff, met een verwijzing naar welke topics je precies bedoelt.
Volgens mij snappen we elkaar niet, laten we het hier maar bij houden.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:17 schreef ToT het volgende:
Dat zijn geen climategate topics in feedback, maar youtube-linkjes in dit topic zelf.
Nog niet gekeken, maar waarom vraag je het aan mij persoonlijk?
Verder geloof ik echt wel dat climategate echt is hoor, we worden gewoon belazerd.
Het wordt met de dag sneuer en sneuer met die klimaatwetenschappers.quote:Nieuw klimaatprobleem: ozonlaag op Antarctica sluit
Jarenlang was het gat in de ozonlaag ons grootste probleem. Vermindering van de uitstoot van CO2, klimaatconferenties en bewuster omgaan met energie moest het probleem oplossen. En we zijn op de goede weg! En daarmee is een nieuw probleem geboren: het ozongat boven Antarctica dreigt zich te sluiten en dat is niet best.
Volgens onderzoekers heeft het gat in de ozonlaag boven Antarctica het gebied juist beschermd tegen gigantische klimaatveranderingen. Slecht nieuws voor de toekomst, want het gat zal zich in de komende decennia waarschijnlijk gaan sluiten. Daarmee stijgen de temperaturen op Antarctica gemiddeld zo’n drie graden en komt het zeewateroppervlak zo’n 1,4 meter hoger te liggen.
bron
Daarom schreef ik ook al aanwezig regenwoud. Een regenwoud heeft nml een evenwicht tussen groei (CO2 opname) en afbraak (rottende bladeren, hout etc.) waar weer CO2 bij vrijkomt. In andere woorden, CO2 wordt alleen opgenomen zolang het regenwoud nog aan het groeien is. Zodra het 'volwassen' is ontstaat er een balans en wordt de opname 0.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:14 schreef slackster het volgende:
[..]
Als jij eerst eens voor de gein een stuk hardhout van nabij bekijkt en realiseert....
"Krijg nou de tering, dat ding bestaat grotendeels uit onwijs geconcentreerde koolstof ! (CO2)"
"Jeempie de peempie, is dat even fijn dat dat voorlopig niet de atmosfeer vervuild!"
"En is ook nog eens leuk voor al de dieren en planten die zich aldaar kostelijk kunnen vermaken".
"Over win win situatie gesproken, tof hee!"![]()
"Was toch wel 'n beetje zonde om dat allemaal zomaar plat te maaien en vernietigen achteraf gezien"
Geen idee ken de site niet. Maar je ziet nog eens wat als je blogs volgt.quote:Op woensdag 2 december 2009 23:56 schreef ToT het volgende:
Okee, DAARMEE ben ik het met je eens. Dit slaat nergens op.
Maar is die site wel redelijk objectief?
ahhh vandaar boskapquote:Op donderdag 3 december 2009 00:02 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Daarom schreef ik ook al aanwezig regenwoud. Een regenwoud heeft nml een evenwicht tussen groei (CO2 opname) en afbraak (rottende bladeren, hout etc.) waar weer CO2 bij vrijkomt. In andere woorden, CO2 wordt alleen opgenomen zolang het regenwoud nog aan het groeien is. Zodra het 'volwassen' is ontstaat er een balans en wordt de opname 0.
Daar komt CO2 bij vrij ja. Dezelfde hoeveelheid (plus eventueel hout wat ergens langer wordt bewaard) wordt weer opgenomen als het bos over de jaren teruggroeit.quote:
Ik heb het over CO2 dat gedurende de groei van planten in de plant zelf word opgeslagenquote:Op donderdag 3 december 2009 00:02 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Daarom schreef ik ook al aanwezig regenwoud. Een regenwoud heeft nml een evenwicht tussen groei (CO2 opname) en afbraak (rottende bladeren, hout etc.) waar weer CO2 bij vrijkomt. In andere woorden, CO2 wordt alleen opgenomen zolang het regenwoud nog aan het groeien is. Zodra het 'volwassen' is ontstaat er een balans en wordt de opname 0.
Er is een groot vershil tussen "nemen op uit" en "is opgeslagen in", maar idd ja. Heel veel koolstof zit opgeslagen in biomassa. Zo gek is dat toch niet?quote:Op donderdag 3 december 2009 00:38 schreef slackster het volgende:
[..]
Ik heb het over CO2 dat gedurende de groei van planten in de plant zelf word opgeslagen
zojuist nog even gesurfed om te kijken of er papers bekent zijn over dit gegeven
en wat schetst mijn verbazing, er is best veel info over beschikbaar
een studie in 2005 uitgevoerd door FAO kort samengevat komt er op neer dat men wetenschappers in elk land ter wereld heeft gevraagd om uit te rekenen hoe veel CO2 er op dat moment is opgeslagen in al de bossen van hun land.
het totaal werd berekend en was 638 Gt. de meet eenheid in deze is giga tonnes, afgekort is dat Gt. 1 giga tonne is maar liefst 1 miljard tonnes, en een ton (zoals geschreven n NL) is zoals je waarschijnlijk weet 1000 kilo
D.w.z. 638 x 1 miljard ton , eerlijk gezegd wist ik niet dat het zoveel was, dat is namelijk meer CO2 dan er in de gehele dampkring vd aarde voorkomt volgens die paper!
Meegerekend werd, wortels, dood hout, plant materie (CO2) onder de grond, en overige vegetatie.
Maar nogmaals ben zelf nogal weggeblazen door dat rapport! ongelooflijk gewoon, dit gaat wel ergens over.
Eerst alle bossen zowat met de grond gelijk maken en dan vd hoogste toren toeteren van, kommop met die koolstof tax en wat dies meer zij..
voor de rest even sprakeloos, gaan jullie maar weer ffe
zo gek is dat toch niet?quote:Op donderdag 3 december 2009 00:42 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Er is een groot vershil tussen "nemen op uit" en "is opgeslagen in", maar idd ja. Heel veel koolstof zit opgeslagen in biomassa. Zo gek is dat toch niet?
Nee geheel niet. Dat maakt het CO2 beleid dus alleen nog maar triester.quote:Op donderdag 3 december 2009 00:42 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Er is een groot vershil tussen "nemen op uit" en "is opgeslagen in", maar idd ja. Heel veel koolstof zit opgeslagen in biomassa. Zo gek is dat toch niet?
Want?quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:06 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee geheel niet. Dat maakt het CO2 beleid dus alleen nog maar triester.
Ik had via-via gehoord van een bioloog dat volgens een vooraanstaande wetenschapper boskap juist goed zou zijn voor de CO2-reductie, zolang er maar jonge bomen voor terug komen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:06 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee geheel niet. Dat maakt het CO2 beleid dus alleen nog maar triester.
Ja, die mensen zijn aardig fucked-up inderdaadquote:Op vrijdag 4 december 2009 13:06 schreef Lambiekje het volgende:
http://larouchepac.com/lpactv?nid=12611
Zo fucked up is het dus !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |