abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74920272
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

De gegevens zijn al jaren beschikbaar. Data en wetenschappelijke publicaties. Persoonlijke e-mails, daar hebben andere wetenschappers weinig tot niets aan.
Ik weet niet welke informatie er allemaal is vrijgekomen. Afgaande op het bericht alleen, zie mijn eerdere reactie dat ik nog niet de waarde van het bericht in kan schatten, lijkt er belangwekkende informatie vrijgekomen te zijn.
  zondag 22 november 2009 @ 21:16:09 #52
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_74920296
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:13 schreef Adames het volgende:

[..]

Begin maar, alsjeblieft, begin
Ten eerste gebruikt kernenergie net zo goed fossiele brandstoffen. Het is niet alsof de Reptilians beloofd hebben elk jaar een lading Uranium te brengen
Ten tweede; er wordt wel af en toe wat olie gevonden ja, en er is inderdaad olie beschikbaar. Maar het wordt steeds lastiger dat te winnen, en daarmee steeds minder rendabel. Uiteindelijk kan, hypothetisch, olie de prijs van goud bereiken en nog steeds 'beschikbaar' zijn. Dat betekent niet dat dat goed is.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zondag 22 november 2009 @ 21:16:46 #53
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_74920332
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:11 schreef Adames het volgende:

[..]

Waarom?
We hebben nog steeds genoeg alternatieve bronnen als kernenergie en 'groene' energie.
Tevens valt het best mee met opraken, komt nog steeds zo veel nieuwe olie bij op elk moment. Olievelden die worden bijgevuld
Hoe worden die bijgevuld denk je?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  zondag 22 november 2009 @ 21:17:33 #54
248844 Bowlingbal
pi_74920372
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:16 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Hoe worden die bijgevuld denk je?
Ja, die bewering heb ik maar overgeslagen...
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_74920451
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:15 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik weet niet welke informatie er allemaal is vrijgekomen. Afgaande op het bericht alleen, zie mijn eerdere reactie dat ik nog niet de waarde van het bericht in kan schatten, lijkt er belangwekkende informatie vrijgekomen te zijn.
Nou, niet dus. Leuk, die persoonlijke correspondentie tussen wetenschappers. Waarde voor de wetenschap: nul.

Maar misschien moeten ze het november even vertellen, dat het allemaal een complot is, kan hij ook weer wat zakken naar z'n normale temperatuur.
  zondag 22 november 2009 @ 21:19:00 #56
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_74920452
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:17 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ja, die bewering heb ik maar overgeslagen...
Mja, ik dacht, misschien ziet hij dan gelijk zn ongelijk al in

En over 'groene' energie, die staan relatief nog zo in de kinderschoenen, dat we daar echt niet volledig op kunnen gaan draaien
pi_74920492
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:16 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ten eerste gebruikt kernenergie net zo goed fossiele brandstoffen. Het is niet alsof de Reptilians beloofd hebben elk jaar een lading Uranium te brengen
Ten tweede; er wordt wel af en toe wat olie gevonden ja, en er is inderdaad olie beschikbaar. Maar het wordt steeds lastiger dat te winnen, en daarmee steeds minder rendabel. Uiteindelijk kan, hypothetisch, olie de prijs van goud bereiken en nog steeds 'beschikbaar' zijn. Dat betekent niet dat dat goed is.
Kernenergie omvat zowel kernfusie als splijting. Vooral in die eerste groep is een nagenoeg onuitputtelijke hoeveelheid brandstof beschikbaar.
Als je daar mee genoeg energie opwekt kan je syntetische olie maken. Zit energie verschil in, maar zal rendabel worden. Hitler deed niks anders in de tweede wereldoorlog.

Over bijvullen van olievelden, vraag de Russen maar eens.
pi_74920535
Uranium is geen fossiele brandstof.
  zondag 22 november 2009 @ 21:21:55 #59
248844 Bowlingbal
pi_74920631
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:19 schreef Adames het volgende:

[..]

Kernenergie omvat zowel kernfusie als splijting. Vooral in die eerste groep is een nagenoeg onuitputtelijke hoeveelheid brandstof beschikbaar.
Als je daar mee genoeg energie opwekt kan je syntetische olie maken. Zit energie verschil in, maar zal rendabel worden. Hitler deed niks anders in de tweede wereldoorlog.

Over bijvullen van olievelden, vraag de Russen maar eens.
Nee, kernfusie draait nog niet. Of ik moet iets gemist hebben. Maar in de aankomende 20 jaar gaat het zeker nog niet rendabel zijn. Dat stukje over synthetische olie sla ik even over.

Nou, vertel. Die tanken olie uit de grond, gebruiken het, en pompen het er op de 1 of andere magische manier weer in ofzo? Zonder dat de olie gebruikt is, maar eigenlijk wel, maar eigenlijk dan weer niet?
- Donald Love
  zondag 22 november 2009 @ 21:21:58 #60
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_74920636
quote:
Vooral opvallend is hoe de media hierover bericht.
Nee hoor, de dogmatische mening van Danny is allang duidelijk en de foutieve berichtgeving van Fok is helemaal geen verrassing.
Géén kloon van tvlxd!
pi_74920652
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:15 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Je weet dus niet welke persoonlijke correspondentie is gestolen, maar op basis van een artikel van Danny Roodbol, vermaard wetenschapsjournalist, denk jij dat het waarschijnlijk belangwekkende informatie is? Nee, tijd om sceptisch te worden, me dunkt.
  zondag 22 november 2009 @ 21:22:26 #62
248844 Bowlingbal
pi_74920661
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:20 schreef Monidique het volgende:
Uranium is geen fossiele brandstof.
Technisch gezien klopt dat. Maar gezien dit FOK is, doe ik even alsof. Uranium is namelijk wel relatief eindig, zoals olie dat is. Dat lijken mensen te vergeten.
- Donald Love
  zondag 22 november 2009 @ 21:23:24 #63
238900 Koekz
Der Meister
pi_74920721
Wij kunnen er als westerse wereld toch weinig aan doen. Laat Azië maar eens dezelfde uitstoot van gassen hebben zoals Europa en Amerika. Dan is er denk ik geen broeikaseffect meer
pi_74920733
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:22 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Technisch gezien klopt dat.
Technisch, taalkundig, spiritueel en liberaal-marxistisch klopt het.
  zondag 22 november 2009 @ 21:23:43 #65
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_74920739
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:21 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Nee, kernfusie draait nog niet. Of ik moet iets gemist hebben. Maar in de aankomende 20 jaar gaat het zeker nog niet rendabel zijn. Dat stukje over synthetische olie sla ik even over.

Nou, vertel. Die tanken olie uit de grond, gebruiken het, en pompen het er op de 1 of andere magische manier weer in ofzo? Zonder dat de olie gebruikt is, maar eigenlijk wel, maar eigenlijk dan weer niet?
Soort katalysator, die Russische olie.
pi_74920811
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:21 schreef Montov het volgende:

[..]

Nee hoor, de dogmatische mening van Danny is allang duidelijk en de foutieve berichtgeving van Fok is helemaal geen verrassing.
Als ergens het woord "dogmatisch" van toepassing is, zijn het wel de voorstanders van zeer vergaand politiek beleid nav MMGW.
Dat is overduidelijk.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  zondag 22 november 2009 @ 21:26:03 #67
248844 Bowlingbal
pi_74920870
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:25 schreef huhggh het volgende:

[..]

Als ergens het woord "dogmatisch" van toepassing is, zijn het wel de voorstanders van zeer vergaand politiek beleid nav MMGW.
Dat is overduidelijk.
MMGW? Massive Multiplayer nogiets?
- Donald Love
pi_74920953
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:10 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Nee hoor. De wetenschappelijke consensus is niet gebaseerd op de wetenschappers van één instituut, of ze nou gerenommeerd zijn of niet.
Aangezien het hier gaat om behoorlijk exacte wetenschap maak ik me ook geen zorgen. De basis is immers dat de onderzoeken herhaalbaar zijn en dat het draait om falisifieerbaarheid. Het gaat kortom niet om meningen maar om feiten. In dat licht kun je niet volhouden dat afkoeling van de aarde onder de pet gehouden kan worden.
pi_74920959
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:23 schreef Koekz het volgende:
Wij kunnen er als westerse wereld toch weinig aan doen. Laat Azië maar eens dezelfde uitstoot van gassen hebben zoals Europa en Amerika. Dan is er denk ik geen broeikaseffect meer
Dezelfde uitstoot per persoon? Koop dan maar een ventilator of driehonderd erbij.
  zondag 22 november 2009 @ 21:28:33 #70
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_74921022
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:22 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Technisch gezien klopt dat. Maar gezien dit FOK is, doe ik even alsof. Uranium is namelijk wel relatief eindig, zoals olie dat is. Dat lijken mensen te vergeten.
Ook zonne-energie is relatief eindig.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 22 november 2009 @ 21:28:37 #71
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_74921025
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:23 schreef Koekz het volgende:
ehm, wij zijn grotendeels verantwoordelijk voor de shit in azie.

iets met lageloonlanden en mensen die goedkoop dingen willen kopen.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_74921142
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:28 schreef Montov het volgende:

[..]

Wanneer is de zon op?
  zondag 22 november 2009 @ 21:30:54 #73
248844 Bowlingbal
pi_74921159
quote:

[..]

Met het verschil dat Uranium binnen tientallen jaren op kan zijn, en de zon iets van een paar miljard?
- Donald Love
pi_74921185
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:21 schreef Bowlingbal het volgende:
Niet specifiek Rusland, maar wel het grootste olieland dat open staat voor deze hypothese die met de jaren steeds meer bewijzen krijgt. Westerse landen schijnen het te willen negeren.

Omdat wikipedia zo cool is, bitte
http://en.wikipedia.org/wiki/Abiogenic_petroleum_origin

Aankomende 20 jaar voor kernfusie is wel erg optimistisch zelfs, maar tot die tijd heb je in ieder geval het ' fossiele stofje' uranium
pi_74921191
quote:

[..]

Als auto's zouden kunnen lopen op onwetendheid, dan hadden we geen probleem met eindige energie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')