FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Webwinkel openen -> stappen/ervaring/advies?
Landgeldzondag 22 november 2009 @ 20:00
Ik wil begin volgend jaar een kleinschalig webwinkeltje openen (verkopen van elektronica).

Wat zijn logische stappen, wie kan me hierbij helpen? Met name de afweging om me bij de Kamer van Koophandel in te schrijven. Is dat makkelijk, lastig? Kost dat veel? Ik heb al wat info van de site gehaald, maar misschien zijn hier mensen met ervaring?

Mijn punt is namelijk: als ik mij inschrijf bij de KVK , komt daarbij automatisch een btw nummer en zal ik de boekhouding moeten verzorgen.

Als ik mij in het begin nog niet inschrijf bij de KVK, om te kijken of de webwinkel überhaupt aanslaat, hoef ik nog niet over al mijn verkochte spullen belasting te betalen en kan dat even wachten.

Met een KvK-nummer kan er echter wel een zakelijke rekening geopend worden, waarna Ideal geïntegreerd kan worden = meer omzet!

Verder: de naam waarop ik me zal inschrijven bij de KvK, is dat ook de naam van een webwinkel? Of hoe werkt dat?

Wie heeft advies, waar moet ik rekening mee houden en waar moet ik nog meer over nadenken?
Twizuzondag 22 november 2009 @ 20:03
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:00 schreef Landgeld het volgende:
Ik wil begin volgend jaar een kleinschalig webwinkeltje openen (verkopen van elektronica).

Wat zijn logische stappen, wie kan me hierbij helpen? Met name de afweging om me bij de Kamer van Koophandel in te schrijven. Is dat makkelijk, lastig? Kost dat veel? Ik heb al wat info van de site gehaald, maar misschien zijn hier mensen met ervaring?

Mijn punt is namelijk: als ik mij inschrijf bij de KVK , komt daarbij automatisch een btw nummer en zal ik de boekhouding moeten verzorgen.

Als ik mij in het begin nog niet inschrijf bij de KVK, om te kijken of de webwinkel überhaupt aanslaat, hoef ik nog niet over al mijn verkochte spullen belasting te betalen en kan dat even wachten.

Met een KvK-nummer kan er echter wel een zakelijke rekening geopend worden, waarna Ideal geïntegreerd kan worden = meer omzet!

Verder: de naam waarop ik me zal inschrijven bij de KvK, is dat ook de naam van een webwinkel? Of hoe werkt dat?

Wie heeft advies, waar moet ik rekening mee houden en waar moet ik nog meer over nadenken?
Ik weet er zelf helaas niet het fijne van, maar op de website van KvK zal je alles wel moeten kunnen vinden. Ik heb zelf ook met het idee rondgelopen om een webshop te starten en dit is wel een goed boek voor de leek.

Ik reageer later nog wel even wat uitgebreider mbt het beginnen van een webwinkel. Deze hou je nog van me tegoed!
Metalfrostzondag 22 november 2009 @ 20:05
Je moet er mee rekening houden dat de concurrentie moordend is, je zou iets moeten hebben waaruit jouw webwinkel boven de rest uit torent, dit trekt klanten.
Zorg dat je goed aangeschreven staat bij review sites zoals kieskeurig.nl, vergelijk.nl en voor computerproducten tweakers.net
Mensen gaan altijd voor de laagste prijs, in combinatie met goede service en kwaliteit wordt de winkel die dat aanbiedt gekozen om het product te leveren, dus kassa

Succes.
Fred2zondag 22 november 2009 @ 20:26
Misschien een idee om dit aan de KVK zelf te vragen?
http://www.kvk.nl/bedrijfstarten/default.asp

Overigens zou ik vooral geen webwinkel beginnen in electronica. Daar zijn er al honderden van. Of je moet genoegen nemen met veel uur hard werken voor een lage marge.
roelofjanzondag 22 november 2009 @ 20:36
Inschrijven bij de KVK stelt geen drol voor en is zo geregeld.

KVK inschrijving staat los van het feit of je BTW plichtig bent of niet.

Als jij je niet inschrijft bij de KVK en je begint je onderneming dan ben je wel gewoon ondernemer voor de omzetbelasting.

En je moet sowieso je administratie gaan bijhouden voor je aangifte inkomstenbelasting.

Oftewel, met niet inschrijven schiet je weinig op.

Waarschijnlijk zal je webwinkel toch niet als een dolle gaan lopen, en kan je gewoon jaaraangifte BTW doen.

Het is alleen maar makkelijk om het belastingdienstverhaal meteen bij je inschrijving KVK te regelen.
roelofjanzondag 22 november 2009 @ 20:41
En als je webwinkel niet loopt betaal je gewoon helemaal geen BTW:
http://www.belastingdiens(...)dernemen_btw-07.html
Kapt-Ruigbaardzondag 22 november 2009 @ 20:55
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:00 schreef Landgeld het volgende:
Ik wil begin volgend jaar een kleinschalig webwinkeltje openen (verkopen van elektronica).
En wat denk jij te kunnen toevoegen aan deze verzadigde markt?
JumpingJackyzondag 22 november 2009 @ 20:55
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:41 schreef roelofjan het volgende:
En als je webwinkel niet loopt betaal je gewoon helemaal geen BTW:
http://www.belastingdiens(...)dernemen_btw-07.html
De hoogte van de af te dragen of te vorderen btw staat volledig los van het resultaat van de onderneming (lees: wel of niet loopt).
Landgeldzondag 22 november 2009 @ 21:24
De reden voor inschrijving bij KvK zal voor mij dan voornamelijk het openen van een zakelijke rekening (en dus Ideal zijn).

Ik zou het liefst eerst willen kijken of mijn producten/webwinkel aanslaat, maar daarvoor moet ik dus wel eerst door het circus van de KvK/belastingdienst. Nja, volgens mij is opzeggen (stel dat mijn webwinkel het na een jaar niet trekt) ook mogelijk uiteraard.
ducati_st2maandag 23 november 2009 @ 09:34
Je kunt als prive persoon ook betaalmogelijkheden zoals ideal aanbieden op je site. Kijk eens op internetkassa.nu of pspcheck.nl, daar worden o.a. targetpay, icepay, mollie genoemd als ideal leveranciers zonder dat je een kvk hoeft op te geven.
Landgeldmaandag 23 november 2009 @ 17:08
quote:
Op maandag 23 november 2009 09:34 schreef ducati_st2 het volgende:
Je kunt als prive persoon ook betaalmogelijkheden zoals ideal aanbieden op je site. Kijk eens op internetkassa.nu of pspcheck.nl, daar worden o.a. targetpay, icepay, mollie genoemd als ideal leveranciers zonder dat je een kvk hoeft op te geven.
Maar daarvoor moeten bezoekers zich wél eerst ook op die sites aanmelden, dus erg onhandig.... Via die sites gaat het niet direct...

En ik gebruik Joomla, weet niet wat daarmee werkt, eens checken.
ducati_st2dinsdag 24 november 2009 @ 08:57
Je bezoekers hoeven zich niet op de sites van mollie e.d. aan te melden. Jij implementeert de betalings api van mollie / targetpay of een andere payment provider in je webshop en daarna kunnen je klanten betalen. Alleen jij dient een account aan te maken bij de paymentprovider en een stukje code van hun te integreren in je webshop. Deze integratie is er misschien al voor joomla, vraag het eens aan ome google, die kan je vast op weg helpen hiermee, ik gebruik geen joomla, dus kan je daar weinig over vertellen helaas. Succes
JumpingJackydinsdag 24 november 2009 @ 10:01
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 08:57 schreef ducati_st2 het volgende:
Je bezoekers hoeven zich niet op de sites van mollie e.d. aan te melden. Jij implementeert de betalings api van mollie / targetpay of een andere payment provider in je webshop en daarna kunnen je klanten betalen.
Ik denk dat er bedoeld wordt dat de klant een account bij Mollie moet hebben om überhaupt via Mollie te kunnen betalen?
ducati_st2dinsdag 24 november 2009 @ 10:42
De webwinkel heeft een account nodig, de koper bij de webwinkel niet.
BakkerHenkdinsdag 24 november 2009 @ 10:44
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:55 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

De hoogte van de af te dragen of te vorderen btw staat volledig los van het resultaat van de onderneming (lees: wel of niet loopt).
Yep!
Kwestie van correct met je bonnetjes en verkopen omgaan.
Door af en toe wat crea te boekhouden, kan je kosten toch aardig drukken.
nelisbdinsdag 24 november 2009 @ 10:45
Klanten kopen het liefst bij een bedrijf met een kvk nummer en het liefst ook nog met een keurmerk als bv thuiswinkel.org of saf2shop bijvoorbeeld. Alleen daarom zou ik mij al inschrijven. 45 euro per jaar, is te overzien toch?
JumpingJackydinsdag 24 november 2009 @ 10:46
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:44 schreef BakkerHenk het volgende:

Door af en toe wat crea te boekhouden, kan je kosten toch aardig drukken.
Dat klinkt als aanzetten tot fraude en daar doen we niet aan
JumpingJackydinsdag 24 november 2009 @ 10:49
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:45 schreef nelisb het volgende:
Klanten kopen het liefst bij een bedrijf met een kvk nummer en het liefst ook nog met een keurmerk als bv thuiswinkel.org of saf2shop bijvoorbeeld. Alleen daarom zou ik mij al inschrijven.
Ik heb eigenlijk nooit gecontroleerd of een webshop wel een KvK-inschrijving heeft. Zegt natuurlijk ook helemaal niets en helpt je ook totaal niet.
Zal eens checken bij bol.com of ze hun KvK ergens vermelden eigenlijk. (edit: yep, billie geeft netjes het kvk-nummer als je het vraagt)
quote:
45 euro per jaar, is te overzien toch?
Eens
nelisbdinsdag 24 november 2009 @ 11:00
Gisteren toevallig een seminar webwinkel bij KVK beginnen gevolgt.
10-30% meer aankopen als een webwinkel een keurmerk op zijn site heeft staan. Dit was dmv onderzoek aangetoond.

KVK nummer check weet ik niet of mensen daarop letten. Als ik voor mijzelf spreek check ik het wel. Net zoals ik altijd een adres wil zien op ee site. Maar goed dat doe ik misschien alleen.
Landgeldwoensdag 25 november 2009 @ 20:52
Maar je moet dan wel belasting betalen/bijhouden etc. etc.
nelisbwoensdag 25 november 2009 @ 21:26
Net zoals elk bedrijf?
Elwood1802woensdag 25 november 2009 @ 22:37
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:00 schreef nelisb het volgende:
Gisteren toevallig een seminar webwinkel bij KVK beginnen gevolgt.
10-30% meer aankopen als een webwinkel een keurmerk op zijn site heeft staan. Dit was dmv onderzoek aangetoond.

KVK nummer check weet ik niet of mensen daarop letten. Als ik voor mijzelf spreek check ik het wel. Net zoals ik altijd een adres wil zien op ee site. Maar goed dat doe ik misschien alleen.
Het ligt er natuurlijk aan wat en hoeveel je verkoopt. Leuk zon logotje, maar er zijn inmiddels wel 50 keurmerken. Wil je een betrouwbaar keurmerk, thuiswinkel.org, dan ben je een jaar verder en dien je aan allerlei verplichtingen te voldoen. Uiteraard betaal je ook contributie. Ook ben je eerst aspirant lid en daarna pas volwaardig.
Andere keurmerken zeggen mij niet zoveel.

TS kan zich beter bezig houden met hoe hij mensen naar zn site lokt. Dit kun je doen door SEO toe te passen, Adwords campagnes te starten en door aan linkbuilding te doen. Ook moet je site goed in elkaar zitten.
nelisbwoensdag 25 november 2009 @ 22:43
Is ook zo die keurmerken. Maar goed onderzoek heeft het aangetoond dat de verkopen gewoon aanmerkelijk hoger liggen.Thuiswinkel.org kost teveel voor een starter. Na volledig lid betaal je een %van je omzet aan ze.m'n broertje is 1300¤ per jaar aan ze kwijt.
Safe2shop is 59¤ per jaar, kan je prima voor kiezen.

Adwords is zonde van je geld. Beter een goed bedrijf je Google optimalisatie laten uitvoeren dan adwords. Kost minder maar zelfde effect.
Elwood1802woensdag 25 november 2009 @ 22:48
Adwords kost teveel

Je kan zelf limieten instellen en door een beetje goed woordenonderzoek te doen kan je dit genoeg opleveren. Installeer Google Analytics en na een maand zie je netjes hoe alle mensen zijn binnengekomen en via welke site ze een aankoop hebben gedaan. Analyseer die cijfers en optimaliseer je advertenties. Niet relevante zoekwoorden schrap je, advertenties waar weinig op geklikt wordt pas je aan en eventueel voeg je advertenties toe.

Een beetje professioneel SEO/SEA bedrijf vraagt ongeveer ¤1000 voor een webwinkel en zo'n ¤400-¤800 om je site te optimaliseren en SEA toe te passen.

Ik zou persoonlijk liever lid zijn van thuiswinkel.org dan van dat Safe2shop
Kosten vallen erg mee, aspirant-leden betalen een contributie van ¤150 ex per kalenderjaar (er van uitgaande dat je niet meer als 50k omzet draait het 1e jaar)
Daarna betaal je als lid een paar 100eur.

Heb hier nog wel een aantal boeken liggen over SEO,SEA en Usability. Neem zulke boeken door en je kan 9 van de 10 zaken zelf regelen.
nelisbwoensdag 25 november 2009 @ 22:53
M'n broerte betaald 1300¤ per jaar. Iets meer dan een paar 100¤. Gaat nu lid worden denkt hij. De 1300¤ is een offerte van thuiswinkel.org op basis van zijn omzetgegevens.

M'n broertje laat zijn website optimaliseren met zon 70-100 woorden. Dit kost hem elke maand ongeveer 350¤. Met de woorden/aantal bezoekers per dag die via Google binnenkomen zou hij met adwords veel meer geld kwijt zijn. Tuurlijk kan ie er limieten aangooien maar of hij dan voor de meeste woorden op 1 of 2 komt in de zoekresultaten is maar de vraag. Nu wel, zonder extra kosten.

Ken je safe2shop? Heb diverse mensen gesproken die website ontwerpen, optimaliseren en ze geven allemaal voor een starter is het prima.

[ Bericht 11% gewijzigd door nelisb op 25-11-2009 23:02:30 ]
Elwood1802woensdag 25 november 2009 @ 22:56
Uhm, ken genoeg webshops die ongeveer 10k-15k omzet draaien per maand. Als je kijkt wat die aan Adwords kwijt zijn (euro of 300) én wat het opbrengt dan kan ik alleen maar concluderen dat het werkt. Door Analytics te gebruiken kun je zien wat je conversieratio is en of het rendabel is.

Maar prima als je het niet wilt.

Ps: welke shop heeft je broertje?
nelisbwoensdag 25 november 2009 @ 23:01
M'n broertje draait gemiddeld 40k in de maand.
Ik weet er verder weinig van en hoor hem erover. Ik ga starten vanaf januari en dan bepalen wat voor mij de beste weg is.

[ Bericht 29% gewijzigd door nelisb op 25-11-2009 23:09:42 ]
Elwood1802woensdag 25 november 2009 @ 23:07
Oscommerce
En het safe2shop logo zoals ik al verwacht had. Ik zie zo 10 dingen die beter aan de site kunnen

Ik ben ook van plan om over een klein half jaar te beginnen. Ben nu bezig met een ondernemingsplan en informatie inwinnen..maar dat is wel offtopic dus laten we maar verder gaan met de vragen van ts
nelisbwoensdag 25 november 2009 @ 23:11
Pakket gekocht. Zelf ingericht. Voor iemand die nog geen printer kan aansluiten haha doet hij het prima. April 2008 begonnen. 2009 al 60% meer omzet. Daar kunnen menigeen jaloers op zijn.

Safe2shop idd. Thuiswinkel heeft hij nu aangevraagd. Offerte was 1300¤ per jaar op basis van zijn omzet.

Zou je je verbeteringen kunnen aangeven in een PM? Ben wel benieuwd.
Bouw je zelf sites? Want daar zoek ik iemand voor. Wil niet zon standaard pakket maar een professionele alleen krijg aanbiedingen van 2500¤ of meer.

Ontopic weer.
Elwood1802woensdag 25 november 2009 @ 23:15
Moment, zal het straks even opstellen.
Moonwalkwoensdag 25 november 2009 @ 23:24
TVP ik wil dit ook wel graag weten
mime_negertwoensdag 25 november 2009 @ 23:42
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:52 schreef Landgeld het volgende:
Maar je moet dan wel belasting betalen/bijhouden etc. etc.
Nee, bij een webwinkel hoeft dat niet. Daarom zijn er ook zoveel
Elwood1802woensdag 25 november 2009 @ 23:55
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:11 schreef nelisb het volgende:
Pakket gekocht. Zelf ingericht. Voor iemand die nog geen printer kan aansluiten haha doet hij het prima. April 2008 begonnen. 2009 al 60% meer omzet. Daar kunnen menigeen jaloers op zijn.

Safe2shop idd. Thuiswinkel heeft hij nu aangevraagd. Offerte was 1300¤ per jaar op basis van zijn omzet.

Zou je je verbeteringen kunnen aangeven in een PM? Ben wel benieuwd.
Bouw je zelf sites? Want daar zoek ik iemand voor. Wil niet zon standaard pakket maar een professionele alleen krijg aanbiedingen van 2500¤ of meer.

Ontopic weer.
Zie pm, mocht je nog een goede sitemaker zoeken pm me dan even.
nelisbdonderdag 26 november 2009 @ 00:11
Thanks! Kan op m'n iPhone niet privé reageren.

Analitycs gebruikt hij niet omdat de site dit al heeft. Kan exact alles volgen begreep ik van hem.

En ja zoek een goede sitebouwer voor niet heel veel geld. Startende ondernemer hè haha.

Edit: zie PM

[ Bericht 4% gewijzigd door nelisb op 26-11-2009 00:18:49 ]
Elwood1802donderdag 26 november 2009 @ 00:13
ok
Landgelddonderdag 26 november 2009 @ 19:59
Wat een nadeel voor mij is, als ik mij bij de KvK inschrijf: omzetbelasting, maar ook invoerrechten. Ik haal mijn producten uit het buitenland en zal daar dan ook ineens invoerbelasting voor moeten betalen. Voorheen deed ik dat nooit.
nelisbdonderdag 26 november 2009 @ 22:36
Welkom in de wereld van ondernemen.
Invoerrechten bereken je toch door in de kostprijs? Je moet gewoon zorgen dat je marges goed zijn. En als je niks overhoudt door die paar % invoerrechten doe er beter aan niks te verkopen.
JumpingJackyvrijdag 27 november 2009 @ 07:27
quote:
Op donderdag 26 november 2009 19:59 schreef Landgeld het volgende:
Wat een nadeel voor mij is, als ik mij bij de KvK inschrijf: omzetbelasting, maar ook invoerrechten. Ik haal mijn producten uit het buitenland en zal daar dan ook ineens invoerbelasting voor moeten betalen. Voorheen deed ik dat nooit.
Het betalen van invoerrechten staat los van de inschrijving bij de KvK....
JumpingJackyvrijdag 27 november 2009 @ 07:29
quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:36 schreef nelisb het volgende:
....Je moet gewoon zorgen dat je marges goed zijn....
Ik vermoed dat TS nog geen enkele serieuze marge berekening heeft gemaakt, buiten de berekening verkoopprijs - inkoopprijs.
nelisbvrijdag 27 november 2009 @ 07:57
Weet ik wel zeker.
Landgeldvrijdag 27 november 2009 @ 10:34
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 07:29 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Ik vermoed dat TS nog geen enkele serieuze marge berekening heeft gemaakt, buiten de berekening verkoopprijs - inkoopprijs.
Dat klopt! kan je me daarover iets uitleggen? Ik wil een simpel webwinkeltje beginnen en heb verder geen economische opleiding o.i.d. gedaan

Mijn opzet: 10 producten (elektronica), importeer ik vanuit het buitenland en die wil ik hier in NL gaan verkopen.
Nog geen KvK, nog geen BTW-nummer.

Verwacht dat ik het eerste jaar zo'n 1000 euro om zal zetten.
nelisbvrijdag 27 november 2009 @ 12:30
Geen kaas gegeten van kostprijs berekening? Hmmz. Wordt lastig ondernemen.

Inkoop dat ding? Als je hem nu laat bezorgen?
Verwachte verkoopprijs zonder btw?
Kosten transport Nederland?
Invoerrechten?
JumpingJackyvrijdag 27 november 2009 @ 12:36
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 12:30 schreef nelisb het volgende:
Geen kaas gegeten van kostprijs berekening? Hmmz. Wordt lastig ondernemen.

Inkoop dat ding? Als je hem nu laat bezorgen?
Verwachte verkoopprijs zonder btw?
Kosten transport Nederland?
Invoerrechten?
Ja en dan moet je nog opletten dat wij zijn business case niet gaan maken.

Een kleine bijdrage mijnerzijds:
Kosten hosting?
Kosten ontwikkeling website?
Telefoonkosten?
Verpakkingsmateriaal?
Garantieclaims?

Usw
nelisbvrijdag 27 november 2009 @ 12:55
Yup! Wilde niet alles verklappen ;-)!

Anders maken wij zijn business case nog.
Nemephisvrijdag 27 november 2009 @ 12:57
tvp' tje
Landgeldvrijdag 27 november 2009 @ 21:11
Ik heb een groot gedeelte al geregeld en het staat al online: de producten, de site, de opzet:

Inkoopprijs (gemiddeld): 8 euro
Verwachte verkoopprijs zonder btw: 19,50
Kosten transport Nederland: 1,76
Invoerrechten: Goed punt! Ik betaalde dat tot nu toe niet (kleine hoeveelheden + handelde via marktplaats), maar als ik mij registreer bij de KvK en daarmee ook de belastingdienst, moet ik dit zeker opgeven?
Kosten hosting: al geregeld, (25 euro)
Kosten ontwikkelen site: al geregeld (groot deel zelf + logo: 50 euro)
Verpakkingsmateriaal: 0,20 cent per artikel
Garantieclaims: garantie, terugsturen naar de fabriek.

Maar wat er bedoeld werd met marge berekeningen ed, weet ik (nog) niet inderdaad?

[ Bericht 0% gewijzigd door Landgeld op 27-11-2009 21:18:04 ]
Elwood1802vrijdag 27 november 2009 @ 21:18
Na alle kosten houd je dus 6.5e marge over. Daarvan moet je nog belasting betalen, je site aan de man brengen etc etc.

Als ik jou was zou ik de prijs wat hoger leggen en beginnen met marketing.
Landgeldvrijdag 27 november 2009 @ 22:03
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 21:18 schreef Elwood1802 het volgende:
Na alle kosten houd je dus 6.5e marge over. Daarvan moet je nog belasting betalen, je site aan de man brengen etc etc.

Als ik jou was zou ik de prijs wat hoger leggen en beginnen met marketing.
Dat valt wel mee. Verzendkosten bereken ik door in de prijs, BTW ook! Dus de prijs wordt sowieso wat hoger
nelisbvrijdag 27 november 2009 @ 22:14
Met een hogere prijs nog verkoopbaar?
Volgens mij gaat het erg offtopic.
Landgeldzaterdag 28 november 2009 @ 12:15
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 22:14 schreef nelisb het volgende:
Met een hogere prijs nog verkoopbaar?
Volgens mij gaat het erg offtopic.
Ligt eraan, met een hogere prijs niet beter verkoopbaar. Maar vooral die invoerrechten is nog een discussiepunt!

Nog meer advies/tips, bijv. over die margeberekeningen?
nelisbzaterdag 28 november 2009 @ 13:03
Gaat het over webwinkel openen of over kostprijs berekening?
Je moet eerst alle kosten in kaart brengen. Deze kosten proberen door te berekenen in je product. Dan de verkoopprijs bepalen en dan zien wat je marge is. Maar als je niet echt hoger kan dan de eerder genoemde prij hou je weinig over.
Fixerszaterdag 28 november 2009 @ 19:02
Invoerrechten moet je meenemen in je kostprijsberekening. Tot nu toe ben je er steeds doorheen geglipt. Maar ddaar mag en kan je niet op blijven rekenen. Je zal ergens wel eens een doune(na)heffing tegenkomen.

Garantieclaims en spijtoptanten moet je ook uit eigenzak kunnen betalen. Als iemand zich bedenkt ben je als winkelier verantwoordelijk voor portokosten. Garantie is volgens de wet verantwoordelijkheid van de leverancier niet de fabrikant. Je zal zelf moeten zorgen voor vervanging of reparatie en daarna mag je het zelf uitknokken met de groothandel of fabrikant.
YoshiBignosezondag 29 november 2009 @ 12:44
Dit soort dingen gaan vaak gegarandeerd fout. Als je al niet eens een beetje kostprijs berekening hebt gemaakt, zal je vast snel genoeg failliet zijn, tenzij je echt heel zeker bent dat je producten ook daadwerkelijk verkopen.

Dan moet je ook nog rekening gaan houden met belastingen, invoerrechten etc.

Toch niet de zoveelste webwinkel die goedkope Chineze shit hierheen haalt ....
Landgeldmaandag 30 november 2009 @ 19:26
Ik heb wel 'een beetje' kostprijs berekening gemaakt ,maar niet heel serieus nee. Gewoon op schatting
Ik koop in voor voor 7-8 euro, verkoop dit voor 21.00 inclusief verzendkosten. Dat vind ik een redelijke marge?

Overigens het afgelopen jaar zo'n kleine 50 stuks van dit product verkocht, via marktplaats.

Maargoed, ikzal eens een serieuze kostenberekening doen. Meer tips?
JumpingJackymaandag 30 november 2009 @ 19:54
21 euro -/- btw = 17,65
daarvan af de verzendkosten, 7 euro?
resteert 10,65
-/- inkoop 7,50
-/- 0,75 invoerrechten
Resteert marge 2,40 x 50 st = 120 euro

5% komt kapot retour = 2,5 st x 7,50 = 18,75

Resteert 101,25 als verdienste voor de inkoop, verkoop en logisitiek van 50 transacties....
Landgeldmaandag 30 november 2009 @ 20:28
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:54 schreef JumpingJacky het volgende:
21 euro -/- btw = 17,65
daarvan af de verzendkosten, 7 euro?
resteert 10,65
-/- inkoop 7,50
-/- 0,75 invoerrechten
Resteert marge 2,40 x 50 st = 120 euro

5% komt kapot retour = 2,5 st x 7,50 = 18,75

Resteert 101,25 als verdienste voor de inkoop, verkoop en logisitiek van 50 transacties....
Verzendkosten heb ik al bij de inkoopkosten gerekend. Dus die -7 euro hoeven er niet meer af. Alleen BTW en invoerrechten zouden er nog af moeten. Hou ik nog een marge van 7-8 euro over.

Maar thx voor je berekening!
nelisbmaandag 30 november 2009 @ 20:34
Versturen. Naar de klant is gratis?
JumpingJackymaandag 30 november 2009 @ 21:03
quote:
Op maandag 30 november 2009 20:28 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Verzendkosten heb ik al bij de inkoopkosten gerekend. Dus die -7 euro hoeven er niet meer af. Alleen BTW en invoerrechten zouden er nog af moeten. Hou ik nog een marge van 7-8 euro over.

Maar thx voor je berekening!
Maar er zijn nog wel wat meer bijkomende kosten die ik hier niet genoemd heb, dus succes met de correcte berekening maken. De grootste fout die mensen vaak maken is zorgen dat de berekening uitkomt waar ze willen dat hij uitkomt. Voorcalculatie kan heel leerzaam zijn, maar het kan ook een sprookje worden.
Landgelddinsdag 1 december 2009 @ 07:00
Tuurlijk zijn er bijkomende kosten, daar moet je altijd rekening mee houden.
Over bovengenoemde som.

1. Als ik me in het begin niet bij de KvK aanmeld, ben ik ook (nog!) niet belastingplichtig, en heb ik alleen te maken met evt. invoerrechten/verzendkosten in het binnenland.

2. Als me me later wel bij het KvK aanmeld, ben ik belastingplichting, maar is er devolgende regeling: http://www.belastingdiens(...)dernemen_btw-07.html

Dat scheelt ook (veel) kosten:

21.50 euro -/- btw = 0,00
daarvan af de verzendkosten, 1,50 euro?
resteert 20.00
-/- inkoop 7,50
-/- 0,75 invoerrechten

11.75 over....

Ik ben me er nu iig wel bewuster van!
JumpingJackydinsdag 1 december 2009 @ 07:18
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 07:00 schreef Landgeld het volgende:
1. Als ik me in het begin niet bij de KvK aanmeld, ben ik ook (nog!) niet belastingplichtig
Nou, vertel maar, waar heb je deze informatie gevonden? DIt is nl niet waar. Belastingplicht en KvK-inschrijving zijn niet van elkaar afhankelijk.
quote:
2. Als me me later wel bij het KvK aanmeld, ben ik belastingplichting, maar is er devolgende regeling: http://www.belastingdiens(...)dernemen_btw-07.html

Dat scheelt ook (veel) kosten:

21.50 euro -/- btw = 0,00
daarvan af de verzendkosten, 1,50 euro?
resteert 20.00
-/- inkoop 7,50
-/- 0,75 invoerrechten

11.75 over....

Ik ben me er nu iig wel bewuster van!
Doe je huiswerk nog maar een keer. De KOR betekent nl niet dat je geen BTW hoeft te berekenen.
Fixersdinsdag 1 december 2009 @ 09:15
Valt me op hoe simpel mensen denken over een webwinkeltje. Ik werk zelf voor een gewone detaillist die er een webwinkeltje bij heeft. Maar dat vergt steeds meer tijd en inzet. Met de kleine hoeveelheden en de minimale marges die hierbovern worden beschreven. Dat is toch heel niet lonend?
nelisbdinsdag 1 december 2009 @ 09:35
Hierboven niet nee. Maar genoeg voorbeelden waar het wel lonend is. En ja de mensen denken te makkelijk.
Feit is wel dat de internetmarkt nog flink gaat groeien komende jaren en het prima is om op de trein te springen,mits er wat te verdienen valt.
Landgelddinsdag 1 december 2009 @ 18:48
THX voor jullie feedback. Ik zal me in eerste instantie aanmelden bij de KVK en niet bij de belastingdienst, is dat een betere optie dan?

Als jullie puur naar onderstaande som kijken:

------------
Inkoop: 7.00
Verkoop: 21.50 euro
17,40 (- BTW)
15.65 (- verzendkosten binnenland
13.65 (- invoerrechten)
-------------

Ziet dat er niet goed uit? Schuingedrukt is alleen indien ik naar de KVK/belastingdienst stap. Dan zal ik die posten moeten opgeven/betalen.
nelisbdinsdag 1 december 2009 @ 18:54
Kvk meldt je automatisch aan bij de Belastingdienst.
JumpingJackydinsdag 1 december 2009 @ 19:11
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:48 schreef Landgeld het volgende:
THX voor jullie feedback. Ik zal me in eerste instantie aanmelden bij de KVK en niet bij de belastingdienst, is dat een betere optie dan?

Als jullie puur naar onderstaande som kijken:

------------
Inkoop: 7.00
Verkoop: 21.50 euro
17,40 (- BTW)
15.65 (- verzendkosten binnenland
13.65 (- invoerrechten)
-------------

Ziet dat er niet goed uit? Schuingedrukt is alleen indien ik naar de KVK/belastingdienst stap. Dan zal ik die posten moeten opgeven/betalen.
Je hebt nog steeds weinig benul van waar je het over hebt, zie ik hierboven. Zorg dat je eerst alle juiste info boven water haalt (en dan bedoel ik niet op Fok!). Anders is het gedoemd te mislukken, voor zover dat anders niet het geval is.
JumpingJackydinsdag 1 december 2009 @ 19:12
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:54 schreef nelisb het volgende:
Kvk meldt je automatisch aan bij de Belastingdienst.
Maar leidt lang niet altijd tot belastingplicht.
Landgelddinsdag 1 december 2009 @ 19:16
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:11 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Je hebt nog steeds weinig benul van waar je het over hebt, zie ik hierboven. Zorg dat je eerst alle juiste info boven water haalt (en dan bedoel ik niet op Fok!). Anders is het gedoemd te mislukken, voor zover dat anders niet het geval is.
Wat klopt er dan niet? Misschien is voor mij een afspraak bij de KVK handig.
nelisbdinsdag 1 december 2009 @ 19:16
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:12 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Maar leidt lang niet altijd tot belastingplicht.
Is ook zo. Maar hij wil ze op voorhand negeren en dat wordt hem dus niet.
sangerdinsdag 1 december 2009 @ 19:50
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:16 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Wat klopt er dan niet? Misschien is voor mij een afspraak bij de KVK handig.
Dat sowieso, maar ga ook eens langs bij een goede boekhouder/accountant. Er lopen er desnoods hier op FOK! wel een aantal rond
sangerdinsdag 1 december 2009 @ 19:55
Conform de nieuwe Handelsregisterwet (sinds 01-01-2009) moet je bij de KvK ingeschreven staan zodra je deelneemt aan het economisch verkeer. Dat doe je.

Over de inkomsten die je uit de webshop haalt moet je gewoon belasting betalen. Ook over die 100 die je afgelopen jaar hebt verkocht..... Je moet immers belastingbetalen over al je inkomsten. Of je door de Belastingdienst wordt aangemerkt als ondernemer is een ander verhaal.

Invoerrechten betalen hangt niet samen met het wel of niet ingeschreven staan bij KvK of Belastingdienst, dat staat daar los van.

Even een vraagje: hoe factureer jij de afnemers? Bereken je BTW op de factuur van de klant? Ik zou namelijk nooit iets bij een webshop kopen als er geen BTW in rekening wordt gebracht.
sangerdinsdag 1 december 2009 @ 19:59
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:52 schreef Landgeld het volgende:
Maar je moet dan wel belasting betalen/bijhouden etc. etc.
Dat moet je hoe dan ook.
JumpingJackydinsdag 1 december 2009 @ 19:59
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:50 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat sowieso, maar ga ook eens langs bij een goede boekhouder/accountant. Er lopen er desnoods hier op FOK! wel een aantal rond
Dat is een goed advies wat zeker opgevolgd zou moeten worden.
ManAtWorkdinsdag 1 december 2009 @ 20:01
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:50 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat sowieso, maar ga ook eens langs bij een goede boekhouder/accountant. Er lopen er desnoods hier op FOK! wel een aantal rond
Vast wel. Maar die snappen toch niks van kostprijsberekeningen.
sangerdinsdag 1 december 2009 @ 20:03
Ohja TS, als je wilt weten wie op FOK! de goede boekhouders zijn stuur me maar een PM (Tis dus niet voor mezelf!)
Landgelddinsdag 1 december 2009 @ 20:05
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:01 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Vast wel. Maar die snappen toch niks van kostprijsberekeningen.
Geef jij eens een paar goede tips

Maar globaal zou ik mij moeten inschrijven bij de KVK. Daarbij wordt ik ook gekoppeld en krijg ik een BTW nummer en verder moet ik alle in's en out's bijhouden? Oftewel: alles wat in inkoop en verkoop, zodat ik daar BTW over moet betalen.

En over die 50 die ik al via marktplaats heb verkocht. Wat is het nut om dat om te geven?
sangerdinsdag 1 december 2009 @ 20:05
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:01 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Vast wel. Maar die snappen toch niks van kostprijsberekeningen.
Hoezo?

Het is toch gewoon X minus inkoopprijs product = gewenste marge (waarbij X de verkoopprijs is en dus de variabele om op de gewenste marge te komen).
ManAtWorkdinsdag 1 december 2009 @ 20:07
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:05 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Geef jij eens een paar goede tips
Heb je de antwoorden van JJ gelezen? Volgens mij staat daar niks geen Chinees tussen.
quote:
Maar globaal zou ik mij moeten inschrijven bij de KVK. Daarbij wordt ik ook gekoppeld en krijg ik een BTW nummer en verder moet ik alle in's en out's bijhouden? Oftewel: alles wat in inkoop en verkoop, zodat ik daar BTW over moet betalen.
Ja. Je zult een administratie moeten bijhouden. Ach ja, ondernemen is niet altijd leuk.
quote:
En over die 50 die ik al via marktplaats heb verkocht. Wat is het nut om dat om te geven?
Ach, laten we dat maar houden op hobby.
sangerdinsdag 1 december 2009 @ 20:07
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:05 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Geef jij eens een paar goede tips
Goede tips kosten geld. Daar halen accountants en administrateurs hun broodwinning uit
quote:
Maar globaal zou ik mij moeten inschrijven bij de KVK. Daarbij wordt ik ook gekoppeld en krijg ik een BTW nummer en verder moet ik alle in's en out's bijhouden? Oftewel: alles wat in inkoop en verkoop, zodat ik daar BTW over moet betalen.
Nee, je snapt het nog steeds niet.

Ja je moet naar de KVK om je in te schrijven.

Ja je moet de Belastingdienst informeren (wellicht via de KVK), Zij bepalen vervolgens of je een BTW nummer krijgt en als BTW ondernemer aangemerkt wordt.

Ja je zult een administratie bij moeten houden. Zowel de te vorderen BTW en de afgedragen BTW en daar aangifte over doen.
quote:
En over die 50 die ik al via marktplaats heb verkocht. Wat is het nut om dat om te geven?
Omdat belasting ontwijken wel mag, maar ontduiken niet. En dit is een typisch geval van belasting ontduiken.
ManAtWorkdinsdag 1 december 2009 @ 20:10
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:05 schreef sanger het volgende:

[..]

Hoezo?

Het is toch gewoon X minus inkoopprijs product = gewenste marge (waarbij X de verkoopprijs is en dus de variabele om op de gewenste marge te komen).
Volgens mij is het X + Y + Z waarbij X de inkoopprijs is, Y het de vaste kosten gedeeld door de vaste afzet en Z de variabele kosten. Maar het zou ook A + B + C kunnen zijn. Het is even afhankelijk van het boekhoudpakket.
sangerdinsdag 1 december 2009 @ 20:15
Volgens mij is het echter C/N + V/W

Kan TS niet een tweede topic openen waar we kostprijsberekeningen gaan maken?
ManAtWorkdinsdag 1 december 2009 @ 20:22
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:15 schreef sanger het volgende:
Volgens mij is het echter C/N + V/W

Kan TS niet een tweede topic openen waar we kostprijsberekeningen gaan maken?
Die formule is al-lang achterhaald.

Hoop niet dat ie dat gaat doen. Denk niet dat dat een topic gaat worden waar hij iets aan heeft.
sangerdinsdag 1 december 2009 @ 20:24
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:22 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Die formule is al-lang achterhaald.
In de studieboeken Moderne Bedrijfsadministratie wordt hij nog veelvuldig gebruikt
JumpingJackydinsdag 1 december 2009 @ 20:25
Het grote gevaar is nu dat TS denkt dat hij alles weet en kapitale blunders begaat.
ManAtWorkdinsdag 1 december 2009 @ 20:25
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:24 schreef sanger het volgende:

[..]

In de studieboeken Moderne Bedrijfsadministratie wordt hij nog veelvuldig gebruikt
Klopt. Maar hij slaat nergens op.
JumpingJackydinsdag 1 december 2009 @ 20:25
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:24 schreef sanger het volgende:

[..]

In de studieboeken Moderne Bedrijfsadministratie wordt hij nog veelvuldig gebruikt
Dat is ook de laatste keer dat ik hem gezien heb
Pietverdrietdinsdag 1 december 2009 @ 20:26
Wat wil TS gaan verkopen?
ManAtWorkdinsdag 1 december 2009 @ 20:27
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat wil TS gaan verkopen?
Gebakken lucht.
Special price, just voor joe.
JumpingJackydinsdag 1 december 2009 @ 20:27
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat wil TS gaan verkopen?
Zie eerste regel van de OP
ManAtWorkdinsdag 1 december 2009 @ 20:28
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:27 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Zie eerste regel van de OP
Sinds wanneer lezen we de OP voor we gaan reageren?
sangerdinsdag 1 december 2009 @ 20:28
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:25 schreef JumpingJacky het volgende:
Het grote gevaar is nu dat TS denkt dat hij alles weet en kapitale blunders begaat.
Vandaar mijn advies om een goede administrateur te zoeken
sangerdinsdag 1 december 2009 @ 20:29
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat wil TS gaan verkopen?
Elektronica
sangerdinsdag 1 december 2009 @ 20:30
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:25 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Dat is ook de laatste keer dat ik hem gezien heb
Ik ook, vanmiddag nog Collega van me had haar boeken mee
ManAtWorkdinsdag 1 december 2009 @ 20:30
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:28 schreef sanger het volgende:

[..]

Vandaar mijn advies om een goede administrateur te zoeken
Die kosten geld. En dat kan ie met een winst van ¤ 1.000,- niet betalen.
sangerdinsdag 1 december 2009 @ 20:30
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:25 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Klopt. Maar hij slaat nergens op.
Nergens op slaan gaat me wat te ver
sangerdinsdag 1 december 2009 @ 20:31
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:30 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Die kosten geld. En dat kan ie met een winst van ¤ 1.000,- niet betalen.
Winst van ¤ 1000? Hij gokte op een omzet van ¤ 1000 toch?
ManAtWorkdinsdag 1 december 2009 @ 20:35
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:31 schreef sanger het volgende:

[..]

Winst van ¤ 1000? Hij gokte op een omzet van ¤ 1000 toch?
Ach, ik probeerde een positieve begroting op te zetten.
Landgelddinsdag 1 december 2009 @ 20:43
Maar er zijn duizenden online webwinkels, ook hele simpele. Het kan lastig zijn, maar een webwinkel starten is toch ook geen rocket science?

@sanger: is er een duidelijke scheidingslijn voor wél of niet BTW plichtig?
JumpingJackydinsdag 1 december 2009 @ 20:53
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:28 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Sinds wanneer lezen we de OP voor we gaan reageren?
Ja ik weet het, dom dom dom
nelisbdinsdag 1 december 2009 @ 20:54
Starten niet, verkopen, Google vindbaarheid etc wel.
JumpingJackydinsdag 1 december 2009 @ 20:54
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:31 schreef sanger het volgende:

[..]

Winst van ¤ 1000? Hij gokte op een omzet van ¤ 1000 toch?
Dat is hetzelfde als je alle kosten buiten beschouwing laat
JumpingJackydinsdag 1 december 2009 @ 20:56
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:43 schreef Landgeld het volgende:
Maar er zijn duizenden online webwinkels, ook hele simpele. Het kan lastig zijn, maar een webwinkel starten is toch ook geen rocket science?
Er zijn ook duizenden metselaars en nee, metselen is geen rocket science (voor mij wel maar ik ben blond), maar toch is verrekte lastig om een muur recht en gelijkmatig te metselen.
Pietverdrietwoensdag 2 december 2009 @ 00:08
goed, wellicht was ik niet specifiek genoeg, wat voor een elektronica wil ts verkopen?
Voor de duidelijkheid, ik _edit_ ben dronken en lul teveel

[ Bericht 22% gewijzigd door Pietverdriet op 02-12-2009 00:19:54 ]
sangerwoensdag 2 december 2009 @ 09:27
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:43 schreef Landgeld het volgende:
Maar er zijn duizenden online webwinkels, ook hele simpele. Het kan lastig zijn, maar een webwinkel starten is toch ook geen rocket science?
Met een goede adviseur is het dat ook niet
quote:
@sanger: is er een duidelijke scheidingslijn voor wél of niet BTW plichtig?
Jep, een goede boekhouder kan het je haarfijn uitleggen

Of je kijkt zelf op de site van de Belastingdienst of slingert Google aan. Wij gaan tenslotte niet alles voorkauwen
sangerwoensdag 2 december 2009 @ 09:28
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:54 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als je alle kosten buiten beschouwing laat
Verrek ja, dat was natuurlijk precies wat TS deed
Landgelddonderdag 3 december 2009 @ 22:52
Jullie hebben me wel op de feiten gedrukt, hoor Mijn flow omhoog is nu even wat minder geworden. Ben me aan het afvragen of het met mijn producten zin heeft om door te gaan, ookal heb iker het afgelopen jaar zo'n 50 mee verkocht op marktplaats (met ieder een +10 euro winst).
nelisbdonderdag 3 december 2009 @ 23:34
Dank u!
FinancialBubblevrijdag 4 december 2009 @ 12:28
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:52 schreef Landgeld het volgende:
Jullie hebben me wel op de feiten gedrukt, hoor Mijn flow omhoog is nu even wat minder geworden. Ben me aan het afvragen of het met mijn producten zin heeft om door te gaan, ookal heb iker het afgelopen jaar zo'n 50 mee verkocht op marktplaats (met ieder een +10 euro winst).
Komop he, je laat je toch niet uit het veld slaan omdat het allemaal iets lastiger is dan het op 't eerste gezicht leek.
Nu heb je 1 product dat je met een tientje winst verkoopt. Dat is je gelukt, dus lukt het je vast ook nog wel om een tweede product met een tientje winst te verkopen. En als dat lukt, dan lukken 10 producten misschien ook wel. En op zo'n manier verkoop je ineens geen 50 maar 500 items per jaar. En voor je het weet heb je een goedlopende webshop, die je meer geld oplevert dan je had gedacht.
Pietverdrietvrijdag 4 december 2009 @ 12:29
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:52 schreef Landgeld het volgende:
Jullie hebben me wel op de feiten gedrukt, hoor Mijn flow omhoog is nu even wat minder geworden. Ben me aan het afvragen of het met mijn producten zin heeft om door te gaan, ookal heb iker het afgelopen jaar zo'n 50 mee verkocht op marktplaats (met ieder een +10 euro winst).
Je maakt geen 10 euro winst, maar 10 euro marge.
FinancialBubblevrijdag 4 december 2009 @ 12:46


[ Bericht 100% gewijzigd door FinancialBubble op 04-12-2009 12:46:14 ]
FinancialBubblevrijdag 4 december 2009 @ 12:46


[ Bericht 100% gewijzigd door FinancialBubble op 04-12-2009 12:46:44 ]
mvczondag 6 december 2009 @ 16:39
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:52 schreef Landgeld het volgende:
Jullie hebben me wel op de feiten gedrukt, hoor Mijn flow omhoog is nu even wat minder geworden. Ben me aan het afvragen of het met mijn producten zin heeft om door te gaan, ookal heb iker het afgelopen jaar zo'n 50 mee verkocht op marktplaats (met ieder een +10 euro winst).
Je zou ook eens kunnen overwegen om je producten via Ebay te verkopen en daar een website aan te koppelen.
Elwood1802zondag 6 december 2009 @ 21:00
Winkel op ebay openen kost ook geld, daarnaast betaal je ook voor foto's en je betaalt 4% van de verkoopprijs aan commissie. In DL is dit volgens mij zelfs 6-8%
La_Vitazondag 10 januari 2010 @ 00:56
Even een kleine kick aangezien ik een nieuw topic ook zo overdreven vind.

Ik wil een webshop beginnen met producten die nauwelijks in Nederland te verkrijgen zijn. Om iets precieser te zijn, ik wil ze zelf gaan maken. De kosten om ze te maken zullen laag zijn, maar ik zal er heel veel tijd aan kwijt zijn. (geeft verder niet, vind ik leuk)

Om voor de belasting de wist te berekenen, worden daar je eigen arbeidsuren ook van afgetrokken?

Niet dat ik veel zal gaan verdienen ofzo, maar ik ben gewoon nieuwsgierig
Zhe-AnGeLzondag 10 januari 2010 @ 01:00
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:46 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Dat klinkt als aanzetten tot fraude en daar doen we niet aan
nou nou...balkenende online wie had dat gedacht...
ManAtWorkzondag 10 januari 2010 @ 10:00
quote:
Op zondag 10 januari 2010 00:56 schreef La_Vita het volgende:
Even een kleine kick aangezien ik een nieuw topic ook zo overdreven vind.

Ik wil een webshop beginnen met producten die nauwelijks in Nederland te verkrijgen zijn. Om iets precieser te zijn, ik wil ze zelf gaan maken. De kosten om ze te maken zullen laag zijn, maar ik zal er heel veel tijd aan kwijt zijn. (geeft verder niet, vind ik leuk)

Om voor de belasting de wist te berekenen, worden daar je eigen arbeidsuren ook van afgetrokken?

Niet dat ik veel zal gaan verdienen ofzo, maar ik ben gewoon nieuwsgierig
Nee. Hoe wil je de arbeidsuren waarderen dan?
Hetgeen er overblijft tussen de omzet en de kosten is je arbeidsloon.
(En waar zou je anders de arbeidsuren opgeven als inkomen?)
JumpingJackyzondag 10 januari 2010 @ 13:39
quote:
Op zondag 10 januari 2010 10:00 schreef ManAtWork het volgende:

(En waar zou je anders de arbeidsuren opgeven als inkomen?)
als kosten, bedoel je waarschijnlijk, ipv inkomen
sangerzondag 10 januari 2010 @ 13:46
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:39 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

als kosten, bedoel je waarschijnlijk, ipv inkomen
Als kosten voor een kostprijsberekening, als inkomen voor een aangifte IB
sangerzondag 10 januari 2010 @ 13:46
quote:
Op zondag 10 januari 2010 00:56 schreef La_Vita het volgende:
Ik wil een webshop beginnen met producten die nauwelijks in Nederland te verkrijgen zijn. Om iets precieser te zijn, ik wil ze zelf gaan maken. De kosten om ze te maken zullen laag zijn, maar ik zal er heel veel tijd aan kwijt zijn. (geeft verder niet, vind ik leuk)
Arbeid kost ook geld
JumpingJackyzondag 10 januari 2010 @ 13:53
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:46 schreef sanger het volgende:
, als inkomen voor een aangifte IB
Nee, want TS (ofwel topickicker/TK) wilde de uren aftrekken van de winst dus opvoeren als kostenpost voor de winstberekening bij de IB aangifte. Dat is niet hetzelfde als opgeven als inkomen.

Ik zal wel iets missen...dus leg eens uit
sangerzondag 10 januari 2010 @ 14:34
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:53 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Nee, want TS (ofwel topickicker/TK) wilde de uren aftrekken van de winst dus opvoeren als kostenpost voor de winstberekening bij de IB aangifte. Dat is niet hetzelfde als opgeven als inkomen.

Ik zal wel iets missen...dus leg eens uit
Heb betreffende post opnieuw gelezen en denk nu hetzelfde als jij. TK (nieuw FOK! begrip?) vraagt indd of de arbeidsuren als kosten kunnen worden opgevoerd zodat de winst lager blijft.
ManAtWorkzondag 10 januari 2010 @ 14:52
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:39 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

als kosten, bedoel je waarschijnlijk, ipv inkomen
Nee, ik bedoel inkomen.
Als je de arbeidskosten ergens ten laste van je winst wil brengen, zul je het ook ergens weer als opbrengst/inkomen moeten verantwoorden.