abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin dinsdag 14 februari 2012 @ 13:43:28 #51
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_107966373
Dank jullie allebei.

Ik (lees we) ben momenteel wel deels bezig met de uitzet; grotere prioriteit ligt bij het regelen van een nieuw huis, iets wat eigenlijk ook wel voor de bevalling helemaal rond moet zijn, maar goed daar tot maart onszelf gegeven dit te regelen <krap>.

Pas daarna kunnen we gericht de grote dingen gaan regelen / bestellen om de checklistjes af te werken.Wat ook gerelateerd is aan het huis (aan de locatie in ieder geval) is de kinderopvang, dat regelen begint ook te dringen denk ik.

Verder heb ik me voorbereid door het lezen van Kluun, maar ook zijn adviezen, deels, naast me neergelegd, aangezien ik hem niet de aangewezen persoon vind om relatie advies te geven.

Goede afspraken maken over bezoek dat had ik sowieso in gedachte, ik weet ook nog niet wat het slimste is, een soort van kraamfeestje om er 1 keer vanaf te zijn (met als gevolg dat de meeste dubbel komen) of gewoon strak plannen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_107966819
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 13:43 schreef Pharkus het volgende:
Goede afspraken maken over bezoek dat had ik sowieso in gedachte, ik weet ook nog niet wat het slimste is, een soort van kraamfeestje om er 1 keer vanaf te zijn (met als gevolg dat de meeste dubbel komen) of gewoon strak plannen.
Mijn vrouw wilde absoluut geen kraamfeest, want dan spaar je al je visite op voor één moment en heb je amper tijd om fatsoenlijk met iedereen te praten. Ze vond het heel fijn dat bijna iedere dag wel even iemand op visite kwam. Maar dat is per persoon verschillend, vraag aan je vriendin/vrouw wat zij denkt te willen.
.
  Forum Admin dinsdag 14 februari 2012 @ 13:57:55 #53
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_107966915
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 13:55 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Mijn vrouw wilde absoluut geen kraamfeest, want dan spaar je al je visite op voor één moment en heb je amper tijd om fatsoenlijk met iedereen te praten. Ze vond het heel fijn dat bijna iedere dag wel even iemand op visite kwam. Maar dat is per persoon verschillend, vraag aan je vriendin/vrouw wat zij denkt te willen.
Natuurlijk gaat het in overleg; als ik dat in mijn eentje besluit zijn de poppen aan het dansen en de rapen gaar :')
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 14:18:26 #54
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_107967603
Neem vooral driekwart van alle adviezen met een korreltje zout. Iedereen (schoonmoeders/tantes/kraamverpleegkundigen) weet het het beste en iedereen spreekt elkaar tegen. Er zijn wel wat handige vuistregels qua veiligheid en gezondheid die je in acht kan nemen, maar gebruik vooral je eigen gezonde verstand. Weinig is verplicht en je krijgt echt geen boete als je commode een centimeter te laag is of als je geen drieduizend hydrofielluiers in huis hebt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  dinsdag 14 februari 2012 @ 14:57:29 #55
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_107968972
Gefeliciteerd!

Belangrijkste advies: doe het vooral zoals jij en je vrouw het willen doen en niet op de manier dat anderen vinden dat je het moet doen.
Je hoeft echt niet die kinderwagen van 1500 euro te hebben als je dat niet wilt (voorbeeldje).

Kluun is erg leuk om te lezen, maar inderdaad moet je er niet teveel werkelijke waarde aan hechten!

Verder advies: maak je vooraf niet te sappel; het moment dat het kind komt is overweldigend, emotioneel, fantastisch en alles, en op geen enkele manier te beschrijven met andere emoties.
Je op het kind voorbereiden kan dan eigenlijk ook alleen maar zijn op het vlak dat het eten, kleertjes, een slaapnestje en veel liefde en warmte heeft. Voor de rest is het heel anders dan alles wat je je erbij voorstelt (positief)...

Oh, ik vergeet het belangrijkste: geniet ervan!!
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_107969051
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 14:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Neem vooral driekwart van alle adviezen met een korreltje zout. Iedereen (schoonmoeders/tantes/kraamverpleegkundigen) weet het het beste en iedereen spreekt elkaar tegen. Er zijn wel wat handige vuistregels qua veiligheid en gezondheid die je in acht kan nemen, maar gebruik vooral je eigen gezonde verstand. Weinig is verplicht en je krijgt echt geen boete als je commode een centimeter te laag is of als je geen drieduizend hydrofielluiers in huis hebt.
Dat inderdaad. Iedereen roept weer wat anders.
Maar advies van anderen (vooral als ze zelf 1 of meerdere kinderen hebben) kan wel handig zijn.
Maar je moet het allemaal zelf doen.
pi_107969862
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:00 schreef aloa het volgende:
Dat inderdaad. Iedereen roept weer wat anders.
Maar advies van anderen (vooral als ze zelf 1 of meerdere kinderen hebben) kan wel handig zijn.
Maar je moet het allemaal zelf doen.
Het is vooral leuk als je advies krijgt van iemand met "veel kinderen", want die weten zeker dat het altijd gaat zoals met hun kinderen. Vervolgens bewijst jouw kind het tegendeel.

:P
.
  Forum Admin dinsdag 14 februari 2012 @ 15:24:25 #58
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_107969937
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 14:57 schreef Worteltjestaart het volgende:
Gefeliciteerd!

Belangrijkste advies: doe het vooral zoals jij en je vrouw het willen doen en niet op de manier dat anderen vinden dat je het moet doen.
Je hoeft echt niet die kinderwagen van 1500 euro te hebben als je dat niet wilt (voorbeeldje).

Kluun is erg leuk om te lezen, maar inderdaad moet je er niet teveel werkelijke waarde aan hechten!

Verder advies: maak je vooraf niet te sappel; het moment dat het kind komt is overweldigend, emotioneel, fantastisch en alles, en op geen enkele manier te beschrijven met andere emoties.
Je op het kind voorbereiden kan dan eigenlijk ook alleen maar zijn op het vlak dat het eten, kleertjes, een slaapnestje en veel liefde en warmte heeft. Voor de rest is het heel anders dan alles wat je je erbij voorstelt (positief)...

Oh, ik vergeet het belangrijkste: geniet ervan!!
De kinderwagenset is al geregeld via marktplaats, dat scheelde al.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_107971798
Gefeliciteerd!
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 13:43 schreef Pharkus het volgende:
Dank jullie allebei.

Ik (lees we) ben momenteel wel deels bezig met de uitzet; grotere prioriteit ligt bij het regelen van een nieuw huis, iets wat eigenlijk ook wel voor de bevalling helemaal rond moet zijn, maar goed daar tot maart onszelf gegeven dit te regelen <krap>.
Oeh, verhuizen tijdens de zwangerschap. Leuke uitdaging.
quote:
Pas daarna kunnen we gericht de grote dingen gaan regelen / bestellen om de checklistjes af te werken.Wat ook gerelateerd is aan het huis (aan de locatie in ieder geval) is de kinderopvang, dat regelen begint ook te dringen denk ik.

Verder heb ik me voorbereid door het lezen van Kluun, maar ook zijn adviezen, deels, naast me neergelegd, aangezien ik hem niet de aangewezen persoon vind om relatie advies te geven.

Goede afspraken maken over bezoek dat had ik sowieso in gedachte, ik weet ook nog niet wat het slimste is, een soort van kraamfeestje om er 1 keer vanaf te zijn (met als gevolg dat de meeste dubbel komen) of gewoon strak plannen.
Bij ons dacht iedereen dat ze ons de eerste week beter met rust konden laten en stonden vervolgens de tweede week op de stoep. Zorg dat je in elk geval zelf goed controle over de agenda houdt. Jullie bepalen of het uitkomt of niet.

En als je echt van de baby wil genieten: neem een tweede ;) .
ff zonder gekheid, bij de eerste ben je vooral aan het proberen en zoeken hoe dat nou moet met zo'n kind. Dat is normaal en voel je daar niet schuldig over. Heb je al veel kinderen in je omgeving? Dat maakt ook uit.

Oh, en misschien wordt het dan tijd om eens af te studeren ;) .
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:11:11 #60
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_107971858
TVP'tje (ja, achterhaald, ik weet het) in afwachting van de komst van JD jr.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_107975381
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:09 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]


En als je echt van de baby wil genieten: neem een tweede ;) .


Meen je dat? Heb juist het idee dat het bij de tweede veel sneller gaat, juist omdat het veel gemakkelijker gaat. De
babytijd bij de eerste beleefde ik juist veel intenser dan bij de tweede. Ook misschien omdat de aandacht nu verdeeld moet worden natuurlijk.

Oh en pharkus en Jdude gefeliciteerd!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  dinsdag 14 februari 2012 @ 18:25:26 #62
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_107976775
Thanks! Nog een week of vijf, dan is het gedaan met de rust :P.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_107977676
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 18:25 schreef JDude het volgende:
Thanks! Nog een week of vijf, dan is het gedaan met de rust :P.
Ik vond die laatste weken zo lang duren! Mijn vriendin nog meer trouwens :P
Maar alles was zo'n beetje wel geregeld, alleen maar wachten, wachten , wachten...
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:16:04 #64
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_107978765
Herkenbaar.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_107980355
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 17:42 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Meen je dat? Heb juist het idee dat het bij de tweede veel sneller gaat, juist omdat het veel gemakkelijker gaat. De
babytijd bij de eerste beleefde ik juist veel intenser dan bij de tweede. Ook misschien omdat de aandacht nu verdeeld moet worden natuurlijk.

Oh en pharkus en Jdude gefeliciteerd!
Jdude ook gefeliciteerd!

Knut, ik heb juist het gevoel dat ik alles bij de tweede veel bewuster en intenser meemaak. Het gaat allemaal veel soepeler, vanzelfsprekender en ik kon er daardoor veel meer van genieten. Ik heb het vooral over het eerste jaar, daarna verdween het verschil.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_107996352
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 18:47 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Ik vond die laatste weken zo lang duren! Mijn vriendin nog meer trouwens :P
Maar alles was zo'n beetje wel geregeld, alleen maar wachten, wachten , wachten...
Wij hebben die laatste weken nooit beleefd. Exact 4 weken voor de uitgerekende datum is mijn vrouw bevallen (ook nog in recordtempo). We hadden dus nog allerlei losse eindjes zoals naam, geboortekaartjes, wat klein spul etc.

Voor de aanstaande vaders, gefeliciteerd, zorg dat je de basics klaar hebt en voor de rest enjoy the ride en doe vooral wat goed voelt.
live your fears, fear your live
  Forum Admin woensdag 15 februari 2012 @ 08:17:02 #67
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_107996406
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:09 schreef PhysicsRules het volgende:
Gefeliciteerd!
Dank je!
quote:
Oeh, verhuizen tijdens de zwangerschap. Leuke uitdaging.
Niet onze eerste keus om het zo te plannen, maar soms heeft de natuur zijn eigen willetje. Andere optie is een half jaar na de bevalling zo'n beetje te verhuizen, maar dat zie ik(we) dan nog minder zitten.
quote:
Bij ons dacht iedereen dat ze ons de eerste week beter met rust konden laten en stonden vervolgens de tweede week op de stoep. Zorg dat je in elk geval zelf goed controle over de agenda houdt. Jullie bepalen of het uitkomt of niet.

En als je echt van de baby wil genieten: neem een tweede ;) .
ff zonder gekheid, bij de eerste ben je vooral aan het proberen en zoeken hoe dat nou moet met zo'n kind. Dat is normaal en voel je daar niet schuldig over. Heb je al veel kinderen in je omgeving? Dat maakt ook uit.

Oh, en misschien wordt het dan tijd om eens af te studeren ;) .
Dat afgestuderen is al wel gelukt, verder ben je nooit te oud om verder te 'leren'. De meeste van mijn vrienden hebben zo'n 1-2 jaar geleden een babyhause gehad. We hobbelen er lekker achteraan. Mijn vriendin is wel de tweede van haar vriendinnengroep. Verder is ze zo'n beetje uitgerekend met nog een vriendin en de vriendin van een vriend van me. Kortom baby's genoeg in de omgeving.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Forum Admin woensdag 15 februari 2012 @ 08:17:38 #68
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_107996415
JDude, gefeliciteerd en succes!
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_108006078
Ik ben redelijk op in ieder geval :D Weinig slaap en een hoop nieuwe indrukken. Maar ik geniet van elke minuut :)
  woensdag 15 februari 2012 @ 15:05:20 #70
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_108007344
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 17:42 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Meen je dat? Heb juist het idee dat het bij de tweede veel sneller gaat, juist omdat het veel gemakkelijker gaat. De
babytijd bij de eerste beleefde ik juist veel intenser dan bij de tweede. Ook misschien omdat de aandacht nu verdeeld moet worden natuurlijk.

Oh en pharkus en Jdude gefeliciteerd!
Ligt natuurlijk ook aan het kind. Wij hadden aan de tweede onze handen veel voller. Al komt dat natuurlijk ook door de heftige reflux met bijbehorend maagzuur...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  woensdag 15 februari 2012 @ 15:43:40 #71
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_108008920
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 08:10 schreef refro het volgende:

Voor de aanstaande vaders, gefeliciteerd, zorg dat je de basics klaar hebt
Dat zal wel lukken. Heb het idee dat'ie nu al meer spullen en kleren heeft dan ik :P.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_108010194
quote:
10s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:43 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat zal wel lukken. Heb het idee dat'ie nu al meer spullen en kleren heeft dan ik :P.
In de afgelopen 6 dagen heb ik geleerd dat je alsnog te weinig hebt en de kraamhulp je wasmachine de hele dag aantrapt :')
pi_108010270
quote:
10s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:43 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat zal wel lukken. Heb het idee dat'ie nu al meer spullen en kleren heeft dan ik :P.
Is meestal ook wel nodig, ik neem niet aan dat je je zo af en toe zelf onderpoept of een beetje overgeeft :D Met een beetje pech heb je zomaar 3 setjes per dag nodig, niet elke dag hoor maar eens per week of zo.
live your fears, fear your live
  woensdag 15 februari 2012 @ 16:17:37 #74
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_108010322
:D. Nee, het zal allemaal wel van pas komen denk ik :s).
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_108010361
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:15 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

In de afgelopen 6 dagen heb ik geleerd dat je alsnog te weinig hebt en de kraamhulp je wasmachine de hele dag aantrapt :')
De kraamhulp vond ook dat we te weinig hydrofiele luiers hadden (12 stuks), even op marktplaats gekeken de volgende dag hadden we er bijna 30 bij. Is verder nooit meer iets over gezegd :)
live your fears, fear your live
pi_108011857
Wij hadden van alles wel genoeg, mijn vrouw is gek ;)
  Forum Admin donderdag 16 februari 2012 @ 08:34:15 #77
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_108035866
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:52 schreef Tha_Duck het volgende:
Wij hadden van alles wel genoeg, mijn vrouw is gek ;)
Sterkte ;) Al die 'meuk' moet ik nog regelen, voor de rest stress ik niet, vandaag maar eens een bod doen op een huis.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  donderdag 16 februari 2012 @ 08:37:08 #78
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_108035889
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:15 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

In de afgelopen 6 dagen heb ik geleerd dat je alsnog te weinig hebt en de kraamhulp je wasmachine de hele dag aantrapt :')
En als de kraamhulp weg is denk je, ah fuck it, ik ga niet elke dag het bed verschonen!

Oh ja, tipje: als je problemen hebt met je kraamhulp, op tijd aan de bel trekken.
Wij hadden een kraamhulp (bij de tweede) die eerst pas om 9.30 binnenstapte (erg handig als je oudste om 6.00 al wakker is, en de baby en moeders allebei om 8.00 al rammelen van de honger), en die ik bovendien op een moment betrapte dat ze op de bank in slaap was gevallen.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 16 februari 2012 @ 20:28:07 #79
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_108056385
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 08:37 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

(erg handig als je oudste om 6.00 al wakker is, en de baby en moeders allebei om 8.00 al rammelen van de honger)
En zonder kraamhulp weet je niet hoe je een baby kan voeden? Vreemd, zeker bij je tweede.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_108063397
2 kinderen hier en bij beide geen kraamhulp gehad. Nooit gemist ook, al kan ik dat natuurlijk niet voor de volle 100 procent zeggen, omdat we niet weten hoe het is om wél kraamhulp te hebben. Maar in ieder geval voelde het niet als een noodzakelijk iets. We hebben ons prima zonder gered.
Voelt het niet vreemd om een vreemde zomaar dagenlang over de vloer te hebben?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_108069626
Kraamhulp is bij mij iets anders dan bij anderen, het is geen vreemde. Het is mijn nichtje van 10 jaar ouder die vroeger al op mij paste toen we nog vlak bij elkaar woonden. Het is dan ook zeer ontspannen en de druk van de klok is ook niet zo hoog. Zowel de kraamhulp als wij vinden het heerlijk zo.

Met mijn vrouw gaat het vanmorgen iets minder. De kleine is nu precies een week en de kraamhulp is voor het laatst vandaag. Ze lag te rillen als een rietje vanmorgen van de stress (en hormonen natuurlijk) en denkt vooral dat ze het niet kan enzo. Allemaal vrij normaal en ik herken het van het stoppen met roken. Ze doet het echter fantastisch en dat weet ze zelf ook.
Ik ben volgende week vrij en dan is het de bedoeling het normale leven weer een beetje op de rit te zetten. Is wel erg nodig :)
  vrijdag 17 februari 2012 @ 08:18:51 #82
35189 Troel
scherp en bot
pi_108069768
JDude! Wat leuk!!! Gefeliciteerd :Y
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 17 februari 2012 @ 08:26:40 #83
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_108069844
Zulks een hartelijk welkom in dit topique! Al ben ik eigenlijk wat te vroeg begonnen met posten want hij is er nog niet :@.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 17 februari 2012 @ 08:41:46 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108069980
Neem (een proefdruk van) het geboortekaartje mee naar het gemeentehuis als je aangifte gaat doen, mits de naam daar goed op staat ;)
Dan gaat dat iig goed.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_108305016
Ik heb op 2e kerstdag te horen gekregen dat ik vader ga worden! We hebben inmiddels 3 echo's achter de rug en het blijft toch gaaf om te zien!

Op 12 maart gaan we voor een echo om te kijken wat het gaat worden :)

De uitgerekende datum is 23 augustus!
pi_108305177
Gefeliciteerd, Nick!
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_108305708
Bedankt!

Qua voorbereidingen zijn we al een behoorlijk eind, dus laat het kind maar komen :)
  donderdag 23 februari 2012 @ 16:05:42 #88
35189 Troel
scherp en bot
pi_108305820
Gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 23 februari 2012 @ 16:42:35 #89
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_108307153
Gefeliciteerd man! Leuk, ben zelf alweer ruim 5 maand papa... Wat gaat de tijd toch snel :)
* I intend to live forever, so far so good! *
  donderdag 23 februari 2012 @ 16:44:58 #90
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_108307241
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2012 20:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En zonder kraamhulp weet je niet hoe je een baby kan voeden? Vreemd, zeker bij je tweede.
Dat is natuurlijk een onzinnig argument... een kraamhulp is er juist om je in de eerste week werk uit handen te nemen zodat je (waar toepasbaar) kunt bijslapen en kunt genieten van je gezin. Als ze pas ruim na 9 uur binnenkomt moet je dus zelf al het hele ochtendritueel afgewerkt hebben.
Dat is nou juist waar de kraamhulp voor is ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 22:45 schreef Knutknuttsson het volgende:
Voelt het niet vreemd om een vreemde zomaar dagenlang over de vloer te hebben?
Neuh, bij de 1e is ze welkom omdat je daarmee een vraagbaakje hebt voor 'de dagelijke dingetjes', bovendien kreeg mijn vrouw bij de 1e na 1 dag hoge koorts (blaasontsteking) waardoor de dagen erna de kraamhulp erg fijn was om continu een vinger aan de pols te houden.
Dat het dan een vreemde was vond ik niet zo'n probleem... ik vond het eigenlijk voor mijn vrouw veel vreemder omdat een wildvreemde haar hielp douchen, littekens schoonmaken, temperaturen enzo.

En andere toekomstige papa's proficiat *O*
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 23 februari 2012 @ 16:48:15 #91
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_108307362
Ik had dezelfde kraamhulp die mijn moeder had bij mijn geboorte 30 jaar geleden. Toen was ze 19 :) Ze had zelfs nog foto's van mij als baby die ik nog nooit had gezien :D
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_108307932
Ja dat merk ik nu ook. Wij hebben nu nog 6 maanden te gaan en dat klinkt ver weg, maar voor mijn gevoel gaat het heel snel.

Ik moet zeggen dat ik er ondanks het vooruitzicht op de slapeloze nachten erg veel zin in heb :)
  donderdag 23 februari 2012 @ 17:25:22 #93
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_108308592
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:44 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een onzinnig argument... een kraamhulp is er juist om je in de eerste week werk uit handen te nemen zodat je (waar toepasbaar) kunt bijslapen en kunt genieten van je gezin. Als ze pas ruim na 9 uur binnenkomt moet je dus zelf al het hele ochtendritueel afgewerkt hebben.
Dat is nou juist waar de kraamhulp voor is ;)
Misschien is mijn kijk op de kraamhulp wat anders dan normaal. Allebei mijn kinderen komen van een keizerssnee, dus toen de kraamhulp thuis kregen, hadden we al een paar dagen ziekenhuis achter de rug, waar we al ingewijd waren in het verzorgen en voeden enzo.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  Moderator donderdag 23 februari 2012 @ 17:35:12 #94
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_108308897
Oeh, deze reeks heb ik waarschijnlijk gemist! :D
Nog maar een weekje of 5 todat die kleine SuperwormJunior zich zal laten zien. Het is de bedoeling dat ie op 1 april naar buiten komt, maar dat betwijfel ik :')
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 15:46 schreef Nick1983 het volgende:
Ik heb op 2e kerstdag te horen gekregen dat ik vader ga worden! We hebben inmiddels 3 echo's achter de rug en het blijft toch gaaf om te zien!

Op 12 maart gaan we voor een echo om te kijken wat het gaat worden :)

De uitgerekende datum is 23 augustus!
Gefeliciteerd :D
F.K.A. SuperwormJim
  Forum Admin donderdag 23 februari 2012 @ 17:36:07 #95
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_108308922
Cheers SuperwormJim!
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  donderdag 23 februari 2012 @ 17:56:48 #96
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_108309598
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 15:46 schreef Nick1983 het volgende:
Ik heb op 2e kerstdag te horen gekregen dat ik vader ga worden!
Da's betere timing. Bij mij viel het samen met de dag waarop ik hoorde dat m'n contract niet werd verlengd :'). Al boeide dat laatste me na het goede nieuws niet zoveel meer :P.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 24 februari 2012 @ 10:47:42 #97
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_108337902
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 17:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Misschien is mijn kijk op de kraamhulp wat anders dan normaal. Allebei mijn kinderen komen van een keizerssnee, dus toen de kraamhulp thuis kregen, hadden we al een paar dagen ziekenhuis achter de rug, waar we al ingewijd waren in het verzorgen en voeden enzo.
Ja, dát zal veel uitmaken... ik meen me te herinneren dat als je vrouw in het ziekenhuis is vanwege de bevalling, de tijd dat ze daar is van de gewone kraamzorg wordt afgetrokken. En dan is er een groot verschi.

Maar goed, mijn beide kinderen zijn 'gewoon' thuis geboren olv de verloskundige. De kraamhulp was tijdens/direct na de bevalling welkom om de zooi op te ruimen (gelukkig kan ik er goed tegen :X ) en de opvolgende dagen om weer ff in het ritme te komen!

SuperwormJim, gefeliciteerd!
Spannend. Is het je eerste?
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_108352021
quote:
14s.gif Op donderdag 23 februari 2012 17:56 schreef JDude het volgende:

[..]

Da's betere timing. Bij mij viel het samen met de dag waarop ik hoorde dat m'n contract niet werd verlengd :'). Al boeide dat laatste me na het goede nieuws niet zoveel meer :P.
Ja het was echt een kerstcadeau :) Maar inderdaad, als je zulk nieuws krijgt boeit de rest allemaal niet meer :)
  donderdag 9 augustus 2012 @ 12:33:04 #99
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_115331126
Kick.

Gaat goed hoor. JD jr. is alweer 4,5 maand :D.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 9 augustus 2012 @ 12:36:27 #100
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_115331224
quote:
6s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:33 schreef JDude het volgende:
Kick.

Gaat goed hoor. JD jr. is alweer 4,5 maand :D.
Hier alweer 11 maand... cliché (gaat snel he?) :)
* I intend to live forever, so far so good! *
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')