Ga ga ga man!quote:
BAASquote:Op zaterdag 21 november 2009 01:00 schreef Bowlingbal het volgende:
Volwassen mensen die zich druk maken om hoe de Sint en zijn pieten gekleed zouden moeten zijn
Al zou ie erbij lopen als een vuilnisman, het is niet alsof de kinderen daarom geven
En dit is gefinancierd met gemeenschapsgeldquote:Op zaterdag 21 november 2009 00:59 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
Dat proberen ze toch al te relativeren met het sinterklaas journaal door steeds belangrijkere functies toe te kennen aan pieten zoals profpiet en surprisepiet? terwijl ze alleen maar de schoorsteen beklimmen. Vuile barbaren van de Vara
Daarentegen wordt piet als 1 of andere beul afgeschilderd met zijn roequote:Op zaterdag 21 november 2009 01:00 schreef Bowlingbal het volgende:
Volwassen mensen die zich druk maken om hoe de Sint en zijn pieten gekleed zouden moeten zijn
Al zou ie erbij lopen als een vuilnisman, het is niet alsof de kinderen daarom geven
Ja dus? Het geld is dus niet meer van jou.quote:Op zaterdag 21 november 2009 01:01 schreef Dawwa het volgende:
[..]
En dit is gefinancierd met gemeenschapsgeld
Kinderen worden al van jongs af aan geïndoctrineerd dat negerts slecht zijn.quote:Op zaterdag 21 november 2009 01:01 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Daarentegen wordt piet als 1 of andere beul afgeschilderd met zijn roe
stiekem zijn ze dat ookquote:Op zaterdag 21 november 2009 01:03 schreef Dawwa het volgende:
[..]
Kinderen worden al van jongs af aan geïndoctrineerd dat negerts slecht zijn.
Dus jij insinueert dat "Zwarte pieten" eigenlijk blanken zijn die piet heten en alleen vies zijn door de schoorsteen? BE-LACH-E-LIIJKquote:Op zaterdag 21 november 2009 01:07 schreef Peachcore het volgende:
Ik vind het niet racistisch. De pieten komen door het schoorsteen, vandaar hun zwarte smoeltjes. Negerts beledigen juist zichzelf wanneer ze zich aangesproken voelen door mensen met vieze gezichten.
Wie heeft er eigenlijk nog een schoorsteen? Beetje fikkie stoken in je huis.quote:Op zaterdag 21 november 2009 01:07 schreef Peachcore het volgende:
Ik vind het niet racistisch. De pieten komen door het schoorsteen, vandaar hun zwarte smoeltjes. Negerts beledigen juist zichzelf wanneer ze zich aangesproken voelen door mensen met vieze gezichten.
Pure stoerdoenerij, ik weet zeker dat je vroeger toen je nog iets kleiner was in de broek poepte van de zenuwen of de wortel volgende dag ook weg was en je schoentje gevuld was met de nieuwste nintendo.quote:
Ik wist al sinds groep 1 dat sinterklaas onzin was, heb toentertijd het feest voor minstens 25 kinderen verpestquote:Op zaterdag 21 november 2009 01:12 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Pure stoerdoenerij, ik weet zeker dat je vroeger toen je nog iets kleiner was in de broek poepte van de zenuwen of de wortel volgende dag ook weg was en je schoentje gevuld was met de nieuwste nintendo.
Sadness
Nee, sterker nog, vroeger haatte ik die man met die baard. Toen ik bij hem op schoot zat, vroeg ik altijd of hij nooit verlangde naar een vriendinnetje, en had ik al medelijden over zijn werk. Deze sinterklaas vind ik levensgevaarlijk en zou beschermd moeten worden door Amnesty. Het is werkelijk schandalig wat deze man teweeg heeft gebracht in deze samenleving. Hij moet worden opgesloten, en het het feest had gewoon nooit gevierd mogen worden!quote:Op zaterdag 21 november 2009 01:12 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
Pure stoerdoenerij, ik weet zeker dat je vroeger toen je nog iets kleiner was in de broek poepte van de zenuwen of de wortel volgende dag ook weg was en je schoentje gevuld was met de nieuwste nintendo.
Sadness
Dat dus!quote:
Een neger met blauwe ogenquote:Op zaterdag 21 november 2009 01:28 schreef RichCalibier het volgende:
MENSEN OPEN JE OGEN EENS!
HET KAN TOCH NIET WAAR ZIJN DAT IK DAGEN LANG NAAR EEN NEGER INCLUSIEF BEUGEL AAN MOET KIJKEN IN DE HEADER, WAT VIND IK DIT ERG!
Cry me a fucking riverquote:Op zaterdag 21 november 2009 01:28 schreef RichCalibier het volgende:
MENSEN OPEN JE OGEN EENS!
HET KAN TOCH NIET WAAR ZIJN DAT IK DAGEN LANG NAAR EEN NEGER INCLUSIEF BEUGEL AAN MOET KIJKEN IN DE HEADER, WAT VIND IK DIT ERG!
Alsof die kinderen denken dat het echte negers zijn. Die snappen ook wel dat het de buurman met zwarte schmink is.quote:Op zaterdag 21 november 2009 01:29 schreef Dawwa het volgende:
[..]
Een neger met blauwe ogen![]()
Hoe dom kunnen kinderen wel niet zijn, dat ze het niet doorhebben
Hoe komen ze aan het kroeshaar dan?quote:Op zaterdag 21 november 2009 01:07 schreef Peachcore het volgende:
Nooit gedacht dat er mensen zijn die negers erop aanspreken dat ze zwarte piet zijn?quote:Op zaterdag 21 november 2009 01:07 schreef Peachcore het volgende:
Er zijn ook Nederlanders die het rascistisch vinden eh.quote:Op zaterdag 21 november 2009 10:30 schreef -Strawberry- het volgende:
Ach, het is traditie. Kan me op zich wel voorstellen dat buitenlanders het als racistisch zien.
Maar kinderen houden van die zwartepieten, dus wat is het probleem? Ze worden niet echt als slechte personen afgebeeld. Dat ze dan toevallig Sinterklaas (een blanke) als baas hebben doet er niet toe.
Ja, en dat vind ik nergens op slaan. Het is gewoon een kinderfeest, lekker boeiend dat zwartepieten de bevelen van een blanke opvolgen....ze doen het met plezier. Van buitenlandens kan ik het wel begrijpen, die snappen de traditie niet. En de meeste kinderen zullen zelfs wel denken dat die zwarte hoofdjes door de vieze schoorstenen komen.quote:Op zaterdag 21 november 2009 10:31 schreef L.no het volgende:
[..]
Er zijn ook Nederlanders die het rascistisch vinden eh.
Het is traditie, dus het móét goed zijn.quote:Op zaterdag 21 november 2009 10:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, en dat vind ik nergens op slaan. Het is gewoon een kinderfeest, lekker boeiend dat zwartepieten de bevelen van een blanke opvolgen....ze doen het met plezier. Van buitenlandens kan ik het wel begrijpen, die snappen de traditie niet.
Tradities slaan niet altijd ergens op. Het zorgt er toch niet voor dat kinderen een hekel aan negers krijgen?quote:Op zaterdag 21 november 2009 10:35 schreef L.no het volgende:
[..]
Het is traditie, dus het móét goed zijn.![]()
Zijn er geen buitenlanders die het wél snappen, maar het toch rascisitsch vinden?
Positief? Ja, als ze stout zijn, dan komt ie met zijn roe.quote:Op zaterdag 21 november 2009 10:37 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Tradities slaan niet altijd ergens op. Het zorgt er toch niet voor dat kinderen een hekel aan negers krijgen?![]()
If anything zullen de kinderen juist een positief beeld hebben van negers. Het is nou eenmaal zo en tenzij het negatieve gevolgen heeft, denk ik niet dat het erg boeiend is dat deze traditie racistisch gevonden kan worden.
Alle negers? Nee, dat zeg ik toch ook niet. Maar interpretatie kan beide kanten op.quote:Op zaterdag 21 november 2009 10:39 schreef L.no het volgende:
Oh, je hebt geedit.
Denk je nou echt dat alle negers de slachtofferrol nemen? Dat vind ik nergens op slaan eerlijk gezegd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |