Nee, als je een contract voor onbeperkte tijd krijgt mag je ook nooit meer bij dat bedrijf wegquote:Op vrijdag 20 november 2009 22:58 schreef Precizionist het volgende:
En kan ik überhaupt wel als ik een lopend contract heb ontslag nemen?
zo ja,wat zijn hiervan dan de gevolgen ( ik neem aan dat het contractbreuk is? )?
Daarom noemt men het immers ook een contact voor onbeperkte tijdquote:Op vrijdag 20 november 2009 22:59 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Nee, als je een contract voor onbeperkte tijd krijgt mag je ook nooit meer bij dat bedrijf weg
Alleen serieuze posts please...quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:59 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Nee, als je een contract voor onbeperkte tijd krijgt mag je ook nooit meer bij dat bedrijf weg
Ja maar, ik heb zegmaar een baas die alles wil weten en als je dan zegt van gaat je niks aan is het ook zo stom want ik moet in de toekomst nog vaak bij de desbetreffende supermarkt komen omdat het de dichtsbijzijnde is. (loopafstand)quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:02 schreef Stali het volgende:
Kijk even in je contract, wrs. heb je een opzegtermijn van een maand en die kun je dan voor jezelf gebruiken om een andere baan te zoeken.
Maar maak je echt niet druk om smoesjes e.d. het is gewoon allemaal zakelijk en je hoeft je besluit aan niemand te verantwoorden hoor..
Geef dan eens serieuze antwoord op de eerste reactie.quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:01 schreef Precizionist het volgende:
[..]
Alleen serieuze posts please...
dit is niet KLB
Gaat moeilijk, er staat vrij weinig op dat contract. ik neem aan 1 maand omdat anderen ook al wegwaren in een maand ( wegens slecht werken ).quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:04 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Geef dan eens serieuze antwoord op de eerste reactie.
Wanneer je werkgever daar om vraagt, ben je dit echter wel verplicht te geven, maar ik denk dat dat bij de AH wel zal meevallenquote:Op vrijdag 20 november 2009 23:02 schreef Stali het volgende:
Kijk even in je contract, wrs. heb je een opzegtermijn van een maand en die kun je dan voor jezelf gebruiken om een andere baan te zoeken.
Maar maak je echt niet druk om smoesjes e.d. het is gewoon allemaal zakelijk en je hoeft je besluit aan niemand te verantwoorden hoor..
Meestal is een proeftijd van 2 maanden waarin je zonder pardon op straat gezet kan worden.quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:06 schreef Precizionist het volgende:
[..]
Gaat moeilijk, er staat vrij weinig op dat contract. ik neem aan 1 maand omdat anderen ook al wegwaren in een maand ( wegens slecht werken ).
Zo waarschijnlijk is dat niet. In ca. 90% van de contracten voor bepaalde tijd staat geen termijn voor tussentijdse opzegging.quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:01 schreef Jopen het volgende:
Als ze dat stilzwijgend hebben verlengd zal dat weer voor een periode van 6 maanden zijn geweest.
Kijk even in je contract wat betreft het opzeggen. Waarschijnlijk zul je gewoon een maand opzegtermijn hebben.
In dat geval heb je een opzegtermijn van 1 maand.quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:14 schreef Precizionist het volgende:
ik heb het contract weer even opgesnorkeld en die zegt:
Zoals afgesproken gaan we met u een dienstverband aan voor:
- Bepaalde tijd, nl. van 06-02-2009 tot 06-09-2009; tussentijdse opzegging voor beide partijen met in achtname van de wettelijke bepalingen is mogelijk.
Er staat verder dus niet bij vermeld wat die wettelijke bepalingen dan wel niet zijn.
kortom, poep :S?
Zal dus gewoon een maand zijn, tenzij in de CAO een andere termijn is afgesproken.quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:14 schreef Precizionist het volgende:
ik heb het contract weer even opgesnorkeld en die zegt:
Zoals afgesproken gaan we met u een dienstverband aan voor:
- Bepaalde tijd, nl. van 06-02-2009 tot 06-09-2009; tussentijdse opzegging voor beide partijen met in achtname van de wettelijke bepalingen is mogelijk.
Er staat verder dus niet bij vermeld wat die wettelijke bepalingen dan wel niet zijn.
kortom, poep :S?
Ze nemen de wettelijke bepalingen over, dat is dus 1 maand.quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:15 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Zal dus gewoon een maand zijn, tenzij in de CAO een andere termijn is afgesproken.
Ja, maar als ergens in zijn ct een CAO bepaling is opgenomen. Daarbij is de CAO afwijking ook een wettelijke bepaling. Genoeg contracten gezien waarin een hoop elkaar tegenspreekt. Nu weet ik niet wat er in de desbetreffende CAO staat, maar goed.quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:16 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ze nemen de wettelijke bepalingen over, dat is dus 1 maand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |