abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74897017
Hoi,

Weet niet zeker of dit iets voor LIF is of voor CUL. Kick maar anders. .
Waarschijnlijk behoor ik tot het uitgestorven soort wat de afwas nog gewoon op de hand doet met een schoon sponsje, Dreft en lopende hete kraan. (Een beter millieu begint niet bij Stali, ik weet het. . )

Maar zo eens in de zoveel tijd heb ik dan net de afwas gedaan en dan stinken de borden en glazen, terwijl ze gewoon echt schoon afgewassen zijn. Zonet heb ik zelfs een hele afwas opnieuw moeten doen. .

Weet iemand van jullie misschien hoe dit kan?
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:46:42 #2
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_74897102
Je moet ook geen water uit de wc pot gebuiken...
pi_74897153
Doe je ze onder je eigen hete kraan?
pi_74897167
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:46 schreef Joe-Momma het volgende:
Je moet ook geen water uit de wc pot gebuiken...
Dat doe ik natuurlijk ook niet.
Dude. Please.
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:29:55 #5
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_74897282
Beetje AXE Dry erin spuiten.
Goed verhaal. Lekker kort.
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:33:55 #6
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_74897400
Er niet helemaal bij

[ Bericht 84% gewijzigd door Sigmund666 op 20-11-2009 21:47:50 ]
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
pi_74897440
Het water vaak genoeg verversen en voorspoelen he
pi_74897443
Wil iemand zo lief zijn en de OP lezen en dan niet over vaatwassers en wcpotten beginnen?

Bedankt. .
pi_74897519
Meurt de theedoek die je gebruikt om het af te drogen misschien?
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:38:44 #10
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_74897531
Ik denk dat je je aanstelt.
Gewoon in de kast zetten.
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:41:24 #11
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_74897611
Laat je het aan de lucht drogen of droog je ze gelijk af?
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_74897639
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:38 schreef anboni het volgende:
Meurt de theedoek die je gebruikt om het af te drogen misschien?
Nee het is voor het gebruiken van een theedoek.
Tis ook niet altijd he, maar heel af en toe. Gewoon stinkende glazen en borden.

.
pi_74897731
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:33 schreef Sigmund666 het volgende:
Vaatwasser van binnen schoonmaken, filtertjes eruit halen. Vaatwastabletjes erin, beetje reinigingszout.
Verder alles zo goed als mogelijk is schoonmaken, en de vaatwasser open houden/op een kier zetten. Dit is namelijk de meest gemaakte fout. Doordat de vaatwasser vaak nog lauw/warm is, en er nog wat water in zit, gaat het stilstaande water uiteindelijk vrij erg ruiken.
Tip: lees de OP voordat je antwoordt. Dat voorkomt dat je jezelf gigantisch voor schut zet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_74897733
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:42 schreef Stali het volgende:
Nee het is voor het gebruiken van een theedoek.
Tis ook niet altijd he, maar heel af en toe. Gewoon stinkende glazen en borden.
Vaag. Verder ook geen adviezen, ik heb al 12 jaar 'n vaatwasser...

En het advies 'koop een vaatwasser' zal ik je maar niet aandoen
pi_74897739
Tijd voor een nieuw servies!
pi_74897778
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:41 schreef Curiosity het volgende:
Laat je het aan de lucht drogen of droog je ze gelijk af?

Het komt voor bij afdrogen maar ook na het laten drogen en eik maar heel af en toe.
Nu moet ik erbij zeggen dat ik een erg goed werkende neus heb en heel veel ruik maar ik vind het zo smerig.
Maar het is niet alleen bij het laten opdrogen, wat ik vanavond toevallig trouwens wel gedaan heb want ik wilde dwdd kijken.
pi_74897783
Vertrouw je je neus Stali ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:48:36 #18
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_74897877
Een keer schone sokken aantrekken zou geen kwaad kunnen vermoed ik
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:48:45 #19
187674 Sigmund666
pi_74897883
Je wast zeker af met kokend heet water? Dan ben je redelijk genaaid. Bij vrij warm water gaan bepaalde geurtjes in borden en glazen trekken. Sad but true.

Verder: zet de afwas eerst eens in de week voordat je er met het borsteltje over gaat.
pi_74897890
Heb je al een ander afwasmiddel gebruikt?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:49:22 #21
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_74897904
Nou, de ad raadt je Lactacyd aan, dus probeer dat eens

Maar nee, kan idd de theedoek zijn, heb ik ook wel eens last van, ruik daar eens aan.

[edit] topic gaat snel, er stonden al meer reacties, sowwy
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:53:34 #22
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_74898186
Die reacties. .

Het is natuurlijk ook een bespottelijk topic, dus ook wel logisch natuurlijk.

Maar in antwoord op de vragen: ik vertrouw mijn neus, draag iedere dag schone sokken, gebruik geen ander afwasmiddel, lactacydadvertenties komen zelfs in DIG voor en het zijn niet de theedoeken want gebruik iedere dag een schone en vanavond heb ik boel laten drogen. maar het komt voor bij afdrogen en niet afdrogen en maar af en toe alleen had ik vanavond de pest in om die hele vaat opnieuw te moeten doen. Het stonk.

Oja, om e.e..a voor te zijn, ik spoel eerst alles af en dan was ik de glazen, dan de borden, dan bestek en daarna de pannen met een aparte borstel.
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:57:58 #24
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_74898246
Heb je zo'n afdruipbak onder je vaatwasrekdingus? Als je daar het water in laat staan wil het ook nog wel eens gaan rotten.
pi_74898358
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:53 schreef Snakey het volgende:
Nieuw sponsje kopen?
Heb altijd nette sponsjes.
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:48 schreef Sigmund666 het volgende:
Je wast zeker af met kokend heet water? Dan ben je redelijk genaaid. Bij vrij warm water gaan bepaalde geurtjes in borden en glazen trekken. Sad but true.

Verder: zet de afwas eerst eens in de week voordat je er met het borsteltje over gaat.
Jij schrijft het niet zo handig neer maar het zal hem inderdaad in de watertemp zitten.
Hoewel ik echt enkel met de hete kraan afwas. (horecahanden.)
Maar ik vind de heetwaterkraantemp niet constant en er moet nog steeds iemand komen voor de ketel alleen schuift het bedrijf het steeds vooruit. Maar dat het de temp is klinkt ineens heel logisch.
pi_74898452
Eerst je pannen/borden/glazen even afspoelen voordat je gaat afwassen, werkt geheid!
pi_74898881
Hebben wij ook wel is gehad, en als het het gewoon schoon wegzet is het later weg (als het goed is)
  vrijdag 20 november 2009 @ 22:16:39 #28
187674 Sigmund666
pi_74898951
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:00 schreef Stali het volgende:

[..]

Heb altijd nette sponsjes.
[..]

Jij schrijft het niet zo handig neer maar het zal hem inderdaad in de watertemp zitten.
Hoewel ik echt enkel met de hete kraan afwas. (horecahanden.)
Maar ik vind de heetwaterkraantemp niet constant en er moet nog steeds iemand komen voor de ketel alleen schuift het bedrijf het steeds vooruit. Maar dat het de temp is klinkt ineens heel logisch.
Kwam in de meeste bedrijven waar ik stond voor dat de mensen per se met handschoenen wouden afwassen (na verloop van tijd krijg je van die schrompelvingertjes) Dan voel je de temperatuur sowieso veel minder. Kokend heet voelt dan aan als half lauw.
pi_74900086
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:16 schreef Sigmund666 het volgende:

[..]

Kwam in de meeste bedrijven waar ik stond voor dat de mensen per se met handschoenen wouden afwassen (na verloop van tijd krijg je van die schrompelvingertjes) Dan voel je de temperatuur sowieso veel minder. Kokend heet voelt dan aan als half lauw.
Denk waarempel dat je gewoon gelijk hebt en dat het aan de watertemp ligt.
Zelf heb ik naast mijn normale werk jaren veel in de horeca gewerkt en inderdaad je voelt de hitte aan je handen niet meer.
Onze ketel is 16 jaar oud en er is al vier (!) jaar geen onderhoud meer op gepleegd.
De laatste tijd sturen ze steeds een kaartje wanneer ze komen maar bellen op de ochtend van de komst doodleuk af. Nu ben ik toevallig even thuis maar dit kan natuurlijk niet.

Van de week kwam ik er ook al achter dat de termostaat van de CV ook maar een dotje doet. Zal er maandag eens voor bellen.
pi_74903505
Waar stinkt het trouwens naar, wellicht is zo de oorzaak te vinden.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_74903906
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 00:43 schreef trovey het volgende:
Waar stinkt het trouwens naar, wellicht is zo de oorzaak te vinden.
Een rare niet echt te beschrijven vochtige lucht. Kan het niet anders omschrijven helaas maar je ruikt ruim vocht. En de ventilatie e.d. is ook echt in orde.

Een paar weken geleden nam ik een glas cola en heb het weggemikt omdat het glas stonk.
Het is niet constant, maar heel af en toe en vanavond rook ik het terwijl de borden in het rek stonden.
Nu heb ik heel goede neus maar ik vertrouw daar wel op. En ik was niet af in een sopje maar met spons en Dreft onder de alleen hete kraan. Weer de vaat afwassen heeft het ook opgelost.
Maar het is wel gek.
pi_74904364
Lijkt een beetje op de lucht van rottende planten of zo? Een beetje een lucht alsof je aan een berg rottende bladeren van een boom ruikt, zo'n gronderige lucht?(Ik noem maar wat ). Afvoer van je aanrecht als eens goed schoongemaakt, wellicht ligt daar nog wat organisch materiaal in wat ligt te sudderen en slaat dat op je serviesgoed als je staat af te wassen.
Optimist tot in de kist
pi_74904613
Zeg, Trovey, met alle respect voor je goede bedoelingen maar zoals jij het beschrijft zie ik de kakkerlakken al rondlopen. . Ik ben niet e.o.a. gore ranslap he?
De afvoer is prima in orde en de rest is ook allemaal schoon.

En mijn theedoeken zijn ook gewoon proper, iedere dag een nieuwe.
pi_74904768
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 01:45 schreef Stali het volgende:
Zeg, Trovey, met alle respect voor je goede bedoelingen maar zoals jij het beschrijft zie ik de kakkerlakken al rondlopen. . Ik ben niet e.o.a. gore ranslap he?
De afvoer is prima in orde en de rest is ook allemaal schoon.

En mijn theedoeken zijn ook gewoon proper, iedere dag een nieuwe.
Ik zeg niet dat je keuken goor is maar je kunt je afvoer op het oog nog zo schoon houden, diep in de afvoer kan er altijd iets achterblijven wat nare luchtjes veroorzaakt hoe schoon je ook bent, afvoer is niet echt een perfect gladde buis, achter een richeltje diep in de afvoer kan altijd iets achter blijven hoe hard je ook schrobt en hoeveel chloor/schoonmaakmiddel je ook gebruikt. Wilde je alleen maar helpen hoor om de oorzaak te vinden...ik bestrijd niet dat je de boel niet schoonhebt dus niet meteen op je achterste benen gaan staan steigeren.
Optimist tot in de kist
pi_74904907
Geloof me als ik steiger dan post ik echt op een heel andere manier. .
En verder waardeer ik natuurlijk je meedenken.

Zelf denk ik dat het niet in de afvoer zit. Daar stinkt het ook niet en ik was af onder de hete kraan dus de afvoer is sowieso niet in frage.
pi_74904954
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 02:23 schreef Stali het volgende:
Geloof me als ik steiger dan post ik echt op een heel andere manier. .
En verder waardeer ik natuurlijk je meedenken.

Zelf denk ik dat het niet in de afvoer zit. Daar stinkt het ook niet en ik was af onder de hete kraan dus de afvoer is sowieso niet in frage.
OK, zal morgen weer even verder nadenken over je probleem, wie weet schiet me iets anders te binnen.
Optimist tot in de kist
pi_74904986
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 02:28 schreef trovey het volgende:

[..]

OK, zal morgen weer even verder nadenken over je probleem, wie weet schiet me iets anders te binnen.
Lief van je. Ik ga ook trouwens slapen. Welterusten zovast. .
pi_74905403
Stali, ik herken je probleempje dus je hoeft je niet van lotje getikt te voelen
Héél soms vind ik de afwas ook plots zo muf ruiken en dan gebruik ik ook schoon heet water, gewoon dreft citroen en schone theedoeken. Het is een niet definieerbare vieze-afwas-geur en ik ken het ook nergens anders van. Muf en vochtig. Alleen zet ik de kopjes gewoon in de kast Verder geen tips, wan tik begrijp het hele fenomeen niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_74905414
Ik heb soms hetzelfde probleem.Gebruik dreft appel en af en toe naar het afwassen ruikt het niet echt fris.Ik vroeg me ook al af waaraan het kan liggen.
  zaterdag 21 november 2009 @ 09:46:49 #40
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74906278
theedoeken in de kookwas
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_74907711
Ben blij dat ik niet de enige ben Isa en Terpentin. Het is inderdaad een rare geur waar je dan meestal achter komt wanneer je een glas drinken hebt ingeschonken.

Aan de theedoeken ligt het ook niet Piet want het komt ook voor bij het aan de lucht drogen.
Vandaag trouwens weer helemaal niet.

Overigens gebruik ik de blauwe Dreft en soms Dreft Citroen. Bij beide komt het voor maar dus meestal niet.
pi_74907952
Het enige wat ik kan bedenken is dat je te heet afwast, zodat er spul blijft plakken, wat kan gaan stinken.
Vleesresten en bloem gaan bv plakken als je te heet water gebruikt.
Mijn afvoer stinkt soms wel als ik er kokend water doorgooi.
Maar als het nog stinkt als je het uit de kast haalt, weet ik het ook niet.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  † In Memoriam † zondag 22 november 2009 @ 18:38:37 #43
34726 Fratz
Max
pi_74913635
Gebruik je een teiltje om het water in the doen of gewoon de gootsteen?
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_74913800
Nee, echt onder de stromende hete kraan en niet in de gootsteen of teiltje.

Overigens rook ik net een sterk chemische geur in de woonkamer die ik gisteravond ook in de hal rook.
Ryan denkt dat wat ik aan het servies rook gewoon de geur is die al dagen vanaf BASF komt (ja, ja, gezellig wonen tussen de gezonde bossen ) maar ik ben niet overtuigd dat dit het is. Het is nl. precies zoals Isabeau omschreef.
pi_75029132
Ei!

Niet jij, hoor, Stali, maar kan het zijn dat je restjes ei op een bord had, daar met een sponsje overheen bent gegaan en dan met dat sponsje de rest 'bestinkt'?
Ik herken het nl en ben er na jaren achtergekomen dat het daardoor kwam.
*ook zeer scherpe neus heeft*
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_75029361
Eieren vind ik ook nooit lekker ruiken inderdaad.
BASF bleek het toch niet te zijn want heb er nu geen last meer van.
En qua tijd... ei zou best wel eens heel goed kunnen. Zeer goed zelfs als ik de geuren met elkaar vergelijk.

Goh, Shmoop, zal er eens op letten en dan kom ik er op terug.
  donderdag 26 november 2009 @ 19:11:34 #47
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_75029432
Knoflooksaus kan ook een hele schone vaat laten stinken, als je voor het spoelen en afwassen de restjes saus/ei met een stuk keukenrol afveegt en als eerste de borden waar 1 van 2 op heeft gezeten goed schoonspoelt, voordat je er met een sponsje overgaat, dan scheelt dat een stuk.
be nice or go away
pi_75031210
Ik vond net ergens online dat het toevoegen van een eetlepel azijn in het afwaswater kon helpen. Nou, hmm, misschien.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 26 november 2009 @ 20:06:43 #49
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_75031281
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:
theedoeken in de kookwas
Idd, en regelmatig je afwasborstel vervangen of vaatwasser reinigen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 26 november 2009 @ 20:12:05 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_75031449
Je afwas eerst in een spoelbak met heet water en flink afwasmiddel, en daarna door een tweede spoelbak met een druppel of 2 afwasmiddel heet water.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_75031510
quote:
Op donderdag 26 november 2009 19:09 schreef Stali het volgende:

Goh, Shmoop, zal er eens op letten en dan kom ik er op terug.
Ben benieuwd.
Hoewel het vieze luchtje helemaal niet naar ei ruikt, bleek het daar bij mij wel aan te liggen dus.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_75031662
quote:
Op zondag 22 november 2009 18:45 schreef Stali het volgende:
Nee, echt onder de stromende hete kraan en niet in de gootsteen of teiltje.
Hela, iemand die net zo afwast als ik!

Enfin, zoals al genoemd: ei. Eirestjes, zelfs praktisch onzichtbare kunnen via spons of afwasborstel een complete versgewassen vaat verpesten.
Let me see you stripped down to the bone
pi_75031929
Heb nog amper mijn mond leeg en ik moet dit meteen posten. .

Shmoopy en Minilot, jullie hebben gelijk. Heb nl. net bij de salade eieren gekookt (d.w.z. Ryan). Deze in partjes op een schoon bord gelegd en toen kwam exact dezelfde lucht vrij die ik na het afwassen ruik.

Het is eiwit en zonder jullie zou ik waarschijnlijk nooit hebben geweten wat de boosdoener is.
Bedankt! Sowieso voor alle reacties natuurlijk maar het is erg tof om te weten wat het nu veroorzaakt.
pi_75038117
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:28 schreef Stali het volgende:
Heb nog amper mijn mond leeg en ik moet dit meteen posten. .

Shmoopy en Minilot, jullie hebben gelijk. Heb nl. net bij de salade eieren gekookt (d.w.z. Ryan). Deze in partjes op een schoon bord gelegd en toen kwam exact dezelfde lucht vrij die ik na het afwassen ruik.

Het is eiwit en zonder jullie zou ik waarschijnlijk nooit hebben geweten wat de boosdoener is.
Bedankt! Sowieso voor alle reacties natuurlijk maar het is erg tof om te weten wat het nu veroorzaakt.
wow! Heel fijn om te weten inderdaad!
pi_75038668
Een paar druppels citroensap op je sponsje doen helpt .Wel daarna met sop enzo afwassen .
Ik herken echt wat je schrijft en ben zelf ook heel schoon en netjes met alles .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')