abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74894084
De premie van het komende jaar is bekend, VGZ 128 euro
Ik wil goedkoper, maar hoe zoek ik dat goed uit?

Mijn plan van aanpak: polis printen van VGZ en dan maar langs sites surfen om te vergelijken.
Heb je tips welke verzekeringen goed en toch goedkoop zijn, GRAAG, of hoe ik sneller/beter kan vergelijken.

Vraag 2, ik heb afgelopen jaar bij VGZ een vergoeding gekregen voor mijn lenzen. Als ik in 2010 naar een andere verzekeraar ga, kan ik daar dan meteen weer declareren of moet ik wachten tot de twee kalenderjaren om zijn?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 november 2009 @ 19:24:18 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74894295
Independer, volgens mij.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_74894331
Ik ben bij de tweede site (Menzis) en zie nu al door de bomen het bos niet meer
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_74894424
Als je student bent kan je haast niet goedkoper uit zijn dan hier:
http://studentenverzekering.na.nl/index.php?id=306

En als je toch op VGZ aanmeld kan jej ehet beste aanmelden via United Consumers, bespaar je ook geld
https://www.unitedconsume(...)anmelden/offerte.asp

Succes
pi_74894522
Van mn schoonzusje kreeg ik www.takecarenow.nl door.
pi_74894557
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:27 schreef Trusten het volgende:

En als je toch op VGZ aanmeld kan jej ehet beste aanmelden via United Consumers, bespaar je ook geld
https://www.unitedconsume(...)anmelden/offerte.asp

Succes
Ik zoek ook altijd op waar ik de meeste korting kan krijgen...dat scheelt best wel veel.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74894573
De mijne kost maar 20 met zorgbelasting eraf.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_74894627
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:32 schreef Tamashii het volgende:
De mijne kost maar 20 met zorgbelasting eraf.
zorgbelasting? die ken ik niet. was da..?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74894860
Als je nooit wat hebt kan je een hoger eigen risico nemen.
Zet het geld dat je bespaart op een spaarrekening.
Heb je het niet nodig, dan heb je dat geld uitgespaard, heb je het wel nodig dan betaal je het van je spaargeld.

Ik heb een eigen risico genomen van 670 euro, dus maximaal.
170 daarvan heb je sowieso al verplicht, dus 500 extra.
Dit scheelt 18 euro aan premie per maand, ofwel 216 euro per jaar.
Dus na dik 2 jaar geen kosten heb ik het er al uit, mocht ik dan toch ziek worden.
En anders bespaar ik nog meer uit...

Mijn premie wordt overigens 92 euro, incl. AV Tand.
Dat is bij "De Friesland".

Oh ja...
Omdat je 216 euro bespaart aan premie, is je eigen risico sowieso maar 500 - 216 = 284 euro.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 20-11-2009 19:46:30 ]
pi_74895286
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:40 schreef MaGNeT het volgende:
Heb je het niet nodig, dan heb je dat geld uitgespaard, heb je het wel nodig dan betaal je het van je spaargeld.

Dus na dik 2 jaar geen kosten heb ik het er al uit, mocht ik dan toch ziek worden.

Oh ja...
Omdat je 216 euro bespaart aan premie, is je eigen risico sowieso maar 500 - 216 = 284 euro.
Het blijft ieder jaar duurder worden, dus daar zou je nog een schatting van moeten maken om het aan te passen.
pi_74895538
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:53 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Het blijft ieder jaar duurder worden, dus daar zou je nog een schatting van moeten maken om het aan te passen.
Hoe bedoel je?
pi_74895637
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:40 schreef MaGNeT het volgende:

Oh ja...
bij anderzorg.nl betaal ik 96 euro met av jongeren met standaard eigen risico.

is beter dan die 107,75 die CZ me aanbood hehe
pi_74895854
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:04 schreef Salatrel het volgende:

[..]

bij anderzorg.nl betaal ik 96 euro met av jongeren met standaard eigen risico.

is beter dan die 107,75 die CZ me aanbood hehe
Ach ja, ik ben nu eenmaal geen jongere meer
pi_74895898
Ik ben wel tevreden met agis. Lage premie en vaak veel korting.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74896275
Anderzorg: volledig eigen risico en ¤58 per maand. Geen aanvullende verzekeringen. Korting is 300 euro per jaar, dus m'n daadwerkelijke eigen risico is ¤200. Dat moet je toch makkelijk kunnen missen, lijkt me. (dit jaar ook gedaan, dus eigenlijk heb ik het er nu toch al uit)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_74896385
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:22 schreef Five_Horizons het volgende:
Anderzorg: volledig eigen risico en ¤58 per maand. Geen aanvullende verzekeringen. Korting is 300 euro per jaar, dus m'n daadwerkelijke eigen risico is ¤200. Dat moet je toch makkelijk kunnen missen, lijkt me. (dit jaar ook gedaan, dus eigenlijk heb ik het er nu toch al uit)
Zo redeneer ik ook
Alleen betaal ik iets meer en heb ik AV Tand maar ook maximaal eigen risico.
Overigens staat De Friesland bekend om z'n goede afhandeling en dat vind ik dan ook wel weer belangrijk, mocht ik die verzekering toch ooit nodig hebben.

Maar die paar honderd euro kan ik inderdaad wel opbrengen als het nodig is, en het scheelt toch flink wat premie. Die zekerheid heb ik, of ik ziek word niet...
pi_74896470
Ik krijg bij het nalezen van alle premies zo'n vreselijk hypochonder-gevoel Zo ben ik al jaaaaaaaaaaaren maximaal verzekerd voor tandartskosten. Omdat in onze beide families slechte gebitten voorkomen enzo. Maar ik heb dus juist een heel goed gebit. Ik ga 1x per jaar naar de tandarts en sta dan na 10 minuten weer buiten en dan is er alleen wat tandsteen weggehaald.

Nu wilde ik dus een mindere verzekering nemen (verstandskiezen zijn er ook al uit!) alleen spookt nu het verhaal van een kennis door mijn hoofd die onderverzekerd was en iets aan z'n tanden kreeg en ineens 2000 euro moest ophoesten

Idem voor fysiotherapie (nog nooit geweest, maar....)

Wat ik wel heb: spataders en een huisstofmijtallergie En lenzen.
pi_74896565
En wat dat voorbeeld van die kennis betrof, die moest dus snel ergens geld lenen om 't te kunnen betalen
Ik kan dat idd gemakkelijk zelf betalen. Nu nog wel tenminste (want ik wil een huis, en daar heb ik mijn spaargeld voor nodig).

Ik ben echt een angsthaas als 't om geld gaat dus.
pi_74896644
Mja, die ¤2000 is dan wel iets heel bijzonders (8 kronen/bruggen ofzo ). Ik bedoel: als je door een ongeluk je tanden verliest, is dit gedekt op de basisverzekering.
pi_74896712
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:31 schreef Syrena het volgende:
En wat dat voorbeeld van die kennis betrof, die moest dus snel ergens geld lenen om 't te kunnen betalen
Ik kan dat idd gemakkelijk zelf betalen. Nu nog wel tenminste (want ik wil een huis, en daar heb ik mijn spaargeld voor nodig).

Ik ben echt een angsthaas als 't om geld gaat dus.
Al het geld dat je uitgeeft aan premies ben je sowieso kwijt.
Ik verzeker me liever afdoende en draag zelf het risico dat ik kan dragen.
Daarmee bespaar ik weer wat geld dat ik spaar.

Heb ik het niet nodig, dan heb ik een leuke spaarpot.
Heb ik het wel nodig, dan staat het op mijn spaarrekening.

Overigens heb ik ook een sterk gebit, slechts 1 vulling en nooit klachten.

Als je chronisch ziek bent kan je beter meer premie betalen omdat dan je eigen risico jaarlijks meestal alleen al aan medicijnen opgaat.
Dat is het vervelende van dit systeem... Als je ziek bent, word je dubbel gepakt... Je betaalt een hogere premie en je betaalt standaard je eigen risico...

Als je dan ook nog eens geen werk hebt vanwege je ziekte, dan is het ook nog eens extra vervelend.
Dat maakt je zorgtoeslag helaas niet goed...

Ik klop dus nog maar eens af dat ik nooit wat heb...
pi_74897358
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:01 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Dat je waarschijnlijk steeds meer aan de kant moet leggen, omdat de polis ieder jaar blijft stijgen en ook je eigen risico hoger zal worden.
pi_74897598
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:32 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Dat je waarschijnlijk steeds meer aan de kant moet leggen, omdat de polis ieder jaar blijft stijgen en ook je eigen risico hoger zal worden.
Mwoa; de korting is nog steeds hetzelfde, moet ik zeggen, dus dat maakt het verschil niet. Wel moet ik steeds blijven kijken welke verzekeraar de laagste premie geeft bij het hoogste eigen risico. Dit jaar was dat Zekur, volgens mij. Volgend jaar niet meer.
pi_74897913
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:33 schreef Five_Horizons het volgende:
Mja, die ¤2000 is dan wel iets heel bijzonders (8 kronen/bruggen ofzo ). Ik bedoel: als je door een ongeluk je tanden verliest, is dit gedekt op de basisverzekering.
Het ging idd om het plaatsen van een brug.

Maar ik ben gewoon zo iemand die zich al van de trap ziet vallen de dag nadat de nieuwe verzekering ingaat Ik weet dat dat onzin is, maar het gevoel van onheil is echt heel sterk.

Zo heb ik ook al jaren een rechtsbijstandverzekering bijvoorbeeld
Maar goed, ik heb me nu al lang genoeg geergerd aan die premie maandag de overzichten printen en dan maar gaan vergelijken.
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:50:26 #24
28033 Pek
je moet wat
pi_74897944
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:35 schreef MaGNeT het volgende:

Als je chronisch ziek bent kan je beter meer premie betalen omdat dan je eigen risico jaarlijks meestal alleen al aan medicijnen opgaat.
Dat is het vervelende van dit systeem... Als je ziek bent, word je dubbel gepakt... Je betaalt een hogere premie en je betaalt standaard je eigen risico...
Bij IZZ hebben ze dat nu wel aardig geregeld, je meest gebruikte medicijnen vallen niet meer onder het eigen risico. Zo worden chronisch zieken wat ontzien.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_74897964
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:40 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mwoa; de korting is nog steeds hetzelfde, moet ik zeggen, dus dat maakt het verschil niet. Wel moet ik steeds blijven kijken welke verzekeraar de laagste premie geeft bij het hoogste eigen risico. Dit jaar was dat Zekur, volgens mij. Volgend jaar niet meer.
Oh, dat is weer een meevaller. En dat overstappen naar een andere verzekeraar, gaat dat een beetje makkelijk?
pi_74898052
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:50 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Oh, dat is weer een meevaller. En dat overstappen naar een andere verzekeraar, gaat dat een beetje makkelijk?
Ik ben vorig jaar overgestapt van Menzis naar Unive. Die regelen de opzegging. Ik laat Anderzorg het nu ook weer doen. Wel even in de gaten houden dat het daadwerkelijk gebeurt (voordat je voor verrassingen komt te staan), maar ik heb in elk geval nergens last van gehad.
pi_74898090
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:53 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik ben vorig jaar overgestapt van Menzis naar Unive. Die regelen de opzegging. Ik laat Anderzorg het nu ook weer doen. Wel even in de gaten houden dat het daadwerkelijk gebeurt (voordat je voor verrassingen komt te staan), maar ik heb in elk geval nergens last van gehad.
Ik stap bijna ieder jaar over..alleen dit jaar net weer niet...Agis geeft me teveel korting!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74898497
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik stap bijna ieder jaar over..alleen dit jaar net weer niet...Agis geeft me teveel korting!
Welke korting is dat? Ik zit al jaren bij Agis en ga flink meer betalen, met name door de aanvullende tandarts verzekering.
pi_74898636
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:04 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Welke korting is dat? Ik zit al jaren bij Agis en ga flink meer betalen, met name door de aanvullende tandarts verzekering.
..pak even het voorstel van agis erbij ...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74898737
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:07 schreef capricia het volgende:

[..]

..pak even het voorstel van agis erbij ...
Hebbes:
Agis basispolis: 96,00 minus korting 7 euro = 89 euro.
En dan heb ik een aanvullende verzkering + tandcompact: geeft een korting van 11 euro extra.

Via de postcode loterij..(durf het bijna niet te zeggen)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74898849
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Hebbes:
Agis basispolis: 96,00 minus korting 7 euro = 89 euro.
En dan heb ik een aanvullende verzkering + tandcompact: geeft een korting van 11 euro extra.

Via de postcode loterij..(durf het bijna niet te zeggen)
Dank je voor het zoeken. Dan ga ik me toch maar even verdiepen in het kortingsgebeuren en het overstappen.
pi_74898926
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:13 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Dank je voor het zoeken. Dan ga ik me toch maar even verdiepen in het kortingsgebeuren en het overstappen.
Wil je alleen een basisverzekering of ook aanvullingen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74898949
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:12 schreef ScarFace- het volgende:
De consumentenbond!
"Wil je weten wat voor jou de goedkoopste zorgverzekering is? Word dan nu lid".

Dan heb ik nu al de keuze tussen lid worden van de Postcodeloterij, óf lid worden van de Consumentenbond.
pi_74898979
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:15 schreef capricia het volgende:

[..]

Wil je alleen een basisverzekering of ook aanvullingen?
Ik mankeer niets. Het enige wat ik graag zo wil laten is de aanvullende tandartsverzekering.
pi_74899094
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:17 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Ik mankeer niets. Het enige wat ik graag zo wil laten is de aanvullende tandartsverzekering.
Dan kun je natuurlijk ook kiezen voor een hoog eigen risico?
Ik heb zelf ooit eens 8 gesprekken bij een psycholoog gehad, toen mijn broertje overleden was. En dat ging flink in de papieren zitten. Dus sindsdien ben ik ook aanvullend verzekerd.
Tot nu toe alleen nog maar fysio gehad doordat ik een keer flink door mijn enkel gegaan ben.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74899164
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Mja, dat kan inderdaad, ik zal moeten kijken wat het verstandigste is, voor zover je dat zelf kan bepalen.
pi_74899351
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik heb zelf ooit eens 8 gesprekken bij een psycholoog gehad, toen mijn broertje overleden was. En dat ging flink in de papieren zitten. Dus sindsdien ben ik ook aanvullend verzekerd.
Tot nu toe alleen nog maar fysio gehad doordat ik een keer flink door mijn enkel gegaan ben.
Ja kijk, nu noem je iets op wat normaal gesproken niet zo snel voor zal komen, maar het overkwam jou dus wel. Het blijft een beetje gokken met die verzekeringen en dat vind ik best een kwalijke zaak. Voor die paar centen meer, mits je het je kan veroorloven, ben ik eigenlijk liever voor zoveel mogelijk zaken ingedekt. Maar aan de andere kant betaal je jarenlang voor lul.

De tandarts alleen al gaat richting de 50 euro p/m en ik heb nooit iets.
pi_74899421
De tandartsverzekering kost zelfs ¤ 53 per maand zie ik nu. Dat heeft toch nergens meer iets mee te maken?
pi_74899538
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:29 schreef Apuleius het volgende:
De tandartsverzekering kost zelfs ¤ 53 per maand zie ik nu. Dat heeft toch nergens meer iets mee te maken?
Ik betaal bij Agis 10 euro voor die tandarts verzekering. Maar ben dan ook maar voor 350 euro op zo gedekt..het blijft een afweging. Ik ga er ook van uit dat ik komend jaar niets heb.
Maar aangezien ik nu dus aanvullend verzekerd ben tot de tanden ( ) ga ik ook overal gebruik van maken...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74900153
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik betaal bij Agis 10 euro voor die tandarts verzekering. Maar ben dan ook maar voor 350 euro op zo gedekt..het blijft een afweging. Ik ga er ook van uit dat ik komend jaar niets heb.
Maar aangezien ik nu dus aanvullend verzekerd ben tot de tanden ( ) ga ik ook overal gebruik van maken...
Dat scheelt al 43 euro op de tandartverzekering. Voor 350 euro laten ze tegenwoordig net hun boor 3 seconden draaien, dus ik ga er nog eens flink over zitten piekeren.
pi_74900600
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:16 schreef Apuleius het volgende:
"Wil je weten wat voor jou de goedkoopste zorgverzekering is? Word dan nu lid".
pi_74900863
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 23:01 schreef Trusten het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Thanks. Ga ik gelijk maar even langs Hans Anders.
pi_74915833
quote:
Ik ben bij de tweede site (Menzis) en zie nu al door de bomen het bos niet meer
Wacht eens even.
Bij Menzis kreeg ik opeens een mooie rekening van bijna ¤500 onder vage vermelding "schade". Deze rekening moest ik volgens Menzis binnnen 2 weken betalen. Ik heb nergens iets meegemaakt en zeker geen schade aan iemand gebracht.
Telefonisch konden ze me helemaal GEEN uitleg geven en zouden dus nakijken wat voor rare rekening het is. Over twee weken komt een herinneringsbief zonder enkele uitleg maar deze keer wordt ik bedrijgt met deurwaardesverhaal ect.
Ik bel ze weer, en ze weten weer helemaal niks, niet eens waarom ze me deze rekening sturen.
Vervolgens hoor ik drie weken lang niks en denk natuurlijk dat het opgelost is. Maar later komt weer dezelfde rekening zonder enkele uitleg...
En dat gebeurde nog twee maanden lang. Ik ga niet de hele verhaal vertellen want het is heel lang en saai. Na twee maanden druk bellen (naar 09-nummers met wachttijden meer dan 30min elke keer), mailen en aangetekende brieven hebben ze me eindelijk met rust gelaten.
Al dit gedoe heeft mij enorm veel tijd gekost. Ik heb steeds GEEN uitleg gekregen, laat staan excuus.
En?
Eind van het jaar heb ik een medicijnenvergoediing van ongeveer ¤30 niet ontvangen. Weer bellen naar 09-nummers en weer wachten... Na hele lange doorverbindingen krijg ik te horen dat het verrekend is met "schade".
Ik vrees dat het nog een hele lange herhaal zou worden om deze 30 euro terug te krijgen.

Ik ben nu naar Unive overgestapt en tot nu toe ging het goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door oorschelp op 22-11-2009 19:57:45 (aanpassing) ]
pi_74916430
O-kee *schrapt Menzis*
Anderzorg was ook al een stuk goedkoper.

Morgen eens vanalles printen bij de baas
pi_74916722
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:03 schreef Syrena het volgende:
O-kee *schrapt Menzis*
Anderzorg was ook al een stuk goedkoper.

Morgen eens vanalles printen bij de baas
Anderzorg = Menzis (zie ook de banner hieronder )
pi_74917422
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:27 schreef Trusten het volgende:

National Academic lijkt wel goedkoop. Als ik echter erop google, zie ik allemaal verhalen over dat NA ook elke maand prolongatiekosten in rekening brengt. Ik weet niet of dat bij de zorgverzekering ook geldt. In de voorwaarden vind ik er iig niets over terug.
  zondag 22 november 2009 @ 20:34:43 #48
107521 Furia
snoopy weer
pi_74917827
Betalen jullie het ook nog in één keer voor extra korting, of niet? Ik zag dat je bij Anderzorg korting kon krijgen als je in één keer voor het hele jaar betaalde, iets van ¤20. Daarnaast hebben ze nog zo'n actie voor ¤25 bonus als je overstapt. Dat maakt het dan toch aantrekkelijker dan CZ Direct die ik nu heb.
pi_74917956
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:10 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Anderzorg = Menzis (zie ook de banner hieronder )
Zucht Dat bedoel ik nou, stomme uitzoekerij
pi_75308281
*schop* Ik ben er bijna uit, maar lees nu ergens dat je de basisverzekering bv. bij A kan nemen en de aanvullende verzekering bij B???? Dit was wel een artikel uit 2007. Klopt dat nog?

En verder, als er ergens jongerenverzekering staat, met een leeftijdsaanduiding (18-30) kun je 'm dan niet nemen als je 33 bent? Ik zag op 't independer-forum nl. iemand van 70 met een jongerenverzekering die nu een 50+ verzekering wou.

Sjught
pi_76136274
Ik ben dus naar CZ-Direct overgestapt, kreeg een brief van VGZ dat ze mijn wijzigingen verwerkt hadden. Ze hebben dus alleen de opzegging van mijn aanvullende verzekeringen verwerkt (VGZ bedoel ik, ik weet nog niet wat CZ gedaan heeft). Ik dacht dat het vanzelf wel goed kwam, totdat ik net zag dat VGZ al de premie van januari heeft afgeschreven

Ik ga zo zelf maar een wijzigingsformulier op de bus doen waarmee ik de verzekering opzeg maar vooralsnog dus geen pluspunten voor CZ Kreeg m'n polis pas via email gestuurd nadat ik ze gemaild had dat ik mijn pasje al bijna twee weken had en mijn polis nog niet. Sturen ze de boel per mail op, is de polis wel gedateerd op 10 december en de mail kreeg ik pas 23 december. Ja handig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')