abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74894084
De premie van het komende jaar is bekend, VGZ 128 euro
Ik wil goedkoper, maar hoe zoek ik dat goed uit?

Mijn plan van aanpak: polis printen van VGZ en dan maar langs sites surfen om te vergelijken.
Heb je tips welke verzekeringen goed en toch goedkoop zijn, GRAAG, of hoe ik sneller/beter kan vergelijken.

Vraag 2, ik heb afgelopen jaar bij VGZ een vergoeding gekregen voor mijn lenzen. Als ik in 2010 naar een andere verzekeraar ga, kan ik daar dan meteen weer declareren of moet ik wachten tot de twee kalenderjaren om zijn?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 november 2009 @ 19:24:18 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74894295
Independer, volgens mij.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_74894331
Ik ben bij de tweede site (Menzis) en zie nu al door de bomen het bos niet meer
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_74894424
Als je student bent kan je haast niet goedkoper uit zijn dan hier:
http://studentenverzekering.na.nl/index.php?id=306

En als je toch op VGZ aanmeld kan jej ehet beste aanmelden via United Consumers, bespaar je ook geld
https://www.unitedconsume(...)anmelden/offerte.asp

Succes
pi_74894522
Van mn schoonzusje kreeg ik www.takecarenow.nl door.
pi_74894557
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:27 schreef Trusten het volgende:
Als je student bent kan je haast niet goedkoper uit zijn dan hier:
http://studentenverzekering.na.nl/index.php?id=306

En als je toch op VGZ aanmeld kan jej ehet beste aanmelden via United Consumers, bespaar je ook geld
https://www.unitedconsume(...)anmelden/offerte.asp

Succes
Ik zoek ook altijd op waar ik de meeste korting kan krijgen...dat scheelt best wel veel.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74894573
De mijne kost maar 20 met zorgbelasting eraf.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_74894627
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:32 schreef Tamashii het volgende:
De mijne kost maar 20 met zorgbelasting eraf.
zorgbelasting? die ken ik niet. was da..?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74894860
Als je nooit wat hebt kan je een hoger eigen risico nemen.
Zet het geld dat je bespaart op een spaarrekening.
Heb je het niet nodig, dan heb je dat geld uitgespaard, heb je het wel nodig dan betaal je het van je spaargeld.

Ik heb een eigen risico genomen van 670 euro, dus maximaal.
170 daarvan heb je sowieso al verplicht, dus 500 extra.
Dit scheelt 18 euro aan premie per maand, ofwel 216 euro per jaar.
Dus na dik 2 jaar geen kosten heb ik het er al uit, mocht ik dan toch ziek worden.
En anders bespaar ik nog meer uit...

Mijn premie wordt overigens 92 euro, incl. AV Tand.
Dat is bij "De Friesland".

Oh ja...
Omdat je 216 euro bespaart aan premie, is je eigen risico sowieso maar 500 - 216 = 284 euro.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 20-11-2009 19:46:30 ]
pi_74895286
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:40 schreef MaGNeT het volgende:
Heb je het niet nodig, dan heb je dat geld uitgespaard, heb je het wel nodig dan betaal je het van je spaargeld.

Dus na dik 2 jaar geen kosten heb ik het er al uit, mocht ik dan toch ziek worden.

Oh ja...
Omdat je 216 euro bespaart aan premie, is je eigen risico sowieso maar 500 - 216 = 284 euro.
Het blijft ieder jaar duurder worden, dus daar zou je nog een schatting van moeten maken om het aan te passen.
pi_74895538
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:53 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Het blijft ieder jaar duurder worden, dus daar zou je nog een schatting van moeten maken om het aan te passen.
Hoe bedoel je?
pi_74895637
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:40 schreef MaGNeT het volgende:

Oh ja...
bij anderzorg.nl betaal ik 96 euro met av jongeren met standaard eigen risico.

is beter dan die 107,75 die CZ me aanbood hehe
pi_74895854
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:04 schreef Salatrel het volgende:

[..]

bij anderzorg.nl betaal ik 96 euro met av jongeren met standaard eigen risico.

is beter dan die 107,75 die CZ me aanbood hehe
Ach ja, ik ben nu eenmaal geen jongere meer
pi_74895898
Ik ben wel tevreden met agis. Lage premie en vaak veel korting.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74896275
Anderzorg: volledig eigen risico en ¤58 per maand. Geen aanvullende verzekeringen. Korting is 300 euro per jaar, dus m'n daadwerkelijke eigen risico is ¤200. Dat moet je toch makkelijk kunnen missen, lijkt me. (dit jaar ook gedaan, dus eigenlijk heb ik het er nu toch al uit)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_74896385
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:22 schreef Five_Horizons het volgende:
Anderzorg: volledig eigen risico en ¤58 per maand. Geen aanvullende verzekeringen. Korting is 300 euro per jaar, dus m'n daadwerkelijke eigen risico is ¤200. Dat moet je toch makkelijk kunnen missen, lijkt me. (dit jaar ook gedaan, dus eigenlijk heb ik het er nu toch al uit)
Zo redeneer ik ook
Alleen betaal ik iets meer en heb ik AV Tand maar ook maximaal eigen risico.
Overigens staat De Friesland bekend om z'n goede afhandeling en dat vind ik dan ook wel weer belangrijk, mocht ik die verzekering toch ooit nodig hebben.

Maar die paar honderd euro kan ik inderdaad wel opbrengen als het nodig is, en het scheelt toch flink wat premie. Die zekerheid heb ik, of ik ziek word niet...
pi_74896470
Ik krijg bij het nalezen van alle premies zo'n vreselijk hypochonder-gevoel Zo ben ik al jaaaaaaaaaaaren maximaal verzekerd voor tandartskosten. Omdat in onze beide families slechte gebitten voorkomen enzo. Maar ik heb dus juist een heel goed gebit. Ik ga 1x per jaar naar de tandarts en sta dan na 10 minuten weer buiten en dan is er alleen wat tandsteen weggehaald.

Nu wilde ik dus een mindere verzekering nemen (verstandskiezen zijn er ook al uit!) alleen spookt nu het verhaal van een kennis door mijn hoofd die onderverzekerd was en iets aan z'n tanden kreeg en ineens 2000 euro moest ophoesten

Idem voor fysiotherapie (nog nooit geweest, maar....)

Wat ik wel heb: spataders en een huisstofmijtallergie En lenzen.
pi_74896565
En wat dat voorbeeld van die kennis betrof, die moest dus snel ergens geld lenen om 't te kunnen betalen
Ik kan dat idd gemakkelijk zelf betalen. Nu nog wel tenminste (want ik wil een huis, en daar heb ik mijn spaargeld voor nodig).

Ik ben echt een angsthaas als 't om geld gaat dus.
pi_74896644
Mja, die ¤2000 is dan wel iets heel bijzonders (8 kronen/bruggen ofzo ). Ik bedoel: als je door een ongeluk je tanden verliest, is dit gedekt op de basisverzekering.
pi_74896712
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:31 schreef Syrena het volgende:
En wat dat voorbeeld van die kennis betrof, die moest dus snel ergens geld lenen om 't te kunnen betalen
Ik kan dat idd gemakkelijk zelf betalen. Nu nog wel tenminste (want ik wil een huis, en daar heb ik mijn spaargeld voor nodig).

Ik ben echt een angsthaas als 't om geld gaat dus.
Al het geld dat je uitgeeft aan premies ben je sowieso kwijt.
Ik verzeker me liever afdoende en draag zelf het risico dat ik kan dragen.
Daarmee bespaar ik weer wat geld dat ik spaar.

Heb ik het niet nodig, dan heb ik een leuke spaarpot.
Heb ik het wel nodig, dan staat het op mijn spaarrekening.

Overigens heb ik ook een sterk gebit, slechts 1 vulling en nooit klachten.

Als je chronisch ziek bent kan je beter meer premie betalen omdat dan je eigen risico jaarlijks meestal alleen al aan medicijnen opgaat.
Dat is het vervelende van dit systeem... Als je ziek bent, word je dubbel gepakt... Je betaalt een hogere premie en je betaalt standaard je eigen risico...

Als je dan ook nog eens geen werk hebt vanwege je ziekte, dan is het ook nog eens extra vervelend.
Dat maakt je zorgtoeslag helaas niet goed...

Ik klop dus nog maar eens af dat ik nooit wat heb...
pi_74897358
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:01 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Dat je waarschijnlijk steeds meer aan de kant moet leggen, omdat de polis ieder jaar blijft stijgen en ook je eigen risico hoger zal worden.
pi_74897598
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:32 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Dat je waarschijnlijk steeds meer aan de kant moet leggen, omdat de polis ieder jaar blijft stijgen en ook je eigen risico hoger zal worden.
Mwoa; de korting is nog steeds hetzelfde, moet ik zeggen, dus dat maakt het verschil niet. Wel moet ik steeds blijven kijken welke verzekeraar de laagste premie geeft bij het hoogste eigen risico. Dit jaar was dat Zekur, volgens mij. Volgend jaar niet meer.
pi_74897913
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:33 schreef Five_Horizons het volgende:
Mja, die ¤2000 is dan wel iets heel bijzonders (8 kronen/bruggen ofzo ). Ik bedoel: als je door een ongeluk je tanden verliest, is dit gedekt op de basisverzekering.
Het ging idd om het plaatsen van een brug.

Maar ik ben gewoon zo iemand die zich al van de trap ziet vallen de dag nadat de nieuwe verzekering ingaat Ik weet dat dat onzin is, maar het gevoel van onheil is echt heel sterk.

Zo heb ik ook al jaren een rechtsbijstandverzekering bijvoorbeeld
Maar goed, ik heb me nu al lang genoeg geergerd aan die premie maandag de overzichten printen en dan maar gaan vergelijken.
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:50:26 #24
28033 Pek
je moet wat
pi_74897944
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:35 schreef MaGNeT het volgende:

Als je chronisch ziek bent kan je beter meer premie betalen omdat dan je eigen risico jaarlijks meestal alleen al aan medicijnen opgaat.
Dat is het vervelende van dit systeem... Als je ziek bent, word je dubbel gepakt... Je betaalt een hogere premie en je betaalt standaard je eigen risico...
Bij IZZ hebben ze dat nu wel aardig geregeld, je meest gebruikte medicijnen vallen niet meer onder het eigen risico. Zo worden chronisch zieken wat ontzien.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_74897964
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 21:40 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mwoa; de korting is nog steeds hetzelfde, moet ik zeggen, dus dat maakt het verschil niet. Wel moet ik steeds blijven kijken welke verzekeraar de laagste premie geeft bij het hoogste eigen risico. Dit jaar was dat Zekur, volgens mij. Volgend jaar niet meer.
Oh, dat is weer een meevaller. En dat overstappen naar een andere verzekeraar, gaat dat een beetje makkelijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')