quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:05 schreef Ludootje het volgende:TS, op FOK! lopen alleen maar moraalridders rond die niet inzien dat de een bezwaarprocedure (en de WOB) instrumenten zijn die de burger van de overheid heeft gekregen om de ambtenarij te controleren. Het is juist goed dat mensen in bezwaar gaan, want daardoor kan inzicht worden verkregen in of bijvoorbeeld agenten alle procedures en voorschriften volgen.
Kijk eens rond in de sectie "Juridisch" van
http://www.flitsservice.nl/Daar staat een hele hoop informatie.

Als mensen willens en wetens de wet overtreden ga jij lopen roepen tegen de mensen die het terecht vinden dat zo iemand een forse boete krijgt dat het moraalridders zijn

?
Bovendien staat er ongetwijfeld op de boete waar de boete voor is. Te hard rijden, te ver opgevoerd of meer dan 2x de toegestane snelheid binnen de bebouwde kom, asociaal rijgedrag of misschien toch een artikel 5 : het in gevaar brengen van medeweggebruikers.
Als ik bij de boetebase je overtreding opzoek krijg ik het volgende resultaat:
Tarieven snelheidsovertredingen
U heeft aangegeven:
* U reed met een brom- of snorfiets.
* U reed binnen de bebouwde kom.
* U reed met een snelheid van 73 km/u.
* De maximaal toegestane snelheid ter plaatse was 45 km/u.
* U heeft de maximumsnelheid dus met 28 km/u overschreden.
Van deze snelheidsoverschrijding wordt een wettelijke meetcorrectie van 3 km/u afgetrokken; voor de berekening van het boetebedrag wordt dus uitgegaan van een overschrijding van de snelheid met 25 km/u.
Het boetebedrag:
* Boetebedrag: ¤ 159,-.
Je bent dus 7 euro goedkoper uit! Mazzelaar. Als ze je echt met 80 gepakt hadden was de boete veel hoger geweest want dan staat er dat het via het OM gaat lopen ,. dus waarschijnlijk ben je dan ook je rijbewijs kwijt en gaat het om boetes van honderden euro's. Je bent dus ENORM gematst dus ik zou dat bezwaar maar mooi uti je hoofd laten.
[ Bericht 27% gewijzigd door Metro2005 op 20-01-2010 15:24:40 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'