Maar E154 is wel 'n flinke smak geldquote:Op vrijdag 20 november 2009 14:57 schreef Wijnbo het volgende:
Gast, betaal gewoon. een boete is niet het einde van de wereld.
If you can't pay the dime, don't do the crimequote:Op vrijdag 20 november 2009 15:19 schreef anboni het volgende:
[..]
Maar E154 is wel 'n flinke smak geldZo bont heb ik het tot nu toe nog niet gemaakt (hmm.. of misschien wel, een keer
)
Je hebt geen boete gekregen voor de constructiesnelheid slimmerd, maar voor het overschrijden van de max. snelheid (en ja, die zijn een KLAP duurder). Vandaar dat boetenbase in dit geval afwijkt.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:55 schreef shayolo het volgende:
Op boetebase.nl staat dat voor de maximum constructiesnelheid van 45 km/h met 21 t/m 25 km/h te hard een boete van 140 euro overhandigd wordt.
Ik heb een boete van 154 euro gekregen, wat je krijgt als AUTO met 25 km/h te hard.
Is dit niet een fout van de politie?
Wel als ze met een constante snelheid achter je reden. Niet als ze moesten optrekken (en dus harder moesten rijden dan dat jij deed) om je bij te houden om vervolgens de door hun behaalde snelheid aan te houden. In dat geval is er eventueel nog iets tegen die meting in te brengen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:30 schreef shayolo het volgende:
[..]
Helaas maar zoiets dacht ik al. Toch bedankt mensen.
Zullen we het nog een keertje in je botte kop stampen? Er is een redelijk vermoeden dat jouw scooter harder gaat dan hij mag. Er is NIKS wat de politie tegen kan houden om 'm even op een rollerbank te zetten als jij hun aandacht er nog een keer op gaat vestigen omdat je zo nodig bezwaar moet maken op basis van een formaliteit.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:55 schreef shayolo het volgende:
Op boetebase.nl staat dat voor de maximum constructiesnelheid van 45 km/h met 21 t/m 25 km/h te hard een boete van 140 euro overhandigd wordt.
Ik heb een boete van 154 euro gekregen, wat je krijgt als AUTO met 25 km/h te hard.
Is dit niet een fout van de politie?
Het feit dat die scooter te hard kon is nooit onderwerp geweest van een boete, een beslissing daarover kan op elk moment los van de boete voor de snelheidsovertreding worden genomen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:21 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wel als ze met een constante snelheid achter je reden. Niet als ze moesten optrekken (en dus harder moesten rijden dan dat jij deed) om je bij te houden om vervolgens de door hun behaalde snelheid aan te houden. In dat geval is er eventueel nog iets tegen die meting in te brengen.
Enfin, bezwaar aantekenen kan altijd. De OVJ / bestuursrechter mogen volgens bestuursrechtelijke beginselen niet jou in een slechtere positie brengen dan waarvoor jij bezwaar aantekende. Ze kunnen dus niet zomaar zeggen "kom maar op de bank en dan krijg je alsnog een hogere boete" of iets in die populistische trant.
Waarvoor hij dus apart moet worden aangehouden. Er kan derhalve zonder aanhouding niet een beschikking worden afgegeven waarin hij een boete krijgt voor het te snel zijn van zijn scooter. Er moet overigens ook nog een vermoeden zijn, welk vermoeden over het algemeen pas aanwezig zal zijn als ze 'm daadwerkelijk aanhouden. In andere gevallen heb je snel te maken met het verbod op willekeur.quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het feit dat die scooter te hard kon is nooit onderwerp geweest van een boete, een beslissing daarover kan op elk moment los van de boete voor de snelheidsovertreding worden genomen.
Je weet dat je te hard hebt gereden, daar staat een straf op en die zul je dus moeten accepteren.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:21 schreef shayolo het volgende:
Gisteravond reed ik met een gangetje van 80 over een weg waar je 50 (45) mag met scooter.
Ik wil graag weten of ik kans heb om bezwaar te maken?
Eh, hij is beboet wegens 70 km of harder rijden, redelijke twijfel is al lang aanwezig.quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:47 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Waarvoor hij dus apart moet worden aangehouden. Er kan derhalve zonder aanhouding niet een beschikking worden afgegeven waarin hij een boete krijgt voor het te snel zijn van zijn scooter. Er moet overigens ook nog een vermoeden zijn, welk vermoeden over het algemeen pas aanwezig zal zijn als ze 'm daadwerkelijk aanhouden. In andere gevallen heb je snel te maken met het verbod op willekeur.
Nogmaals: achteraf kan niet de burger niet zomaar een slechtere positie toegedaan worden door een (aparte) beschikking die vaststaat aan het bezwaar op de (boete)beschikking.
Eh, hij is beboet wegens 70 km of harder rijden, redelijke twijfel is al lang aanwezig. En het bezwaar gaat niet over zijn brommer, wel over zijn te hard rijden. Als in het kader van die bezwaarzaak wordt geconstateerd dat zijn brommer ook niet in orde is mag daar wel degelijk een onderzoek naar plaatsvinden en kan de brommer in beslag worden genomen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:47 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Waarvoor hij dus apart moet worden aangehouden. Er kan derhalve zonder aanhouding niet een beschikking worden afgegeven waarin hij een boete krijgt voor het te snel zijn van zijn scooter. Er moet overigens ook nog een vermoeden zijn, welk vermoeden over het algemeen pas aanwezig zal zijn als ze 'm daadwerkelijk aanhouden. In andere gevallen heb je snel te maken met het verbod op willekeur.
Nogmaals: achteraf kan niet de burger niet zomaar een slechtere positie toegedaan worden door een (aparte) beschikking die vaststaat aan het bezwaar op de (boete)beschikking.
Volgens mij kan de rollerbank slechts gebruikt worden bij een staandehouding.quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:12 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eh, hij is beboet wegens 70 km of harder rijden, redelijke twijfel is al lang aanwezig. En het bezwaar gaat niet over zijn brommer, wel over zijn te hard rijden. Als in het kader van die bezwaarzaak wordt geconstateerd dat zijn brommer ook niet in orde is mag daar wel degelijk een onderzoek naar plaatsvinden en kan de brommer in beslag worden genomen.
1. Leugen + ambtseed = feitquote:Op vrijdag 20 november 2009 13:24 schreef shayolo het volgende:
Dat is zo, dat geef ik toe, maar is de handeling wel juist van de agenten? Moeten ze niet een officiële meting hebben verricht hiervoor?
Oftewel, niet kansloos doen en gewoon betalen zoals het hoort.quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Volgens mij kan de rollerbank slechts gebruikt worden bij een staandehouding.
En dus nogmaals: als in het kader van zijn bezwaar tegen de boete aan het licht komt dat er eventueel andere dingen meespelen die zijn boete kunnen verhogen, mogen deze dingen niet meegenomen worden in de bezwaarprocedure tegen zijn bekeuring en kunnen deze dingen niet zelfstandig worden aangevoerd door het behandelende orgaan als zijnde een reden om nog een boete op te leggen.
Komen we weer terug op het principe dat de burger niet slechter mag worden van zijn bezwaar (de zogenaamde bestuursrechtelijke ongelijkheidscompensatie i.c.m. "reformatio in peius", dat dus inhoudt dat een burger niet slechter mag worden van zijn eigen bezwaar).
We weten dat je andere belangen hebt.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Waarom moet dat zo lang duren dan?
haha wat een grapjas ben jijquote:Op vrijdag 20 november 2009 13:24 schreef shayolo het volgende:
Dat is zo, dat geef ik toe, maar is de handeling wel juist van de agenten? Moeten ze niet een officiële meting hebben verricht hiervoor?
Ja hoor, honderd procent kans.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:21 schreef shayolo het volgende:
Ik wil graag weten of ik kans heb om bezwaar te maken?
Hmm alweer een tijdje verouderd dit topic. Heb de boete nog niet binnengekregen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 01:44 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Een constatering van een agent = een feit.
Je bent gematst door de agenten. Je mag je scooter en rijbewijs houden.![]()
In een ver verleden ook zoiets meegemaakt. Scooter op rollerbank en agent liet het gas vlak voor de inbeslagname grens (1,9 KW) los. Kostte mij 250 gulden, maar was wel gematst!
Het duurt wel een paar weken voordat je de acceptgiro door de deur krijgt, dus neem een bijbaantje of ga overuren maken!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |