abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74882737
Er worden hier 2 straten verderop bomen in een voortuin geplant die wel erg hoog zijn. Blijkbaar lak aan wat de gemeente vind, die is het er niet mee eens.
Weet iemand wat het maximum is qua hoogte?

'k Was gewoon even benieuwd.
pi_74882816
2 straten verderop? Daar heb jij niets over te zeggen.
pi_74882858
Zoals ik al had gezegd, ik was gewoon even benieuwd.Wel word het erg mooi maar ontzettend hoog zijn die bomen.
pi_74882867
Staat dat niet op de site van de gemeente?
pi_74882891
Ja al gekeken maar word er niet wijzer van. Bedankt alsnog voor de tip.
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:34:28 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_74884006
Als de gemeente het er niet mee eens is, kun je het toch daar na vragen. Sowieso heeft een gemeente weinig te zeggen over wat jij in je voortuin neerzet, tenzij het echt tegen de regels in gaat. Maar een hoge boom lijkt me niet tegen de regels.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_74884380
Op bomen, planten en bosschages zijn de bepalingen van het bestemmingsplan en de bouwvoorschriften niet van toepassing. Tenzij er een aanlegvergunningenstelsel in het bestemmingsplan is opgenomen, maar dat is in een bestemmingsplan binnen de bebouwde kom heel zelden het geval.

Een eventuele benadeelde kan uitsluitend in civielrechtelijke zin mogelijk iets voor elkaar krijgen, bijvoorbeeld vanwege onrechtmatig handelen. Niet zo zeer het planten van de boom (want dat is rechtmatig) maar het planten van een boom waardoor schade wordt veroorzaakt..maar dat is een langdurige procedure
Quinn Dexter
pi_74885500
Hey daar heb ik wat aan! Bedankt.
pi_74885588
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 14:23 schreef diorcharm het volgende:
Hey daar heb ik wat aan! Bedankt.
Let er wel op dat, als jij, zoals ik je goed begrijp, twee straten verder woont, je door geen enkele rechter als belanghebbend wordt aangemerkt
Quinn Dexter
pi_74893915
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 14:26 schreef Quinn_Dexter het volgende:

[..]

Let er wel op dat, als jij, zoals ik je goed begrijp, twee straten verder woont, je door geen enkele rechter als belanghebbend wordt aangemerkt
Ja dat wist ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')