abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:53:59 #1
242879 Onnoman
The On And Only
pi_74882633
Het is altijd een bepaalde risico om zaken te doen via marktplaats.. zo heb ik bijvoorbeeld vorige week iets voor 32 euro gekocht van iemand woonzaam in Arnhem. Toen het geld bij haar binnen kwam afgelopen woensdag, had ze aangegeven die avond de post op de bus te doen.
Echter heb ik vandaag nog niks ontvangen. In mijn optiek had ik het gister al moeten ontvangen, tenzij ze het na lichting op de bus heeft gedaan.. dan had ik het vandaag moeten ontvangen.. vandaag wederom niet.

Kan iemand mij vertellen hoe sterk ik kan staan in het geval dat persoon mij belazerd heeft?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Boks-Chick vrijdag 20 november 2009 @ 12:55:00 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_74882668
WGR
lolwut
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:55:05 #3
225706 988012
Niet geraakt is altijd mis
pi_74882670
Eerst maar even tot morgen wachten denk ik.
pi_74882699
Of wacht gewoon nog tot maandag, dan weet je het zeker...

pfff damn heeft niemand mee geduld zeg....
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:56:33 #5
242879 Onnoman
The On And Only
pi_74882722
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:55 schreef 988012 het volgende:
Eerst maar even tot morgen wachten denk ik.
ik vind dit altijd zo eng, zaken doen met onbekende.. maar stel voor dat je het dus écht "niet" krijgt... hoe moet je dan handelen?
Want verkoper zegt dat ze het op de bus heeft gedaan terwijl het misschien niet zo is?
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_74882740
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:56 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ik vind dit altijd zo eng, zaken doen met onbekende.. maar stel voor dat je het dus écht "niet" krijgt... hoe moet je dan handelen?
Want verkoper zegt dat ze het op de bus heeft gedaan terwijl het misschien niet zo is?
Dan had je het maar moeten ophalen.
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:57:48 #7
242879 Onnoman
The On And Only
pi_74882758
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
Of wacht gewoon nog tot maandag, dan weet je het zeker...

pfff damn heeft niemand mee geduld zeg....
ik ben gewoon zenuwachtig haha ik doe namelijk de laatste weken heel veel zaken via marktplaats... er zal er maar net 1 tussen zitten :s
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_74882797
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:56 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Als je zaken doen met onbekenden eng vindt zou je beter helemaal geen geld over kunnen maken, maar gewoon ophalen. Het risico dat iets oplichting is loop je natuurlijk altijd, ook bij kleine bedragen.
Zeik niet. Als ik op FOK! zit ben ik tenminste van de straat.
pi_74882837
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:57 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Dan had je het maar moeten ophalen.
Hear hear.

Ik heb zelf ook wel eens zo'n situatie meegemaakt, hele heisa om je geld terug te krijgen (je zou eventueel Marktplaats/Ebay kunnen mailen, maar vaak is dit toch eigen risico). Ik heb het uiteindelijk opgegeven (geen hoog bedrag, dat scheelt).
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:01:50 #10
201453 olmjanus
Blaaaahh... Appelsap!
pi_74882881
er zijn niet voor niets "gebruikerservarigen" e.d. op sites als marktplaats, eBay, amazon, bol.com etc.

sowieso niet de moeite waard om voor 32 euro een zaak te maken. als er veel mensen zijn die met de verkoper hetzelfde meemaken:

Arrest: Parketnummer : 14/810318-06
"Lord protect me from my friends, for I can deal with my enemies." - Voltaire
pi_74882931
Ik begrijp je punt, heb je haar al opnieuw gemaild of gebeld?
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:07:43 #12
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_74883086
Voortaan via paypal betalen dan krijg je van hun je geld terug indien het niet geleverd wordt.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_74883104
Die onzekerheid is de reden dat ik alleen tot 30-40 euro totaalbedrag spullen laat opsturen en dan ook alleen als ik het echt niet in de buurt kan krijgen, bij hogere bedragen kijk ik alleen maar in de buurt zodat ik het kan ophalen. Maar inderdaad gewoon nog even wachten, bij het vervoer kan ook nog iets misgaan. Zo heb ik ooit eens heel lang moeten wachten op een pakje. Verzender had op 100% zeker afgegeven bij het postkantoor...bleek de enveloppe gescheurd te zijn en het spul nog bij het verdeelcentrum te liggen met als bestemming.....eigenaar onbekend , door navragen van de verzender is het uiteindelijk netjes bij me afgeleverd.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:21:02 #14
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_74883532
zaken doen via marktplaza? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:26:16 #15
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_74883733
quote:
Voortaan via paypal betalen dan krijg je van hun je geld terug indien het niet geleverd wordt.
Heb je wel eens de voorwaarden gelezen waar je aan moet voldoen om hiervoor in aanmerking te komen?
Waarschijnlijk niet, want anders zou je dit soort uitspraken niet doen...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_74883910
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:26 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Heb je wel eens de voorwaarden gelezen waar je aan moet voldoen om hiervoor in aanmerking te komen?
Waarschijnlijk niet, want anders zou je dit soort uitspraken niet doen...
Bijna niks; de verkoper moet kunnen aantonen dat hij/zij het verstuurd heeft, anders krijg je gewoon je geld terug.
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:43:06 #17
175669 bug_me_not2
pi_74884310
quote:
Bijna niks; de verkoper moet kunnen aantonen dat hij/zij het verstuurd heeft, anders krijg je gewoon je geld terug
Klopt, en dat kan dus alleen met pakketpost of met aangetekende post. Je bent dus altijd veel meer kwijt aan verzendkosten dan zonder deze garantie (want de verkoper gaat dit dus niet betalen). Verder kan een verkoper natuurlijk ook nog altijd de spreekwoordelijke baksteen opsturen...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:45:05 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74884358
Gebruik dan ook ebay, daar zie je tenminste aan de waarderingen of een verkoper te vertrouwen is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_74884466
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:43 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Klopt, en dat kan dus alleen met pakketpost of met aangetekende post. Je bent dus altijd veel meer kwijt aan verzendkosten dan zonder deze garantie (want de verkoper gaat dit dus niet betalen). Verder kan een verkoper natuurlijk ook nog altijd de spreekwoordelijke baksteen opsturen...
ik weet niet hoe het binnen nederland zit, maar internationaal voldoet aangetekende post niet.
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:53:26 #20
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_74884570
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:43 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Nee, je hebt het fout.
De verzender moet kunnen aantonen dat het verzonden is.

Stuurt de verzender het via de reguliere post op is het zijn probleem dat hij niet kan aantonen dat het is verzonden.
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_74884581
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Gebruik dan ook ebay, daar zie je tenminste aan de waarderingen of een verkoper te vertrouwen is.
Ja, alleen gebruikt bijna niemand in Nederland ebay.
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:56:17 #22
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_74884647
32,- ... waar heb je het over man.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_74884683
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:53 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Nee, je hebt het fout.

Stuurt de verzender het via de reguliere post op is het zijn probleem dat hij niet kan aantonen dat het is verzonden.
Idd. Ik had die post blijkbaar niet goed begrepen, jij wel. Ik heb er ervaring mee als verkoper overigens. En zoals ik zei, aangetekend volstaat iig internationaal niet, ik weet niet hoe dat nu binnen NL zit, en heb ook geen zin om het uit te zoeken.
  vrijdag 20 november 2009 @ 14:12:23 #24
175669 bug_me_not2
pi_74885177
quote:
Nee, je hebt het fout.

Stuurt de verzender het via de reguliere post op is het zijn probleem dat hij niet kan aantonen dat het is verzonden
Ja en hoe vaak heb jij iets op marktplaats gekocht waarbij de verkoper de verzendkosten betaalt? Je snapt natuurlijk wel dat alle verkopers deze extra verzendkosten in rekening brengen bij de koper...
  vrijdag 20 november 2009 @ 14:16:02 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74885278
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:53 schreef LarryDavid het volgende:

[..]

Ja, alleen gebruikt bijna niemand in Nederland ebay.
Dat is ook erg dom van de Nederlanders
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 20 november 2009 @ 14:24:05 #26
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_74885516
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 14:12 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Ja en hoe vaak heb jij iets op marktplaats gekocht waarbij de verkoper de verzendkosten betaalt? Je snapt natuurlijk wel dat alle verkopers deze extra verzendkosten in rekening brengen bij de koper...
Nou ik heb er echt nooit last van dat verkopers daarom vragen.
Die sturen altijd op de meest goedkope manier op.

Misschien dat jij andere ervaringen hebt, maar bij mij werkt het met paypal hetzelfde als dat ik een bankoverschrijving gebruik.
  vrijdag 20 november 2009 @ 15:03:39 #27
175669 bug_me_not2
pi_74886710
quote:
Nou ik heb er echt nooit last van dat verkopers daarom vragen.
Die sturen altijd op de meest goedkope manier op.
Hmm interessant. Een van de voorwaarden om in aanmerking te komen voor kopersbescherming is:

U heeft de Gecontroleerde Verkoper vooraf verzocht om verzekerde verzending van het object en u kunt hiervan bewijs overleggen.

Je moet dus specifiek om verzekerde verzending vragen en het ligt dus voor de hand dat de verkoper de hogere verzendkosten dan doorberekent aan de koper. Echter, ik kan nergens iets vinden in de reglementen over sancties naar de verkoper toe als deze het alsnog per normale brievenbus post verstuurt en/of geen verzendbewijs kan overleggen. Ik vraag me dus af of marktplaats de kosten kan verhalen op de verkoper. Misschien dat als het te vaak gebeurt dat ze dan de status gecontroleerde verkoper kunnen weghalen maar dat zal weinig indruk maken...

Verder vraag ik me af hoe je kunt bewijzen dat je om verzekerde verzending hebt verzocht. Een emailtje is natuurlijk makkelijk na te maken.
pi_74887302
Als ze het woensdagavond na achten op de bus heeft gedaan, gaat het pas donderdag mee met de postbode.

En dan is er een 96% kans dat het vandaag nog op de mat valt Maar morgen kan natuurlijk ook
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_74892821
Ik heb eens 6 weken (!) en heel veel mails van mijn kant, moeten wachten op mijn pakje van iemand op MP. Vervolgens was er te weinig porto op gedaan (44 cent ipv 2,20), maar gelukkig geen strafport erbij.
Sommige mensen weten gewoonweg niet hoe je moet verkopen op MP
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')