Ik heb op mijn werk een aantal van die kipjes. Het gebruik van kanker is not done, maar ondertussen wel een partij Godslasteren alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Kan me voorstellen dat je dat als gelovige net zo min prettig vindt als wanneer ik kanker in hun bijzijn zou roepen.
Overigens zijn ze ook op een ander gebied behoorlijk hypocriet. Je mag niet schelden met kanker en het is te ernstig om er om te lachen. Dat mag echt niet.
Wat dan weer wel de normaalste zaak van de wereld is, is TV-programma's en films kijken die als onderwerp kanker hebben. Ik noem een GTST waar iemand er aan sterft, ik noem een Grey's Anatomy waarin Izzy kaal rondhobbelt, ik noem een "Komt een vrouw bij de dokter" waarin Carice acteert dat ze van binnen weg wordt gevreten. Dat is wel weer normaal om naar te kijken terwijl men dergelijke series kijkt als entertainment, om jezelf mee te vermaken. En programmamakers stoppen dat soort plotlijnen er in omdat men er kennelijk naar wil kijken en dat gewoon geld oplevert.
Dus je mag je eigen wel vermaken met mensen die voor een Emmy Award acteren dat ze kanker hebben, maar oh wee als je het als krachtterm gebruikt.
[b]Op
vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_