abonnement Unibet Coolblue
pi_76428685
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:31 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

gast, zeg alsjeblieft dat je dit zegt om te trollen...
dacht je dan dat het serieus was bedoeld? Ha ha!
pi_76428729
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 07:27 schreef Hubs het volgende:

[..]

alsjeblieft, al je denkt dat dit op de natres lijkt
eerst klink je als een wandelende folder en daarna dit...

Neem maar aan dat de folder alles wel heel mooi wegzet en die site
Weer een die alles serieus neemt...
pi_76437622
quote:
Op maandag 4 januari 2010 17:31 schreef Lucrasher het volgende:

[..]

Nooit geschoten, altijd mis!
Gewoon asap solliciteren en bij de NatRes gaan, ookal is het maar voor een paar maanden. [..]
Nouja, met dat solliciteren wil ik dus voorzichtig doen. Stel dat ik opeens vier jaar vast zit aan de NATRES en daardoor niet mag beginnen aan de opleiding tot officier KMARNS. Kan ik mezelf mooi voor m'n kop slaan. Nouja, ik zal het wel een beetje subtiel vragen bij de voorlichter. Opzich zijn de signalen hier alvast wat positiever dan wat ik officieel van defensie terugkrijg
pi_76438830
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:29 schreef PugaPyga het volgende:

[..]

Nouja, met dat solliciteren wil ik dus voorzichtig doen. Stel dat ik opeens vier jaar vast zit aan de NATRES en daardoor niet mag beginnen aan de opleiding tot officier KMARNS.
Bij mijn infoavond zeiden ze dat die 4 jaar achterhaald is.
Het is nu voor onbepaalde tijd. Er mee stoppen kan altijd, in overleg met je leidinggevende.
pi_76443692
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:29 schreef PugaPyga het volgende:

[..]

Nouja, met dat solliciteren wil ik dus voorzichtig doen. Stel dat ik opeens vier jaar vast zit aan de NATRES en daardoor niet mag beginnen aan de opleiding tot officier KMARNS. Kan ik mezelf mooi voor m'n kop slaan. Nouja, ik zal het wel een beetje subtiel vragen bij de voorlichter. Opzich zijn de signalen hier alvast wat positiever dan wat ik officieel van defensie terugkrijg
Als van natres naar beroeps gaat blijf je in dienst bij Defensie. Het is niet zo dat je je contract verbreekt, je 'wijzigt' hem als het ware door bij de Kmarns te gaan.
Defensie is alleen maar blij als reservisten ervoor kiezen om als beroeps aan de slag te gaan. Ik ken genoeg voorbeelden.

Er zijn overigens ook genoeg mensen die hun vierjarig contract niet afmaken en Defensie verlaten, bijvoorbeeld i.v.m. tijdgebrek. Privé, werk en studie gaan (vrijwel) altijd boven de natres.
pi_76456489
Ik hoop het. De voorlichter aan de telefoon wist me te vertellen dat het niet kan omdat de NATRES een bepaald budget heeft voor de AMO van nieuwe recruten en ze die investering niet binnen 4 jaar laten gaan, ookal is het naar een ander defensie onderdeel. Met het aan hen beschikbaar gestelde budget moet de NATRES immers bepaalde targets (aantallen inzetbare eenheden) halen en dat lukt niet als die eenheden inmiddels bij andere onderdelen zitten.
Blijkbaar nemen ze het in de praktijk niet zo nauw...
pi_76460620
Het hangt van je CC af. Als de baas denkt te weinig personeel te hebben zal hij jou gewoon aan je contract houden.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:56:26 #258
211797 Esses
Splendide mendax
pi_76465090
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:12 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Thanks, ik had zelf ook wel verwacht er nog wat van te horen. Zeker omdat ik wel vaker mn mening laat blijken Pff, ik word alweer pissig als ik dr aan denk.
[..]

Terreinopzichters vallen ook onder de natres geloof ik, maar zijn wel beroeps(en altijd adjudanten)

Vraagje aan de het natres personeel hier, wat is nou jullie hoofdtaak? Niks te nadele van jullie, maar ik heb nu een paar keer met reservisten gesproken(tijdens oefeningen) en die kregen echt de kutklussen. Wachtlopen tijdens oefeningen, wachtlopen op MOB complexen en heel af en toe een keertje oefenvijand.

De mensen die ik gesproken heb vonden het helemaal geweldig om snachts rondjes op een mob complex te lopen. Ik kan me eerlijk gezegd wel spannendere dingen voorstellen maar deze mensen keken me toen ik "liever jullie dan ik" riep aan alsof ik niet goed bij mn hoofd was.
Still... niet iedere blauwe is een kwaaie

Maareh, tereinopzichters? Ik heb echt geen idee :$ ze dragen een groen pak
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  woensdag 6 januari 2010 @ 01:17:17 #259
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_76467517
weet wel dat het de lekkerste poko poko baantjes zijn


[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_76519823
Die heb je bij de verbindingsdienst. We hebben nog net geen "do not disturb" bordjes aan de shelter deuren hangen
pi_76525650
Vanavond even een korte kennismaking met 40natresbat en dan als sld2 beginnen aan de amo+
pi_76529153
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:17 schreef PugaPyga het volgende:
Ik hoop het. De voorlichter aan de telefoon wist me te vertellen dat het niet kan omdat de NATRES een bepaald budget heeft voor de AMO van nieuwe recruten en ze die investering niet binnen 4 jaar laten gaan, ookal is het naar een ander defensie onderdeel. Met het aan hen beschikbaar gestelde budget moet de NATRES immers bepaalde targets (aantallen inzetbare eenheden) halen en dat lukt niet als die eenheden inmiddels bij andere onderdelen zitten.
Blijkbaar nemen ze het in de praktijk niet zo nauw...
Oud Kpl hier. Vertrouw mij als je vanaf het begin duidelijk bent richt je leidingevende (GC/PC/CC/BC) is er een stuk meer mogenlijk met contracten dan je denkt. Een commandant zal altijd beslissingen maken in het belang van de gehele organisatie en niet alleen in belang van de Natres.

Je moet in het begin wel Eerlijk en duidelijk zijn in wat je plannen zijn.
---------
Zit er zelf ook over te denken om "lid" te worden van de Natres. Hoe zit het met de cultuur binnen de Natres? Heb ooit eens met reservisten als oefenvijand gewerkt en deze dachten allejezus infantristen te zijn. Daar kon ik me toen wel "licht" aan ergeren.

Binnenkort maar eens naar een info-avond en vragen naar de mogenlijkheden.

[ Bericht 10% gewijzigd door borritos op 07-01-2010 17:31:22 ]
pi_76529351


[ Bericht 100% gewijzigd door borritos op 07-01-2010 17:30:08 ]
pi_76530903
quote:
Zit er zelf ook over te denken om "lid" te worden van de Natres. Hoe zit het met de cultuur binnen de Natres? Heb ooit eens met reservisten als oefenvijand gewerkt en deze dachten allejezus infantristen te zijn. Daar kon ik me toen wel "licht" aan ergeren.

Binnenkort maar eens naar een info-avond en vragen naar de mogenlijkheden.
tja wat voor cultuur wil je? Bij mij in de compagnie verschil het zelfs van peleton tot peleton. Maar sprekend voor mijn eigen peleton weten we dat wij geen "allejezus infantristen" zijn. Maar tijdens een inzet of oefening gaan we er wel voor de volle 100% voor. En daarin kunnen we redelijk fanatiek en creatief zijn op dat moment. Maar buiten dat zijn we erg makkelijk en houden we ook van relaxen en een biertje. We organiseren dan ook wel eens een peletonsfeest oid in tegenstelling tot de andere peletons.

Binnen de groep is de sfeer zelfs zo goed dat we elkaar buiten de natres op verjaardagen en andere feestjes zien.

Dus tja wat wil je? En idd zo'n info avond geeft een beetje een beeld,
pi_76585293
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 15:50 schreef Arkaneor het volgende:
Vanavond even een korte kennismaking met 40natresbat en dan als sld2 beginnen aan de amo+
Waar wordt je dan straks gelegerd?
pi_76595138
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 23:41 schreef wiver het volgende:

[..]

Waar wordt je dan straks gelegerd?
Het (voormalig) vliegveld Twente. En dat komt goed uit, want een bekende van me woont daar antikraak dus daar kan ik eventueel blijven overnachten
pi_76691269
Ik heb weer een riedel formulieren gekregen... meldingsformulieren voor de AMO van 25 januari.

En ja hoor, weer moeten ze al me gegevens hebben en adressen voor noodgevallen

Moet nog wel wat dingetjes regelen zoals saneringskaart van de tandarts en bewijs van inenting moet ik nog even gaan opzoeken

Weet iemand waar ik me DEF registratienummer ergens kan vinden?
  woensdag 13 januari 2010 @ 03:10:21 #268
286468 officerwhite
feel or think isnt the same
pi_76749836
ik zou wel eerst ff kijken of de dop er nog op zit want anders moet je hem vastbinden en dat is ook niet zo fijn want dan valt het misschien wel recht naar beneden met de zijkant op het plateau zodat er helemaal niks meer uit komt, waardoor er een probleem ontstaat wat lastig te verhelpen is zodat je hard moet knokken en de realiteit onder ogen zien. Vervolgens neem een bak koffie, deze ga je heerlijk zitten drinken, beetje slagroom erbij. Drie keer raden wie er om de hoek komt gelopen....: Laurens Steenhuis. Ik loop die tent uit en zeg tegen die non bij het pinautomaat van hey wat mot je? Ze kijkt". Ik zeg:"Wat kijk je nou trut?
Ze geeft me 100 euro en loopt jankend weg. Zoiets raars heb ik nog nooit meegemaakt.
pi_76779222
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 03:10 schreef officerwhite het volgende:
ik zou wel eerst ff kijken of de dop er nog op zit want anders moet je hem vastbinden en dat is ook niet zo fijn want dan valt het misschien wel recht naar beneden met de zijkant op het plateau zodat er helemaal niks meer uit komt, waardoor er een probleem ontstaat wat lastig te verhelpen is zodat je hard moet knokken en de realiteit onder ogen zien. Vervolgens neem een bak koffie, deze ga je heerlijk zitten drinken, beetje slagroom erbij. Drie keer raden wie er om de hoek komt gelopen....: Laurens Steenhuis. Ik loop die tent uit en zeg tegen die non bij het pinautomaat van hey wat mot je? Ze kijkt". Ik zeg:"Wat kijk je nou trut?
Ze geeft me 100 euro en loopt jankend weg. Zoiets raars heb ik nog nooit meegemaakt.
qft
pi_76804397
Ik heb dinsdag de informatieavond gehad. Erg interessant en heeft me definitief overgehaald om me aan te melden! Wel een heel papierwerk wat ik moet gaan invullen. Ben ik wel even mee bezig vandaag.

Zijn er trouwens mensen hier die een MINIMI-schutter zijn? Dat klonk naar mijn mening ook erg leuk, veel schietoefeningen. Ik vroeg me af hoe het precies in zijn gang gaat als je degene in het peleton wil zijn die zo'n MINIMI schutter wil worden.
  donderdag 14 januari 2010 @ 13:44:31 #271
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_76804949
Er is sowieso een MINIMI schutter per groep (dus vier per peloton). Wil je het worden dan moet er natuurlijk een vacature zijn en moet je de schieteisen halen.

Ben het niet en was ook niet van plan het te gaan doen. Geef mij maar de C7A1
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_76812948
Als de MINIMI van de groep terug komt uit Afghanistan ga ik opgelied worden tot MINIMI schutter. Maar de verwachting is dat hij niet meer terug gaat komen omdat er sprake van is dat de MINIMI uit de bewapening van de Natres gaat verdwijnen.

En daarbij geld dat je voor MINIMI schutter je meestal wel even mag wachten. Dat zijn zeg maar interne vacatures en moet je wachten tot die stoel weer vrijkomt en dat kan wel effe duren.
pi_76834324
Hallo allemaal,
Ik heb interesse om bij de natres te gaan. Alleen heb ik een klein, naja groot probleem. Vorig jaar in mei heb ik mijn knie verneukt, waardoor er nu nog maar weinig kraakbeen op zit(dit is middels een icepick-methode hersteld). Hardlopen kan ik wel maar niet voor een lange tijd(niet aangeraden door de chirurg). Nu vraag ik mij af of de natres mij uberhaubt wil aannemen? Ik heb een goede conditie, daar ligt het niet aan, maar ik kan alleen geen hardlopen - dus. Marcheren kan ik dan wel weer.
- Radboud - & - TU/e -
  vrijdag 15 januari 2010 @ 01:21:59 #274
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_76834752
Daar kan alleen de keuringsarts een definitieve uitspraak over doen maar ik denk eerlijk gezegd wel dat het lastig wordt om te marsen en dergelijke. Dat gaat toch af en toe in een rap tempo voor lange tijd met bepakking.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_76857536
Voorlichtingsavond gehad en gelijk de formulieren opgestuurd. Denk alleen dat ik ze weer terug krijg, aangezien er blijkbaar gewaarmerkte kopieen van m'n diploma's en cijferlijsten bij moesten en ik had gewoon de originelen onder het zwart-wit kopieerapparaat gelegd Kleine hoop dat ze het erbij laten, er zijn toch niet echt minimale vereisten voor de natres (maar die hoop zal wel ijdel zijn).
Nu ben ik benieuwd hoe lang het allemaal gaat duren. Zal wel AMO ergens eind van het jaar worden...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')