abonnement Unibet Coolblue
pi_74858561
Hallo allemaal!

Is het mogelijk om een HBO ICT opleiding te volgen zonder dat je een MBO vooropleiding hebt gedaan? Ik heb namelijk een economische opleiding gedaan, maar ben geneigd om te beginnen met een ICT opleiding. Echter ben ik bang omdat ik geen vooropleiding heb gehad dat ik ver achter loop met mensen die wel een vooropleiding hebben gedaan. Maar dan denk ik aan de mensen die van HAVO komen en dus ook die kennis nog niet hebben.

Dus mijn vraag is, is het verstanding om zonder vooropleiding te beginnen met een ICT studie, of is het verstandiger om eerst een MBO vooropleiding te doen?

Vriendelijk bedankt!:)
  donderdag 19 november 2009 @ 18:30:46 #2
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_74858595
quote:
Op donderdag 19 november 2009 18:29 schreef kelgo het volgende:
Hallo allemaal!

Is het mogelijk om een HBO ICT opleiding te volgen zonder dat je een MBO vooropleiding hebt gedaan? Ik heb namelijk een economische opleiding gedaan, maar ben geneigd om te beginnen met een ICT opleiding. Echter ben ik bang omdat ik geen vooropleiding heb gehad dat ik ver achter loop met mensen die wel een vooropleiding hebben gedaan. Maar dan denk ik aan de mensen die van HAVO komen en dus ook die kennis nog niet hebben.

Dus mijn vraag is, is het verstanding om zonder vooropleiding te beginnen met een ICT studie, of is het verstandiger om eerst een MBO vooropleiding te doen?

Vriendelijk bedankt!:)
Dat dus

Je kunt zonder voorkennis gewoon informatica gaan volgen,
Frysk bloed tsjoch op!
pi_74858617
Is het niet handiger/slimmer/sneller om gewoon een pak certificaten te behalen?

Daar leer je veel meer van dan zo een ICT studie op HBO niveau dunkt me
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_74858776
Ik doe nu na 4 jaar MBO ICT, HBO ICT. De Havisten hebben veel meer lessen dan de MBO-ers die dezelfde opleiding volgend. Overigens hebben MBO "veteranen" ook vrijstelling voor stage, dus dat scheelt mij ook nog eens een jaar.
pi_74858846
quote:
Op donderdag 19 november 2009 18:35 schreef jslavenburg het volgende:
Ik doe nu na 4 jaar MBO ICT, HBO ICT. De Havisten hebben veel meer lessen dan de MBO-ers die dezelfde opleiding volgend. Overigens hebben MBO "veteranen" ook vrijstelling voor stage, dus dat scheelt mij ook nog eens een jaar.
Komt er dus op neer dat TS die opleiding prima kan gaan volgen, maar alleen wat meer les zal hebben dan mensen die een ICT-vooropleiding hebben?
pi_74858876
quote:
Op donderdag 19 november 2009 18:37 schreef Barish het volgende:

[..]

Komt er dus op neer dat TS die opleiding prima kan gaan volgen, maar alleen wat meer les zal hebben dan mensen die een ICT-vooropleiding hebben?
Jup. En ook een jaar langer bezig dan oud MBO-ers.
pi_74859723
Ahh dan is het toch positiever dan ik had gedacht, ik had verwacht dat het toch wel nodig zou zijn om een vooropleiding te doen.

Maar is het niet zo dat het voor mij extra lastig word omdat ik weinig kennis heb ? Of is het zo dat de opleiding automatisch al is aangepast dat de 'gevorderen' na 3 jaar hun HBO binnen hebben, en de anderen binnen 4 jaar?
pi_74889814
quote:
Op donderdag 19 november 2009 18:31 schreef vosss het volgende:
Is het niet handiger/slimmer/sneller om gewoon een pak certificaten te behalen?

Daar leer je veel meer van dan zo een ICT studie op HBO niveau dunkt me
Op een ICT-opleiding leer je niet werken in een taal, maar leer je ook hoe je een applicatie moet ontwerpen. Deze dingen komen denk ik niet veel aan bod bij het halen van een certificaat
pi_74900740
Een studie is altijd beter dan certificaten. Certificaten behaal je als ICT'er sowieso je hele leven nog.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')