De capaciteitentest is volledig in het engels, maar verschilt niet veel van andere capaciteiten testen elders, behalve dat er een gedeelte in is verwerkt wat specifiek in is gericht voor LVNL zoals opdr met vlgt laten landen en loodsen door een grid. De persoonlijkheidstest geen idee waar die onder valt zou geen naam weten, maar gaat zoiets als ik ben druk en vrolijk eens/oneens en overtreffende trappen. Hoop dat je genoeg weet. En er is geen manier hoe je je kunt voorberieden behalve goed uitgerust zijn.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:59 schreef AndyKaufman het volgende:
Hallo allemaal!
Ik heb me een tijdje geleden aangemeld voor de selectie en binnenkort word ik verwacht op de eerste selectiedag. Wat voor testen zijn het ongeveer? Moet ik de capaciteitstest zien als een gemiddelde IQ test? En hoe moet ik de persoonlijkheidstest zien? Ik heb wel eens eerder van zo'n ''Myers Briggs Type Indicator'' moeten maken, is dat een beetje vergelijkbaar?
Een hoop vragen, maar als maar 28% doorgaat dan kan een beetje voorbereiding kan geen kwaad
Dan kun je dat hier niet even vertellen door een berichtje te posten?quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:32 schreef grass_bas het volgende:
Als dat goed gaat zal ik hier nog wel het e.e.a. vertellen! (als ik niet door ben zal ik hier waarschijnlijk niks meer posten)
Nou, dat ga ik zeker wel doen! Misschien kan het nog nuttig zijn voor anderen!quote:Op donderdag 17 december 2009 09:40 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Dan kun je dat hier niet even vertellen door een berichtje te posten?
Hey! Leuk te lezen dat er meerdere mensen in spanning zitten te wachten op de uitslag.. Ik had mijn interview 17 december, maar het ging naar mijn gevoel echt barslechtquote:Op zaterdag 19 december 2009 17:12 schreef Dordtenaar1983 het volgende:
Nou gisteren het interview gehad, dus ben benieuwd de eerste indruk is voor mijzelf wel goed maar ja een DRS. kan een andere indruk hebben terwijl ze blijft lachen natuurlijk. Je houd het gesprek aan de hand van een van te voren ingevulde rvagen lijst en ze zullen vooral veel om concrete voorbeelden vragen en dat is niet altijd makkelijk aangezien je niet al je gevoelens met voorbeelden meemaakt.
De instantie Meurs die het interview afneemt moet mijn profiel binnen 2 dagen doorgeven aan LVNL en dan zullen ze mij waarschijnlijk wel vrij snel bellenof mailen
aangezien de assesments al op 29 december kunnen zijn.
Maar ja ben benieuwd spannend.
Even beetje inlezen, iets met een DAT-testquote:Op donderdag 24 december 2009 10:04 schreef Vraghwaguh_Sjouwfeur het volgende:
Is het dan nog wel mogelijk?
Ik denk dat je motivatie 'dan lijkt lvl me ook leuk' nou niet echt hoge ogen gaat gooien bij een interview, dus dat zou ik allemaal nog een beetje gaan bijschaven. Kun je trouwens uberhaupt met MBO aan de KLS beginnen?quote:Op donderdag 24 december 2009 10:04 schreef Vraghwaguh_Sjouwfeur het volgende:
Dit wil ik ook gaan doen.
Moet 8 jan naar eerste keuring van de KLM Flight Academy.
Word dat niks dan lijkt LVL me ook leuk.
Zit alleen met mijn opleiding: VMBO-TL, daarna MBO niv. 4
Geen HAVO gedaan dus. Geen wiskundig pakket.
Is het dan nog wel mogelijk?
KLS neemt geen MBO-ers aan.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:04 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Ik denk dat je motivatie 'dan lijkt lvl me ook leuk' nou niet echt hoge ogen gaat gooien bij een interview, dus dat zou ik allemaal nog een beetje gaan bijschaven. Kun je trouwens uberhaupt met MBO aan de KLS beginnen?
Wel dus, dan gaat het alleen via een ander traject.quote:
Zou je iets inhoudelijker kunnen zijn over de tests en interview?quote:Op maandag 4 januari 2010 15:29 schreef Dordtenaar1983 het volgende:
Poe poe vandaag groepsassesment gehad, echt wat anders dan je zou verwachten, gelukkig gaat het niet alleen om de uitkomst van de opdrachten want de tijd die je ervoor krijgt is natuurlijk te kort . Na het groepsassesment krijg je trouwens ook nog een kort interview van +/- 30 minuten over jezelf en krijg je 2 kleine cases waar bij 1 je echt het idee hebt dat je daar meer kennis voor nodig hebt. Gelukkig hadden de andere 3 kandidaten hetzelfde gevoel en dezelfde problemen met de tijd dus we zien wel wat de uitslag brengt, dit is het eerste waar ik een beetje mijn twijfels bij heb. Ach ja en misschien compenseerd mijn gedrag wel een hoop
En weer een uur van mijn leven voorbij... Ik snap alleen level 5 niet. 3 runways maar als je van de meest zuidelijke baan wil vertrekken en er staat 1 bij de terminal te tanken dan crashen ze.quote:Op vrijdag 25 december 2009 19:08 schreef sander-3 het volgende:
Ik kwam nog een toepasselijk spelletje tegen.
Is nog best moeilijkIk zit me nu al een tijdje mijn tijd te verdoen met level 4.
Je moet op het moment dat er een plane aan het taxiën is (er kan er zelfs nog één tussen zitten), ook één laten opstijgen. Dan passeren ze elkaar.quote:Op maandag 4 januari 2010 17:03 schreef Sandyman het volgende:
[..]
En weer een uur van mijn leven voorbij... Ik snap alleen level 5 niet. 3 runways maar als je van de meest zuidelijke baan wil vertrekken en er staat 1 bij de terminal te tanken dan crashen ze.Geen idee hoe je dat nou op moet lossen. Je kunt dus gewoon niet vertrekken. Het is net alsof ze vanaf de grasbaan vertrekken terwijl ze toch echt van het asfalt gebruik moeten maken, raar.
Staat dat ook ergens in een uitleg ofzo, of ben je dit door schade en schande wijs geworden?quote:Op maandag 4 januari 2010 17:12 schreef Tim21 het volgende:
[..]
Je moet op het moment dat er een plane aan het taxiën is (er kan er zelfs nog één tussen zitten), ook één laten opstijgen. Dan passeren ze elkaar.
Tuurlijk, wij waren met zijn vieren aan 1 groepstafel. Je begint met een voorbeeld je ziet snel een aantal kleruen op de diascherm en dan zie je een kleur die je moet benoemen of die er bij zat of niet. Vervolgens nog 2 individuele opdrachten waar je 2 keer antwoorden krijgt te zien en dan pas de 2 vragen met zeer weinig bedenktijd. DAAR werd ik al gefopt maar gelukkig kon bij je antwoord ook zeggen of je onzeker of zeker was.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Zou je iets inhoudelijker kunnen zijn over de tests en interview?
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 09:03 schreef Dordtenaar1983 het volgende:
[..]
Tuurlijk, wij waren met zijn vieren aan 1 groepstafel. Je begint met een voorbeeld je ziet snel een aantal kleruen op de diascherm en dan zie je een kleur die je moet benoemen of die er bij zat of niet. Vervolgens nog 2 individuele opdrachten waar je 2 keer antwoorden krijgt te zien en dan pas de 2 vragen met zeer weinig bedenktijd. DAAR werd ik al gefopt maar gelukkig kon bij je antwoord ook zeggen of je onzeker of zeker was.
Hierna kregen wij een groeps opdracht waarbij iedereen een envelop krijgt toegereikt met informatie erin. Vervolgens moesten we een vraagstuk oplossen met 4 vliegtuigen en 4 vliegvelden de vliegtuigen moesten op zijn vroegst om 11:50 uur vertrekken en op zijn vroegst aankomen op 1 vliegveld om 14:00 uur. We hadden ELKAARS informatie uiteraard nodig om alles op te lossenhiervoor krijg je 45 minuten, dat lijkt lang maar is zo voorbij. Je moet bij deze opdracht een aantal berekeningen uitvoeren zoals Nautic miles (Nm) omrekenen naar KM en knopen naar km/h deze informatie krijg je erbij.
vervolgens weer 2 stuks individuele opdrachten 1 met doolhoven en ondertussen letters zien op het scherm, waar je niets mee moest doen vonden wij allemaal wel raar. En nog een snelle rekenopdracht met weer weinig bedenktijd.
Hierna weer een groepsopdracht in het engels, waar iedereen dezelfde informatie heeft. Je hebt een feestje georganiseerd en daarvoor moet je langs een aantal winkels. Hiervoor moet je een plan maken met elkaar in welke volgorde en je aan alle criteria gesteld in de opdracht houden.
Hierna krijg je een interview waar je nog wat over jezelf verteld vooral voor hun om een beter beeld te krijgen van jou. En je krijgt nog 2 mondelinge opdrachten die gaan over een radar beeld en botsings gevaar en over een landingsbaan met een gestrand vliegtuig.
Deze hele dag word voor zover ik heb begrepen met het profiel van het andere interview samengevoegd en aan de hand daarvan besloten of je verder mag of niet.
Hoop dat je zo genoeg weet
Altijd fijn om jezelf terug te vinden op I'net..quote:
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:56 schreef Surferboy het volgende:
[..]
Altijd fijn om jezelf terug te vinden op I'net..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |