Kruistochten en Jihad.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:12 schreef Opperkwal het volgende:
Welke oorlogen hebben eigenlijk als aanleiding gehad 'het geloof?' Neem nou de tweede wereldoorlog, overduidelijk dat dat iets met geloof te maken had.
Saddam had geen banden met Al-Qaida. Saddams regime was seculier. Amerika is de agressor geweest.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:17 schreef Opperkwal het volgende:
Irak-oorlog ook, want Amerika tegen het terrorisme en terrorisme is praktisch een groep mannen die hardhandig het moslimgeloof je strot induwen.
Weetje wat het eerste gebouw in Baghdad was wat US forces veilig stelden? De bibliotheek.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Saddam had geen banden met Al-Qaida. Saddams regime was seculier. Amerika is de agressor geweest.
Uit respect?quote:Op donderdag 19 november 2009 17:20 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Weetje wat het eerste gebouw in Baghdad was wat US forces veilig stelden? De bibliotheek.
Uit belang bij de macht over informatie. Baghdad is best wel oud, schijnt. Iets met Babylonische manuscripten etc.quote:
Hmm even na het trainen inlezen, maar dacht dat de mongolen alles al verbrand hadden.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:25 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Uit belang bij de macht over informatie. Baghdad is best wel oud, schijnt. Iets met Babylonische manuscripten etc.
http://www.guardian.co.uk/world/2003/apr/15/education.books
Ik dacht het ministerie van olie...quote:Op donderdag 19 november 2009 17:20 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Weetje wat het eerste gebouw in Baghdad was wat US forces veilig stelden? De bibliotheek.
Jawel.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:19 schreef Opperkwal het volgende:
Eerste wereldoorlog had niets met geloof te maken.
Geloof domineerde misschien niet de oorlog, maar het had er wel degelijk mee te maken. Met name de val van Jeruzalem.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:31 schreef Opperkwal het volgende:
[..]
Ging toch over landovername ofzo.
ik had zelfs gehoord dat de duitsers feestvierden na de val van jeruzalem, dat het niet meer in de handen van moslims was ofzo. kun je nagaan, de bondgenoten van de ottomanen?quote:Op donderdag 19 november 2009 18:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geloof domineerde misschien niet de oorlog, maar het had er wel degelijk mee te maken. Met name de val van Jeruzalem.
Lijkt me sterk, Duitsers ondersteunden de Turken met luchtmacht, generaals en artillerie.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:36 schreef Gratau het volgende:
[..]
ik had zelfs gehoord dat de duitsers feestvierden na de val van jeruzalem, dat het niet meer in de handen van moslims was ofzo. kun je nagaan, de bondgenoten van de ottomanen?
ik bedoel de bevolking natuurlijkquote:Op donderdag 19 november 2009 18:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, Duitsers ondersteunden de Turken met luchtmacht, generaals en artillerie.
De kruistochten waren een middel van de Paus om de orthodoxen in het Oosten naar zijn wil te leggen. Vandaar ook dat aantal kruistochten ook richting Rusland zijn gegaan, en natuurlijk dat Konstantinopel is veroverend (geplunderd). Daarna was er natuurlijk macht over het Oosten iets belangrijks. Ik denk dat het aspect geloof slechts als een machtsmiddel is gebruikt, maar de hoofdreden zal niet Christendom vs Islam zijn geweest.quote:
Nee dit is met bron en al bevestigd. De Duitsers vierden feest en gingen de straten op, toen ze hoorden dat Jeruzalem veroverd was.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, Duitsers ondersteunden de Turken met luchtmacht, generaals en artillerie.
Dit dus.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:16 schreef waht het volgende:
Welke hadden op geen enkele manier te maken met geloof?
Als mensen onlosmakelijk verbonden zijn met geloof, is vanzelfsprekend elke oorlog ook verbonden met geloof.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |