Gewoon niet long én niet short gaan, zoals SeLang ook zei.quote:Op maandag 23 november 2009 12:57 schreef Lemans24 het volgende:
Hey, wel correct quoten... Ik had al mijn bedenkingen.
En long gaan op het moment dat we écht niet meer boven de top van oktober gaan (dat mag je quoten) lijkt me niet heel lucratief.
en we staan alweer op 316.quote:Op maandag 23 november 2009 16:42 schreef Lemans24 het volgende:
Die 318 lijkt ook wel genoeg, er zit weinig momentum meer in.
Ik ben zo de laatste 2 jaar toch al wel wat traders tegen gekomen. Maar moet eerlijk toegeven, dat ik er weinig ken die erg succesvol zijn geweest & de meeste hadden allemaal erg wisselende portefeuilles. Degene die wel succesvol waren, waren de vooral wat defensieve types. Periodes van erg superieure rendementen afwisselen met bagger. En zie de laatste tijd ook wel uitgerookte traders.. het is puur een indicatie van wat ik om me heen zie gebeuren. In the end blijft vooral veel op gevoel spelen, en zoals we zelf de afgelopen maanden zagen beweegt de beurs alles behalve rationeel. ( niet dat hij dat normaal wel doet, maar de afgelopen maanden sinds de dollar - beurs correlatie gaat het wel erg apart )quote:Op maandag 23 november 2009 16:59 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat meer mensen die 'skill' bezitten als je denkt. Enige probleem is dat de meeste hun emotie erbij mengen (tunnelvisie) en een exacte datum eraan geven inplaats van een tijdsperiode. Ik blijf erbij dat ik over een tijdje langlopende puts kopen, afhankelijk van de marktontwikkelingen. We gaan op een gegeven moment weer down (voorlopig nog niet), dat is onomkeerbaar en dat gaat geen jaren en jaren meer duren.
Je zegt het zelf 2/3 maanden dat is toch echt zeer korte termijn ik geloof ook niet dat beleggen op korte termijn werkt. Als je kijkt naar beleggers op de langere termijn, dat zijn de wat defensievere types die je bedoelt, neem ik aan. Daar zitten weldegelijk beleggers tussen die keer op keer winst maken. De korte termijn geloof ik inderdaad niet in, is meer gevoel en geluk. Ikzelf heb ook wat kennissen en vrienden die beleggen en het valt me op dat diegene op de korte termijn allemaal stoppen na een zeer korte tijd en de lange termijn beleggers over het algemeen gewoon winst hebben.quote:Op maandag 23 november 2009 17:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ben zo de laatste 2 jaar toch al wel wat traders tegen gekomen. Maar moet eerlijk toegeven, dat ik er weinig ken die erg succesvol zijn geweest & de meeste hadden allemaal erg wisselende portefeuilles. Degene die wel succesvol waren, waren de vooral wat defensieve types. Periodes van erg superieure rendementen afwisselen met bagger. En zie de laatste tijd ook wel uitgerookte traders.. het is puur een indicatie van wat ik om me heen zie gebeuren. In the end blijft vooral veel op gevoel spelen, en zoals we zelf de afgelopen maanden zagen beweegt de beurs alles behalve rationeel. ( niet dat hij dat normaal wel doet, maar de afgelopen maanden sinds de dollar - beurs correlatie gaat het wel erg apart )
Ik betwijfel dan ook of veel mensen die skill hebben. De meeste profiteren gewoon een maand of 2 / 3 op een strategie die eigenlijk niet werkt en daardoor het idee hebben dat ze het wel begrijpen.
dat is helaas juist ook de strategie die vaak resulteert in uitgerookt worden, vanwege verkeerde timing.quote:Op maandag 23 november 2009 17:11 schreef Lyrebird het volgende:
Strategie: speel in op de twee belangrijkste emoties: fear & greed. Als iedereen in aandelen stapt, is het tijd om uit te stappen. Als niemand ze wil hebben: kopen!
Ja, stop wel op 323 nuquote:Op maandag 23 november 2009 17:17 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
dat is helaas juist ook de strategie die vaak resulteert in uitgerookt worden, vanwege verkeerde timing.
is er nog iemand die overnight short gaat / blijft zitten?
Niet meer? Nooit meer? Nu niet meer?quote:Op maandag 23 november 2009 17:30 schreef AQuila360 het volgende:
Ik heb nu alleen nog wat aandelen Aegon en daarbij sta ik op een heel klein winstje.
Turbo's enz waag ik me denk ik ook maar niet meer aan
Het is meer dat ik nu druk ben met school en het niet kan volgen. En als ik dan turbo's ofzo heb dan blijf je het in de gaten houden en bij aandelen heb ik nietquote:Op maandag 23 november 2009 17:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Niet meer? Nooit meer? Nu niet meer?? Als je op bepaalde momenten gewoon het niet zeker weet moet je gewoon helemaal geen posities bezitten en dan maakt het niet uit of je nou warrants/opties/turbo's of aandelen bezit. Het enige verschil is dat de derivaten wat meer pijn doen dan de aandelen
Ik zit daar ook wat mee. Echt 'goed' loslaten kan ik het niet. Zelfs niet met aandelen.quote:Op maandag 23 november 2009 17:38 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het is meer dat ik nu druk ben met school en het niet kan volgen. En als ik dan turbo's ofzo heb dan blijf je het in de gaten houden en bij aandelen heb ik niet
In dit scenario is een forse inflatie toch ook niet ondenkbaar. Met zo ontzettend veel liquiditeit in het voorterrein. Maar rente beur je niet. Eigenlijk wordt het geld gewoon vernietigd door de centrale banken. Vind je het gek dat mensen van ellende in aandelen of commodities gaan?quote:Op maandag 23 november 2009 16:33 schreef SeLang het volgende:
[..]
Cash in een kluis leggen.
Kunnen de zombiebanken er tenminste ook niet meer bij.
Het zou wel makkelijker zijn gezien de problemen, eigenlijk zijn de stijgende aandelen beurzen ook een teken van inflatie als je de definitie gebruikt: inflatie is de verhoging van de geldhoeveelheid. Deze geldhoeveelheid zal echter nog vrij lange tijd niet in de economie komen, waardoor het CPI nog lang laag zoniet negatief word. Alleen Quantitatif easing kan hier verandering in brengen.quote:Op maandag 23 november 2009 17:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
In dit scenario is een forse inflatie toch ook niet ondenkbaar.
Als je geld in een kluis legt krijg je juist geen inflatie. Sterker nog, het is sterk deflatoir want je haalt het geld uit het systeem. De bank kan er niks meer mee en kan dus minder leningen/ hypotheken verstrekken. En dat gaat maal tien ofzo, vanwege fractional banking.quote:Op maandag 23 november 2009 17:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
In dit scenario is een forse inflatie toch ook niet ondenkbaar. Met zo ontzettend veel liquiditeit in het voorterrein.
De lage rente drijft mensen in aandelen en commodities, maar eigenlijk zijn dat onlogische beleggingen. De crisis is namelijk deflatoir (krimp van geldhoeveelheid + krediet). Commodities zijn alleen een logische hedge als je inflatie hebt, geen deflatie. En aandelen zijn niet logisch omdat door de krimp van krediet en de overcapaciteit in de industrie de marges onder druk komen.quote:Maar rente beur je niet. Eigenlijk wordt het geld gewoon vernietigd door de centrale banken. Vind je het gek dat mensen van ellende in aandelen of commodities gaan?
Dat loopt iedereen altijd te roepen maar het is grote onzin. Als er ook maar een hint komt van structureel inflatie laten oplopen dan schieten de treasury yields omhoog. Landen met grote overheidstekorten zijn dan toast want die krijgen nauwelijks meer geld geleend.quote:Op maandag 23 november 2009 18:06 schreef LXIV het volgende:
Inflatie is natuurlijk wel de oplossing voor veel van 's werelds problemen.
Rest ook gesloten a 1106.quote:Op maandag 23 november 2009 18:45 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
75% gesloten a 1105, rest laat ik staan met stop op dayhigh.
Deflatie is toch dodelijk voor de banken met hun enorme leverage.quote:Op maandag 23 november 2009 18:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat loopt iedereen altijd te roepen maar het is grote onzin. Als er ook maar een hint komt van structureel inflatie laten oplopen dan schieten de treasury yields omhoog. Landen met grote overheidstekorten zijn dan toast want die krijgen nauwelijks meer geld geleend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |