Als je dat zelf niet kan uitrekenen, ben je echt te dom om te poepenquote:Op donderdag 19 november 2009 15:20 schreef Dibble het volgende:
dat geld wat aan ABN wordt gegeven. Mijn wiskunde is nooit zo sterk geweest maar wil wel weten hoeveel geld dat per inwoner is als je het verdeelt
Nouh, dat valt wel mee tochquote:Op donderdag 19 november 2009 15:23 schreef PietjePuk007 het volgende:
4.000.000.000 / 16.000.000 = 250 euro p lid van dit kleine landje.
Het is geen domme vraag. Deel je door alle inwoners? Deel je door alleen de beroepsbevolking? Spaar je veel of geef je alles uit (btw)? De nettolast verschilt dus enorm per bewoner.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:22 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Als je dat zelf niet kan uitrekenen, ben je echt te dom om te poepen
BNP Paribas is ook niet doorgegaan. ABN is inmiddels het tippelteefje geworden die elke avond opgepikt wordt door een andere hoerenloper en nog verwaarloosd achter wordt gelaten . Maar de pooier blijft er drugs inspuiten om d'r fit te houden. Is mijn schets accuraat?quote:In 2007 wordt partner ABN Amro plotseling 'opgebroken' omdat de Nederlandse bank winstdoelstellingen niet weet te halen. Goldman Sachs is onder andere aandeelhouder in de investeringstak van de Amsterdamse bank. Dit onderdeel van ABN wordt verkocht aan Royal Bank of Scotland. Het gevolg: een jaar later schrijft de Britse bank een miljardenverlies af op de overgenomen onderdelen van ABN Amro.
Ja dit begrag heeft iedereen nog wel, probleem is dat komende jaren er nog vele tientallen miljarden in banken moet worden gestopt, de belastinginkomsten omlaag gaan en belastinguitgaven omhoog.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:24 schreef Dibble het volgende:
[..]
Nouh, dat valt wel mee toch, iedereen heeft wel dat bedrag imo
Wel een domme vraag, aangezien TS het per inwoner wil weten. Dus deel je het door alle inwoners.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:28 schreef shouta het volgende:
[..]
Het is geen domme vraag. Deel je door alle inwoners? Deel je door alleen de beroepsbevolking? Spaar je veel of geef je alles uit (btw)? De nettolast verschilt dus enorm per bewoner.
Dat is jouw mening.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:33 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ja dit begrag heeft iedereen nog wel, probleem is dat komende jaren er nog vele tientallen miljarden in banken moet worden gestopt, de belastinginkomsten omlaag gaan en belastinguitgaven omhoog.
Dat weten we pas als de lening daadwerkelijk afgelost wordt.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:32 schreef Dlocks het volgende:
Daarnaast wordt er in totaal 0 euro aan de ABN gegeven. Dus het kost per inwoner 0 euro.
Het kost de burger wel degelijk geld. Zeer veel geld zelfs.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:25 schreef shouta het volgende:
Het kost de burger als het goed is niks. Het is een schuld die geactiveerd wordt op de balans van de overheid en moet met rente terugbetaald worden. Dus misschien verdienen we er juist op.
Dat denk ik niet.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:33 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ja dit begrag heeft iedereen nog wel, probleem is dat komende jaren er nog vele tientallen miljarden in banken moet worden gestopt, de belastinginkomsten omlaag gaan en belastinguitgaven omhoog.
Het RISICO daarentegen (namelijk: kans dat er winst komt vergeleken met de kans dat er tientallen miljarden verdwijnen) is gigantisch!quote:Op donderdag 19 november 2009 15:25 schreef shouta het volgende:
Het kost de burger als het goed is niks. Het is een schuld die geactiveerd wordt op de balans van de overheid en moet met rente terugbetaald worden. Dus misschien verdienen we er juist op.
Leuk, iedereen moet verplicht ALWEER betalen aan 1 bedrijf... Let wel: de totale "Staatssteun" bedraagt al een hele leuke auto per werkende Nederlander...quote:Op donderdag 19 november 2009 15:24 schreef Dibble het volgende:
[..]
Nouh, dat valt wel mee toch, iedereen heeft wel dat bedrag imo
Mag ik dat laatste gokken?quote:Op donderdag 19 november 2009 16:19 schreef LXIV het volgende:
Het gaat erom voor hoeveel Bos deze bank straks weer weet te verkopen. Dan zie je pas of er winst gemaakt is of niet.
En zelfs als Woutertje "winst" weet te maken bij de verkoop, dan moet dat worden opgebracht door de beleggende burgers. M.a.w. one way or another, we draaien er voor op!quote:
bij editie.nlquote:
Voor dat soort bedragen kun je in elke stad een Sint-Jan bouwen. Tuurlijk wordt het verlies.quote:Op vrijdag 20 november 2009 08:33 schreef LXIV het volgende:
Nah, dat is voor mijn gezinnetje slechts 7000 euro. Dat valt toch best wel mee! Ik bedoel, we hebben er dan wel geen rekening lopen en niemand werkt erbij, maar ik vind het toch altijd wel iets gezelligs hebben, dat groen-gele logo als ik erlangs fiets in het dorp. Dat stukje erfgoed mag best wel wat kosten. We halen de Sint-Jan toch ook niet neer omdat hij geld kost?
Maar de kosten zijn natuurlijk pas bekend als de bank verkocht wordt. Dan kunnen we de winst-verliesrekening opmaken. Ik denk dat het verlies wordt.
Ik ken een paar mensen die bij ABN-AMRO werken en van hen hoor ik dat er sinds vorig jaar gewoon eigenlijk niks meer gebeurt. Belangrijke beslissingen kunnen niet genomen worden vanwege al die onzekerheid, veel grote klanten gaan weg omdat het internationale netwerk grotendeels is afgebroken, het personeel is gedemotiveerd en heeft de hele dag maar weinig te doen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voor dat soort bedragen kun je in elke stad een Sint-Jan bouwen. Tuurlijk wordt het verlies.
Welnee. Het beste zou zijn als er een bikkelharde saneerder door ABN Amro/Fortis heengaat. Iemand met een duidelijke, no-nonsense visie die geen enkele tegenspraak duldt en er bovenop zit. Een soort Gordon Ramsey, maar dan geen kok maar een bankier.quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ken een paar mensen die bij ABN-AMRO werken en van hen hoor ik dat er sinds vorig jaar gewoon eigenlijk niks meer gebeurt. Belangrijke beslissingen kunnen niet genomen worden vanwege al die onzekerheid, veel grote klanten gaan weg omdat het internationale netwerk grotendeels is afgebroken, het personeel is gedemotiveerd en heeft de hele dag maar weinig te doen.
Iedere dag dat deze situatie voortduurt wordt de bank weer minder waard. Het beste zou zijn om de bank in onderdelen zo snel mogelijk te verkopen, óf weer zelfstandig te maken via een beursgang. Het geld dat die beursgang oplevert kan dan gebruikt worden om te herstructureren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |