abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74846367
Ik overweeg om mijn auto te verkopen, en voortaan op de fiets naar m'n werk te gaan, maar ik zit met een twistpunt.
Mijn auto is all risc verzekerd en ik heb onlangs schade gereden. Natuurlijk heb ik daar al jarenlang eerder premie voor betaald, maar toch vraag ik me af of ik een boete ofzo moet betalen doordat ik kort na een schade eventueel mijn verzekering opzeg?

Iemand hier ervaring mee?
  donderdag 19 november 2009 @ 12:14:45 #2
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_74846468
Waarom zou je een boete krijgen? Heb je daar aanwijzingen voor?
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_74846537
quote:
Op donderdag 19 november 2009 12:14 schreef _Flash_ het volgende:
Waarom zou je een boete krijgen? Heb je daar aanwijzingen voor?
heb geen idee, maar ik heb onlangs schade gereden waardoor mijn bonus malus lager wordt. Ik weet niet of dat gevolgen kan hebben als je dan binnen een bepaalde tijd je verzekering opzegt?
pi_74846668
Als jij schade gereden hebt terwijl je auto nog all-risk verzekerd was heb je volgens mij geen probleem. Je mag een verzekering tegenwoordig altijd opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
  donderdag 19 november 2009 @ 12:24:52 #5
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_74846752
Alleen werkt de lagere bonus malus wel door bij je volgende verzekeraar.

Het hele principe van verzekeren gaat uit van een onvoorziene gebeurtenis binnen een bepaalde looptijd. Het verstrijken van de looptijd of een opzegging heeft niks van doen met een (gerechtigde) uitkering binnen de looptijd.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_74846873
ok, ik betaal ook al een jaar of 10 premie zonder schade, dus het had me ook verbaasd als het zo was, maar het is wel een overweging die voor mij meetelt in de verkoop van m'n auto.

Ik had ooit een (waarschijnlijk spook)verhaal gehoord dat iemand z'n verzekering alleen met een afkoopsom op kon zeggen omdat hij net schade had gereden, maar dat zal dan wel niet kloppen
pi_74846993
Je belt ze gewoon op dat je geen auto meer hebt, en klaar.
censuur :O
pi_74847015
Nadeel is dat je bij een nieuwe verzekering 0 schadevrije jaren krijgt, terwijl je nu waarschijnlijk nog wel wat korting krijgt.
pi_74847096
quote:
Op donderdag 19 november 2009 12:32 schreef Errrwin het volgende:
Nadeel is dat je bij een nieuwe verzekering 0 schadevrije jaren krijgt, terwijl je nu waarschijnlijk nog wel wat korting krijgt.
ja, maar daar staat tegenover dat het wel erg dure "korting" is als je je auto niet gebruikt en hij alleen voor de deur stil staat
pi_74848472
Er staat me iets bij dat je een verklaring over je schadevrije jaren kunt krijgen die je weer kunt gebruiken als je daarna een nieuwe verzekering afsluit.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_74849829
quote:
Op donderdag 19 november 2009 13:21 schreef geevee het volgende:
Er staat me iets bij dat je een verklaring over je schadevrije jaren kunt krijgen die je weer kunt gebruiken als je daarna een nieuwe verzekering afsluit.
Jep. Hier kun je volgens mij opvragen met hoeveel schadevrije jaren je in 'het systeem' staat.

Maar als TS net schade heeft gemaakt (en geclaimd), is 'ie sowieso de pineut.
pi_74854958
quote:
Op donderdag 19 november 2009 14:03 schreef Errrwin het volgende:

[..]

Jep. Hier kun je volgens mij opvragen met hoeveel schadevrije jaren je in 'het systeem' staat.

Maar als TS net schade heeft gemaakt (en geclaimd), is 'ie sowieso de pineut.
kun je nader toelichten wat je dan precies met "de pineut" bedoeld?
krijg ik dan in de toekomst geen nieuwe verzekering meer mocht ik besluiten weer een auto te kopen?
pi_74862184
quote:
Op donderdag 19 november 2009 16:37 schreef Nirak het volgende:

[..]

kun je nader toelichten wat je dan precies met "de pineut" bedoeld?
krijg ik dan in de toekomst geen nieuwe verzekering meer mocht ik besluiten weer een auto te kopen?
Even duidelijk.

- Jij bent allrisk verzekerd;
- Jij rijdt schade en laat de schade maken (want je bent allrisk verzekerd);
- Nadat je de schade hebt hersteld verkoop je je auto en geeft dit door aan de verzekering i.c.m. je vrijwaringsbewijs;

Conclusie: geen auto meer en geen verzekering meer. Je zult alleen een trede zakken in je verzekering omdat je schade hebt gereden, maar misschien heb je een no-claim beschermer in je pakket zitten en dan vervalt dit weer. Dus niets om je druk om te maken. Je kan gewoon elke andere auto verzekeren als je die weer koopt.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  vrijdag 20 november 2009 @ 16:11:20 #14
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_74888695
quote:
Op donderdag 19 november 2009 20:18 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Conclusie: geen auto meer en geen verzekering meer. Je zult alleen een trede zakken in je verzekering omdat je schade hebt gereden, maar misschien heb je een no-claim beschermer in je pakket zitten en dan vervalt dit weer. Dus niets om je druk om te maken. Je kan gewoon elke andere auto verzekeren als je die weer koopt.
Bij einde verzekering ontvang je een royementsverklaring met daarop je aantal schadevrije jaren. In jouw geval 0. Een no-claim beschermer doet hier niets aan af. Alleen zal je huidige verzekeraar bij je lagere trede nog steeds de oude premie hanteren. Voor elke andere verzekeraar heb je geen schade-vrije jaren en betaal je de hoofdprijs. No-claim beschermers zijn dan ook een gouden ketting die je bij je huidige verzekeraar houdt.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')