heb geen idee, maar ik heb onlangs schade gereden waardoor mijn bonus malus lager wordt. Ik weet niet of dat gevolgen kan hebben als je dan binnen een bepaalde tijd je verzekering opzegt?quote:Op donderdag 19 november 2009 12:14 schreef _Flash_ het volgende:
Waarom zou je een boete krijgen? Heb je daar aanwijzingen voor?
ja, maar daar staat tegenover dat het wel erg dure "korting" is als je je auto niet gebruikt en hij alleen voor de deur stil staatquote:Op donderdag 19 november 2009 12:32 schreef Errrwin het volgende:
Nadeel is dat je bij een nieuwe verzekering 0 schadevrije jaren krijgt, terwijl je nu waarschijnlijk nog wel wat korting krijgt.
Jep. Hier kun je volgens mij opvragen met hoeveel schadevrije jaren je in 'het systeem' staat.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:21 schreef geevee het volgende:
Er staat me iets bij dat je een verklaring over je schadevrije jaren kunt krijgen die je weer kunt gebruiken als je daarna een nieuwe verzekering afsluit.
kun je nader toelichten wat je dan precies met "de pineut" bedoeld?quote:Op donderdag 19 november 2009 14:03 schreef Errrwin het volgende:
[..]
Jep. Hier kun je volgens mij opvragen met hoeveel schadevrije jaren je in 'het systeem' staat.
Maar als TS net schade heeft gemaakt (en geclaimd), is 'ie sowieso de pineut.
Even duidelijk.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:37 schreef Nirak het volgende:
[..]
kun je nader toelichten wat je dan precies met "de pineut" bedoeld?
krijg ik dan in de toekomst geen nieuwe verzekering meer mocht ik besluiten weer een auto te kopen?
Bij einde verzekering ontvang je een royementsverklaring met daarop je aantal schadevrije jaren. In jouw geval 0. Een no-claim beschermer doet hier niets aan af. Alleen zal je huidige verzekeraar bij je lagere trede nog steeds de oude premie hanteren. Voor elke andere verzekeraar heb je geen schade-vrije jaren en betaal je de hoofdprijs. No-claim beschermers zijn dan ook een gouden ketting die je bij je huidige verzekeraar houdt.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:18 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Conclusie: geen auto meer en geen verzekering meer. Je zult alleen een trede zakken in je verzekering omdat je schade hebt gereden, maar misschien heb je een no-claim beschermer in je pakket zitten en dan vervalt dit weer. Dus niets om je druk om te maken. Je kan gewoon elke andere auto verzekeren als je die weer koopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |