abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 15:24:04 #76
18653 crew  D.
pi_74887243
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:19 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Absoluut geen argument.
Da's het wel
pi_74887375
Als ik dit lees wordt ik een beetje bang voor de liefde voor de VVD en SP. Jullie weten toch dat als deze partijen in het kabinet zitten, ze net zo hard doorgaan met het invoeren ervan?
pi_74887424
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:19 schreef athlonkmf het volgende:
En als je je GSM uitzet, wordt je niet in de boeien geslagen.

Een GSM is niet zo nauwkeurig vergeleken met dit kastje. Je hebt met GSM positiebepaling een flinke marge al naar gelang de GSM-masten.
Een GPS-kastje kan op de meter nauwkeurig je plaats bepalen.

En dan nog steeds, je mag je GSM uitlenen aan mensen of uitzetten. Als er iets mis is met je KM-kastje ben je de klos.
Oftewel mensen ruiken wanneer een misdrijf wordt gepleegd en zetten collectief de GSM uit. Nogmaals justitie kan nu al in de GSM gegevens kijken. GSM data levert ook een nauwkeurige positie vooral wanneer je voor een langere tijd op een vaste plaats blijft (dit is het geval wanneer je ergens op visite gaat of ergens gaat werken). Zodra het realtime wordt is de positie wat minder betrouwbaar maar nog altijd betrouwbaar genoeg. TomTom gebruikt het oa in hun live systeem.

Om terug te komen. Er wordt gesteld dat een km-registratie kastje gebruikt wordt om mensen als verdachte aan te merken. Gaarne mij uitleggen waarom dat nu al niet op grote schaal gebeurd op basis van GSM gegevens. Deze zijn vrij voorhanden en nauwkeurig genoeg. Graag uitleggen waarom wel/niet en waarom dat straks wel/niet gaat gebeuren met km-registratie kastje.

Uitschakelen van GSM is geen reden (gebeurd niet immers mensen weten niet wanneer een misdrijf wordt gepleegd). Dus kom nu eens met een legitieme en aannemelijk reden.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_74887439
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:24 schreef D. het volgende:

Da's het wel
Uitstekende onderbouwing.
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_74887575
mooie is nog wel dat de rijken het de ballen kan schelen die blazen wel door. Maar de wat minder gefortuineerde worden geforceerd in een te dure en overvolle trein te stappen en een uur eerder van huis te vetrekken
pi_74887609
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:05 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Geloof ik helemaal niets van. Dan zou het nu al moeten gebeuren op basis van GSM gegevens wat een veel nauwkeuriger beeld oplevert. Bij een km registratie systeem is het niet duidelijk wie de bestuurder is. Een GSM is persoonsgebonden. Een GSM hebben we bijna allemaal en die gegevens zijn nu al voor justitie beschikbaar. Afijn je hele argument staat op losse schroeven.
De boetes en celstraffen die genoemd werden, vallen onder het belastingrecht. Daar geldt de omgekeerde bewijslast.
pi_74887615
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:30 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Oftewel mensen ruiken wanneer een misdrijf wordt gepleegd en zetten collectief de GSM uit. Nogmaals justitie kan nu al in de GSM gegevens kijken. GSM data levert ook een nauwkeurige positie vooral wanneer je voor een langere tijd op een vaste plaats blijft (dit is het geval wanneer je ergens op visite gaat of ergens gaat werken). Zodra het realtime wordt is de positie wat minder betrouwbaar maar nog altijd betrouwbaar genoeg. TomTom gebruikt het oa in hun live systeem.

Om terug te komen. Er wordt gesteld dat een km-registratie kastje gebruikt wordt om mensen als verdachte aan te merken. Gaarne mij uitleggen waarom dat nu al niet op grote schaal gebeurd op basis van GSM gegevens. Deze zijn vrij voorhanden en nauwkeurig genoeg. Graag uitleggen waarom wel/niet en waarom dat straks wel/niet gaat gebeuren met km-registratie kastje.

Uitschakelen van GSM is geen reden (gebeurd niet immers mensen weten niet wanneer een misdrijf wordt gepleegd). Dus kom nu eens met een legitieme en aannemelijk reden.
degene die een misdrijf pleegt heeft een prepaid. Net alsof de georganiseerde misdaad ook met geregistreerde telefoons werkt
pi_74887634
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:28 schreef kakner2 het volgende:
Als ik dit lees wordt ik een beetje bang voor de liefde voor de VVD en SP. Jullie weten toch dat als deze partijen in het kabinet zitten, ze net zo hard doorgaan met het invoeren ervan?
Welke liefde voor SP & VVD?
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 15:38:26 #84
18653 crew  D.
pi_74887636
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:30 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Uitstekende onderbouwing.
Zeg jij
pi_74887649
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:36 schreef ASroma het volgende:
mooie is nog wel dat de rijken het de ballen kan schelen die blazen wel door. Maar de wat minder gefortuineerde worden geforceerd in een te dure en overvolle trein te stappen en een uur eerder van huis te vetrekken
Ach. Als de rijken straks in een dikke SUV willen rijden dan zullen ze flink de portemonnee moeten trekken. Dat is nu niet het geval.
pi_74887762
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:37 schreef RvLaak het volgende:

De boetes en celstraffen die genoemd werden, vallen onder het belastingrecht. Daar geldt de omgekeerde bewijslast.
Je doelt op het niet goed functioneren van de km-registratie systeem? Denk niet dat dat echt een probleem is. Je energie meter in de meter kast is verzegeld en werkt in principe ook altijd. Technisch zit daar ook het een en ander in vooral in de intelligente meters.

Als je aan de energie meter gaat rommelen staat er ook een straf op.

De km-registratie kastjes is een bestaand systeem die al op grote schaal in het buitenland is toegepast. We hoeven de wiel niet opnieuw uit te vinden. Bovendien gaat de vrachtverkeer 2 jaar eerder de km registratie systeem in gebruik nemen waardoor de meeste kinderziektes er wel uit zijn tegen de tijd dat het op grote schaal wordt uitgerold.
pi_74887794
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:39 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Ach. Als de rijken straks in een dikke SUV willen rijden dan zullen ze flink de portemonnee moeten trekken. Dat is nu niet het geval.
Mensen met een SUV betalen nu ook meer, want ze verbruiken meer brandstof en betalen dus meer accijns.
pi_74887938
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:44 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Mensen met een SUV betalen nu ook meer, want ze verbruiken meer brandstof en betalen dus meer accijns.
Maar geen 66 eurocent/km wat iemand eerder meldde.
pi_74887992
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:48 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Maar geen 66 eurocent/km wat iemand eerder meldde.
Ja, maar da's wel een beetje een debiel bedrag hč.
pi_74888138
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:37 schreef ASroma het volgende:

degene die een misdrijf pleegt heeft een prepaid. Net alsof de georganiseerde misdaad ook met geregistreerde telefoons werkt
Jij snapt de discussie niet he?

Er wordt gesuggereerd dat wanneer je een km-registratie kastje hebt je vaker aangemerkt zal worden als verdachte bij een misdrijf. Immers de 'overheid' weet waar je je bevindt.

Ik heb gesteld dat:
a) Justitie het nu al kan op basis van GSM gegevens (nauwkeurig genoeg voor). Bovendien je auto staat zelden direct naast je. Meestal zet je hem ergens neer en loop je 50-100 meter voordat je op bestemming bent.
b) Justitie maakt nu al geen gebruik van GSM gegevens. Waarom straks wel van de km-registratie gegevens.

Oftewel je punt dat diegene die de misdrijf pleegt een prepaid heeft slaat nergens op (daar gaat de discussie niet over) [bovendien kan de misdrijfpleger veel beter de batterij uit de GSM halen]. Discussie draait om onnodig verdachtmaking wanneer je met de auto + km-registratie systeem in de buurt bent van plaats van misdrijf. Daarvan zeg ik dat dat nu al kan op basis van GSM gegevens.
pi_74888163
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:50 schreef Sloggi het volgende:

Ja, maar da's wel een beetje een debiel bedrag hč.
Ach als een verbod niet kan (Amsterdam heeft zoiets al eens geprobeerd) dan lijkt mij dit een prima oplossing.
pi_74888305
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:55 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Ach als een verbod niet kan (Amsterdam heeft zoiets al eens geprobeerd) dan lijkt mij dit een prima oplossing.
Waarom zou je grote auto's verbieden? Waarom zou je dit soort dingen überhaupt verbieden? Ik dacht dat we in een vrij land woonden...
pi_74888350
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:53 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Jij snapt de discussie niet he?

Er wordt gesuggereerd dat wanneer je een km-registratie kastje hebt je vaker aangemerkt zal worden als verdachte bij een misdrijf. Immers de 'overheid' weet waar je je bevindt.

Ik heb gesteld dat:
a) Justitie het nu al kan op basis van GSM gegevens (nauwkeurig genoeg voor). Bovendien je auto staat zelden direct naast je. Meestal zet je hem ergens neer en loop je 50-100 meter voordat je op bestemming bent.
b) Justitie maakt nu al geen gebruik van GSM gegevens. Waarom straks wel van de km-registratie gegevens.

Oftewel je punt dat diegene die de misdrijf pleegt een prepaid heeft slaat nergens op (daar gaat de discussie niet over) [bovendien kan de misdrijfpleger veel beter de batterij uit de GSM halen]. Discussie draait om onnodig verdachtmaking wanneer je met de auto + km-registratie systeem in de buurt bent van plaats van misdrijf. Daarvan zeg ik dat dat nu al kan op basis van GSM gegevens.
Een beetje crimineel neemt zijn gsm niet mee als ie een misdrijf gaat plegen.
En het eea. gebeurt al op basis van GSM gegevens.
pi_74888441
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:59 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Waarom zou je grote auto's verbieden? Waarom zou je dit soort dingen überhaupt verbieden? Ik dacht dat we in een vrij land woonden...
dat dus.
pi_74888506
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 15:59 schreef Sloggi het volgende:

Meerdere redenen:
a) Extra gevaar. Ik zie het dagelijks bij het ophalen en wegbrengen van kinderen. Een hele grote SUV heeft veel dode hoeken;
b) Neemt teveel parkeerruimte in beslag;
c) Millieu onvriendelijk.

De rest vul je zelf maar in. Vrij land betekent niet dat alles mag.
pi_74888576
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Een beetje crimineel neemt zijn gsm niet mee als ie een misdrijf gaat plegen.
En het eea. gebeurt al op basis van GSM gegevens.
Voorbeelden graag. Dus verdachtmaking zuiver door in de buurt zijn op de plaats van misdrijf met de GSM aan. Mensen die al als verdachte zijn aangewezen zonder GSM gegevens tellen niet mee.
pi_74888612
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:05 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Meerdere redenen:
a) Extra gevaar. Ik zie het dagelijks bij het ophalen en wegbrengen van kinderen. Een hele grote SUV heeft veel dode hoeken; muahahahahhaha vrachtwagens ook maar verbieden?
b) Neemt teveel parkeerruimte in beslag; muahhaha een parkeerplaats is altijd even groot?
c) Millieu onvriendelijk. daar betalen ze dus al voor

De rest vul je zelf maar in. Vrij land betekent niet dat alles mag.
triest figuur
pi_74888671
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:09 schreef ASroma het volgende:

triest figuur
a) Vrachtwagens rijden woonwijken niet binnen.
b) Parkeerplaatsen is altijd een probleem. Ook al heb je een smart. Op de plaats van 1 SUV passen misschien wel 3 smarts;
c) Straks iets meer. Ik zie het probleem niet

Je mening interesseert me voor geen meter. Smileys nog minder. Maar als jij het nodig hebt.... grote jongen.
pi_74888735
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:10 schreef kdijkstra het volgende:

[..]
lezen is niet je sterkste punt?
pi_74888818
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:12 schreef ASroma het volgende:

lezen is niet je sterkste punt?
Meeste mensen plaatsen hun reactie niet in de quotes. Hierin behoor je tot de uitzonderingen. Ik zag het iets later en al reeds aangepast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')