abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74845350
We zijn druk bezig met de badkamer, graag wil ik er een strak plafond in, t liefst niet met stuuc of pleister omdat de ervaring van vele buren is, dat dat zo weer beneden ligt.
De een buur heeft Agnes platen, de andere plastic schrootjes...

Mijn vraag is dus : hoe krijg ik een strak plafond, t liefst afneembaar zonder dat er stucwerk of pleisterwerk aan te pas komt.
Graag als het kan zo snel mogelijk, mijn dank is zeer groot
pi_74845441
spanplafond is zeer strak en goed afneembaar. Alleen jammer dat het zo lelijk is (persoonlijk).
Je kan ook kijken naar luxalon lamellen, dit zijn panelen van tot 300mm breed en dan de lengte van de ruimte lang. Zijn van aluminium en dan gecoat, dus in veel verschillende kleuren verkrijgbaar. Tevens zeer goed af te nemen.
Maarja, dan zit je dus wel met wat langsnaden
pi_74845591
Dankje Void !

Meer tips zijn van harte welkom !
pi_74846581
Als de onderlaag goed is - als in groene gipsplaten - begrijp ik niet goed wat erop tegen is om te stuccen?

Hier hebben we er al járen geen probleem me gehad.
Sterker nog: betegeld tot 210 en daarboven stuc in douche en badkamer.
En met kalk gewit.
Volgens mij is het voordeel dat het waterdamp opneemt, ipv dat het langs de tegels afdruipt.

Correct me if i'm wrong.
pi_74855845
Ik heb pas geleden platen bij de hornbach gekocht.
Dit is een soort mdf plaat overtrokken door een soort folie wat lijkt op schuurband, waardoor het goed geschikt is voor vochtige ruimtes. Je hebt ze met verschillende structuren.
Heel erg makkelijk te bewerken (op maat maken). Je schuift ze in elkaar waardoor tussen de platen ook geen vocht kan komen.

Edit:
Coverboard plafondplaat
12mm HDF (62 x 129 cm) (heb ook andere formaat gezien)
stuc wit
duurzaam afwasbaar oppervlak
pak=2stuks=1,60 m2
ook geschikt voor montage in badkamer en keuken
(stuc-hoogglans wit-padena wit-schuureffect)

[ Bericht 27% gewijzigd door diomedes op 19-11-2009 17:22:40 ]
hy·po·criet (de; m,v; meervoud: hypocrieten)
1 schijnheilige, "sir" Lewis Hamilton
pi_74858682
Bedankt !
Het worden een of andere kunstofplaten, daar kwam mijn vader mee, erg mooi en strak
pi_74860772
quote:
Op donderdag 19 november 2009 11:36 schreef Stout het volgende:
We zijn druk bezig met de badkamer, graag wil ik er een strak plafond in, t liefst niet met stuuc of pleister omdat de ervaring van vele buren is, dat dat zo weer beneden ligt.
Is het toevallig seriematige woningbouw geweest en zijn de badkamers sinds oplevering niet opgeknapt?

Het probleempje van je buren klinkt als prutswerk van de stucadoor of problemen met de vochthuishouding. Als je een goede stucadoor hebt, goed materiaal gebruikt en dit netjes verwerkt, dan is er geen enkele reden waarom stucwerk naar beneden kan komen, ook niet in de badkamer. Wij hebben bij een project geloof ik ooit zelfs een doucheruimte gestuct en geverfd: dat is jaren geleden en ziet er nog steeds prima uit (niet met standaard latex natuurlijk...).
pi_74861218
Geen idee hoe of wat, in elk geval is de ventilatie niet geweldig en zit ik niet te wachten op nog 3 rondens stucadoor. De vorige keren is het professioneel gedaan, 3x vervangen door de beste man ivm garantie.
Dus ik ga voor zeker
pi_75302736
Wat voor merk/type plafond is het geworden Stout? ben namelijk zelf ook voor kunststof plafond aan het kijken
pi_75307190
tvp
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_75308537
agnesplaten
pi_75313827
ik heb groene platen hangen met daarin de spots en een laagje fix and finish van knauf en afgewerkt met flexa glans verf (nee echt glans is het niet)
goed af te nemen en retestrak
SuperwormJim:
't is net als een natte hersenscheet, een soort van smerig remspoor in je schedel, alsof je hersenen een windje laten en je voelt gewoon 'RENNEN, DIT IS EXTREME DIARREEEEEE!!!!!'' :') :'( ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')