abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74865610
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:34 schreef Louis22 het volgende:
Zeker vroeger was binnen de gemeenschap trouwen wel de norm, meen ik. Ik weet niet precies op welk niveau van taxonomie joden een onderscheiden groep vormen (dus of je het een ras of een etniciteit of nog anders moet noemen), maar wat ik zei gaat zeker op voor de groep die in het gemene spraakverkeer zo bekend staat.
Je praat hooguit over een jaar of 6000. Bij de Aziatische populatie en de Afrikaanse populatie over de Sahara praat je over langere periodes van reproductieve isolatie. Het kan best zo zijn dat 'een groep' oververtegenwoordigd is in bepaalde beroepen, maar dat zegt verder vrij weinig over een eventuele genetische basis.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_74865776
Waarom zou een groep geen gedeelde herseneigenschappen kunnen ontwikkelen in dezelfde tijdsspanne waarin ze gedeelde uiterlijke kenmerken ontwikkelen?
pi_74868315
Zou evolutie nog een rol kunnen spelen? Of is 'de mens' als geheel geëvolueerd en niet per wereldgebied?
pi_74873918
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:36 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Om ongegronde beschuldigingen voor te zijn: dit werp ik verre van mij. Joden zijn verbonden door bepaalde lichamelijke kenmerken, niet door karaktereigenschappen of een gemeenschappelijk doel, als zouden het mieren uit dezelfde mierenhoop betreffen.
Ik snap niet welke ongegronde beschuldigingen je bedoelt, maar je argument gaat niet op.
Je begint zelf over een vermeende hogere intelligentie van bepaalde groepen joden.
Dan zeg je dat joden verbonden zijn door bepaalde lichamelijke kenmerken en niet door karaktereigenschappen.
Alsof intelligentie en karaktereigenschappen niet mede bepaald worden door DNA, een bij uitstek lichamelijk kenmerk.

Over een gemeenschappelijk doel hebben we het niet: voor een volk of en groep is dat een abstract begrip.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 20 november 2009 @ 01:33:16 #25
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_74874288
Volgens de arbitraire en misschien ietwat misleidende definities die ik daar hanteer valt intelligentie niet onder karakter, maar onder lichaam. Voor zover karakter bepaald wordt door DNA, wat zeker niet de enige factor is, is het DNA van joden in dat opzicht niet gelijk. Stel je voor, een heel ras dat zou bestaan uit alleen maar chagrijnige/optimistische/neerslachtige/ruziezoekende (zoals ootje beweert) mensen.

Zo duidelijk?
pi_74874317
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:15 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
In een boek over ontwikkelingspsychologie staat dat er controversiële onderzoeken zijn die dat wel beweren, maar daar staan andere visies tegenover dat de tests die de intelligentie onderzoeken cultuurgebonden zijn. Dus daarom is de test al "oneerlijk".

Edit: daarbij is ook de sociaal-economische status van invloed op de (ontwikkeling van) intelligentie, en helaas is het zo dat er veel "zwarten" (ik neem aan dat je daarmee niet-westerse mensen bedoelt) een sociaal-economische achterstand hebben. Dat iemand minder kansen heeft om zich te ontwikkelen, betekent nog geen lagere (basis-)intelligentie.
Daar zeg je het eigenlijk al he.

Op het moment ontwikkelen het westen en Azië zich razendsnel. Daaruit blijkt maar waar de meeste intelligentie zit.
pi_74874365
ja
nikkers zijn een stuk achterlijker en berbers ook.
pi_74874403
- Definieer intelligentie
- Definieer ras
- Discussieer
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 20 november 2009 @ 01:57:36 #29
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_74874476
Zijn er wel verschillende menselijke rassen?
quote:
Most current genetic and archaeological evidence supports a recent single origin of modern humans in East Africa.[91] Current genetic studies have demonstrated that humans on the African continent are most genetically diverse.[92] However, compared to many other animals, human gene sequences are remarkably homogeneous.[93][94][95][96] The predominance of genetic variation occurs within racial groups, with only 5 to 15% of total variation occurring between groups.[97] ...

There is no scientific consensus of a list of the human races, and few anthropologists endorse the notion of human "race".[98] For example, a color terminology for race includes the following in a classification of human races: Black (e.g. Sub-Saharan Africa), Red (e.g. Native Americans), Yellow (e.g. East Asians) and White (e.g. Europeans).
http://en.wikipedia.org/wiki/Human_race#Race_and_ethnicity
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_74882337
Natuurlijk zijn er naast lichamelijke verschillen ook geestelijke verschillen tussen de rassen.

Mag natuurlijk niet hardop gezegd worden, en er zijn zat factoren die minstens net zo'n grote rol spelen. Maar het zou mij echt niet verbazen als aziaten gemiddeld hoger scoren dan afrikanen in IQ tests.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_74882499
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:45 schreef Molurus het volgende:
Natuurlijk zijn er naast lichamelijke verschillen ook geestelijke verschillen tussen de rassen.

Mag natuurlijk niet hardop gezegd worden, en er zijn zat factoren die minstens net zo'n grote rol spelen. Maar het zou mij echt niet verbazen als aziaten gemiddeld hoger scoren dan afrikanen in IQ tests.
Hebben we dat geneuzel weer. Dat mag prima hardop gezegd worden.
pi_74882717
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:50 schreef Monolith het volgende:
Van mij mag het gezegd worden hoor, maar de laatste keer dat een wetenschapper dat zei werd ie toch vrijwel direct voor racist uitgemaakt.

http://www.telegraph.co.u(...)r-racism-claims.html
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:01:32 #34
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_74882869
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Haben sie auch noch ein Antwort für mich?
pi_74883969
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:01 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Haben sie auch noch ein Antwort für mich?
Ja hoor, er is niet bepaald sprake van zeer distinctieve fysieke kenmerken bij Joden als groep voor zover ik weet. Daarnaast zijn dat in tegenstelling tot iets als intelligentie vaak vrij simpele fenotypische uitingen met een klein aantal genotypische invloeden.
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:58:23 #36
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_74884719
Disclaimer vooraf: ik heb er geen verstand van, dus misschien stel ik de verkeerde vragen.

Geen distinctieve fysieke kenmerken? Het lijkt me niet nodig de cliché's aan te halen, maar dat je ze (meestal) zo herkent, lijkt me tamelijk onbetwistbaar.

Op wikipedia lees ik 'Phenotypes result from the expression of an organism's genes as well as the influence of environmental factors and possible interactions between the two. '. Dat zou betekenen dat als die fysieke kenmerken geen genetische basis zouden hebben, de fysieke verschillen weg zouden vallen als je iemand van een andere etnische groep samen met een jood in dezelfde omgeving plaatst? Toch zijn Amerikaanse joden duidelijk te onderscheiden van Ierse, Zweedse, Duitse, Italiaanse enzovoort Amerikanen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')