Je praat hooguit over een jaar of 6000. Bij de Aziatische populatie en de Afrikaanse populatie over de Sahara praat je over langere periodes van reproductieve isolatie. Het kan best zo zijn dat 'een groep' oververtegenwoordigd is in bepaalde beroepen, maar dat zegt verder vrij weinig over een eventuele genetische basis.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:34 schreef Louis22 het volgende:
Zeker vroeger was binnen de gemeenschap trouwen wel de norm, meen ik. Ik weet niet precies op welk niveau van taxonomie joden een onderscheiden groep vormen (dus of je het een ras of een etniciteit of nog anders moet noemen), maar wat ik zei gaat zeker op voor de groep die in het gemene spraakverkeer zo bekend staat.
Ik snap niet welke ongegronde beschuldigingen je bedoelt, maar je argument gaat niet op.quote:Op donderdag 19 november 2009 21:36 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Om ongegronde beschuldigingen voor te zijn: dit werp ik verre van mij. Joden zijn verbonden door bepaalde lichamelijke kenmerken, niet door karaktereigenschappen of een gemeenschappelijk doel, als zouden het mieren uit dezelfde mierenhoop betreffen.
Daar zeg je het eigenlijk al he.quote:Op woensdag 18 november 2009 21:15 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
In een boek over ontwikkelingspsychologie staat dat er controversiële onderzoeken zijn die dat wel beweren, maar daar staan andere visies tegenover dat de tests die de intelligentie onderzoeken cultuurgebonden zijn. Dus daarom is de test al "oneerlijk".
Edit: daarbij is ook de sociaal-economische status van invloed op de (ontwikkeling van) intelligentie, en helaas is het zo dat er veel "zwarten" (ik neem aan dat je daarmee niet-westerse mensen bedoelt) een sociaal-economische achterstand hebben. Dat iemand minder kansen heeft om zich te ontwikkelen, betekent nog geen lagere (basis-)intelligentie.
http://en.wikipedia.org/wiki/Human_race#Race_and_ethnicityquote:Most current genetic and archaeological evidence supports a recent single origin of modern humans in East Africa.[91] Current genetic studies have demonstrated that humans on the African continent are most genetically diverse.[92] However, compared to many other animals, human gene sequences are remarkably homogeneous.[93][94][95][96] The predominance of genetic variation occurs within racial groups, with only 5 to 15% of total variation occurring between groups.[97] ...
There is no scientific consensus of a list of the human races, and few anthropologists endorse the notion of human "race".[98] For example, a color terminology for race includes the following in a classification of human races: Black (e.g. Sub-Saharan Africa), Red (e.g. Native Americans), Yellow (e.g. East Asians) and White (e.g. Europeans).
Hebben we dat geneuzel weer. Dat mag prima hardop gezegd worden.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:45 schreef Molurus het volgende:
Natuurlijk zijn er naast lichamelijke verschillen ook geestelijke verschillen tussen de rassen.
Mag natuurlijk niet hardop gezegd worden, en er zijn zat factoren die minstens net zo'n grote rol spelen. Maar het zou mij echt niet verbazen als aziaten gemiddeld hoger scoren dan afrikanen in IQ tests.
Van mij mag het gezegd worden hoor, maar de laatste keer dat een wetenschapper dat zei werd ie toch vrijwel direct voor racist uitgemaakt.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:50 schreef Monolith het volgende:
Hebben we dat geneuzel weer. Dat mag prima hardop gezegd worden.
Haben sie auch noch ein Antwort für mich?quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hebben we dat geneuzel weer. Dat mag prima hardop gezegd worden.
Ja hoor, er is niet bepaald sprake van zeer distinctieve fysieke kenmerken bij Joden als groep voor zover ik weet. Daarnaast zijn dat in tegenstelling tot iets als intelligentie vaak vrij simpele fenotypische uitingen met een klein aantal genotypische invloeden.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:01 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Haben sie auch noch ein Antwort für mich?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |