quote:Uit een onderzoek onder 30.000 nieuwe laptops blijkt dat modellen van Asus en Toshiba de minste hardwareproblemen vertonen. Apple neemt met zijn MacBooks een vierde plek in. HP is hekkensluiter.
SquareTrade, dat verzekeringen voor laptops biedt, analyseerde 30.000 notebooks van klanten van het bedrijf en kwam tot de ontdekking dat eenderde van de modellen binnen drie jaar gebreken vertoont. Tweederde van die gevallen had hardwareproblemen en eenderde van de gebreken kwam door ongelukken.
Laptops van Acer, Gateway en HP blijken het minst degelijk, waarbij deze laatste fabrikant, de grootste laptopbouwer ter wereld, onderaan de lijst staat, met een failure-rate van 25,6 procent. Goedkoop blijkt duurkoop, constateert ook SquareTrade: de goedkope netbooks moeten in 25,1 procent van de aankopen binnen drie jaar wegens gebreken teruggebracht worden. Bij instap-notebooks met een aanschafprijs van tussen de 400 en 1000 dollar is dat 20,6 procent en bij high-end-laptops van boven de duizend dollar is het 18,1 procent.
Van de modellen van Asus vertoonde 15,6 procent binnen drie jaar een of meer mankementen. De Taiwanese fabrikant wordt op de voet gevolgd door Toshiba, waarbij het percentage op 15,7 procent ligt. Sony neemt de derde plek in met een uitval-aandeel van 16,8 procent en Apple is vierde met 17,4 procent. De uitslag is opvallend mede omdat de MacBooks en MacBook Pro's van Apple als zeer betrouwbaar bekend staan.
Ga lekker naar klb.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:47 schreef PjotrXII het volgende:
HP mag dood. Ondanks zij wisten dat zij een fabrieksfout hadden gemaakt hebben zij niet geopperd deze terug te brengen.
Mijn HP is kapot gegaan en zij wilden 100euro vergoeden van de 400 euro reparatiekosten.
HOEREN zijn het. HOEREN zeg ik je. HOEREN.
Klaag ze aan dan.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:47 schreef PjotrXII het volgende:
HP mag dood. Ondanks zij wisten dat zij een fabrieksfout hadden gemaakt hebben zij niet geopperd deze terug te brengen.
Mijn HP is kapot gegaan en zij wilden 100euro vergoeden van de 400 euro reparatiekosten.
Gewoon NOOITTTTTTTTTTTTTtttttt meer HP kopen. Heel simpel.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:47 schreef PjotrXII het volgende:
Heb mijn les geleerd.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:51 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Gewoon NOOITTTTTTTTTTTTTtttttt meer HP kopen. Heel simpel.
SquareTrade, dat verzekeringen voor laptops biedtquote:Op woensdag 18 november 2009 18:06 schreef kdijkstra het volgende:
Als je iets verder had doorgelezen dan had je ook gelezen dat dit GEEN onafhankelijk onderzoek is. Ik kan ook een paar leuke cijfers in excel kloppen en wat mooi grafieken neerzetten. Even legitiem.
Je zegt het al.... Welke namen in de lijst hebben een ' S ' in hun naam. Juist, het topsegment.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:10 schreef eleusis het volgende:
[..]
SquareTrade, dat verzekeringen voor laptops biedt
Wat is de afhankelijkheid dan?
Dat ze er baat bij hebben dat laptops vaak stuk gaan.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:10 schreef eleusis het volgende:
[..]
Iets zegt me dat squaretrade minder verdient wanneer een laptop kapot gaat. Wat is efficienter om de meest betrouwbare laptop als onbetrouwbaar af te schilderen en extra premie te vragen [overigens zeg ik niet dat dit het geval is. Enkel ter illustratie].quote:Op woensdag 18 november 2009 18:10 schreef eleusis het volgende:
Onafhankelijk bestaat niet (bijna nooit). Je punt is?quote:Op woensdag 18 november 2009 18:06 schreef kdijkstra het volgende:
Als je iets verder had doorgelezen dan had je ook gelezen dat dit GEEN onafhankelijk onderzoek is. Ik kan ook een paar leuke cijfers in excel kloppen en wat mooi grafieken neerzetten. Even legitiem.
Dat ik dit soort informatie niet als waarheid aanneem. Jij probeerd een punt te maken van informatie uit een uiterst dubieuze bron.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:31 schreef Godtje het volgende:
Onafhankelijk bestaat niet (bijna nooit). Je punt is?
Zo goed als geen enkele informatie (ook de consumentenbond of kassa) is geheel onafhankelijk. Niemand wil dit ook als de absolute waarheid verkopen. Als jij andere cijfers hebt die hetzelfde of andere resultaten laat zien dan ben je van harte welkom. Hoe meer we er hebben hoe beter wij een oordeel kunnen vellen en de verschillende onderzoeken op waarde kunnen schatten.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:34 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Dat ik dit soort informatie niet als waarheid aanneem. Jij probeerd een punt te maken van informatie uit een uiterst dubieuze bron.
Voor de rest lees mijn eerdere reactie.
Aan jou de vraag of je een commerciele partij vertrouwd die gebaat is met de uitkomst van de onderzoek of bijvoorbeeld een organisatie zoals de consumentenbond of een consumenten programma als kassa.
Er staat in mijn hele huis geen enkel product van apple. Zwaar overhyped. Ik heb ook in mijn hele leven nog nooit iets van apple gekocht. Iets anders verzinnen?quote:Op woensdag 18 november 2009 18:36 schreef Fliepke het volgende:
kdijkstra is er vast van overtuigd dat Apple de beste producten van de hele wereld maakt.
Ik hoef niets te bewijzen. Ik heb ook niet geroepen dat deze onderzoek klopt. Jij bent de TS en in je eerste posting verkondig je het ook alsof dit de waarheid is. Ik vind het zeer twijfelachtig. Vooral omdat het van een partij komt die er commerciele belangen heeft.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:37 schreef Godtje het volgende:
Zo goed als geen enkele informatie (ook de consumentenbond of kassa) is geheel onafhankelijk. Niemand wil dit ook als de absolute waarheid verkopen. Als jij andere cijfers hebt die hetzelfde of andere resultaten laat zien dan ben je van harte welkom. Hoe meer we er hebben hoe beter wij een oordeel kunnen vellen en de verschillende onderzoeken op waarde kunnen schatten.
Ja, hun grootste belang is volgens mij dat ze zo accuraat mogelijk weten hoe vaak een laptop uitvalt om daar dan de beste premie op te geven. Zeker met het oog op de concurrentie, niet?quote:Op woensdag 18 november 2009 18:40 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ik hoef niets te bewijzen. Ik heb ook niet geroepen dat deze onderzoek klopt. Jij bent de TS en in je eerste posting verkondig je het ook alsof dit de waarheid is. Ik vind het zeer twijfelachtig. Vooral omdat het van een partij komt die er commerciele belangen heeft.
Nogmaals was jij iemand die 3 maanden geleden een DSB adviseur zou vertrouwen als hij riep dat DSB koopsompolissen het goedkoopst zou zijn? Waarom dan nu wel die vertrouwen. Oftewel dubieuze bron en dus een nietszeggende resultaat.
Dan ben je als commerciele partij ook direct bij gebaat om dit te publiceren.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:46 schreef Fliepke het volgende:
Ja, hun grootste belang is volgens mij dat ze zo accuraat mogelijk weten hoe vaak een laptop uitvalt om daar dan de beste premie op te geven. Zeker met het oog op de concurrentie, niet?
Medion is niet echt een merk, die verkopen bestaande producten met een eigen badge.quote:Op woensdag 18 november 2009 21:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Medion bevalt me prima, net als Dell eigenlijk
Het is juist de behuizing die voor een groot gedeelte verantwoordelijk is voor de failure rate van laptops. De processors, videochips etc gaan niet zomaar stuk. Het is juist de behuizing die bepaalt of een laptop degelijk is of niet.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:00 schreef Redah het volgende:
Zelfde hardware, alleen een andere behuizing eromheen.
Ook ter illustratie slaat je voorbeeld helemaal nergens op, het is namelijk volkomen logisch dat een verzekerde laptop die kapot gaat minder geld oplevert want dan moet een verzekeringsmaatschappij uitkeren, daarnaast passen verzekeringsmaatschappijen hun premies af op het risico die ze mogelijk lopen dus hoe een goedkopere premie voor een onbetrouwbaarder laptop meer geld oplevert voor deze maatschappij ontgaat mij volledig maar dat komt denk ik omdat het volstrekt niet logisch is.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:29 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Iets zegt me dat squaretrade minder verdient wanneer een laptop kapot gaat. Wat is efficienter om de meest betrouwbare laptop als onbetrouwbaar af te schilderen en extra premie te vragen [overigens zeg ik niet dat dit het geval is. Enkel ter illustratie].
de scarnier, scherm, batterij en trackpad zijn het meest kwetsbaarquote:Op donderdag 19 november 2009 13:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is juist de behuizing die voor een groot gedeelte verantwoordelijk is voor de failure rate van laptops. De processors, videochips etc gaan niet zomaar stuk. Het is juist de behuizing die bepaalt of een laptop degelijk is of niet.
quote:Op woensdag 18 november 2009 22:55 schreef kdijkstra het volgende:
Grappig om te zien hoe mensen conclusies trekken uit een totaal onzinnig onderzoek.
Wat stof om over na te denken. Zijn de laptops in de test:
- Allemaal evenveel gebruikt;
- Gebruikt in het bedrijfsleven of prive;
- Gebruikt onder extreme omstandigheden;
- Veelvuldig in het buitenland geweest;
- Wordt een terugroepactie ook gezien als een defect;
- Wie waren de gebruikers (studenten, gamefanaten, zakenmensen, vakantiegangers);
- etc.
Een onderzoek waarvan de bron onbetrouwbaar is en waarbij ook nog onbekend is wat er precies is gemeten is totale onzin. Ik wil ook wel een paar leuke cijfers in excel zetten en dan kan ik de HP gebruikers vast heel gelukkig maken en dan zal ik Asus eens slechte cijfers geven. Afijn redeneer er op los maar cijfers die onbetrouwbaar zijn en ook nog eens niet duidelijk is wat er is gemeten is en blijft onzin. Daar kan geen enkele zinnige conclusie uit worden getrokken.
[en voordat er weer voorbarige conclusies worden getrokken. Nee ik heb geen voorkeur en ben merkonafhankelijk. Er staan hier laptops van Dell, Asus, HP, Toshiba en een Lenovo]
Zegt weinig... Heb hier ook een stapeltje dell-laptopjes draaien en heb al de mooiste dingen gezien... van schermen die plots nog maar voor de helft werken tot harddisks die ze zijn vergeten vast te schroevenquote:Op maandag 23 november 2009 15:55 schreef draaijer het volgende:
Daarom heb 2 notebooks van Dell en die hebben mij nog nooit laten zitten.
Het gaat er ook niet om dat ze niet prima bevallen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:54 schreef valek het volgende:
HHMMM, heb jaren met de zakelijke lijn van HP gewerkt. Het is me prima bevallen.
Dat wil dus zeggen dat de laptops bij het bedrijf waar ik toen werkte de HP laptops bijna niet kapot gingen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 14:06 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om dat ze niet prima bevallen.
maar dat het grootste deel van HP laptops kapot gaan.
Als die niet kapot is, werkt die ook wel prima. maar de kans dat die kapot gaat binnen 3 jaar is groter dan bij andere merken.
Dan hadden jullie die 75% die niet kapot gingquote:Op vrijdag 27 november 2009 14:17 schreef valek het volgende:
[..]
Dat wil dus zeggen dat de laptops bij het bedrijf waar ik toen werkte de HP laptops bijna niet kapot gingen.
quote:Op vrijdag 27 november 2009 14:18 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Dan hadden jullie die 75% die niet kapot ging
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |