abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 december 2009 @ 21:28:51 #226
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_76157912
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:42 schreef Taartje het volgende:
PZE, wat een geweldig kerstcadeau!

_Evenstar_, ik weet niet of het mogelijk is MMF met bietensap te kleuren, maar ik denk eigenlijk van niet. Mijn eerste gedachte was dat de MMF daardoor waarschijnlijk heel erg plakkerig wordt. Misschien kun je het eens met een klein stukje MMF proberen?
Bietensap is een voorbeeld, t hoeft ook geek knal kleur te worden, maar meer ene subtiel tintje dat niet alles wit is zeg maar.
Kleurstoffen kant en klaar mag niet vanwege allergie.
Dus zou fijn zijn als ik het iets kon kleuren met wat ze wel mag bijv.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_76161761
quote:
Op maandag 28 december 2009 21:28 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Bietensap is een voorbeeld, t hoeft ook geek knal kleur te worden, maar meer ene subtiel tintje dat niet alles wit is zeg maar.
Kleurstoffen kant en klaar mag niet vanwege allergie.
Dus zou fijn zijn als ik het iets kon kleuren met wat ze wel mag bijv.
Bestaat er niet zoiets als bietenpoeder? Of gekleurd poeder gemaakt van een product dat ze mag hebben? Ik denk dat je daarmee het beste zult slagen, omdat de textuur van de MMF zo amper verandert!
A balanced diet is a cookie in each hand
  maandag 28 december 2009 @ 22:53:00 #228
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_76162116
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:45 schreef Taartje het volgende:

[..]

Bestaat er niet zoiets als bietenpoeder? Of gekleurd poeder gemaakt van een product dat ze mag hebben? Ik denk dat je daarmee het beste zult slagen, omdat de textuur van de MMF zo amper verandert!
mmm , geen idee ofdat dat bestaat

bedenk me net deel van de marshmallows is roze, dus dan komt er als ik alleen roze marshmallows kies wel een beetje roze mmf van toch? en dan met de witte wat evrsiering maken ofzo
pi_76169682
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:53 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

mmm , geen idee ofdat dat bestaat

bedenk me net deel van de marshmallows is roze, dus dan komt er als ik alleen roze marshmallows kies wel een beetje roze mmf van toch? en dan met de witte wat evrsiering maken ofzo
ja hoor roze blijft gewoon roze.
mama van 3 kids!
pi_76169734
Maar daar zit toch roze kleurstof in dan?
pi_76170167
Eigenlijk heb ik voor mijn oud- en nieuwtaartje nog wat fondant/marsepein nodig. Bestellen is te laat, maar morgen ben ik in Amsterdam. Heeft iemand een adresje in het centrum toevallig?
  dinsdag 29 december 2009 @ 10:53:06 #232
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_76172155
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 08:43 schreef prinseszondererwt het volgende:
Maar daar zit toch roze kleurstof in dan?
Ja maar daarvan weet ik dat het goed gaat, bij andere kleurstoffen s het maar afwachten
pi_76173842
Oke, duidelijk!
pi_76174316
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 09:16 schreef prinseszondererwt het volgende:
Eigenlijk heb ik voor mijn oud- en nieuwtaartje nog wat fondant/marsepein nodig. Bestellen is te laat, maar morgen ben ik in Amsterdam. Heeft iemand een adresje in het centrum toevallig?
Waar woonde ge? Ik heb een hele berg thuis die niet zo snel opkomt momenteel.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_76174417
U bent van harte welkom.
Taart je Taart
Tussen de Bogen 37
1013 JB Amsterdam centrum
Telefoon: 06 16092742

OPENINGSTIJDEN
Omdat ik soms niet in de winkel ben i.v.m. bijvoorbeeld het opzetten van bruidstaarten op locatie, verzoek ik u eerst even te bellen of ik wel aanwezig ben.
Telefoon: 06 16092742
Het zou jammer zijn als u voor een dichte deur komt.
Krijgt u het antwoordapparaat, laat u dan een bericht achter. Ik bel u z.s.m. terug.

Vr. groet, Diana Hakkert

missc is dat wat
Be brave. Be kind.
pi_76175718
Dizzy-miss-lizzy: je hebt pm!

Esje, bedankt voor het meedenken! Helaas is de winkel gesloten t/m 3 januari...
pi_76176360
Ze hebben er denk ik geen fondant, maar mocht je tijd hebben zou ik ook even binnenlopen bij Eichholtz Delicatessen. Daar verkopen ze allerlei Amerikaans eten enook heerlijke bakmixen en taartvullingen enzo!
pi_76176688
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:49 schreef Taartje het volgende:
Ze hebben er denk ik geen fondant, maar mocht je tijd hebben zou ik ook even binnenlopen bij Eichholtz Delicatessen. Daar verkopen ze allerlei Amerikaans eten enook heerlijke bakmixen en taartvullingen enzo!
Jaaa, die staat al op mijn lijstje!
pi_76182335
ik ben nu bezig met een moddertaart..
gewoon voor de lekker
Be brave. Be kind.
  dinsdag 29 december 2009 @ 19:08:18 #240
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_76190848
Resultaat :

Kan veel netter, maar tis allergeen proof, en mijn eerste keer met MMF werken en zo;n soort taartje maken
Dus ik ben er blij mee
pi_76192899
Mooi gemaakt hoor Evenstar, ik weet zeker dat Arwen er blij mee zal zijn.

En wat zijn er een leuke kersttaartjes gemaakt.

Hier zat er geen kersttaartje in de planning maar de kerstman bracht een Kenwood foodprocessor voor me mee dus werd de kersttaart hier een familie-projectje. maakte de kerstboom, en de kinderen maakten marsepein-koekjes voor bij de koffie.

En ik bedenk me dat het Fiona Shrek taartje voor de dochter van mijn collega nu ook online mag:
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_76194754
Mooi evenstar!
Nanook ook al aan de Kenwood, mooie taartjes!
pi_76195624
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 20:38 schreef prinseszondererwt het volgende:
Nanook ook al aan de Kenwood, mooie taartjes!
Ik vergat er alleen even bij te zetten dat het eigenlijk een beetje een miskoop is.

Wel heel lief enzo van mijn vader maar ik stond na de eerste keer gebruiken vandaag alweer bij de BCC omdat de aandrijfas na 10 minuten draaien al behoorlijk wat slijtage vertoonde. Ik heb een nieuwe as meegekregen maar die vertoonde nadat ik hem uiteraard vanmiddag meteen weer probeerde ook weer slijtage sporen (alleen wel minder dan de eerste.)

Ik heb nu gemaild met Kenwood want BCC zegt: Het apparaat is gebruikt dus we kunnen het niet terug nemen, terwijl ik zeg, mijn vader is niet goed voorgelicht, deze machine is eigenlijk niet geschikt voor biscuit deeg (Er zit ook niet zo'n ballonklopper bij maar van die lullige mixergardetjes) dus ik wil een andere. Het biscuit deeg wordt ook veel minder luchtig dan wanneer ik het met de hand mix.

Het is nu dus afwachten wat Kenwood gaat zeggen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_76195932
Hmm balen, het schijnt dat er nogal wat verschil is tussen de verschillende types. Hopelijk lossen ze het goed op voor je.
pi_76198535
wauw evenstar wat een mooie taart.

nanook ook super taarten. balen zeg van je apparaat, hopelijk word het netjes opgelost.

ik heb echt voor de taartenbakkers hier echt bewondering.

ik ging een taart maken vandaag wat een werk.
door wat oplossingen met tekenen op de taart is het een ballerina geworden. niet netjes maarja een kind van 3 ziet toch alleen maar een muis en een roze kleed. voor de eerste keer en verkeerde spullen vond ik het wel goed.
mama van 3 kids!
pi_76233190
Sorry, niet bijgelezen! Even snel een kijktip voor vanavond:

http://www.tvgids.nl/prog(...)%3A_Kings_of_pastry/
pi_76254563
Ik heb het gezien... Wat een wereld!! Dat suikertrekken en die bloemen..
When I grow up....

Thanks for the tip!!
Be brave. Be kind.
pi_76255107
Ik heb het ook gezien, ik moest bijna janken toen Philippe z'n suikerkunstwerk liet vallen. . Ik drukte trouwens net de tv uit toen er nog een tekst in beeld kwam over Jacquy, weet jij misschien nog wat daar werd gezegd, Esje?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_76257487
Ook ik heb gekeken, echt heel gaaf wat die meneren allemaal konden maken. En ook ik riep heel hard NEE toen het suikerwerk van Philippe stuk ging.

Ik heb het tekstje wel gelezen DaD maar wat er nou stond is even niet in mijn geheugen blijven hangen.
pi_76260433
quote:
Op donderdag 31 december 2009 10:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb het ook gezien, ik moest bijna janken toen Philippe z'n suikerkunstwerk liet vallen. . Ik drukte trouwens net de tv uit toen er nog een tekst in beeld kwam over Jacquy, weet jij misschien nog wat daar werd gezegd, Esje?
Haha ik keek ook met m'n ouders m'n moeder echt ' NEEEEE' toen dat gebeurde ik vond het toch ook wel heel zielig ! Maar hij kreeg 'm alsnog dus!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2009 13:00:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')