Kantoor Dion Bartels faillietHet advocatenkantoor van Dion Bartels is definitief failliet, Quote belde hem voor een inteview. Bartels heeft zijn Waterloo nog niet gevonden, hij zegt terug te komen als belangenbehartiger.
Vorige week vroeg het personeel het faillissement aan, dat volgens een door hem verstuurd persbericht nu een feit is. Begin deze maand werd Bartels geschorst als advocaat. Hij klinkt teleurgesteld over de telefoon: ‘Ik ben niet enthousiast nee’.
Quote: Wat gaat er gebeuren met de cliënten van Bartels Advocaten?
Dion Bartels: ‘Kantoorgenoten zullen hun belangen blijven behartigen, daar vertrouw ik op. De zaken gaan door, die dossiers zijn niet weg. De andere advocaten van mijn kantoor zullen die zaken voortzetten bij andere kantoren, ik heb geen reden daar niet op te vertrouwen. Deze advocaten kennen de dossiers, die zullen ze niet bij het oud vuil leggen.’
Q: Dus ook de investeerders in Palm Invest die zich hadden aangesloten bij Bartels Advocaten hoeven niet te vrezen voor de naleving van de schikking?
DB: ‘Danny Klomp en Remco Voortman hebben gezegd zich eraan te houden. Ze betalen ¤17.000 per ingelegde ¤50.000 terug en zullen hard aan het werk gaan. Die afspraak staat zwart op wit en blijft gewoon staan.’
Q: Maar wie draagt er zorg voor de naleving, mocht dat niet goed gaan?
DB: ‘Ik ben er gewoon nog steeds hoor. Ik ben niet dood.’
Q: U meldt in het persbericht de komende tijd even niks te gaan doen. Waar gaat u van leven? Heeft u nog genoeg spaargeld?
DB: ‘Nou… Ik heb vrienden.

Laten we wel zijn, ik heb genoeg relaties, vrienden en vriendinnen die het wel zien zitten met mij volgend jaar. Ik ga op een andere manier voor de troepen staan.’
Q: Dat schrijft u inderdaad in uw persbericht. Wat gaat dat worden? Zoiets als Pieter Lakemans Sobi?
DB: ‘Precies, een soort Sobi voor vastgoed. In mijn agenda staat het opzetten van een stichting, een onafhankelijk adviesbureau voor beleggingsconstructies. Wat Sobi doet voor beleggers wil ik doen voor maatschappen, cv’s, obligatiefondsen en dergelijke
http://www.quotenet.nl/q-a/kantoor-dion-bartels-failliet.php