ghe ja, dat vroeg ik ook een paar keer: "mag ik ook mijn mening geven misschien, of in elk geval even uitpraten?"quote:Op woensdag 18 november 2009 10:55 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Dat deden ze bij mij ook tijdens de laatste gesprekken, vooral toen ik hun kritieke punten onderstreepte. Kan ik erg slecht tegen, ik heb toen ook gewoon gezegd dat ik ook graag wat wilde zeggen.
Maar wat een zakkenwassers zeg
Ik heb de macht om alle powers van iedereen aan of uit te zetten!quote:Op woensdag 18 november 2009 10:53 schreef Ang3l het volgende:
[..]
*Plant de gedachte "you are stopped" in je hoofd*
Zo. Done.
quote:
4 of 5 keer? Damn, ik weet niet of ik dan wel netjes en relax had kunnen blijvenquote:Op woensdag 18 november 2009 10:58 schreef dawg het volgende:
[..]
ghe ja, dat vroeg ik ook een paar keer: "mag ik ook mijn mening geven misschien, of in elk geval even uitpraten?"
iets van 4 of 5 keer ofzo.
NEE!quote:Op woensdag 18 november 2009 10:54 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
ze heeft je eigenlijk gezegd dat je altijd terrecht kunt, kom bel dat vrouwke op en doe er wat aan
Donorregister - Bewijs van registratiequote:Op woensdag 18 november 2009 10:54 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Zijn jullie eigenlijk orgaan donor?
nouja, ik kwam er gewoon niet door, dus op een gegeven moment ben ik gewoon opgestaan, heb ik gezegd dat er blijkbaar niet veel te zeggen meer viel, en ben gegaan.quote:Op woensdag 18 november 2009 10:59 schreef Belsezar het volgende:
[..]
4 of 5 keer? Damn, ik weet niet of ik dan wel netjes en relax had kunnen blijven
Het stomme is, ze kunnen toch niks doenquote:Op woensdag 18 november 2009 10:56 schreef dawg het volgende:
ja ik weet het. als het niet zo debiel was zou ik er nog om kunnen lachen.
Volwassen gesprek zegquote:Op woensdag 18 november 2009 10:58 schreef dawg het volgende:
ghe ja, dat vroeg ik ook een paar keer: "mag ik ook mijn mening geven misschien, of in elk geval even uitpraten?"
iets van 4 of 5 keer ofzo.
Same here.quote:Op woensdag 18 november 2009 10:59 schreef djayzz het volgende:
[..]
Donorregister - Bewijs van registratie
Keuze 1 U stelt uw organen en weefsels na uw overlijden beschikbaar voor transplantatie
WTF heb jij het nou weer over?quote:Op woensdag 18 november 2009 10:59 schreef Ang3l het volgende:
[..]
NEE!
Trouwens, nu ik ouder word en chagrijniger en afstandelijker en valser en verbitterder.... nu merk ik dat het lanzgaam weggaat en ik er niet zo veel "last" meer van heb.
Making you the only adult in the room! Uitstekend opgelostquote:Op woensdag 18 november 2009 11:00 schreef dawg het volgende:
[..]
nouja, ik kwam er gewoon niet door, dus op een gegeven moment ben ik gewoon opgestaan, heb ik gezegd dat er blijkbaar niet veel te zeggen meer viel, en ben gegaan.
goed puntquote:Op woensdag 18 november 2009 11:02 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Same here.
Ik zou overigens willen dat er een Keuze 1,5 was. U stelt uw organen en weefsels na uw overlijden beschikbaar voor transplantatie, mits de ontvanger daarvan daar ook voor gekozen heeft.
quote:Op woensdag 18 november 2009 10:59 schreef djayzz het volgende:
[..]
Keuze 1 U stelt uw organen en weefsels na uw overlijden beschikbaar voor transplantatie
Ik ben al een lappenpopquote:Op woensdag 18 november 2009 11:02 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Same here.
Ik zou overigens willen dat er een Keuze 1,5 was. U stelt uw organen en weefsels na uw overlijden beschikbaar voor transplantatie, mits de ontvanger daarvan daar ook voor gekozen heeft.
Heb ik ook inderdaadquote:Op woensdag 18 november 2009 10:59 schreef djayzz het volgende:
Maakt niet heel veel uit of er iets nuttigs uit te halen is. Zolang je de doktoren maar de kans geeft. Hoornvlies van je ogen kan bijvoorbeeld prima in orde zijn, ook als is de rest van je lichaam een lappenpop.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:05 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Ik ben al een lappenpopIn mij snijden levert denk ik niet veel op. Neem daarin mijn nogal excessieve levensstijl mee en ik denk dat ik nu al afgekeurd ben
Dat zal reuze meevallen.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:05 schreef Belsezar het volgende:
Ik ben al een lappenpopIn mij snijden levert denk ik niet veel op. Neem daarin mijn nogal excessieve levensstijl mee en ik denk dat ik nu al afgekeurd ben
Vooral je lever?quote:Op woensdag 18 november 2009 11:05 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Ach, daar ga ik me na mijn dood niet meer druk om makenquote:Op woensdag 18 november 2009 11:02 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Same here.
Ik mag niet eens bloed doneren, laat staan dat ze m'n organen willen hebbenquote:Op woensdag 18 november 2009 11:05 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Of de reden:quote:Op woensdag 18 november 2009 11:07 schreef stbabylon het volgende:
Ik hoorde trouwens laatst op het werk een figuur roepen dat hij voor Nee heeft gekozen omdat er zoveel op gepushed werd. En als ze hem zo lastig er mee vallen, dan kregen ze ook niks. Dat was serieus zijn reden!
Ik kan me heel goed voorstellen dat je Nee zegt uit bijvoorbeeld geloofsovertuigingen. Maar dat vond ik echt zo dom. De rest van de afdeling zat gelukkig ook hem met open mond aan te kijken.
you wishquote:Op woensdag 18 november 2009 11:09 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Gaat het 2e deel van die TT over mij Murm?!
ok heel slecht
quote:Op woensdag 18 november 2009 11:06 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Maakt niet heel veel uit of er iets nuttigs uit te halen is. Zolang je de doktoren maar de kans geeft. Hoornvlies van je ogen kan bijvoorbeeld prima in orde zijn, ook als is de rest van je lichaam een lappenpop.
Ik zal eens vragen wat mijn HA ervan denkt als ik haar weer zie. Ik denk niet dat er veel bruikbaars is. Veel is namelijk al stuk geweest of heb ik al beschadigd. Hoewel ik wel veel minder ben gaan rokenquote:
ff navragen kan geen kwaad inderdaadquote:Op woensdag 18 november 2009 11:10 schreef Belsezar het volgende:
[..]
[..]
Ik zal eens vragen wat mijn HA ervan denkt als ik haar weer zie. Ik denk niet dat er veel bruikbaars is. Veel is namelijk al stuk geweest of heb ik al beschadigd. Hoewel ik wel veel minder ben gaan roken
quote:Op woensdag 18 november 2009 11:09 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Gaat het 2e deel van die TT over mij Murm?!
ok heel slecht
Waarom?quote:Op woensdag 18 november 2009 11:02 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Same here.
Ik heb meer dan 25 botbreuken en 300+ hechtingen gehadquote:
Nou als ze mijn bloed niet willen hebben dan hou ik m'n organen ookquote:Op woensdag 18 november 2009 11:10 schreef Belsezar het volgende:
[..]
[..]
Ik zal eens vragen wat mijn HA ervan denkt als ik haar weer zie. Ik denk niet dat er veel bruikbaars is. Veel is namelijk al stuk geweest of heb ik al beschadigd. Hoewel ik wel veel minder ben gaan roken
quote:Op woensdag 18 november 2009 11:12 schreef Ripley het volgende:
Ik ben al jaren geregistreerd als orgaandonor
Doet dat ertoe, in jouw keuze dan, of er wat bruikbaars is of niet? Dat vinden de dokteren wel uit ná je dood. En je leeft, dus ik denk dat het reuze meevalt. Ook met die excessieve levensstijl.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:10 schreef Belsezar het volgende:
Let op: er staat bengeltje! Geen engeltje!quote:Op woensdag 18 november 2009 11:14 schreef dawg het volgende:
* dawgie schopt bels
moest van bengeltje.
Die discussie heb ik ook gehad met mijn moeder ja en ik heb er op aangedrongen dat ze mocht ik sterven mijn wens tot orgaandonatie respecteert. Ik vind het gewoon heel belangrijk, dan is mijn dood toch nog ergens positiefquote:Op woensdag 18 november 2009 11:13 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
Waarom?
Is iemand die daar om welke reden dan ook niet voor kiest minder waardig? Mijn moeder was bang dat ze niet meer naar me kon kijken dan en wilde daarom liever niet. Nu weet ze dat dat niet zo is, dus vond ze het niet erg, maar ik kan me voorstellen dat je het voor mensen waarvan je houd niet zou doen. Nou ja, ik vindt het onzin dus. En iemand die een hart nodig heeft is al geen goede donor waar schijnlijk. Dus die hoeft niets in te vullen.
Ik toen ik mijn moeder overtuigt had dat ze mijn neus niet willenquote:Op woensdag 18 november 2009 11:12 schreef Ripley het volgende:
quote:Op woensdag 18 november 2009 11:15 schreef Good.vs.Evil het volgende:
naast het feit dat ik het niet wil geven, wil ik ook niks ontvangen..
Maar verder ben je wel lief?quote:Op woensdag 18 november 2009 11:15 schreef Good.vs.Evil het volgende:
ik ben geen orgaandonor..
maar naast het feit dat ik het niet wil geven, wil ik ook niks ontvangen..
mocht het zo zijn dat ze in mn familie een nier nodig hebben, zal ik het misschien nog wel overwegen..
verder zijn mijn organen ook niet alles waard...
mijn ogen zijn niet goed, mijn trommelvlies staat scheef, mijn longen zijn doorrookt, mijn lever heb ik al een heul stuk kapotgezopen en mn hart is van steen..
Oja, en mn hersenen heb ik kapotgeblowt
Heb je een specifieke reden om geen orgaandonor te zijn?quote:Op woensdag 18 november 2009 11:15 schreef Good.vs.Evil het volgende:
ik ben geen orgaandonor..
maar naast het feit dat ik het niet wil geven, wil ik ook niks ontvangen..
mocht het zo zijn dat ze in mn familie een nier nodig hebben, zal ik het misschien nog wel overwegen..
verder zijn mijn organen ook niet alles waard...
mijn ogen zijn niet goed, mijn trommelvlies staat scheef, mijn longen zijn doorrookt, mijn lever heb ik al een heul stuk kapotgezopen en mn hart is van steen..
Oja, en mn hersenen heb ik kapotgeblowt
I know enoughquote:Op woensdag 18 november 2009 11:14 schreef dawg het volgende:
* dawgie schopt bels
moest van bengeltje.
Mijn ouders zijn zelf ook donor, dus dat scheeltquote:Op woensdag 18 november 2009 11:16 schreef Ripley het volgende:
[..]
Die discussie heb ik ook gehad met mijn moeder ja en ik heb er op aangedrongen dat ze mocht ik sterven mijn wens tot orgaandonatie respecteert. Ik vind het gewoon heel belangrijk, dan is mijn dood toch nog ergens positief
lief? vies woordquote:
Ik heb het een aantal jaar terug vergeten in te vullen, maar hoorde er deze week iets over op de radio.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:12 schreef Ripley het volgende:
Diegene heeft misschien geen goed hart, maar wel misschien een goede lever of wat dan ook! Als diegene mij op zo'n moment niks wil geven, krijgt 'ie ook niks van mij!quote:Op woensdag 18 november 2009 11:13 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
Waarom?
Is iemand die daar om welke reden dan ook niet voor kiest minder waardig? Mijn moeder was bang dat ze niet meer naar me kon kijken dan en wilde daarom liever niet. Nu weet ze dat dat niet zo is, dus vond ze het niet erg, maar ik kan me voorstellen dat je het voor mensen waarvan je houd niet zou doen. Nou ja, ik vindt het onzin dus. En iemand die een hart nodig heeft is al geen goede donor waar schijnlijk. Dus die hoeft niets in te vullen.
Doe datquote:Op woensdag 18 november 2009 11:17 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ik heb het een aantal jaar terug vergeten in te vullen, maar hoorde er deze week iets over op de radio.
Ik ga er binnenkort toch nog even achteraan, vind het eigenlijk wel vanzelfsprekend namelijk.
ja, zoals ik zeg, ik wil niks ontvangen, en dus ook niet afgeven,... ik ga de grond in zoals ik ben en niet anders.. ik wil ook geen sectie op mn lichaam als ik dood ben..quote:Op woensdag 18 november 2009 11:17 schreef Ripley het volgende:
[..]
Heb je een specifieke reden om geen orgaandonor te zijn?
en hoe staat je moeder er nu tegenover?quote:Op woensdag 18 november 2009 11:16 schreef Ripley het volgende:
[..]
Die discussie heb ik ook gehad met mijn moeder ja en ik heb er op aangedrongen dat ze mocht ik sterven mijn wens tot orgaandonatie respecteert. Ik vind het gewoon heel belangrijk, dan is mijn dood toch nog ergens positief
Nou ik weet dat liever voordat ze me kapotsnijden en er dan achter komen nah hier valt niks te halen.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:15 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Doet dat ertoe, in jouw keuze dan, of er wat bruikbaars is of niet? Dat vinden de dokteren wel uit ná je dood. En je leeft, dus ik denk dat het reuze meevalt. Ook met die excessieve levensstijl.
Dont worryquote:Op woensdag 18 november 2009 11:15 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Let op: er staat bengeltje! Geen engeltje!
Anders krijg ik dat gelazer weer dat ik de laatste tijd niet lief ben voor 'm.
Kan me voorstellenquote:Op woensdag 18 november 2009 11:18 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
ja, zoals ik zeg, ik wil niks ontvangen, en dus ook niet afgeven,... ik ga de grond in zoals ik ben en niet anders.. ik wil ook geen sectie op mn lichaam als ik dood ben..
Idd, ieder moet die keuze maken.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:08 schreef dawg het volgende:
ieder moet die keuze voor zich maken. en wat ik heb ingevuld lijkt me wel duidelijk.
scheelt misschien nog wel in de kostenquote:Op woensdag 18 november 2009 11:20 schreef djayzz het volgende:
[..]
Kan me voorstellen
Ik wil gecremeerd worden, dan maakt een orgaan meer of minder ook niks uit.
Ik denk dat ze er alleen maar op die manier achter kunnen komen, dus dat je huisarts daar ook niet zoveel over kan zeggen. Maar goedquote:Op woensdag 18 november 2009 11:19 schreef Belsezar het volgende:
Nou ik weet dat liever voordat ze me kapotsnijden en er dan achter komen nah hier valt niks te halen.
het is heel simpel, de meeste mensen vinden de dood een eng iets en willen daar het liefst zo weinig mogelijk over nadenken.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Idd, ieder moet die keuze maken.
Ik vind het belachelijk dat het nu niet opt-out is. Oftewel, donor tenzij. Dat is er om de mensen die het niet willen te beschermen. Terwijl juist diegene die het perse niet willen vrijwel allemaal wel zijn geregistreerd. 99.9% van de mensen die niet zijn geregistreerd, zijn gewoon te lui om het te doen.
Dat wil ik dus echt niet hè.quote:
De mijne ook, maar bij mij vind mijn moeder het geen fijn ideequote:Op woensdag 18 november 2009 11:17 schreef djayzz het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn zelf ook donor, dus dat scheelt
geen idee, home made crematie zal wel goedkoop zijn, bij een crematorium niet denk ikquote:Op woensdag 18 november 2009 11:21 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
scheelt misschien nog wel in de kosten
Maar waarom?quote:Op woensdag 18 november 2009 11:18 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
ja, zoals ik zeg, ik wil niks ontvangen, en dus ook niet afgeven,... ik ga de grond in zoals ik ben en niet anders.. ik wil ook geen sectie op mn lichaam als ik dood ben..
Wat dan? Je hebt toch zo'n hekel aan religie?quote:
Waarom niet? Omdat ik vind dat als je andere mensen niet een kans op leven gunt met jouw organen, dat je zelf ook geen recht hebt om die organen te ontvangen.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:13 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
Waarom?
Ja, de openbare begraafplaats. (dat zijn overigens tegenwoordig de meeste)quote:Op woensdag 18 november 2009 11:25 schreef ArTiC het volgende:
[..]
Wat dan? Je hebt toch zo'n hekel aan religie?
Waar wil je begraven worden dan? een begraafplaats voor ongelovigen, bestaat dat?
Ik ookquote:Op woensdag 18 november 2009 11:20 schreef djayzz het volgende:
[..]
Kan me voorstellen
Ik wil gecremeerd worden, dan maakt een orgaan meer of minder ook niks uit.
Vragen kan altijdquote:Op woensdag 18 november 2009 11:22 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze er alleen maar op die manier achter kunnen komen, dus dat je huisarts daar ook niet zoveel over kan zeggen. Maar goed
Ik heb werkelijk geen idee, zo ver heb ik er nog niet over nagedacht. Ik vind de plek waar een urn staat (zo'n muur) zo onpersoonlijk (en bij iemand thuis, neequote:Op woensdag 18 november 2009 11:25 schreef ArTiC het volgende:
Wat dan? Je hebt toch zo'n hekel aan religie?
Waar wil je begraven worden dan? een begraafplaats voor ongelovigen, bestaat dat?
Dat is mooi iddquote:Op woensdag 18 november 2009 11:27 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Ik ookZodat de helft van mijn as in NL kan blijven en de helft in Brazilie.
Zo ben ik en zo zal ik naderhand ook zijn, half half. Altijd thuis
Ik wil naar een alien planeet geschoten wordenquote:Op woensdag 18 november 2009 11:30 schreef djayzz het volgende:
[..]
Dat is mooi idd
mijn oma zwemt tussen de dolfijnen somewhere
Bij mij komt het waarschijnlijk omdat ik geen familie waar ik ooit contact mee heb gehad begraven is. Dus ga ook nooit naar een begraafplaats om iemand te bezoekenquote:Op woensdag 18 november 2009 11:27 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee, zo ver heb ik er nog niet over nagedacht. Ik vind de plek waar een urn staat (zo'n muur) zo onpersoonlijk (en bij iemand thuis, nee). Liever een plekje, waar mensen eventueel heen kunnen.
oh?quote:Op woensdag 18 november 2009 11:26 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja, de openbare begraafplaats. (dat zijn overigens tegenwoordig de meeste)
Urk?quote:Op woensdag 18 november 2009 11:31 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Ik wil naar een alien planeet geschoten worden
Voor mij was het eerst een nee omdat mijn moeder er echt moeite mee had. Ik gun het mensen wel, toen ook, maar ze raakte echt over stuur bij het idee dat ze me niet meer zou kunnen zien na mijn dood. Dat wil je ook niet. Dan is het kiezen voor 2 kwade.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:25 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Waarom niet? Omdat ik vind dat als je andere mensen niet een kans op leven gunt met jouw organen, dat je zelf ook geen recht hebt om die organen te ontvangen.
Na orgaandonatie kan je iemand nog gewoon zien na zijn dood hoor.quote:Voor mij was het eerst een nee omdat mijn moeder er echt moeite mee had. Ik gun het mensen wel, toen ook, maar ze raakte echt over stuur bij het idee dat ze me niet meer zou kunnen zien na mijn dood. Dat wil je ook niet. Dan is het kiezen voor 2 kwade.
Je weet de reden gewoon niet.
Liever Zortquote:
Hmm, zo klein is Helmond toch ook weer niet? In de meeste gemeente is toch minstens 1 openbare begraafplaats.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:31 schreef ArTiC het volgende:
[..]
oh?
hier hebben we alleen RK begraafplaatsen (aka kerkhof) volgens mij.
Het is echt niet alsof je helemaal verminkt bent. Er zijn wat organen uit...met een klein sneetje. Daar zitten kleren overheen. Of wil je in je nakie in de kist liggen? Mensen die geen organen geven worden ook volgespoten met balsem hoorquote:Op woensdag 18 november 2009 11:33 schreef lichtekooi het volgende:
[..]
Voor mij was het eerst een nee omdat mijn moeder er echt moeite mee had. Ik gun het mensen wel, toen ook, maar ze raakte echt over stuur bij het idee dat ze me niet meer zou kunnen zien na mijn dood. Dat wil je ook niet. Dan is het kiezen voor 2 kwade.
Vrienden van mij zijn naar Urk gegaan als rioadtrip. Allemala hele belachelike foto'squote:
Je kunt ook niet kiezen hoe je dood gaat, misschien krijg je wel een gruwelijk auto-ongeluk, waarbij mensen je ook niet meer kunnen zien, of je bent zo ziek dat je liever herinnert wil worden als je was, en niet op het moment dat je dood ging. Ik vind het nogal een kul argument, eigenlijk.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:33 schreef lichtekooi het volgende:
Voor mij was het eerst een nee omdat mijn moeder er echt moeite mee had. Ik gun het mensen wel, toen ook, maar ze raakte echt over stuur bij het idee dat ze me niet meer zou kunnen zien na mijn dood. Dat wil je ook niet. Dan is het kiezen voor 2 kwade.
Een vriendin van mijn moeder is verpleegster en heeft ooit een stel met kind gehad die geen orgaan wilden voor hun kind, die ging dood en later had vader een orgaan nodig en dat wilde hij wel. Dat vond zij zo erg!quote:Op woensdag 18 november 2009 11:21 schreef dawg het volgende:
mensen die zeggen niks te willen ontvangen als puntje bij paaltje komt weten vaak niet waar ze over praten, en ze onderschatten hoe sterk je overlevingsinstinct is.
Urk is ook echt een dorp?quote:Op woensdag 18 november 2009 11:36 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Vrienden van mij zijn naar Urk gegaan als rioadtrip. Allemala hele belachelike foto's
Het is sowieso rottig voor je familie als je doodgaat, en als ze achter je staan, vinden ze dat alleen maar goed van je dat die keuze hebt gemaakt.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:36 schreef stbabylon het volgende:
Ach, ik neem alvast een voorschot op mijn gedachtes over allerlei dingen na mijn dood. Na mijn dood maakt het me allemaal niks meer uit. Sterker nog, dan denk ik er niks over. Dus ik ga me ook niet nu al druk maken hoe rottig het voor mijn familie zou zijn.
Gigantisch vies zwaar reformeert incest dorp is hetquote:Op woensdag 18 november 2009 11:37 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Urk is ook echt een dorp?Ik dacht dattie een imaginaire alien planeet bedoelde met lieve groene mannetjes erop
quote:Op woensdag 18 november 2009 11:37 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Urk is ook echt een dorp?Ik dacht dattie een imaginaire alien planeet bedoelde met lieve groene mannetjes erop
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |