abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75012897
quote:
Op donderdag 26 november 2009 09:14 schreef La_Tramposa het volgende:
En oja ik heb spierpijn
Oja ik ook. Leuk circuitje met opdrukken en optrekken en dat soort ongein

Denk inderdaad dat Orca het dit jaar wel goed heeft aangepakt met de selecties. Die soort-van NKIR vond ik echt tof. Ben erg benieuwd. Studiedagje vandaag overigens..
pi_75012946
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:25 schreef De_Ananas het volgende:
Iemand die weet wat een Douglas skiff is? Daar kan ik in roeien tijdens de Beatrix Head Trial. Het valt overigens tegelijk met de SGOPA
Wees er zuinig op Erg mooie bootjes maar niet gemakkelijk om in te roeien.

http://www.carldouglas.co.uk/index-m.html
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_75013736
quote:
Op donderdag 26 november 2009 01:04 schreef Virmes het volgende:
Ik heb altijd het idee dat er een zekere historische achtergrond component zit in het "mislukken" van een eerstejaars selectie. Het gaat volgens mij relatief vaker mis bij verenigingen waar ze weinig "traditie" hebben in het succesvol roeien in die klasse. Bij Euros zijn de dames bijvoorbeeld altijd dramatisch, waardoor er echt exceptionele dingen moeten gebeuren voordat een damesboot goed gaat werken. Eerstejaars merken dit ook al wanneer ze lid worden en besluiten wat ze gaan doen volgens mij en zo krijg je een soort zichzelf in stand houdend proces.

Om hier constructief uit te komen heb je een radicaal andere aanpak nodig, en dit een paar jaar volhouden. We zullen zien hoe het laga verloopt in de komende jaren. Briljante coaching op de lange termijn is daarvoor ook wel een vereiste.
Boreas valt denk ik nog niet te vergelijken met andere verenigingen. We bestaan 5 jaar, hebben een slordige 100 leden en we hebben nu 3 jaar wedstrijdroeiers op de vereniging. Wedstrijdroeien is echt nog geen traditie.

Ik denk dat er heel wat zou moeten gebeuren om meer wedstrijdroeiers te krijgen. Het begint al bij meer leden werven (vergeleken met voorgaande jaren jammerlijk mislukt), die leden vervolgens behouden in en na de Introductie Tijd (ook jammerlijk mislukt) en dan moeten we nog iets aan het imago van wedstrijdroeien doen Heb het gevoel dat veel competitieroeiers het er niet zo mee eens zijn dat we "voorgetrokken worden" en zoveel beter materiaal hebben en alles... al komen ze wel veel aanmoedigen en is iedereen altijd wel geïnteresseerd, nu bvb ook met de selectie. Het leeft dus wel.

Misschien als we succesvoller zouden zijn dat ze het beter zouden begrijpen. Nou dat zal dit jaar zeker gebeuren, want ik heb er alle vertrouwen in dat de meiden in de 4+ komend seizoen het eerste dames blik voor Boreas trekken!
pi_75014789
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:34 schreef pullup het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk wel het idee dat in een sparretje je makkelijker roeit als je eenmaal een beetje kan roeien. Ik heb momenteel meer moeite met het roeien in oefenskiffs (hassler geloof ik, weet niet zo goed hoe het gespeld moet worden) dan met roeien in de Douglass die mij afgelopen seizoen was toegewezen. Op de een of andere manier rollen oefenskiffs makkelijker, en eenmaal op snelheid doen Douglass boten dat niet zo snel meer, ik denk vanwege de "V" vormige rompvorm bij de boeg.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2009 11:45:21 ]
pi_75015208
quote:
Op donderdag 26 november 2009 11:07 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Boreas valt denk ik nog niet te vergelijken met andere verenigingen. We bestaan 5 jaar, hebben een slordige 100 leden en we hebben nu 3 jaar wedstrijdroeiers op de vereniging. Wedstrijdroeien is echt nog geen traditie.

Ik denk dat er heel wat zou moeten gebeuren om meer wedstrijdroeiers te krijgen. Het begint al bij meer leden werven (vergeleken met voorgaande jaren jammerlijk mislukt), die leden vervolgens behouden in en na de Introductie Tijd (ook jammerlijk mislukt) en dan moeten we nog iets aan het imago van wedstrijdroeien doen Heb het gevoel dat veel competitieroeiers het er niet zo mee eens zijn dat we "voorgetrokken worden" en zoveel beter materiaal hebben en alles... al komen ze wel veel aanmoedigen en is iedereen altijd wel geïnteresseerd, nu bvb ook met de selectie. Het leeft dus wel.

Misschien als we succesvoller zouden zijn dat ze het beter zouden begrijpen. Nou dat zal dit jaar zeker gebeuren, want ik heb er alle vertrouwen in dat de meiden in de 4+ komend seizoen het eerste dames blik voor Boreas trekken!
Ik heb 3 jaar geleden nog geprobeerd een Boreas meisje te versieren maar ik faalde jammerlijk
pi_75015334
quote:
Op donderdag 26 november 2009 01:04 schreef Virmes het volgende:
Ik heb altijd het idee dat er een zekere historische achtergrond component zit in het "mislukken" van een eerstejaars selectie. Het gaat volgens mij relatief vaker mis bij verenigingen waar ze weinig "traditie" hebben in het succesvol roeien in die klasse. Bij Euros zijn de dames bijvoorbeeld altijd dramatisch, waardoor er echt exceptionele dingen moeten gebeuren voordat een damesboot goed gaat werken. Eerstejaars merken dit ook al wanneer ze lid worden en besluiten wat ze gaan doen volgens mij en zo krijg je een soort zichzelf in stand houdend proces.

Om hier constructief uit te komen heb je een radicaal andere aanpak nodig, en dit een paar jaar volhouden. We zullen zien hoe het laga verloopt in de komende jaren. Briljante coaching op de lange termijn is daarvoor ook wel een vereiste.
En juist aan die 'briljante coaching op lange termijn' wordt nu bij ons gewerkt, de roeiers hebben we wel .
"Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere."
pi_75015375
quote:
Op donderdag 26 november 2009 11:56 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ik heb 3 jaar geleden nog geprobeerd een Boreas meisje te versieren maar ik faalde jammerlijk
Waauw dat wou ik graag weten, vertel verder!
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_75015557
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:25 schreef De_Ananas het volgende:
Iemand die weet wat een Douglas skiff is? Daar kan ik in roeien tijdens de Beatrix Head Trial. Het valt overigens tegelijk met de SGOPA
Oh, ik ben jaloers! Ik heb al jaren eens in een Carl Douglas willen varen, maar 't is er nog nooit van gekomen! 't zijn echt ongeveer de mooiste boten die ik ken!
pi_75017110
Ach wat leuk, roeien en ergometeren!
Laatste wordt steeds minder leuk als je 4x per week op de ergo zit ivm met vaarverbod.

Komend jaar ga ik wedstrijdroeien bij Asopos, EJD'10.
Stiekem nog wel een Skoll-hart, waar ik 2 jaar lid ben geweest.
Ben wel benieuwd hoe daar nu de selecties verlopen!
pi_75017278
Vaarverbod? Hebben wij nog maar 1 keer gehad dit jaar geloof ik..

Oja ik zat even al soggende orca gastenboeken van andere ploegjes af te struinen en ik vond een creatieve uitspatting aldaar:

Hoop dat ze het me niet kwalijk nemen dat ik dit hier post Vond het wel grappig!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 26 november 2009 @ 12:58:48 #186
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_75017316
quote:
Op donderdag 26 november 2009 12:51 schreef Sinaasappellimonadesiroop het volgende:
Ach wat leuk, roeien en ergometeren!
Laatste wordt steeds minder leuk als je 4x per week op de ergo zit ivm met vaarverbod.

Komend jaar ga ik wedstrijdroeien bij Asopos, EJD'10.
Stiekem nog wel een Skoll-hart, waar ik 2 jaar lid ben geweest.
Ben wel benieuwd hoe daar nu de selecties verlopen!
Lees je in de vorige bladzijden
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_75017387
Hier in Leiden zitten we dicht aan de kust, waait vaak en hard.
Bij Asopos is het water erg smal en is er een lastige brug, bij Skoll kan ik me niet veel vaarverboden herinneren, zeker niet voor wedstrijdploegen.
pi_75017458
quote:
Op donderdag 26 november 2009 12:58 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Lees je in de vorige bladzijden
Zie volgens mij alleen dat de zware selectie wordt besproken. Ben uiteraard ook benieuwd naar mijn vrouwelijke tegenstanders komend seizoen. Weet alleen een beetje welk coachteam erop zit.
pi_75017521
quote:
Op donderdag 26 november 2009 13:03 schreef Sinaasappellimonadesiroop het volgende:

[..]

Zie volgens mij alleen dat de zware selectie wordt besproken. Ben uiteraard ook benieuwd naar mijn vrouwelijke tegenstanders komend seizoen.
Er zijn er nog 16 over
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 26 november 2009 @ 13:06:17 #190
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_75017542
quote:
Op donderdag 26 november 2009 13:05 schreef pullup het volgende:

[..]

Er zijn er nog 16 over
Je zou denken dat dat genoeg is
pi_75017600
quote:
Op donderdag 26 november 2009 11:43 schreef ocf81 het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk wel het idee dat in een sparretje je makkelijker roeit als je eenmaal een beetje kan roeien. Ik heb momenteel meer moeite met het roeien in oefenskiffs (hassler geloof ik, weet niet zo goed hoe het gespeld moet worden) dan met roeien in de Douglass die mij afgelopen seizoen was toegewezen. Op de een of andere manier rollen oefenskiffs makkelijker, en eenmaal op snelheid doen Douglass boten dat niet zo snel meer, ik denk vanwege de "V" vormige rompvorm bij de boeg.
Mjah ik vergeleek het dan ook met Empachers Ik heb zelf een tijdje een Stampfli skiff gehad en dat was ook een erg stabiel bakje vergeleken met die Douglas skiffs. ( waar ik maar een keer in heb gezeten overigens)
Ananas heeft pech dat ik dat ding 1.5 jaar geleden heb verkocht anders had hij er wel in gemogen. Ik roeide toch al jaren niet meer
pi_75017627
quote:
Op donderdag 26 november 2009 13:06 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Je zou denken dat dat genoeg is
Het gaat best snel want ze waren met 70 begonnen
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 26 november 2009 @ 13:10:26 #193
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_75017657
quote:
Op donderdag 26 november 2009 13:09 schreef pullup het volgende:

[..]

Het gaat best snel want ze waren met 70 begonnen
Ghehehe, ik ga maar eens even informeren hoe het met onze EJ boten staat.
pi_75017708
Bij Nereus zit het denk ik wel snor bij de heren dit jaar,
Vooral veel potentie bij de lichtepikken. De zware ballen hebben qua aantallen niet heel veel potentie, maar waarschijnlijk is er zeker wel een goede 8 te vormen. Bij de dames selectie van Nereus heb ik verder geen kennis van zaken.
-x-
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 26 november 2009 @ 13:12:48 #195
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_75017729
Nou ik hoop toch voor Nereus dat ze de blamage van vorig jaar in het zware veld goed gaan maken.
pi_75018061
Dat is zeker waar,
al hoor ik wel in de wandelgangen dat de zware acht van vorig jaar de laatste tijd ontzettend veel progressie heeft geboekt.
pi_75018399
Ff een vraagje aan de EJD'er van Asopos, door wie word je dit jaar gecoacht?

Bij Phocas nog 11 dames over ondertussen, 6 zware henkies en 10 lichte pikken. Vooral die laatste doen het erg goed qua ergoscores. Daar trappen er geloof ik nu 7 van de 10 onder de zeven plat, dus die zullen op de NKIR wel gaan voor een topklassering.

Qua "traditie" met wedstrijdroeien is het volgens mij altijd afhankelijk van de coaching. Roeiers komen en gaan, maar moeten eigenlijk langer blijven. Maar coaches maken het verschil. Bij veel studentenverenigingen is het verloop van coaching te groot. Zelfs bij Nereus heeft iedereen dat kunnen constateren de laatste jaren.
pi_75018894
quote:
Op donderdag 26 november 2009 13:23 schreef the_goeie_roeier het volgende:
Dat is zeker waar,
al hoor ik wel in de wandelgangen dat de zware acht van vorig jaar de laatste tijd ontzettend veel progressie heeft geboekt.
Nog een keer eerstejaars acht varen dus!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  donderdag 26 november 2009 @ 15:43:13 #199
278668 huilend_komeetje
butjes winnen de Varsity!
pi_75022681
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:34 schreef pullup het volgende:

[..]

Wow, op die website staan super mooie boten!
pi_75023144
quote:
Op donderdag 26 november 2009 12:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Vaarverbod? Hebben wij nog maar 1 keer gehad dit jaar geloof ik..

Oja ik zat even al soggende orca gastenboeken van andere ploegjes af te struinen en ik vond een creatieve uitspatting aldaar:

[ afbeelding ]

Hoop dat ze het me niet kwalijk nemen dat ik dit hier post Vond het wel grappig!
Wtf dat ben ik !

Geef eens link.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')