abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74983770
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:42 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

De felbegeerde beginneling-af status!
Ik moet het doen met een beginnelingenstatus Begin helaas weer onderaan nu ik opeens een extra riem in mijn handen heb
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_74983821
Op advies van een arts vanwege je rug of door andere selectieperikelen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2009 09:33:31 ]
pi_74985936
quote:
Op woensdag 25 november 2009 09:01 schreef ocf81 het volgende:
Op advies van een arts vanwege je rug of door andere selectieperikelen?

Nou het is dan wel sinds ik boordroei ik last van mijn rug heb gekregen. Of dat aan mijn groeispurt lag (sinds mijn 18e last van rug namelijk) of dat ik ging boordroeien, of een combinatie ervan, ik weet het niet.

Eerlijk gezegd roei ik nu al zo lang dat ik weer de prikkelingen kreeg om te gaan scullen. Selecties hoeft niet, ik zit nu in de ouderejaars groep dus daar is het het feit of je gewoon doorgaat of niet, we zien wel waar we in terecht komen. Idee is om tot de Hel te skiffen, na de Hel gaan we (ouderejaars Licht bestaat nu uit 3 mensen) in een 2- en in een skiff te trainen. Ben benieuwd, skiffen doe ik liever..
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_74993113
quote:
Op woensdag 25 november 2009 08:15 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Leuk geprobeerd maar ze stopt helemaal niet!
Komt er bij jullie wel een acht dan? Want als jullie stiekem gewoon ook een viertje (met aanhangsel) hebben kunnnen we misschien wel com-bi-ne-ren. (Joehoe! Euros-Boreas wint de Head en de Heineken!) Zijn er nog dames doorgegaan uit jullie twee beginnelingen viertjes van afgelopen jaar?
Ik vermoed dat er dit jaar weer een DB4+ komt. niemand van vorig jaar is doorgegaan, en er zitten nu 11 mensen in de selectie waarvan er 6 zo goed als zeker stoppen aan het einde van de periode, dus dan kan je geen 8 meer maken.
pi_74995206
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:42 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Ik vermoed dat er dit jaar weer een DB4+ komt. niemand van vorig jaar is doorgegaan, en er zitten nu 11 mensen in de selectie waarvan er 6 zo goed als zeker stoppen aan het einde van de periode, dus dan kan je geen 8 meer maken.
Dat kappen aan het eind is zo kut. Hadden we vorig jaar ook last van. Dit jaar duidelijk gezegd: als je niet meer wilt, stop dan ook gelijk. Werkt echt veel relaxter. De groep is nu wat kleiner (11 dames nog) maar duidelijk meer motivatie.
pi_74995947
quote:
Op woensdag 25 november 2009 03:47 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Stop je? waarom? je bent 2 meter 35! Voor selectiemogelijkheden: 0900-Euros, we kunnen nog wel een aantal dames gebruiken in de 8
Whaha, nee, ik ga zeker niet stoppen
En als het tot een combi komt (wel handig als we willen trainen, we zitten nog een beetje in de buurt), kom ik alsnog in een acht met dames van Euros We zien wel hoe het loopt.
  woensdag 25 november 2009 @ 20:51:59 #157
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_75000345
quote:
Op woensdag 25 november 2009 13:00 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Nou het is dan wel sinds ik boordroei ik last van mijn rug heb gekregen. Of dat aan mijn groeispurt lag (sinds mijn 18e last van rug namelijk) of dat ik ging boordroeien, of een combinatie ervan, ik weet het niet.

Eerlijk gezegd roei ik nu al zo lang dat ik weer de prikkelingen kreeg om te gaan scullen. Selecties hoeft niet, ik zit nu in de ouderejaars groep dus daar is het het feit of je gewoon doorgaat of niet, we zien wel waar we in terecht komen. Idee is om tot de Hel te skiffen, na de Hel gaan we (ouderejaars Licht bestaat nu uit 3 mensen) in een 2- en in een skiff te trainen. Ben benieuwd, skiffen doe ik liever..
Mart! ik zie dat je bent ingeschreven voor de hel. drie keer raden wie gaat meefietsen al weet ik niet of ik het nog red om jou te zien varen. Heb je nog hetzelfde nummer? ik iig nog wel dus als je iets nodig hebt in het groningse dan moet je maar laten horen

OT: ik had niet door dat het vorige topic dicht was en nu heb ik al 4 pagina's gemist
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_75002534
quote:
Op woensdag 25 november 2009 17:59 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Dat kappen aan het eind is zo kut. Hadden we vorig jaar ook last van. Dit jaar duidelijk gezegd: als je niet meer wilt, stop dan ook gelijk. Werkt echt veel relaxter. De groep is nu wat kleiner (11 dames nog) maar duidelijk meer motivatie.
In dit geval is het op speciaal verzoek van de selecterende coaches, die hopen dat ze de mensen nog om kunnen lullen tegen het eind. Rare praktijk, want of die mensen daardoor nou zo gemotiveerd blijven?
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_75005887
Woehoe, weer afhakers bij de selectie
We hadden vandaag iedereen van de selectie bijeen, 2 daarvan maakte bekend dat ze per nu stopten, 1 twijfelt heel erg en 1 gaat in het bestuur van z'n studievereniging, die wil ook wel heel graag, maar wordt moeilijk combineren...

Dus 6 tot 8 roeiers over
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 25 november 2009 @ 23:03:45 #160
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_75005942
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:02 schreef Leso_Varen het volgende:
Woehoe, weer afhakers bij de selectie
We hadden vandaag iedereen van de selectie bijeen, 2 daarvan maakte bekend dat ze per nu stopten, 1 twijfelt heel erg en 1 gaat in het bestuur van z'n studievereniging, die wil ook wel heel graag, maar wordt moeilijk combineren...

Dus 6 tot 8 roeiers over
Zoveel aanmeldingen en geen zware acht op het water kunnen krijgen? Waar gaat het mis?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_75006151
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:03 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Zoveel aanmeldingen en geen zware acht op het water kunnen krijgen? Waar gaat het mis?
Dat is mij ook een raadsel, maar het begon gelijk al bij het begin van de selectie, d'r was weinig echt zwaar, terwijl d'r tijdens de introperiode wel echt een paar gasten van 2+ meter en lekker breed rondliepen, maar die heb ik sindsdien niet meer gezien. Dus in de selectie maar iets van 20 semi tot echte zware mannen, en de coaches hebben niemand uitgeselecteerd, alleen maar door natuurlijke selectie zijn er nu nog zo weinig gasten over

Hoe serieus was jouw aanbod om als beginneling vrolijk mee te doen ?
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 25 november 2009 @ 23:13:55 #162
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_75006287
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:09 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

Dat is mij ook een raadsel, maar het begon gelijk al bij het begin van de selectie, d'r was weinig echt zwaar, terwijl d'r tijdens de introperiode wel echt een paar gasten van 2+ meter en lekker breed rondliepen, maar die heb ik sindsdien niet meer gezien. Dus in de selectie maar iets van 20 semi tot echte zware mannen, en de coaches hebben niemand uitgeselecteerd, alleen maar door natuurlijke selectie zijn er nu nog zo weinig gasten over

Hoe serieus was jouw aanbod om als beginneling vrolijk mee te doen ?
Ik blijf sowieso voor Okeanos roeien, maar ik ben nog wel even aan het rond kijken of ik een ploeg heb waar mijn aspiraties in passen. Sowieso heb ik het nu goed naar mijn zin in de dev4- en de 2-. Na de NKIR kijken we wel weer even verder..

Niet nog een paar club roeiers die interesse hebben? Maar komt het niet door trainingsschema ofzo, belangstelling, ondersteuning coaches?
pi_75006327
Balen!
Ben benieuwd hoe dit afloopt.
Ik zou t mooi vinden als jullie een acht op t water konden leggen, puur omdat dat het mooiste nummer is dat er is! (behalve 4x en 2+ natuurlijk, maar dat vind je alleen op de slot)
En ik mag toch aannemen dat ik D_A komend seizoen ook gewoon tegenkom in het 4- veld..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 25 november 2009 @ 23:17:33 #164
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_75006422
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:14 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Balen!
Ben benieuwd hoe dit afloopt.
Ik zou t mooi vinden als jullie een acht op t water konden leggen, puur omdat dat het mooiste nummer is dat er is! (behalve 4x en 2+ natuurlijk, maar dat vind je alleen op de slot)
En ik mag toch aannemen dat ik D_A komend seizoen ook gewoon tegenkom in het 4- veld..
We hebben nu best wel wat middengroep roeiers hier op FOK! die allemaal dev 4- veld gaan starten dus dat zou mooie competitie zijn. Ik wacht het rustig af, train hard en volgende week maar even gericht richting de 2K testjes gaan trainen.
pi_75006632
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:13 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ik blijf sowieso voor Okeanos roeien, maar ik ben nog wel even aan het rond kijken of ik een ploeg heb waar mijn aspiraties in passen. Sowieso heb ik het nu goed naar mijn zin in de dev4- en de 2-. Na de NKIR kijken we wel weer even verder..

Niet nog een paar club roeiers die interesse hebben? Maar komt het niet door trainingsschema ofzo, belangstelling, ondersteuning coaches?
Nee, d'r deden best veel clubroeiers mee, maar die zijn nu ook al bijna allemaal afgehaakt... zit er nog 1 in en 1 twijfelt.
Het trainingsschema is volgens mij best prima, redelijk rustig opgebouwd naar 6 trainingen per week, ook de coaches ligt het niet aan volgens mij, die helpen wel echt waar nodig heb ik het idee.

Maar de coaches zeiden ook al wel dat d'r een soort markt met overige roeiers ging ontstaan, dus waarschijnlijk kunnen we wel een acht vormen, maar 't is toch nog allemaal afwachten...
Nu maar eens pitten, ik wordt hier depressief/chagrijnig van!
  woensdag 25 november 2009 @ 23:48:05 #166
278668 huilend_komeetje
butjes winnen de Varsity!
pi_75007406
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:24 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]
Nu maar eens pitten, ik wordt hier depressief/chagrijnig van!
Join the club zit hier nog steeds te balen over 't feit dat ik niet meer mee kan doen met de wedstrijdselectie. Heb vandaag even bij de comporoeisters gekeken terwijl ze op de ergo zaten, en die wedstrijdtraining sprak me veel meer aan! Ik was echt chagrijnig (neigend naar depressiviteit) na afloop, maar goed... ik moet me er maar overheen zetten en wachten op de skiffcursus in de lente!
Eerst maar heel lang uitrusten! en natuurlijk wel even (stiekem) meefietsen met C'est bon tijdens de Hel!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door huilend_komeetje op 26-11-2009 09:54:44 (freudiaanse verspreking) ]
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 25 november 2009 @ 23:49:14 #167
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_75007437
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:48 schreef huilend_komeetje het volgende:

[..]

Join the club zit hier nog steeds te balen over 't feit dat ik niet meer mee kan doen met de wedstrijdselectie. Heb vandaag even bij de clubroeisters gekeken terwijl ze op de ergo zaten, en die wedstrijdtraining sprak me veel meer aan! Ik was echt chagrijnig (neigend naar depressiviteit) na afloop, maar goed... ik moet me er maar overheen zetten en wachten op de skiffcursus in de lente!
Eerst maar heel lang uitrusten! en natuurlijk wel even (stiekem) meefietsen met C'est bon tijdens de Hel!!!
Kom lekker bij Okeanos roeien.
  woensdag 25 november 2009 @ 23:49:22 #168
278668 huilend_komeetje
butjes winnen de Varsity!
pi_75007443
hier ging iets verkeerd met het dubbel verzenden van een berichtje! *excuses*

En ik bedoelde 'natuurlijk' comporoeisters ipv clubroeisters in mijn vorige bericht! Er zijn geen clubroeisters bij Boreas op dit moment.

[ Bericht 83% gewijzigd door huilend_komeetje op 26-11-2009 10:24:26 ]
pi_75008998
Ik heb altijd het idee dat er een zekere historische achtergrond component zit in het "mislukken" van een eerstejaars selectie. Het gaat volgens mij relatief vaker mis bij verenigingen waar ze weinig "traditie" hebben in het succesvol roeien in die klasse. Bij Euros zijn de dames bijvoorbeeld altijd dramatisch, waardoor er echt exceptionele dingen moeten gebeuren voordat een damesboot goed gaat werken. Eerstejaars merken dit ook al wanneer ze lid worden en besluiten wat ze gaan doen volgens mij en zo krijg je een soort zichzelf in stand houdend proces.

Om hier constructief uit te komen heb je een radicaal andere aanpak nodig, en dit een paar jaar volhouden. We zullen zien hoe het laga verloopt in de komende jaren. Briljante coaching op de lange termijn is daarvoor ook wel een vereiste.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_75010488
Weet ik niet, bij Skoll bijvoorbeeld waren de zware heren in de periode 99-04 toch wel erg goed..
Nereus bijv. heeft ook een goede naam op het zware gebied, toch wisten ze vorig jaar geen overtuigende acht op het water te leggen (op 1 race na),!
Wel een interessante theorie, maar zou het niet zo kunnen zijn dat er in een vereniging door sociale componenten gewoon te weinig 'talent' in die groep is? Bij Skoll worden bijvoorbeeld vrij weinig echt grote mannen meer lid, die worden als ze willen roeien vaak geronseld door Nereus.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_75010625
zo, vrijdag gala, zaterdag knorrendiner, en zondag met bevroren vingers langs het water van de Hel fietsen. Het wordt weer een mooi weekend...
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_75010927
quote:
Op donderdag 26 november 2009 01:04 schreef Virmes het volgende:
Ik heb altijd het idee dat er een zekere historische achtergrond component zit in het "mislukken" van een eerstejaars selectie. Het gaat volgens mij relatief vaker mis bij verenigingen waar ze weinig "traditie" hebben in het succesvol roeien in die klasse. Bij Euros zijn de dames bijvoorbeeld altijd dramatisch, waardoor er echt exceptionele dingen moeten gebeuren voordat een damesboot goed gaat werken. Eerstejaars merken dit ook al wanneer ze lid worden en besluiten wat ze gaan doen volgens mij en zo krijg je een soort zichzelf in stand houdend proces.

Om hier constructief uit te komen heb je een radicaal andere aanpak nodig, en dit een paar jaar volhouden. We zullen zien hoe het laga verloopt in de komende jaren. Briljante coaching op de lange termijn is daarvoor ook wel een vereiste.
Ze hebben 2 jaar geleden bij ons het plan al eens omgegooid. Met succes voor 2 jaar, maar dit jaar valt het echt onwijs tegen, vind ik zelf.. We hebben heel wat jongens en meiden binnengehaald met wedstrijdroei-potentie, maar ik denk dat de helft daarvan is gaan comporoeien. Niet erg natuurlijk, dat moeten ze lekker zelf weten, maar blijkbaar is er in het 'wedstrijdplan' wel iets fout gegaan? Je ziet het ook wel; veel tweedejaars die vorig jaar compo roeide, zaten in de 8+ die startte op de Apesop. Daarna zijn al die mensen door gegaan en schrikt het de eerstejaars denk ik af. Beetje met de instelling 'maar die tweedejaars hebben toch al een streepje voor'..
Hoe denk jullie hierover dan? Ziet iedereen op zijn/haar vereniging dat het dit jaar minder populair in wedstrijdroeien is?
pi_75011140
Bij Orca is het plan ook omgegooid dit jaar en volgens mij kunnen we al zeggen dat het redelijk succes heeft gehad.. in totaal hebben de helft van alle roeiers zich opgegeven voor "hard roeien", die werden begeleid door goede coaches en er was een soort mini-nkir afsluit event. Daardoor hebben we nu zowel bij de lichten als bij de dames nog een selectie van ongeveer 25 man (inclusief clubacht).. Het wordt altijd nog kijken of het hard gaat natuurlijk maar de potentie is er zeker!

En oja ik heb spierpijn
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_75012735
Iemand die weet wat een Douglas skiff is? Daar kan ik in roeien tijdens de Beatrix Head Trial. Het valt overigens tegelijk met de SGOPA
pi_75012896
Een houten skiff. Doorgaans van superieure kwaliteit, mits niet té oud
Ik vind het zelf erg fijne bootjes om in te roeien. Eenmaal op snelheid vallen ze niet zo snel tenzij je echt grote fouten maakt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2009 10:33:43 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')