Ik moet het doen met een beginnelingenstatusquote:Op dinsdag 24 november 2009 23:42 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
De felbegeerde beginneling-af status!
quote:Op woensdag 25 november 2009 09:01 schreef ocf81 het volgende:
Op advies van een arts vanwege je rug of door andere selectieperikelen?
Ik vermoed dat er dit jaar weer een DB4+ komt. niemand van vorig jaar is doorgegaan, en er zitten nu 11 mensen in de selectie waarvan er 6 zo goed als zeker stoppen aan het einde van de periode, dus dan kan je geen 8 meer maken.quote:Op woensdag 25 november 2009 08:15 schreef C.est_Bon het volgende:
[..]
Leuk geprobeerdmaar ze stopt helemaal niet!
Komt er bij jullie wel een acht dan? Want als jullie stiekem gewoon ook een viertje (met aanhangsel) hebben kunnnen we misschien wel com-bi-ne-ren. (Joehoe!Euros-Boreas wint de Head en de Heineken!) Zijn er nog dames doorgegaan uit jullie twee beginnelingen viertjes van afgelopen jaar?
Dat kappen aan het eind is zo kut. Hadden we vorig jaar ook last van. Dit jaar duidelijk gezegd: als je niet meer wilt, stop dan ook gelijk. Werkt echt veel relaxter. De groep is nu wat kleiner (11 dames nog) maar duidelijk meer motivatie.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:42 schreef Thrawn het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er dit jaar weer een DB4+ komt. niemand van vorig jaar is doorgegaan, en er zitten nu 11 mensen in de selectie waarvan er 6 zo goed als zeker stoppen aan het einde van de periode, dus dan kan je geen 8 meer maken.
Whaha, nee, ik ga zeker niet stoppenquote:Op woensdag 25 november 2009 03:47 schreef Thrawn het volgende:
[..]
Stop je? waarom? je bent 2 meter 35! Voor selectiemogelijkheden: 0900-Euros, we kunnen nog wel een aantal dames gebruiken in de 8
Mart! ik zie dat je bent ingeschreven voor de hel. drie keer raden wie gaat meefietsenquote:Op woensdag 25 november 2009 13:00 schreef AHappelstroop het volgende:
[..]
Nou het is dan wel sinds ik boordroei ik last van mijn rug heb gekregen. Of dat aan mijn groeispurt lag (sinds mijn 18e last van rug namelijk) of dat ik ging boordroeien, of een combinatie ervan, ik weet het niet.
Eerlijk gezegd roei ik nu al zo lang dat ik weer de prikkelingen kreeg om te gaan scullen. Selecties hoeft niet, ik zit nu in de ouderejaars groep dus daar is het het feit of je gewoon doorgaat of niet, we zien wel waar we in terecht komen. Idee is om tot de Hel te skiffen, na de Hel gaan we (ouderejaars Licht bestaat nu uit 3 mensen) in een 2- en in een skiff te trainen. Ben benieuwd, skiffen doe ik liever..
In dit geval is het op speciaal verzoek van de selecterende coaches, die hopen dat ze de mensen nog om kunnen lullen tegen het eind. Rare praktijk, want of die mensen daardoor nou zo gemotiveerd blijven?quote:Op woensdag 25 november 2009 17:59 schreef De_Brok het volgende:
[..]
Dat kappen aan het eind is zo kut. Hadden we vorig jaar ook last van. Dit jaar duidelijk gezegd: als je niet meer wilt, stop dan ook gelijk. Werkt echt veel relaxter. De groep is nu wat kleiner (11 dames nog) maar duidelijk meer motivatie.
Zoveel aanmeldingen en geen zware acht op het water kunnen krijgen? Waar gaat het mis?quote:Op woensdag 25 november 2009 23:02 schreef Leso_Varen het volgende:
Woehoe, weer afhakers bij de selectie
We hadden vandaag iedereen van de selectie bijeen, 2 daarvan maakte bekend dat ze per nu stopten, 1 twijfelt heel erg en 1 gaat in het bestuur van z'n studievereniging, die wil ook wel heel graag, maar wordt moeilijk combineren...
Dus 6 tot 8 roeiers over
Dat is mij ook een raadsel, maar het begon gelijk al bij het begin van de selectie, d'r was weinig echt zwaar, terwijl d'r tijdens de introperiode wel echt een paar gasten van 2+ meter en lekker breed rondliepen, maar die heb ik sindsdien niet meer gezien. Dus in de selectie maar iets van 20 semi tot echte zware mannen, en de coaches hebben niemand uitgeselecteerd, alleen maar door natuurlijke selectie zijn er nu nog zo weinig gasten overquote:Op woensdag 25 november 2009 23:03 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Zoveel aanmeldingen en geen zware acht op het water kunnen krijgen? Waar gaat het mis?
Ik blijf sowieso voor Okeanos roeien, maar ik ben nog wel even aan het rond kijken of ik een ploeg heb waar mijn aspiraties in passen. Sowieso heb ik het nu goed naar mijn zin in de dev4- en de 2-. Na de NKIR kijken we wel weer even verder..quote:Op woensdag 25 november 2009 23:09 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Dat is mij ook een raadsel, maar het begon gelijk al bij het begin van de selectie, d'r was weinig echt zwaar, terwijl d'r tijdens de introperiode wel echt een paar gasten van 2+ meter en lekker breed rondliepen, maar die heb ik sindsdien niet meer gezien. Dus in de selectie maar iets van 20 semi tot echte zware mannen, en de coaches hebben niemand uitgeselecteerd, alleen maar door natuurlijke selectie zijn er nu nog zo weinig gasten over
Hoe serieus was jouw aanbod om als beginneling vrolijk mee te doen?
We hebben nu best wel wat middengroep roeiers hier op FOK! die allemaal dev 4- veld gaan starten dus dat zou mooie competitie zijn. Ik wacht het rustig af, train hard en volgende week maar even gericht richting de 2K testjes gaan trainen.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:14 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Balen!
Ben benieuwd hoe dit afloopt.
Ik zou t mooi vinden als jullie een acht op t water konden leggen, puur omdat dat het mooiste nummer is dat er is! (behalve 4x en 2+ natuurlijk, maar dat vind je alleen op de slot)
En ik mag toch aannemen dat ik D_A komend seizoen ook gewoon tegenkom in het 4- veld..
Nee, d'r deden best veel clubroeiers mee, maar die zijn nu ook al bijna allemaal afgehaakt... zit er nog 1 in en 1 twijfelt.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:13 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik blijf sowieso voor Okeanos roeien, maar ik ben nog wel even aan het rond kijken of ik een ploeg heb waar mijn aspiraties in passen. Sowieso heb ik het nu goed naar mijn zin in de dev4- en de 2-. Na de NKIR kijken we wel weer even verder..
Niet nog een paar club roeiers die interesse hebben? Maar komt het niet door trainingsschema ofzo, belangstelling, ondersteuning coaches?
Join the clubquote:Op woensdag 25 november 2009 23:24 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Nu maar eens pitten, ik wordt hier depressief/chagrijnig van!
Kom lekker bij Okeanos roeien.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:48 schreef huilend_komeetje het volgende:
[..]
Join the clubzit hier nog steeds te balen over 't feit dat ik niet meer mee kan doen met de wedstrijdselectie. Heb vandaag even bij de clubroeisters gekeken terwijl ze op de ergo zaten, en die wedstrijdtraining sprak me veel meer aan! Ik was echt chagrijnig (neigend naar depressiviteit) na afloop, maar goed... ik moet me er maar overheen zetten en wachten op de skiffcursus in de lente!
Eerst maar heel lang uitrusten!en natuurlijk wel even (stiekem) meefietsen met C'est bon tijdens de Hel!!!
Ze hebben 2 jaar geleden bij ons het plan al eens omgegooid. Met succes voor 2 jaar, maar dit jaar valt het echt onwijs tegen, vind ik zelf.. We hebben heel wat jongens en meiden binnengehaald met wedstrijdroei-potentie, maar ik denk dat de helft daarvan is gaan comporoeien. Niet erg natuurlijk, dat moeten ze lekker zelf weten, maar blijkbaar is er in het 'wedstrijdplan' wel iets fout gegaan? Je ziet het ook wel; veel tweedejaars die vorig jaar compo roeide, zaten in de 8+ die startte op de Apesop. Daarna zijn al die mensen door gegaan en schrikt het de eerstejaars denk ik af. Beetje met de instelling 'maar die tweedejaars hebben toch al een streepje voor'..quote:Op donderdag 26 november 2009 01:04 schreef Virmes het volgende:
Ik heb altijd het idee dat er een zekere historische achtergrond component zit in het "mislukken" van een eerstejaars selectie. Het gaat volgens mij relatief vaker mis bij verenigingen waar ze weinig "traditie" hebben in het succesvol roeien in die klasse. Bij Euros zijn de dames bijvoorbeeld altijd dramatisch, waardoor er echt exceptionele dingen moeten gebeuren voordat een damesboot goed gaat werken. Eerstejaars merken dit ook al wanneer ze lid worden en besluiten wat ze gaan doen volgens mij en zo krijg je een soort zichzelf in stand houdend proces.
Om hier constructief uit te komen heb je een radicaal andere aanpak nodig, en dit een paar jaar volhouden. We zullen zien hoe het laga verloopt in de komende jaren. Briljante coaching op de lange termijn is daarvoor ook wel een vereiste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |