Daar had ik nog niet eens over nagedacht. Maar het snijdt aardig hout als je er zo over nadenktquote:Op donderdag 19 november 2009 18:31 schreef Daffodil31LE het volgende:
En nu weten we ook meteen waarom de Nederlandse overheid zo zwaar heeft ingezet op die slooppremie van een paar grijpstuivers. Zo blijven er minder auto's over die geen kutkastje hoeven te krijgen.
Als ik nog in NL zou wonen, trok ik speciaal daarvoor wel een klassieker uit de opslag.
Millieuvriendelijke auto's betalen veel minder. Elektrische auto's de komende 5 jaren niets. Met deze maatregelen snijdt de overheid juist in eigen vinger.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:34 schreef ThaMadEd het volgende:
Plus als mensen net ff dat extra zetje krijgen om een nieuwe auto te kunnen betalen, profiteert onze roverheid daar ook weer van mee via de BPM die straks afgeschaft gaat worden (maar in een andere vorm gewoon weer terugkomt).
De planeet Onzin vraagt of je terugkomt..quote:Op donderdag 19 november 2009 18:20 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Er zijn nog altijd meer dan genoeg mensen die helemaal niets te zoeken hebben tijdens de spits. Ik denk al alleen aan de enorme groepen vakantie gangers. Auto's die overduidelijk op weg zijn op vakantie bestemming (denk aan caravans, fietsen achterop, ski's, etc). Verder zie ik ook nog voldoende oudjes (koppels) die in de file staan (allang in de vut). Een niet onbelangrijke groep zijn de studenten. Bijna alle afstudeerders maar ook stagiares komen met de auto. Lijkt me ook een groep die beter met openbaar vervoer kan komen.
Daarbij wordt het nu opeens voordelig om echt te gaan carpoolen. Behalve brandstof kosten bespaar je ook rekeningrijden. Alle voorgaande projecten hebben aangetoond dat rekeningrijden werkt. Lijkt me dan ook buitengewoon zinnig om dit vooral snel in te voeren.
Goh, wat prachtig.....maar dit doen ze hooguit voor de extra stemmen.....die ze hard nodig hebben.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:31 schreef Revolution-NL het volgende:
De VVD gaat actie voeren tegen de kilometerheffing
Dat vaccin is er juist voor bedoeld om eerst de psychologische weerstand tegen het rekening rijden weg te nemen.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:35 schreef mstx het volgende:
[..]
Die zit toch al in het vaccin voor de mexicaanse griep?
Heb een aantal jaren geduld en be amazed.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:41 schreef kawotski het volgende:
De planeet Onzin vraagt of je terugkomt..
ehh, ja, CDA en PvdA beloofden ook niet aan de AOW te komen.. dus tegenwoordig maakt het echt niet uit wat je stemt of welke partij je boeit.. ze doen toch precies datgene waarop je niet gestemd hebt.. In die zin kun je beter op een partij stemmen die alles doet wat je niet wil, grote kans is dat je dan krijgt wat je wel wil.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:41 schreef huhggh het volgende:
[..]
Goh, wat prachtig.....maar dit doen ze hooguit voor de extra stemmen.....die ze hard nodig hebben.
En ze doen dit echt niet uit nobele privacy-overwegingen, maar alleen het kostenplaatje.
Ik ben al amazed dat er mensen zijn als jij die voor een verbod op vrijheid zijn.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:44 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Heb een aantal jaren geduld en be amazed.
Welcome in the world of New-speak bitch.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:45 schreef kawotski het volgende:
[..]
ehh, ja, CDA en PvdA beloofden ook niet aan de AOW te komen.. dus tegenwoordig maakt het echt niet uit wat je stemt of welke partij je boeit.. ze doen toch precies datgene waarop je niet gestemd hebt.. In die zin kun je beter op een partij stemmen die alles doet wat je niet wil, grote kans is dat je dan krijgt wat je wel wil.
Minder, maar nog steeds niet niks. Bovendien is de allergrootste hoax nog wel dat "milieuvriendelijke" auto's ook daadwerkelijk milieuvriendelijk zijn. Er wordt namelijk maar één factor meegenomen en dat is de directe CO2 uitstoot. NOx uitstoot (evenals andere schadelijke gassen), CO2 uitstoot tijdens het productieproces en andere schade aan het milieu worden niet meegenomen. Dan is die "milieuvriendelijke" auto opeens niet zo milieuvriendelijk meer.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:40 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Millieuvriendelijke auto's betalen veel minder. Elektrische auto's de komende 5 jaren niets. Met deze maatregelen snijdt de overheid juist in eigen vinger.
In de toekomst komt er ook een variabele voor de millieuvriendelijke auto's. Oftewel een kleine zuinige auto is voordeliger dan een brandstofslurper. Heel terecht.....
Waar heb ik dat gezegd? Quote me plz.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:46 schreef kawotski het volgende:
Ik ben al amazed dat er mensen zijn als jij die voor een verbod op vrijheid zijn.
Nou, die durf ik ook wel aan hoor. Al die mensen zullen toch 2 weken na het invoeren nog steeds naar hun werk moeten, niet dan?quote:Op donderdag 19 november 2009 18:14 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
2018 is geen 2009. Ik wil wel een weddenschap afsluiten dat 2 weken na introductie van kilometer heffing het rustiger is dan 2 weken ervoor. Daar gaat het uiteindelijk om.
Is goed.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:53 schreef Tijn het volgende:
Nou, die durf ik ook wel aan hoor. Al die mensen zullen toch 2 weken na het invoeren nog steeds naar hun werk moeten, niet dan?
NOx komt in hoge mate van auto's op diesel. Laat nu juist Europese autobouwers in diesel technologie hebben geinvesteerd. Een benzine auto stoor veel minder NOx uit. LPG of nog beter aardgas zou veel betere alternatieven zijn.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:48 schreef ThaMadEd het volgende:
Minder, maar nog steeds niet niks. Bovendien is de allergrootste hoax nog wel dat "milieuvriendelijke" auto's ook daadwerkelijk milieuvriendelijk zijn. Er wordt namelijk maar één factor meegenomen en dat is de directe CO2 uitstoot. NOx uitstoot (evenals andere schadelijke gassen), CO2 uitstoot tijdens het productieproces en andere schade aan het milieu worden niet meegenomen. Dan is die "milieuvriendelijke" auto opeens niet zo milieuvriendelijk meer.
Valt wel mee.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:04 schreef Bankfurt het volgende:
Ik voorspel dat autorijden levensgevaarlijk wordt met dat kastje, omdat die politici zoals gewoonlijk niet hebben nagedacht over de wijze van signaalverwerking en zend-puls-frequentie van het kastje.
quote:Op donderdag 19 november 2009 18:49 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Waar heb ik dat gezegd? Quote me plz.
Werkelijk, Who TF bepaalt er wie zich waar op welk tijdstip mag begeven in dit land..quote:Op donderdag 19 november 2009 18:20 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Er zijn nog altijd meer dan genoeg mensen die helemaal niets te zoeken hebben tijdens de spits. Ik denk al alleen aan de enorme groepen vakantie gangers. Auto's die overduidelijk op weg zijn op vakantie bestemming (denk aan caravans, fietsen achterop, ski's, etc). Verder zie ik ook nog voldoende oudjes (koppels) die in de file staan (allang in de vut). Een niet onbelangrijke groep zijn de studenten. Bijna alle afstudeerders maar ook stagiares komen met de auto. Lijkt me ook een groep die beter met openbaar vervoer kan komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |