Ik zie nog steeds alleen maar nonargumenten waarmee je het gebrek aan privacy verklaart.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:41 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Niemand let je om met een anonieme chipkaart te reizen.
Dat er sprake is van afstaan van persoonsgegevens en korting is vrij normaal. AH doet het maar ook bedrijven zoals KLM, veel pompstations, etc. Korting wordt over het algemeen niet zomaar gegeven en het afstaan van je persoonsgegevens om korting te krijgen is goed te begrijpen. We leven in een land waarbij er veel mensen misbruik maken en waarbij de meerderheid moet bloeden.
Als iedereen die niets te zoeken heeft niet gaat rijden in een auto en daarbij iedereen ook netjes aan de snelheid houdt dan zou rekeningrijden helemaal niet noodzakelijk zijn.
Het gezond verstand van Kdijkstra is sowieso ver te zoeken. Afgezien van het brullen, ga zelf maar zoeken voor bewijs op stellingen die hij doet, kun je zijn onderschrift ook al niet serieus nemen.quote:Op donderdag 19 november 2009 14:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dit slaat dus helemaal nergens op. En ik maar denken dat je de enige was met gezond verstand hier.
Anderen dom noemen, en zelf het verschil niet weten tussen een hybride en een elektrische auto.quote:Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
gps werkt ook in andere landen hequote:Op donderdag 19 november 2009 15:40 schreef Ivo1986 het volgende:
Ik ga minimaal in Nederland rijden. De A2 pakken om naar Eindhoven te gaan? No-way, via België is veel goedkoper.
Naar Venlo via de A73? No-way, ik ga dan mooi via Duitsland...
Zo wordt het straks erg rustig op de A2...![]()
Kunnen ze de weg sluiten en er bomen planten
Klopt, maar dat mag de Nederlandse staat echt niet gaan rekenen...quote:Op donderdag 19 november 2009 16:50 schreef Incolumis het volgende:
[..]
gps werkt ook in andere landen he
Boete zwaarste catagorie :: je kastje zelf registreert het niet ontvangen van een signaal.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:12 schreef JoPiDo het volgende:
wat is de invloed op het kastje als je een gps-blocker in je auto meeneemt???
Rekeningrijden zoals het in London is uitgevoerd werkte min of meer out of the box. Dan te bedenken dat het een .NET project is en een en al technologie van Microsoft.quote:Op donderdag 19 november 2009 14:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
Dat is ook het geen wat mij zo ontzetten verbaasd, als ik kijk naar de ervaringen vanuit mijn eigen werkplek dan heb ik nog geen enkel automatiseringsproject gezien waar het systeem bij oplevering werkte volgens specs. En dat zijn in verhouding toch echt veel kleinere projecten (understatement). Ik zie dit dan ook niet werken voor 2025 en voor het vastgestelde budget.
Zal vast wel iets op gevonden worden. Als je kilometer teller (digitaal) teveel afwijkt van zo'n kastje dan is er al voldoende onraad. Bovendien staat er langs de weg al duizenden camera's dus je zal ergens wel worden geregistreerd. Ongetwijfeld zal er ook wel iets van signalering op het kastje komen die aangeeft dat er een storing is opgetreden en zul je wel verplicht worden om er naar te kijken.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:12 schreef JoPiDo het volgende:
wat is de invloed op het kastje als je een gps-blocker in je auto meeneemt???
Wedje leggen dat het in 2018 alleen maar drukker is geworden op de snelweg en er meer files zijn dan nu?quote:Op donderdag 19 november 2009 18:05 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel problemen mee om te betalen om vervolgens minder in de file te hoeven staan. Alle voorgaande rekeningrijden projecten hebben aangetoond dat dit het geval is.
Als je even de moeite hebt genomen had je gezien dat ik alles onderbouwd heb. Alleen de allerlaatste stap (totaal onzinnig) heb ik aangegeven om maar zelf te zoeken. Zijn genoeg onderzoeken geweest en voldoende te zoeken op google (kleine moeite). Ik heb het een keer of 2-3 gedaan en nu mag eenieder zelf gaan zoeken. Voor de rest vind ik je mening weinig interessant.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:26 schreef cosmosis het volgende:
Het gezond verstand van Kdijkstra is sowieso ver te zoeken. Afgezien van het brullen, ga zelf maar zoeken voor bewijs op stellingen die hij doet, kun je zijn onderschrift ook al niet serieus nemen.
2018 is geen 2009. Ik wil wel een weddenschap afsluiten dat 2 weken na introductie van kilometer heffing het rustiger is dan 2 weken ervoor. Daar gaat het uiteindelijk om.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:10 schreef Tijn het volgende:
Wedje leggen dat het in 2018 alleen maar drukker is geworden op de snelweg en er meer files zijn dan nu?
quote:Op donderdag 19 november 2009 18:08 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Zal vast wel iets op gevonden worden. Als je kilometer teller (digitaal) teveel afwijkt van zo'n kastje dan is er al voldoende onraad. Bovendien staat er langs de weg al duizenden camera's dus je zal ergens wel worden geregistreerd. Ongetwijfeld zal er ook wel iets van signalering op het kastje komen die aangeeft dat er een storing is opgetreden en zul je wel verplicht worden om er naar te kijken.
Technisch lijkt me het niet zo'n uitdaging om gps-blockers te detecteren. Dan is het enkel kwestie van de overtreder flink te straffen.
Er zijn nog altijd meer dan genoeg mensen die helemaal niets te zoeken hebben tijdens de spits. Ik denk al alleen aan de enorme groepen vakantie gangers. Auto's die overduidelijk op weg zijn op vakantie bestemming (denk aan caravans, fietsen achterop, ski's, etc). Verder zie ik ook nog voldoende oudjes (koppels) die in de file staan (allang in de vut). Een niet onbelangrijke groep zijn de studenten. Bijna alle afstudeerders maar ook stagiares komen met de auto. Lijkt me ook een groep die beter met openbaar vervoer kan komen.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:45 schreef Boris_Karloff het volgende:
Volgens mij moeten de mensen die 's ochtends en 's middags in de file staan gewoon naar hun werk, die hebben weinig keuze. En praat maar niet over het openbaar vervoer tijdens de spits, dat heb ik een tijd gedaan en het was allesbehalve een pretje, of je moest aan het begin van de lijn instappen, dan kon je nog zitten.
En snelheid maken in de spits gaat je niet lukken.
Als jij daar gelukkig van wordt vooral doen. Ik denk dat het achteraf altijd makkelijk te controleren is of iemand met het systeem heeft geknoeid. Ook wanneer je iets erom heen bouwt. Maar suc6 ermee.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:18 schreef JoPiDo het volgende:
gps-blokkers zijn wel illegaal, maar als ik een kooi van fahrenheit in mijn auto inbouw, daar kunnen ze moeilijk wat tegen doen lijkt me?
het kastje klinkt te eenvoudig om er niet legaal mee te kunnen fokken
Het is wettelijk verplicht om een werkende kilometer teller te hebben. Vanaf 1999 wordt de kilometer stand bijgehouden tijdens de APK keuring. Daarbij is het nu ook strafbaar wanneer je een kilometer teller terugdraait.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:16 schreef JoPiDo het volgende:
volgens mij is het niet wettelijk verplicht om een werkende kilometerteller in je auto te hebben?
want het was ook niet illegaal om de kilometerstand terug te draaien
maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen?
Oh jawel hoor. Ze houden bijvoorbeeld een steekproef met al die leuke cameraatjes die je langs de weg ziet. Ze gaan van alle kentekens die op een bepaald tijdstip langs reden controleren of die wel signalen uitzonden. En voila: je bent gepakt met je kooi van Faraday. Kunnen ze je niet met 1984 middel 1 pakken, pakken ze je wel met 1984 middel 2. Vroeg of laat loop je tegen de lamp en ben je crimineel omdat je in actie gaat tegen een schandalig privacybeperkend en geld kostend door een incompetente (r)overheid ingevoerd systeem.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:18 schreef JoPiDo het volgende:
gps-blokkers zijn wel illegaal, maar als ik een kooi van fahrenheit in mijn auto inbouw, daar kunnen ze moeilijk wat tegen doen lijkt me?
het kastje klinkt te eenvoudig om er niet legaal mee te kunnen fokken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |