Totale onzin. Zijn genoeg mensen die auto's delen. Merendeel van de auto's bestaat uit zakelijk vervoer en daar zijn de auto's helemaal niet gekoppeld aan de bestuurd. Voor de rest heeft een gezinsauto ook meerdere bestuurders en steeds vaker hoor je en zie je dat auto's met buurmannen of vrienden worden gedeeld. Oftewel je stelling klopt in de basis al niet dus heb je geen argument.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:40 schreef Dutchguy het volgende:
Voertuiggebonden is natuurlijk net zo goed persoonsgebonden als die auto op jouw naam staat. Kom anders niet met het voorbeeld van mobieltjes want die kun je ook uitlenen. In essentie loopt de eigenaar er natuurlijk mee rond.
Elke auto in Nederland heeft een kenteken. Een kenteken staat op naam. Elke auto is dus gekoppeld aan een persoon.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:45 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Totale onzin. Zijn genoeg mensen die auto's delen. Merendeel van de auto's bestaat uit zakelijk vervoer en daar zijn de auto's helemaal niet gekoppeld aan de bestuurd. Voor de rest heeft een gezinsauto ook meerdere bestuurders en steeds vaker hoor je en zie je dat auto's met buurmannen of vrienden worden gedeeld. Oftewel je stelling klopt in de basis al niet dus heb je geen argument.
Gast, kom eens uit die cirkelredenatie! Omdat iets al (in mindere mate) zo is wil niet zeggen dat een nog extremere vorm wel terecht is! Jouw vadertje overheid heeft helemaal geen RECHT om te weten waar ik of jij uit hang! Dat is mijn en jouw zaak, niet die van een of andere kneus bij de AIVD. Hierdoor vallen punt a en b dus al af.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:45 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Totale onzin. Zijn genoeg mensen die auto's delen. Merendeel van de auto's bestaat uit zakelijk vervoer en daar zijn de auto's helemaal niet gekoppeld aan de bestuurd. Voor de rest heeft een gezinsauto ook meerdere bestuurders en steeds vaker hoor je en zie je dat auto's met buurmannen of vrienden worden gedeeld. Oftewel je stelling klopt in de basis al niet dus heb je geen argument.
Kom met serieuse argumenten in plaats van onzin uitkramen.
Bewijs eerst eens:
a) Dat justitie (justitie en geen overheid) meer met km-registratie data gaat doen dan GSM data;
b) Waarom het bovenstaande nu al niet gebeurd immers GSM data is gewoon voorhanden;
c) Hoe justitie de km-registratie gegevens moet koppelen aan een bestuurder. Er zijn bij overgrote meerderheid van de auto's meerdere bestuurders mogelijk.
Zolang de bovenstaande vragen niet afdoende kan beantwoorden is het privacy argument absoluut niet legitiem. Kom met een betere argumenten of geef een plausibel antwoord op de bovenstaande vragen.
Geeft al aan dat je totaal geen verstand hebt van analyse van geregistreerde gegevens. Als je enig idee had wat voor rekenkracht voorhande moet zijn om van 16 miljoen inwoners data door te spitten of straks van 2 miljoen auto's (ik noem maar wat) dan had je die opmerking niet geplaatst.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:43 schreef Maverick_tfd het volgende:
Hoezo rekenkracht? Opslagruimte is veel belangrijker. AIVD hanteerd het motto 'wie verzamelt, die heeft wat'. Met andere woorden verzamelen ze gewoon zo veel mogelijk info.
En gast, tyf op me je 'laten nakijken'. Het is gezond om gezag kritisch te bekijken om niet in communistische en nazistische praktijken te vervallen.
Je hoeft natuurlijk niet van 2 miljoen auto's continu te analyseren waar ze zijn. Als je al die data opslaat, kun je op elk gewenst moment er iemand uitpikken en 'em volgen. Elk datacenter heeft daar meer dan genoeg opslagruimte en rekenkracht voor.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:50 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Geeft al aan dat je totaal geen verstand hebt van analyse van geregistreerde gegevens. Als je enig idee had wat voor rekenkracht voorhande moet zijn om van 16 miljoen inwoners data door te spitten of straks van 2 miljoen auto's (ik noem maar wat) dan had je die opmerking niet geplaatst.
Afijn droom lekker verder maar de analyse systemen en de rekenkracht die hiervoor nodig is heeft de 'overheid' helemaal niet voorhanden. Opslag is maar een betrekkelijk klein probleem vergeleken met de rekenkracht die je nodig hebt voor de analyse.
We hadden het over de opslag van gegevens geloof ik, niet de analyse daarvan. Natuurlijk kunnen ze niet al die data op een zinnige manier interpreteren. Maar als het om afzonderlijke gevallen gaat, kan dat natuurlijk wel. Je ziet dat nu al met de OV-chipkaart. Mensen die op een bepaald station waren tijdens een mishandeling werden gecontacteerd door politie/justitie.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:50 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Geeft al aan dat je totaal geen verstand hebt van analyse van geregistreerde gegevens. Als je enig idee had wat voor rekenkracht voorhande moet zijn om van 16 miljoen inwoners data door te spitten of straks van 2 miljoen auto's (ik noem maar wat) dan had je die opmerking niet geplaatst.
Afijn droom lekker verder maar de analyse systemen en de rekenkracht die hiervoor nodig is heeft de 'overheid' helemaal niet voorhanden. Opslag is maar een betrekkelijk klein probleem vergeleken met de rekenkracht die je nodig hebt voor de analyse.
Je was me voorquote:Op vrijdag 20 november 2009 10:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je hoeft natuurlijk niet van 2 miljoen auto's continu te analyseren waar ze zijn. Als je al die data opslaat, kun je op elk gewenst moment er iemand uitpikken en 'em volgen. Elk datacenter heeft daar meer dan genoeg opslagruimte en rekenkracht voor.
Punten a en b zijn volledig legitiem. Je kan er geen antwoord op geven omdat het simpel weg niet gebeurd. En omdat het niet gebeurd zijn alle argumenten qua privacy volledig komen te vervallen. Enige wat je nu hebt gedaan is je volledig klem gepraat in alinea 1.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:50 schreef Maverick_tfd het volgende:
Gast, kom eens uit die cirkelredenatie! Omdat iets al (in mindere mate) zo is wil niet zeggen dat een nog extremere vorm wel terecht is! Jouw vadertje overheid heeft helemaal geen RECHT om te weten waar ik of jij uit hang! Dat is mijn en jouw zaak, niet die van een of andere kneus bij de AIVD. Hierdoor vallen punt a en b dus al af.
Dan c nog, zoals al vaker gezegt, geld hier omgekeerde bewijslast. Jij moet bewijzen dat jij niet in die auto zat op het moment dat er iets gebeurde wat niet hoorde (als justitie op je dak zit), niet andersom. Zie dat maar eens te bewijzen. "Ja maar veel meer mensen gebruiken mijn auto" is dan geen afdoende argument.
Nog meer puntjes?
Zolang er op dit moment geen misbruik van wordt gemaakt is het allemaal prima? Denk je dat die gegevens verwijdert worden als er een nog erger regime komt in dit landje van ons? Ik heb je nog steeds geen goede redenen horen geven om het WEL te doen, wat wat mij betreft altijd de lijdraad moet zijn. Als er geen reden is om iets te doen moet je het niet doen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:54 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Punten a en b zijn volledig legitiem. Je kan er geen antwoord op geven omdat het simpel weg niet gebeurd. En omdat het niet gebeurd zijn alle argumenten qua privacy volledig komen te vervallen. Enige wat je nu hebt gedaan is je volledig klem gepraat in alinea 1.
Om antwoord te geven op punt c. Justitie kan GSM gegevens niet gebruiken om bijvoorbeeld een snelheidsovertreding te kunnen constateren. Ook niet met GPS gegevens. Een systeem die de snelheidsovertreding registreerd moet geijkt zijn. GPS is niet geijkt. GSM ook niet. Daarbij moet een tastbaar bewijs zijn (in de vorm van een foto) en dat kan GPS en GSM data ook al niet geven. Oftewel jou argumenten klopt van geen kanten.
Op basis van je GSM (als die aan staat) weet de 'overheid' nu al waar je je bevindt. Mocht je toch anoniem willen reizen dan zet je je GSM uit en pak je de taxi of het openbaar vervoer of nog beter de benenwagen. Afijn genoeg alternatieven.
Nee. Dat er toe nu toe weinig naar buiten is gekomen over het misbruik van dergelijke gegevens maakt het niet okay om dan maar nog meer gegevens op te slaan.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:54 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
En omdat het niet gebeurd zijn alle argumenten qua privacy volledig komen te vervallen.
Klopt. En als het om jou of mijn auto gaat mogen wij uitleggen waarom onze auto op een bepaald moment ergens was, en ligt de bewijslast bij ons om te kunnen bewijzen dat wij de bestuurder niet waren. Als het ware. In die zin is de auto wel degelijk persoonsgebonden.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je hoeft natuurlijk niet van 2 miljoen auto's continu te analyseren waar ze zijn. Als je al die data opslaat, kun je op elk gewenst moment er iemand uitpikken en 'em volgen. Elk datacenter heeft daar meer dan genoeg opslagruimte en rekenkracht voor.
Graag onderbouwing!!quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:52 schreef Tijn het volgende:
Elk datacenter heeft daar meer dan genoeg opslagruimte en rekenkracht voor.
Nee jij praat je klem.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:54 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Punten a en b zijn volledig legitiem. Je kan er geen antwoord op geven omdat het simpel weg niet gebeurd. En omdat het niet gebeurd zijn alle argumenten qua privacy volledig komen te vervallen. Enige wat je nu hebt gedaan is je volledig klem gepraat in alinea 1.
Zoals ik al zei. Het kan nu al op basis van GSM data. Waarom gebeurt het NU al niet?quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:01 schreef Dutchguy het volgende:
Klopt. En als het om jou of mijn auto gaat mogen wij uitleggen waarom onze auto op een bepaald moment ergens was, en ligt de bewijslast bij ons om te kunnen bewijzen dat wij de bestuurder niet waren. Als het ware. In die zin is de auto wel degelijk persoonsgebonden.
Beantwoord mijn vragen hierboven eens? Dan praten we verder.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:04 schreef Dutchguy het volgende:
Je geeft dus toe dat dit mogelijk is en dan kan je dat ook doortrekken naar het gps-systeem wat in de auto komt te zitten. Waarom is het dan zo verwonderlijk dat mensen zich hier tegen afzetten.
Ik wacht nog steeds op goede redenen van jou waarom de overheid die gegevens zou moeten hebben. Ik heb dit al vaker gezegt, maar dit is veel belangrijker dan vragen waarom niet.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:05 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Zoals ik al zei. Het kan nu al op basis van GSM data. Waarom gebeurt het NU al niet?
Gaarne een verklaring.
Inderdaad, je moet jezelf als burger niet moedwillig in zo'n kwetsbare plaats zetten tegenover de overheid (of een toekomstige overheid). Op die manier gaat het geheid een keer fout.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:07 schreef kakner2 het volgende:
We kunnen alleen maar hopen dat iemand anders het kastje van kdijkstra gebruikt om kwaadwillende dingen te doen. En dan kun je gaan bewijzen dat de onfeilbare techniek waar grenzeloos vertrouwen in is heeft gefaald.
Wat ik wil zeggen: ook al geef jij niks om je privacy, het is hard nodig om te voorkomen dat er misbruik van gemaakt wordt.
De overheid heeft die gegevens niet. Het staat opgeslagen in een gesloten systeem die enkel onder bijzondere omstandigheden beschikbaar is door AIVD en justitie. In beide gevallen moet de rechter (onafhankelijk van de overheid) toestemming verlenen. Recht en overheid zijn van elkaar gescheiden in dit land.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:07 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik wacht nog steeds op goede redenen van jou waarom de overheid die gegevens zou moeten hebben. Ik heb dit al vaker gezegt, maar dit is veel belangrijker dan vragen waarom niet.
Je maakt je eigen huiswerk maar.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:05 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Beantwoord mijn vragen hierboven eens? Dan praten we verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |