abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74937314
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:41 schreef paddy het volgende:

[..]

*Zucht* Het gaat dus werkelijk helemaal niet om het kruis hè Het komt niet eens vanuit de multicul.
ne, bij jou gaat het gewoon om *niets*... je zit je helemaal om niks op te winden, waarschijnlijk gaat het je gewoon om het klagen an sich....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_74937315
quote:
Hij refereert aan een bekend mopje: „Waarom komt de sint nooit bij de moskee? Antwoord: er staan te veel schoenen buiten...”
pi_74937336
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:31 schreef shouta het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)imijter__.html?p=2,2

Echt belachelijk dit, misschien staat er over 10 jaar op de mijter van Sinterklaas een halve maan met een ster omdat anders bepaalde groepen zich beledigd voelen.
Waarom zou de Turkse vlag er staan?
  maandag 23 november 2009 @ 13:45:45 #204
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_74937395
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:44 schreef Triggershot het volgende:
Waarom zou de Turkse vlag er staan?
Omdat de Sint uit Myra komt!?

Hij wil terug naar z'n roots en voelt zich steeds minder thuis in Nederland na 2001.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_74937444
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:37 schreef voyeur het volgende:

[..]

Het is geen katholieke heilige.

Rond het jaar 300 werd in de Turkse (voormalig klein Azië) stad Myra
Nicolaos, tot bisschop gekozen.
Het geld dat hij van zijn ouders geërfd had,
besteedde hij aan goede daden.
Toen al stond hij in aanzien als een weldoener.

Welke bron zegt jou dat hij geen Katholieke was?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_74937452
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:45 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Omdat de Sint uit Myra komt!?

Hij wil terug naar z'n roots en voelt zich steeds minder thuis in Nederland na 2001.
Dan moet ook Turkije terug naar haar roots
  maandag 23 november 2009 @ 13:48:25 #207
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_74937483
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]
Ja, die dus even naast me neer gelegd, want stond er ook ja. Soms kan je beter iets laten
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_74937485
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:37 schreef voyeur het volgende:

[..]

Het is geen katholieke heilige.
los van de vele verbanden die je ook met andere verhalen en fantasiepersonen kunt leggen die erg op sinterklaas lijken... is het wel zo dat de viering van de naamdag van de Katholiekee heilige sint Nicolaas wel degelijk een heel sterke band heeft met de nederlandse traditie van de Sinterklaasviering...

effectief kun je mogelijk ook zeggen dat een 19e eeuwse viering er de belangrijkste bron voor is (inclusief stoomboot en een aantal liedjes uit die tijd en de kostuums die vooral uit die tijd ontstaan zijn)..

Dat sommige mensen due een duidelijke link willen zien met de katholieke heilige Sint Nicolaas is heel begrijpelijk en aannemelijk en ik zou het ook onzin vinden als je dat geheel zou weglaten...

enkel vind ik het andersom net zozeer onzin als bepaalde groepen kennelijk het sinterklaasfeest als hun 'eigendom' gaan claimen en bv anderen vaste 'regels' willen opleggen hoe ze dat zouden moeten vieren..
juist dat is een vrijheid die ieder commitee dat een Sinterklaas-viering organiseert zélf zou moeten kunnen bepalen....
waarbij imho het gewoon zou moeten zijn dat degene die dat betaald ook de grootste stem zou moeten kunnen hebben.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_74937543
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:49 schreef RM-rf het volgende:

[..]

los van de vele verbanden die je ook met andere verhalen en fantasiepersonen kunt leggen die erg op sinterklaas lijken... is het wel zo dat de viering van de naamdag van de Katholiekee heilige sint Nicolaas wel degelijk een heel sterke band heeft met de nederlandse traditie van de Sinterklaasviering...

effectief kun je mogelijk ook zeggen dat een 19e eeuwse viering er de belangrijkste bron voor is (inclusief stoomboot en een aantal liedjes uit die tijd en de kostuums die vooral uit die tijd ontstaan zijn)..

Dat sommige mensen due een duidelijke link willen zien met de katholieke heilige Sint Nicolaas is heel begrijpelijk en aannemelijk en ik zou het ook onzin vinden als je dat geheel zou weglaten...

enkel vind ik het andersom net zozeer onzin als bepaalde groepen kennelijk het sinterklaasfeest als hun 'eigendom' gaan claimen en bv anderen vaste 'regels' willen opleggen hoe ze dat zouden moeten vieren..
juist dat is een vrijheid die ieder commitee dat een Sinterklaas-viering organiseert zélf zou moeten kunnen bepalen....
waarbij imho het gewoon zou moeten zijn dat degene die dat betaald ook de grootste stem zou moeten kunnen hebben.
We gaan dobbelen?

Ik moet weg mensen
  maandag 23 november 2009 @ 13:52:54 #211
116015 SicSicSics
pi_74937585
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:47 schreef Triggershot het volgende:
Dan moet ook Turkije terug naar haar roots
All in good time natuurlijk!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_74937607
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:52 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

All in good time natuurlijk!
pi_74937657
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:51 schreef paddy het volgende:

[..]

We gaan dobbelen?

Ik moet weg mensen
nee hoor 'we' gaan helemaal niks doen...
jij kan jouw sinterklaas precies zo vieren zoals jij wil en andere mensen op hun manier ...

waarmee jij en die christelijke mekkeraars moeten ophouden is te denken dat jullie mogen bepalen hoe iemand anders wel of niet sinterklaas mag vieren..

dat is gewoon hun eigen vrije keuze...
pi_74937676
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:43 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ne, bij jou gaat het gewoon om *niets*... je zit je helemaal om niks op te winden, waarschijnlijk gaat het je gewoon om het klagen an sich....
Op te winden is een groot woord. Ik erger me er wel aan. Ik erger me eraan dat de multicul gebruikt wordt om er iets door te drukken. Ik zie werkelijk gewoon weer de blanke kaaskop dingen willen veranderen of buitensluiten om te denken dat ze daarmee andere culturen helpen, terwijl ze eigenlijk alleen zichzelf helpen. Ben benieuwd wat de volgende stap is. Dit is alles behalve multicul. Het gaat dus niet om het kruis, maar om de reden erachter.
pi_74937736
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:16 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

'Ja kids, en dan komen de zwarte pieten zo door de schoorsteen cadeaus brengen!'
Maar we hebben geen schoorsteen!
In vroeger tijden, vóórdat de centrale verwarming was uitgevonden, en zelfs nog voor de tijd van den gaskachel, hadden mensen een haard.. Met bijbehorende schoorsteen.

Ach ja, ik heb een keer mijn familie de lachstuipen bezorgd door te vragen hoe zwarte piet cadeautjes kon bezorgen bij mensen die dakloos waren..
pi_74937749
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:54 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee hoor 'we' gaan helemaal niks doen...
jij kan jouw sinterklaas precies zo vieren zoals jij wil en andere mensen op hun manier ...

waarmee jij en die christelijke mekkeraars moeten ophouden is te denken dat jullie mogen bepalen hoe iemand anders wel of niet sinterklaas mag vieren..

dat is gewoon hun eigen vrije keuze...
De keuze van wie? Ik bepaal voor niemand iets.

Dat doen zij juist
pi_74937789
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

In vroeger tijden, vóórdat de centrale verwarming was uitgevonden, en zelfs nog voor de tijd van den gaskachel, hadden mensen een haard.. Met bijbehorende schoorsteen.

Ach ja, ik heb een keer mijn familie de lachstuipen bezorgd door te vragen hoe zwarte piet cadeautjes kon bezorgen bij mensen die dakloos waren..
Ik stond trouwens ook voor een brandende openhaard te zingen
pi_74937868
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:58 schreef paddy het volgende:

[..]

De keuze van wie? Ik bepaal voor niemand iets.

Dat doen zij juist

Wie zijn zij ...?

De grote boze PVDA-multiculti-maffia die jou de hele tijd achtervolgt?

serieus, heb je niet door dat je je heel erg opgewonden als slachtoffer zit op te stellen vanwege iets wat het organisatiecommitte van de sinterklaasoptocht in amsterdam gewoon besloot. en aangezien die de organisatoren zijn, kunnen die dat ook doen.

En nee, er _zijn_ geen overheidsregels die vasstellen hoe een sinterklaas eruit _moet_ zien

ben je het er niet mee eens, kun je zelf een andere sinterklaas-viering anders organiseren... niemand die je verder 'dwingt'.. enkel lijk je zelf je wel zo paranoia 'opgejaagd' te willen voelen, enkel omdat kennelijk andere mensen iets anders besloten met 'jouw' sinterklaas, waarvoor ze zelf ook de financiele middelne wisten te verzamelen (door sponsoring door bedrijven)
pi_74937933
-edit- Laat maar zitten. Was een troll en ik hapte
  maandag 23 november 2009 @ 14:06:08 #220
798 voyeur
bemoeit zich
pi_74937936
De Kamervragen over de christelijke achtergrond van het hoofddeksel zijn dan ook achterhaald vindt Sandra Boer van Stichting Sinterklaas Intocht Amsterdam. “Koppejan zit al langere tijd (sinds 2006 red.) in de Tweede Kamer en nu heeft hij opeens kritiek. Het is jammer dat hij het kinderfeest wil koppelen aan de integratie. Tijdens de intocht zag je geschminkte jongens en meisjes van verschillende nationaliteiten langs de hekken staan. Zij maken zich er helemaal niet druk om. Wat mij betreft bestaat er dan ook geen discussie.”

De andreaskruisen zijn sinds drie jaar de nieuwe symbolen op de mijter van de Sint. Volgens Boer had die aanpassing geen religieuze achtergrond. “;De Amsterdamse Sint had een nieuw pak nodig en het leek ons een leuk idee om een eigen pak te ontwerpen. Hierin kreeg de ontwerper van ons alle artistieke vrijheid. Het werd een pak met de andreaskruisen als eerbetoon aan Amsterdam.”

De opmerkingen van de CDA’ers zullen niet veel uitrichten denkt Boer. “De twee Kamerleden willen over de rug van het Sinterklaasfeest het integratiedebat nieuw leven inblazen. Het is wat ons betreft helemaal geen issue. Het is een feest voor kinderen tussen de twee en acht jaar. Die zijn helemaal niet met die mijter bezig. Bovendien lopen er veel meer Sinterklazen zonder kruis rond.”
Here we are now, entertain us.
pi_74938002
quote:
Op maandag 23 november 2009 14:06 schreef voyeur het volgende:
De Kamervragen over de christelijke achtergrond van het hoofddeksel zijn dan ook achterhaald vindt Sandra Boer van Stichting Sinterklaas Intocht Amsterdam. “Koppejan zit al langere tijd (sinds 2006 red.) in de Tweede Kamer en nu heeft hij opeens kritiek. Het is jammer dat hij het kinderfeest wil koppelen aan de integratie. Tijdens de intocht zag je geschminkte jongens en meisjes van verschillende nationaliteiten langs de hekken staan. Zij maken zich er helemaal niet druk om. Wat mij betreft bestaat er dan ook geen discussie.”

De andreaskruisen zijn sinds drie jaar de nieuwe symbolen op de mijter van de Sint. Volgens Boer had die aanpassing geen religieuze achtergrond. “;De Amsterdamse Sint had een nieuw pak nodig en het leek ons een leuk idee om een eigen pak te ontwerpen. Hierin kreeg de ontwerper van ons alle artistieke vrijheid. Het werd een pak met de andreaskruisen als eerbetoon aan Amsterdam.”

De opmerkingen van de CDA’ers zullen niet veel uitrichten denkt Boer. “De twee Kamerleden willen over de rug van het Sinterklaasfeest het integratiedebat nieuw leven inblazen. Het is wat ons betreft helemaal geen issue. Het is een feest voor kinderen tussen de twee en acht jaar. Die zijn helemaal niet met die mijter bezig. Bovendien lopen er veel meer Sinterklazen zonder kruis rond.”
Grappig het dikgedrukte zeggen ze nu. Voor een tijd terug was dat toch echt iets heel anders.
pi_74939569
quote:
Op woensdag 18 november 2009 09:39 schreef ghb-tampon het volgende:
Ieder jaar erger ik mijzelf hier wezenloos over. Dan mogen het weer geen zwarte pietjes zijn, nu mekkeren ze weer over het kruis op de mijter. En wie mekkeren er? De LINKSE grote geitenwollen sokkenfiguren. Dit is een traditioneel NEDERLANDS feest en hier blijven ze vanaf!!!
Right, dat gezeik ook altijd! >
  maandag 23 november 2009 @ 16:15:29 #223
116015 SicSicSics
pi_74940090
Als ze het nou echt goed willen doen... Maken ze er volgend jaar Sinter Klasina van!
Fine, fuck you then!
  maandag 23 november 2009 @ 17:03:13 #224
798 voyeur
bemoeit zich
pi_74941741
quote:
Op maandag 23 november 2009 15:09 schreef paddy het volgende:

[..]

Grappig het dikgedrukte zeggen ze nu. Voor een tijd terug was dat toch echt iets heel anders.
Dat hebben ze altijd gezegd. Vind maar een citaat waaruit anders blijkt (en niet van de clown die indertijd Klaas speelde want dat is een acteur, geen opdrachtgever). Jij ziet nog steeds een complot waar het er niet is. Heb je al een bron gevonden voor de gemeentelijke sancties die je noemde?
Here we are now, entertain us.
  maandag 23 november 2009 @ 17:59:24 #225
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_74943556
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:40 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Sint-Nicolaas niet?
Oh, Sint Nicolaas zal wel soort van Katholiek zijn (terwijl hij niet eens echte heilige was, blijkt) maar Sinterklaas zoals wij Sinterklaas kennen (cadeautjes die door iemand te vliegend paard door een schoorsteen gesmeten worden) stamt toch echt af van Odin.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')