abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 december 2009 @ 20:57:04 #151
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_75896287
tvp
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 24 december 2009 @ 04:38:17 #152
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_76002876
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_76413610
Vanavond op tv:

NCRV Dokument: De zee lacht me toe, 22.55-23.50 u., NL2.
quote:
De zee lacht me toe is een film over de laatste bewoners van een grotendeels afgebroken arbeiderswijk in het uiterste noorden van Nederland. Temidden van stof en onttakelde woningen met dichtgespijkerde ramen gaan de bewoners door met het leven van alledag. Met het verdwijnen van de wijk wordt de herinnering aan wat zich in hun huis heeft afgespeeld steeds belangrijker.
Terwijl Nederland door de toenemende bevolkingsdruk grotendeels uit zijn voegen barst, worden sommige gebieden juist getroffen door krimp. Symbolisch voor dat verschijnsel is de havenstad Delfzijl in noordoost Groningen. De zee lacht me toe is een portret van een Delfzijlse volkswijk, gebouwd in de naoorlogse jaren van wederopbouw, die thans langzaam maar gestaag aan het verdwijnen is. Bewoners halen herinneringen op, afgewisseld met nostalgische archiefbeelden en de onverbiddelijke beelden en geluiden van de sloopwerkaamheden. Het is opmerkelijk hoezeer sommige bewoners gehecht zijn aan de armetierig ogende doorzonwoningen. Maar de gevoelsmatige binding blijkt van onschatbare waarde, zeker als een familie van generatie op generatie het huis bewoont en er lief en leed heeft gedeeld. Zo ontstaat een melancholieke mozaïek van eerlijke en eenvoudige mensen, die de moed erin trachten te houden terwijl hun omgeving letterlijk wordt afgebroken.
pi_76432892
Vet topic!

Bij mij om de hoek bij het UMCG (ziekenhuis in Grunn) staat tussen alle nieuwbouw ook nog een erg oud gebouw, ziet er zo fascinerend uit. De ramen waren eerst nog dichtgetimmerd etc.

Hier trouwens een filmpje over Dadipark, hoe vet! Die struisvogels!

pi_76433191
Als jochie kroop ik trouwens ook al scholen in, die in de buurt stonden en op het punt stonden gesloopt te worden. En bij Kornwerderzand en op Terschelling en Schiermonnikoog ben ik wel oude bunkers ingekropen. Dat was alleen niet zo spectaculair.

2,5 jaar geleden ben ik tijdens wat fietstochtjes op vakantie in Luxemburg een verlaten grenspost op de Luxemburgs-Duitse grens tegengekomen. Erg mooi, ik zal eens zoeken naar foto's.
pi_76434421
http://farm1.static.flickr.com/51/130200680_02b7e69b4e.jpg
whoa die is cool.
Dat filmpje van dat pretpark in België is ook mooi trouwens!

Edit:
http://www.urbanadventures.eu/gallery/HH/index.html dit is nog enger. 0o

En wil je echt iets leuks, ga dan naar België voor het psychiatrische ziekenhuis in Salve Matar.
http://www.urbanadventures.eu/gallery/Salve_Mater/index.html

[ Bericht 17% gewijzigd door _Loki op 05-01-2010 13:14:47 ]
  dinsdag 5 januari 2010 @ 18:46:35 #157
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_76448379
Loki,
sinds wanneer staat Salve Matar leeg? ik op de foto's ziet het er nog redelijk onderhouden uit...mooi gebouw
pi_76456668
Geen idee, ik vind het er niet echt 'bewoond' uitzien eigenlijk
  dinsdag 5 januari 2010 @ 21:47:13 #159
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_76458327
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 12:16 schreef Tommeke het volgende:
Vet topic!

Bij mij om de hoek bij het UMCG (ziekenhuis in Grunn) staat tussen alle nieuwbouw ook nog een erg oud gebouw, ziet er zo fascinerend uit. De ramen waren eerst nog dichtgetimmerd etc.

Hier trouwens een filmpje over Dadipark, hoe vet! Die struisvogels!

welke?ik kom daar namelijk regelmatig,is het het gebouw van de simon van hasselt OID?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:03:24 #160
40566 Ericr
Livewrong
pi_76459323

Staat al meer dan 20 jaar te verrotten in Detroit, een stad vol met spookgebouwen overigens.
  FOK!fotograaf dinsdag 5 januari 2010 @ 22:53:28 #161
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_76462036
In Schierke staan heel veel (stuk of 5) lege hotels, deze stammen af uit de DDR tijd af, waar hoge heren samenkwamen. (Schierke lag in het grensgebied van het IJzeren Gordijn)

Ik ben toen nog met een camera in een leeg verzorgingstehuis geweest:

edit:

Van dit soort hotels staan er nog een stuk of 4 leger. Een hele grote (van wel een straat lang)

[ Bericht 6% gewijzigd door moonmovies op 05-01-2010 22:59:09 ]
Friends are like potatoes. If you eat them, they'll die...
-------------------------------------
www.theinvision.nl
pi_76478728
quote:
Op maandag 4 januari 2010 20:48 schreef leukvoorlater het volgende:
Vanavond op tv:

NCRV Dokument: De zee lacht me toe, 22.55-23.50 u., NL2.
[..]

Ik heb gisteravond via uitzending vermist nog even naar deze documentaire gekeken. Het zijn stuk voor stuk opmerkelijke personen die nog in die wijk wonen en er eigenlijk niet wegwillen.
pi_76481016
tvp... nice
pi_76482415
Fascinerend topic

Sommige foto's stralen zo'n ontzettend surrealistisch sfeertje uit.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_76485832
Het verdronken land van Seaftinghe, volgens mij liggen daar halve dorpen onder de modderpoel, op zich wel vet in ieder geval zijn er halve dorpen leeg moeten lopen vanwege het onder water zetten
en
industrie eeuwenlang hm.

Ga maar zoeken lool.

quote:
Namen was een dorpje in Zeeuws-Vlaanderen in Nederland. Het lag in wat nu het Verdronken Land van Saeftinghe is. Het polderdorp werd overspoeld en verdween in 1715. De kerktoren bleef nog een tijd staan en deed dienst als baken voor de scheepvaart. Uiteindelijk is enkel de klok bewaard gebleven. De klok, die in 1664 was vervaardigd in Amsterdam, hangt nu in de kerktoren van het nabijgelegen dorpje Graauw. De naam van het dorp Nieuw-Namen herinnert aan het verdronken dorp Namen.
Ff van wiki gejat.
Maar we waren daar vroeger met school eens geweest. Je kon daar goed wegzakken in de modder. Maar desalniettemin erg vet.
pi_76486995
Reimerswaal is ook verdronken he, destijds de derde stad van Zeeland.
De stad had veel te maken met overstromingen waardoor de inwoners vluchtten naar Tholen of Beveland.
In 1573 veroverden de Geuzen Reimerswaal en brandden het helemaal af.

Maargoed, we dwalen een beetje af.
Life is Music
  donderdag 7 januari 2010 @ 10:01:01 #167
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_76513536
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:09 schreef alphalpha het volgende:

[..]

Ik heb gisteravond via uitzending vermist nog even naar deze documentaire gekeken. Het zijn stuk voor stuk opmerkelijke personen die nog in die wijk wonen en er eigenlijk niet wegwillen.
ik heb de documentaire ook bekeken en het lijkt mij er op dat de meeste mensen in het programma proberen vast te houden aan iets wat er niet meer is..een soort heimwee naar "de goude oude tijd"
pi_76515682
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:47 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

welke?ik kom daar namelijk regelmatig,is het het gebouw van de simon van hasselt OID?
Ik maak straks wel ff een foto met m'n mobieltje
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:03 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

Staat al meer dan 20 jaar te verrotten in Detroit, een stad vol met spookgebouwen overigens.
Hoe vet!
Wat voor gebouw is het, een station?
pi_76516033
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 11:12 schreef Tommeke het volgende:

Hoe vet!
Wat voor gebouw is het, een station?
Ja, Michigan Central Station.

Meer foto's :

http://www.seedetroit.com/pictures/mcsweb/

Dit staat ook leeg in Detroit

http://www.environmentalg(...)co-skyscrapers/16195

Nog veel meer overigens, Detroit is totaal in verval geraakt sinds het bevolkingsaantal drastisch is afgenomen.

En wat te denken van Gunkanjima in Japan :

Een verlaten eiland, lijkt me een prima locatie voor een apocalyptische film.

[ Bericht 15% gewijzigd door Ericr op 07-01-2010 11:31:03 ]
  vrijdag 8 januari 2010 @ 08:06:57 #170
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_76551405
Gewoon een fatsoenlijk BoWa topic
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_76618308
Wow, dat dit me nog niet eerder was opgevallen. Echt heel fascinerend, en hele mooie foto's ook.
pi_76660029
Dadipark, België. jeugdherinneringen. Als ik fotoreportages zie, kan ik me het nog goed herinneren. (we hebben er misschien nog foto's van vroeger in een fotoalbum op zolder ergens..)

Zo ziet het er nu uit:

http://www.hullabaloo.be/dadipark

kwam er pas geleden achter dat het allang gesloten was, toen kwamen er herinneringen boven, heel indrukwekkend.

En wat ik laatst nog zag toen ik naar Den Bosh reed; een kerkhof van verlaten bussen bij Waspik
http://www.urbanadventures.eu/gallery/buskerkhof/index.html

het schijnt er moeilijk te zijn om te komen, omdat ze het daar niet zo op fotograven hebben.

Maar naar deze 2 dingen zou ik echt graag heen willen om wat epische foto's te schieten, en natuurlijk Tsjernobyl he: http://villageofjoy.com/c(...)ry-told-in-pictures/ (zeer indrukwekkende fotoreportage)
  maandag 11 januari 2010 @ 09:59:31 #173
92711 hasse8
Semper ad meliora
pi_76668809
Geweldig topic! Ik miste deze nog: http://en.wikipedia.org/wiki/Oradour-sur-Glane
Door de Duitsers verwoest en alle inwoners vermoord of weggevoerd. Is nu een monument, héél bizar...
Verlaten gebouwen zijn cool! In Harderwijk heeft jarenlang het Piusziekenhuis in het centrum leeggestaan... Met een beetje moeite kon je daar wel binnenkomen, heel spannend vond ik dat vroegah... Tegenwoordig overigens een modern appartementengebouw, helaas...
pi_76669406
Hier nog een (Nederlandstalige) link naar Oradour-sur-Glane
pi_76669471
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:53 schreef moonmovies het volgende:
In Schierke staan heel veel (stuk of 5) lege hotels, deze stammen af uit de DDR tijd af, waar hoge heren samenkwamen. (Schierke lag in het grensgebied van het IJzeren Gordijn)

Ik ben toen nog met een camera in een leeg verzorgingstehuis geweest:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

edit:

[ afbeelding ]
Van dit soort hotels staan er nog een stuk of 4 leger. Een hele grote (van wel een straat lang)
Nou, de hotels zelf stammen nog van voor de oorlog hoor.

Tegenwoordig gaan echter nog maar weinig mensen naar de Harz, je kunt tegenwoordig immers net zo makkelijk naar Oostenrijk of Zwitserland gaan als je sneeuw zoekt.

Ergens is dat wel zonde. Dat hele grote hotel is zelfs na 1990 nog helemaal gerenoveerd, maar opnieuw failliet gegaan en weer helemaal in verval geraakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')