abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 november 2009 @ 17:59:24 #1
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_74787993

Wat is dit voor een spel?
Air Traffic Controller 3 - Tokyo Big Wing (ATC3) is een zeer unieke luchtverkeer simulatie voor de PC. Dit is een one-of-a-kind programma waarmee de gebruiker de vele facetten van de luchtverkeersleiding ervaring. Van het toestemming geven van het landen en opstijgen van het verkeer regelen op de grond. Dit hart-bonzende simulatie spel is de ultieme ervaring voor de ware liefhebber ATC! De I Am An Air Traffic Controller serie is zeer succesvol geweest in Japan voor vele jaren. Aerostudios heeft samen met Technobrain om deze Engels versie van serie 3 naar de rest van de wereld. Dit is een van de beste simulaties luchtverkeer op de markt vandaag.

Wat houd het spel in?
Technobrain heeft een van de meest unieke interfaces voor het luchtverkeer simulatie. Dit systeem kan de gebruiker het ultieme gevoel geven als leider van een vliegveld. Op een luchtstrook staan de overzichten van alle vliegtuigen gepresenteerd met bijbehorende commando knoppen. Zodra de gebruiker beslist welke soort controle actie nodig is, hoeft hij / zij gewoon klikken te op de bijbehorende knop om de instructie geven. De pilot zal dienovereenkomstig reageren. Niet onhandig typen van tekst-gebaseerde opdrachten. De tijd is van groot belang bij het succesvol voltooien van de scenario's.

Camera
ATC3 biedt de gebruiker met een groot assortiment van mogelijkheden mbt de camera functie. De gebruiker kan bekijken vanaf de verkeerstoren, de uiteinden van elke baan, een aantal vaste punten buiten de luchthaven en ook het bijhouden van een vliegtuig.

Systeemrequirements:
quote:
OS - Windows XP / Vista
CPU -1.8GHz(Pentium4) minimum
System Memory - 512MB/ Vista - 1GB
Storage Space - 1.2GB
Video cards - DirectX9 compatible/·Intel915G·NVIDIA GeForce 5000/ATI RADEON X300 or newer 9200 or newer
with 64MB video memory / Vista-128MB video memory
DirectX Sound compatible sound card
DVD-ROM drive
Video display resolution 1024×768 or higher (widescreen mode is supported)
Voordelen:

- Gebruiksvriendelijk totaal niet moeilijk, na 1 tutorial van 6 min is het te snappen. Voor iedereen.
- Erg vermakelijk, verveelt niet.

Nadelen:

- Achtergrond muziek, zet het uit bij Options.
- Maar 1 vliegveld
- Geen sandbox mode

Fotos zelfgemaakt;

Vliegtuig wilt opstijgen

Vliegtuig is al een tijdje opgestegen

Airport zelf

Landingsbaan berijden, vraagt toestemming

Wilt landen

Game over, raakte het overzicht totaal kwijt. Level 2 trouwens.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dionysiou op 17-11-2009 18:04:53 ]
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_74788165
Ziet er leuk uit, maarruh, kost het spel nou 70 dollar????
  dinsdag 17 november 2009 @ 18:11:04 #3
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_74788289
-warez worden hier niet besproken-

[ Bericht 85% gewijzigd door Strolie75 op 17-11-2009 18:50:34 ]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  dinsdag 17 november 2009 @ 19:21:17 #4
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_74790561
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:11 schreef Dionysiou het volgende:
-warez worden hier niet besproken-

Oh, maar FTD is niet illegaal en warez.

Weer een note erbij
pi_74797528
Best aardig spel Beetje te simpel eigenlijk, maar wel leuk
Klopt het trouwens dat je niet vrij je camera kunt bewegen, maar alleen door een vliegtuig/camera te kiezen? En de tijd doorspoelen is toevallig ook niet mogelijk zeker?

Oh, en nu ff opzoek naar hoe dat zenuwen-muziekje uit kan
pi_74798123
Het is zeker meer arcade dan simulatie? Er zijn toch ook simulatie spellen in dit genre? Lijkt me leuk om eens te proberen.
pi_74798797
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 22:25 schreef Lightning_NL het volgende:
Het is zeker meer arcade dan simulatie? Er zijn toch ook simulatie spellen in dit genre? Lijkt me leuk om eens te proberen.
Gewoon beetje knopjes indrukken, meer is het niet
ATC Simulator 2 is wel een mooie 'realistische' vind ik

Daarbij moet je ook echt instructies geven. Je zit helaas niet in de tower, maar dit is meer het approach en departure gedeelte
  woensdag 18 november 2009 @ 00:22:52 #8
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_74802888
Ik vind Stage 2 best pittig. Je krijgt in stage 1 weinig en stage 2 de volle bak. En het is even wennen wat welke baan is met South en North etc. Maar dan gaat het beter.

Ik vind persoonlijk het beeld erg leuk. Daarom geef ik de voorkeur aan dit spel ipv ATC Simulator 2
pi_74803123
leuk spel. Stage 2 is echt pittig, harde wind waardoor sommige vliegtuigen een doorstart maken en dus moet je weer tijd in dat vliegtuig stoppen. Ik had hem op een paar punten na net niet gehaald.
daar schrok je van!!
pi_74824178
Stage 2 verandert even heel mn mening
Tof spel, en nog uitdagend ook Ik haalde stage 2 lang niet eigenlijk, maar ik zit elke keer te wachten tot ik weer wat aan kan klikken, wat pas kan als ze uitgepraat zijn Dat schiet niet op natuurlijk
Dus ik snapte niet helemaal hoe je dat dan wel moet doen
  woensdag 18 november 2009 @ 18:20:08 #11
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_74824730
Haha Piles!

Ik dacht al waar baseer jij je mening op hehe.
Stage 2 is inderdaad pittig.

Je moet ze inderdaad laten uitpraten. Ondertussen kan je naar een ander vliegtuig dingen regelen en alles controleren.
Ik zou ook goed op de grond letten, had al 2x game over door botsingen
pi_74825831
quote:
Op woensdag 18 november 2009 18:20 schreef Dionysiou het volgende:
Je moet ze inderdaad laten uitpraten. Ondertussen kan je naar een ander vliegtuig dingen regelen en alles controleren.
Stage 2 gehaald nu
Maar het klopt dat je niet vrij rond kunt kijken hè?
En met die approaches, heb je A, B en C, of direct naar de tower. Hoe weet je nu wat de kortste en langste route is?
quote:
Ik zou ook goed op de grond letten, had al 2x game over door botsingen
Idem Vervelend als je het ziet aankomen, maar de frequentie nog bezet is
pi_74828064
in stage 2 waar laten jullie de vliegtuigen landen? bij mij willen ze alleen op die haakse baan landen (22 ofzo). Op de andere banen krijg je een melding dat de kapitein anders heeft beslist
daar schrok je van!!
pi_74828123
goeie titel voor een spel !
pi_74828184
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:51 schreef dome het volgende:
in stage 2 waar laten jullie de vliegtuigen landen? bij mij willen ze alleen op die haakse baan landen (22 ofzo). Op de andere banen krijg je een melding dat de kapitein anders heeft beslist
Je moet wel rekening met de wind houden hè. Een vliegtuig moet altijd tegen de wind in landen en opstijgen. En ze mogen niet teveel zijwind hebben, dan kunnen ze helemaal niet landen
  donderdag 19 november 2009 @ 03:51:46 #16
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_74840304
Leuk dat er zoveel belangstellende zijn!

In stage 2 volg ik deze tacktiek:

Steeds baan 16R en 34R gebruikt voor het opstijgen en baan 22 voor het landen.

Je kan rechts boven ook een scherm uitklappen om te kijken waar je kan stijgen/landen. En de radar links kan je ook op ground zetten. Erg handig.
Dan kan je beter kijken waar het vliegtuig dichtbij zit welke baan. En dan kan je de richting bepalen (south etc.)

Met de tactiek die ik gebruik moet je wel opletten dat je geen botsingen veroorzaakt bij vliegtuigen. (RWY Knooppunten Berijden etc.)
  donderdag 19 november 2009 @ 03:54:30 #17
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_74840310
quote:
Op woensdag 18 november 2009 18:53 schreef Piles het volgende:

[..]

Stage 2 gehaald nu
Maar het klopt dat je niet vrij rond kunt kijken hè?
En met die approaches, heb je A, B en C, of direct naar de tower. Hoe weet je nu wat de kortste en langste route is?
[..]

Idem Vervelend als je het ziet aankomen, maar de frequentie nog bezet is
Congratz!
Hoe is stage 3 wel niet dan?

Je kunt inderdaad niet vrij kijken, erg jammer!
Met A, B, C weet ik het niet. Ik denk dat het meer is dat de vliegtuigen niet in dezelfde route zitten.

En de ene route is langer dan de andere zodat je goed uit komt etc.
pi_74848888
quote:
Op donderdag 19 november 2009 03:51 schreef Dionysiou het volgende:
Leuk dat er zoveel belangstellende zijn!

In stage 2 volg ik deze tacktiek:

Steeds baan 16R en 34R gebruikt voor het opstijgen en baan 22 voor het landen.

Je kan rechts boven ook een scherm uitklappen om te kijken waar je kan stijgen/landen. En de radar links kan je ook op ground zetten. Erg handig.
Dan kan je beter kijken waar het vliegtuig dichtbij zit welke baan. En dan kan je de richting bepalen (south etc.)

Met de tactiek die ik gebruik moet je wel opletten dat je geen botsingen veroorzaakt bij vliegtuigen. (RWY Knooppunten Berijden etc.)
Ik laat rood landen om baan 22 en blauw op 16r. anders moet blauw zover rijden om aan te komen op de gate.
Mja had als laatste keer 30.000 punten en dacht dat ik het gehaald had moet je 32000 punten halen.
daar schrok je van!!
  donderdag 19 november 2009 @ 15:00:53 #19
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_74851805
Ik heb het spel een paar maanden geleden uitgespeeld, best vermakelijk.
Alleen is de herspeelwaarde nul komma nul. Er moet een sandbox mode met verschillende scenarios in!
  donderdag 19 november 2009 @ 15:59:10 #20
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_74853711
quote:
Op donderdag 19 november 2009 15:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik heb het spel een paar maanden geleden uitgespeeld, best vermakelijk.
Alleen is de herspeelwaarde nul komma nul. Er moet een sandbox mode met verschillende scenarios in!
Klopt!

Hoop dat die ook later komt, staat ook in de OP als minpunt.
Zodra je alles hebt uitgespeeld is het niet meer uitdagend.
pi_74888555
Stage 1: 18300
Stage 2: 38300
Stage 3: 42640
Stage 4: 47900
Het gaat best lekker

1200 punten tekort bij stage 5
En nu weer 3000, is die stage wel te halen

[ Bericht 21% gewijzigd door Piles op 20-11-2009 17:39:03 ]
pi_74959945
Ik heb ondertussen nog niet dit spel gespeeld, maar wel ATC simulator 2 en die is best vermakelijk, echt hard werken en redelijk realistisch Nu ben ik Tower Simulator (www.towersimulator.com) aan het installeren, kben benieuwd.
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:23:25 #23
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_122547015
Ik ben dit spel ook tegen gekomen.
Wel geinig, maar inderdaad staat level 1 niet in verhouding met 2.
Ik kom elke keer net tot 30.000 punten. Pffff
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_122673366
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:23 schreef Sjechov het volgende:
Ik ben dit spel ook tegen gekomen.
Wel geinig, maar inderdaad staat level 1 niet in verhouding met 2.
Ik kom elke keer net tot 30.000 punten. Pffff
Net ook weer even gedaan, en het is een stuk pittiger opeens ja _O-

Irritant blijft wel dat het radioverkeer gewoon de vertragende factor is. Ik haal m makkelijk, als ik gewoon door kan gaan.

Weet iemand of er inmiddels al betere/nieuwere simulaties zijn? Deze is eigenlijk te beperkt/oud.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 18:20:11 #25
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_122682373
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 13:20 schreef Piles het volgende:

[..]

Net ook weer even gedaan, en het is een stuk pittiger opeens ja _O-

Irritant blijft wel dat het radioverkeer gewoon de vertragende factor is. Ik haal m makkelijk, als ik gewoon door kan gaan.

Weet iemand of er inmiddels al betere/nieuwere simulaties zijn? Deze is eigenlijk te beperkt/oud.
Daar ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar.
Het idee achter het spel is wel uitdagend (ben ondertussen vrij eenvoudig door het spel heen gewandeld na dat ik level 2 had gehaald).
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')