Hoe dieper je gaat, hoe zwarter het beton wordt. En het spul is KEIhard. Zonder Kango kom ik er niet doorheen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Weet je heel toevallig wat voor soort vloer het is?
Een breedplaatvloer bijvoorbeeld.
In het putje zelf zit een zwakke smalle plastieken aansluiting, waar in het midden een scheur in zit.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:35 schreef error_404 het volgende:
Waarom wil je de leiding per see tot op het horizontale deel uthakken?
Je kunt toch prima de oude put verwijderen en verticaal aansluiten....?
Het punt is dat ik nog onder de horizontale buis door zal moeten om hem af te kunnen zagen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:48 schreef error_404 het volgende:
Dus de horizontale buis heb je al bereikt...?
Wat is het punt dan?
Ik weet welke naden je op doelt, die zitten er niet. Het putje zit overigens muurvast. Is er een manier om deze netjes los te koppelen van de buis, zonder te zagen? Ik neem aan dat zoiets gelijmd is?quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:55 schreef Thrilled het volgende:
Zo te zien is het maar een gat van maximaal 40 cm x 40 cm, dat kan over het algemeen niet zoveel kwaad.. .. en dat het zwarter wordt naar onderen toe zegt me niet zoveel![]()
Maar zit je toevallig net in een passtrook van kanaalplaten te boren dan moet je oppassen.. breedplaatvloer lijkt me ook niet want dan was je nu wel wat wapening tegen gekomen neem ik aan. Heb je in de verdieping eronder toevallig spuitwerk tegen het plafond zitten? Zie je daar naden in het plafond?
Die wil die rondom vrij hebben denk ik?quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:48 schreef error_404 het volgende:
Dus de horizontale buis heb je al bereikt...?
Wat is het punt dan?
Hm ok.. nou je zit waarschijnlijk eerst nog in een dekvloer te rommelen van ongeveer 10 centimeter dik.. dus ik zou me nog geen zorgen gaan maken. Sparingen in beton worden vaak gemaakt om leidingen door te voeren dus dit gaatje kan ook geen kwaad. Constructief gezien dan.. als je dieper gaat kan je er natuurlijk doorheen gaan en beschadigingen krijgen aan je plafond, maar dan is er nog geen ramp gebeurdquote:Op dinsdag 17 november 2009 13:57 schreef Knuppel1983 het volgende:
[..]
Ik weet welke naden je op doelt, die zitten er niet. Het putje zit overigens muurvast. Is er een manier om deze netjes los te koppelen van de buis, zonder te zagen? Ik neem aan dat zoiets gelijmd is?
lees de OPquote:Op dinsdag 17 november 2009 13:58 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
Die wil die rondom vrij hebben denk ik?
Dat ligt maar net hoe de vloer is opgebouwd.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:04 schreef error_404 het volgende:
lees de OP
Een breedplaatvloer heeft alleen wapening in het onderste deel van de vloer, niet daarboven. Ben je wapening tegengekomen TS?
Bij het doucheputje niet. Aan de andere kant van de kamer ben ik het wel tegengekomen, op ong. 5 cm diepte. Het doucheputje zit aan de straatkant, tegen de buitenmuur aan.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:04 schreef error_404 het volgende:
[..]
lees de OP
Een breedplaatvloer heeft alleen wapening in het onderste deel van de vloer, niet daarboven. Ben je wapening tegengekomen TS?
Genoeg om de Kangoo er weer in te zetten!quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:41 schreef Thrilled het volgende:
Klinkt inderdaad als een breedplaatvloer waarop bij enkele stukken nog een extra wapeningsnet op de tralieliggers is gelegd.. maar zoals iedereen al zegt kan dat gaatje geen kwaad.. ben je genoeg gerust gesteld..?
Als je handig bent, en de afvoerbuis ligt vrij.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:57 schreef Knuppel1983 het volgende:
[..]
Ik weet welke naden je op doelt, die zitten er niet. Het putje zit overigens muurvast. Is er een manier om deze netjes los te koppelen van de buis, zonder te zagen? Ik neem aan dat zoiets gelijmd is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |