Nee maar je ziet het wel als je bij een ander aan het bureau staat.quote:Op dinsdag 17 november 2009 08:58 schreef Sander het volgende:
Volgens mij is dat meer voor zichzelf dan voor anderen. Of staan alle fotolijstjes soms jouw kant op gedraaid?
En idd om zichzelf thuis te doenvoelen. Immers is men langer op werk dan daadwerkelijk thuis (slapen even niet meegerekend)quote:Op dinsdag 17 november 2009 08:56 schreef Montelly het volgende:
Ik vraag me af of dit soort gedrag een onderliggende gedachte heeft. Iets met oerinstinct territorium afbakenen of indirect laten zien wie of wat je bent en in welke sociale kringen je verkeert?
Ik heb een collega waar hele muur achter haar (ze heeft zon prikbord hangen) helemaal volgeprikt is met foto's haar kinderen, honden, vriend etc.quote:Op dinsdag 17 november 2009 08:58 schreef Sander het volgende:
Volgens mij is dat meer voor zichzelf dan voor anderen. Of staan alle fotolijstjes soms jouw kant op gedraaid?
Klopt. Ik heb er niets mee, wat een ander doet moeten ze zelf weten. En zolang het inderdaad geen hele wand vol is, vind ik het prima.quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:04 schreef Spiegelei het volgende:
Overigens moet iedereen zelf weten wat ie doet hoor, als ik er geen last van heb dan heb ik er geen problemen mee.
Aha, dat is iets anders dan elke collega. Daar zijn de huisvrouwen die hier bij de administratie ook goed in. Even zo kots. Alles helemaal volhangen met zooi. Geen idee waar het vandaan komt tho, maar territoriumdrang lijkt me sterkquote:Op dinsdag 17 november 2009 09:08 schreef Montelly het volgende:
[..]
Ik heb een collega waar hele muur achter haar (ze heeft zon prikbord hangen) helemaal volgeprikt is met foto's haar kinderen, honden, vriend etc.
:kots
En nee het is geen lekker wijf, eerder een uitgewoonde parttime huisvrouw!
De foto of je vriendin?quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:46 schreef Xcalibur het volgende:
Ik heb welgeteld 1 foto van mijn vriendinnetje op mijn bureau staan
En die zie ik verder alleen in het weekend, dus dat vind ik wel acceptabel
quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:25 schreef Uro het volgende:
Dat soort gedrag vind ik typisch iets voor die mensen die al te lang ergens werken. Dan krijg je op een gegeven moment de behoefte om je werkplek gezelliger te maken.
Ik ben zelf meer van een extreem leeg bureau als het kan. Ik heb ook geen foto's bij me eigenlijk.
Die frutseltjes vind ik verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:46 schreef karr-1 het volgende:
Er zijn hier bureaus vol met planten, bloemen, snoeppotten, koektrommels, foto's en dan nog allerlei poppetjes, autootjes en andere figuurtjes.
Precies dat dus. Ik heb de eerste Sneeuwwitje figuren van AH al weer gezien.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:48 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Die frutseltjes vind ik verschrikkelijk.Je hebt van die lui die elk speeltje dat ze bij een Happy Meal of zo gaan beweren, waardoor je er op een geven moment als het ware over struikelt.
Heerlijk juist flexplekken en cleandeskquote:Op dinsdag 17 november 2009 12:50 schreef lezzer het volgende:
Volgens mij is het dus wel "territorium afbakenen".
En ook heel natuurlijk gedrag trouwens.
Moet je maar eens onderzoeken bij organisaties waar mensen een cleandesk-policy hebben icm flexplekken.
Hoeveel mensen daar bij een psycholoog lopen.
Volgens mij verhoogt het de arbeidsvreugde.
Ik zelf heb trouwens geen foto's van thuis op mijn werkplek. Wel een Beatrixvlaggetje
Dat kun je toch zelf gewoon doen als je dat wilt?quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:53 schreef Godtje het volgende:
[..]
Heerlijk juist flexplekken en cleandesk![]()
Niks geen overbodige troep.
Elke avond alle teringzooi in je koffertje stouwen om dat s'ochtends weer uit te pakken. En altijd de ranzige werkplekken van anderen met vieze muizen, kruimelige toetsenborden en penstrepen op het beeldscherm. Jippie, flexwerken.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:53 schreef Godtje het volgende:
[..]
Toetsenborden van anderequote:Op dinsdag 17 november 2009 13:04 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Elke avond alle teringzooi in je koffertje stouwen om dat s'ochtends weer uit te pakken. En altijd de ranzige werkplekken van anderen met vieze muizen, kruimelige toetsenborden en penstrepen op het beeldscherm. Jippie, flexwerken.
Op het kantoorgedeelte waar dat ingevoerd is bij ons mag je niet eten aan je bureau, niet drinken en geen radio.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:04 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Elke avond alle teringzooi in je koffertje stouwen om dat s'ochtends weer uit te pakken. En altijd de ranzige werkplekken van anderen met vieze muizen, kruimelige toetsenborden en penstrepen op het beeldscherm. Jippie, flexwerken.
Als ik op mijn werkplek kom zet ik ook altijd een paar foto's van jou neerquote:Op vrijdag 27 november 2009 10:12 schreef Alicey het volgende:
Ik vind het wel altijd iets gezelligs hebben als ik die bureaus bekijk.
Helemaal mee eens! Ik werk alweer 2 jaar fulltime vanuit huis, maar als ik eens op kantoor ben, is het een verademing om te zien dat al die persoonlijke rommel (sorry...) weg is, en we alleen nog schone flexplekken hebben.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:53 schreef Godtje het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:48 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Als ik op mijn werkplek kom zet ik ook altijd een paar foto's van jou neer
Holly Mac, daar zou ik wel depri van worden! Flexplekken is hier onmogelijk, daarvoor heb ik dagelijks teveel papier nodig helaas. Hou d.m.v. mijn assistente wel mijn bureau goed leeg, die archiveert alles wat ik niet meer dagelijks nodig heb direct. Maar dan nog heb ik een dikke stapel papier nodig...quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:29 schreef exode het volgende:
Hier flexplekken en dus clean desk. Vind het wel overzichtelijk. Er mag ook niets aan de muur en geen planten, dat vind ik dan wel weer jammer. Een paar schilderijen fleuren de boel een beetje op...helaas alleen witte muren hier.
Mijn bureau is dus ook leeg, maar na 5 december komt er een klein kerstboompje die ik netjes elke avond in mijn kast zal zetten. Dat mag net
Dat papier kun je net zo makkelijk in een kast leggen o.i.d.quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:41 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Holly Mac, daar zou ik wel depri van worden! Flexplekken is hier onmogelijk, daarvoor heb ik dagelijks teveel papier nodig helaas.
Lijkt me onhandig in mijn geval, elke dag zeulen met die stapelsquote:Op vrijdag 27 november 2009 13:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat papier kun je net zo makkelijk in een kast leggen o.i.d.
Goed voor je spierontwikkeling en karakter.quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:52 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Lijkt me onhandig in mijn geval, elke dag zeulen met die stapels
quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Goed voor je spierontwikkeling en karakter.
Het is inderdaad niet echt een omgeving om vrolijk van te maken. Mijn uitzicht maakt echter veel goed: ik kijk uit op een plas, komen konijntjes voorbij, fazanten, soms een buizerd en in de zomer liggen er mensen aan die plas te zonnen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:41 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Holly Mac, daar zou ik wel depri van worden! Flexplekken is hier onmogelijk, daarvoor heb ik dagelijks teveel papier nodig helaas. Hou d.m.v. mijn assistente wel mijn bureau goed leeg, die archiveert alles wat ik niet meer dagelijks nodig heb direct. Maar dan nog heb ik een dikke stapel papier nodig...
En geen persoonlijk shit op mijn bureau, geen behoefte aan. Gelukkig wel planten, schilderen en een net design op kantoor. Afgetopt met een briljant uitzicht, wat voor mij de dikste plus is van dit kantoor.
Helemaal mee eens. Mijn werkplek is niet kaal, planten en schilderijen vind ik wel prettig (+ een aardig uitzicht, niet meer, niet minder), maar privé dingen zoals foto's van vrienden/familie vind ik persoonlijk niet thuis horen op je werk. Werk = werk, privé = privé, ondanks dat weet je als collega's toch wel iets van elkaar natuurlijk, maar ik hoef er geen "who-is-who"-fotoalbum bij van iemand.quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:41 schreef Drive-r het volgende:
[..]
...
En geen persoonlijk shit op mijn bureau, geen behoefte aan. Gelukkig wel planten, schilderen en een net design op kantoor. Afgetopt met een briljant uitzicht, wat voor mij de dikste plus is van dit kantoor.
Duidelijk iemand die zelf geen kinderen heeft en tevens iemand met een gebrek aan inlevingsvermogenquote:Op maandag 30 november 2009 12:42 schreef karr-1 het volgende:
Tekeningen van een kind zou ik me nog kunnen voorstellen, maar de meeste tekeningen zijn niet meer dan wat krassen op papier. Die kan ik ook maken als je wilt.
Geen idee waar je deze fantasie vandaan haalt.quote:Op maandag 30 november 2009 13:04 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Duidelijk iemand die zelf geen kinderen heeft en tevens iemand met een gebrek aan inlevingsvermogen
Ah, je hebt wel kinderen? Sorry, mijn fout. Aan je opmerking te lezen zou je zeggen van niet.quote:Op maandag 30 november 2009 13:33 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geen idee waar je deze fantasie vandaan haalt.
Helaas, daar zit je dus fout. Ik heb inderdaad geen kinderen, maar dat wil niet zeggen dat mijn opmerkingen daarom anders zouden zijn.quote:Op maandag 30 november 2009 15:21 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ah, je hebt wel kinderen? Sorry, mijn fout. Aan je opmerking te lezen zou je zeggen van niet.
karr-1 zijn kinderen zijn later waarschijnlijk heeeel weerbaar.quote:Op maandag 30 november 2009 15:21 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ah, je hebt wel kinderen? Sorry, mijn fout. Aan je opmerking te lezen zou je zeggen van niet.
De kans dat ik ooit in mijn leven kinderen krijg is nagenoeg 0quote:Op maandag 30 november 2009 16:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
karr-1 zijn kinderen zijn later waarschijnlijk heeeel weerbaar.
De kans dat je als eerstvolgende dood gaat ookquote:Op maandag 30 november 2009 16:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De kans dat ik ooit in mijn leven kinderen krijg is nagenoeg 0
quote:Op maandag 30 november 2009 16:39 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
De kans dat je als eerstvolgende dood gaat ook
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |