Voor mij staat dat boven alles. Ik ben tegen de doodstraf (wat dit voorbeeld in essentie zou betekenen) en ik wens niemand dood.quote:
Ja, tuuk is dat duidelijk.quote:Op vrijdag 20 november 2009 02:32 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Het gaat uiteraard over een vrouw, een man, en een tweede man, Stali, dat is toch duidelijk.
Ah daar kan ik iets mee, dood overkomt iedereen , heb me altijd afgevraagd of dat wel een straf is?quote:Op vrijdag 20 november 2009 02:36 schreef broer het volgende:
[..]
Voor mij staat dat boven alles. Ik ben tegen de doodstraf (wat dit voorbeeld in essentie zou betekenen) en ik wens niemand dood.
We zouden kunnen overwegen om voor de extreem zwartgalligen de levenstraf in te voeren.quote:Op vrijdag 20 november 2009 02:41 schreef sig000 het volgende:
heb me altijd afgevraagd of dat wel een straf is?
Ik denk er op zich net zo over.quote:Op vrijdag 20 november 2009 02:36 schreef broer het volgende:
[..]
Voor mij staat dat boven alles. Ik ben tegen de doodstraf (wat dit voorbeeld in essentie zou betekenen) en ik wens niemand dood.
In dit geval is het een geval van puur willekeurige jaloezie, iets wat ik dus zelf niet heb, en waar ik me helemaal geen voorstelling bij kan maken.quote:Op vrijdag 20 november 2009 02:38 schreef svann het volgende:
Ik kon de telling ook al niet volgen.
Je vraag is natuurlijk een open deur, Lamon.
Iemand bewust schade toebrengen is natuurlijk altijd fout.
Blijft de vraag of die ander dat echt doet of dat het een interpretatie is van een tegengesteld belang.
Die hebben dan meer straf.quote:Op vrijdag 20 november 2009 02:44 schreef broer het volgende:
[..]
We zouden kunnen overwegen om voor de extreem zwartgalligen de levenstraf in te voeren.
De meeste gevangenen willen blijven leven.quote:Op vrijdag 20 november 2009 02:41 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ah daar kan ik iets mee, dood overkomt iedereen , heb me altijd afgevraagd of dat wel een straf is?
Dat weet ik niet. Principes houd je tot ze werkelijk getest worden, denk ik. En dat is bij mij (nog) niet gebeurd.quote:Op vrijdag 20 november 2009 02:44 schreef Stali het volgende:
Maar wanneer jouw familie of gezin iets gruwelijks zou meemaken, zou jij dat werkelijk zo correct ondergaan, broer?
Dat is een feit,toch zijn er wat randfiguren die daar weer anders over denken.quote:Op vrijdag 20 november 2009 02:47 schreef Stali het volgende:
De mens heeft wel een sterke overlevingsdrang.
Dat is een hele gezonde instelling, zou zelf wel wraak kunnen nemen maar het is de moeite niet waard.quote:Op vrijdag 20 november 2009 02:51 schreef broer het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Principes houd je tot ze werkelijk getest worden, denk ik. En dat is bij mij (nog) niet gebeurd.
Ik heb tot nu toe in mijn leven niet zo veel met wraak. Kijk meestal niet zo veel terug, maar eerder vooruit - wat heb ik eraan als ik zus of zo doe? Die instelling zou er wel voor zorgen dat ik twee keer nadenk voor ik wraak zou nemen.
Vind ik ook een gezonde instelling. Maar ik weet niet hoe ongezond ik zou worden als iemand de mensen die dicht bij me staan en waarvan ik hou iets zou aandoen en ik denk dat ik wel zo emotioneel ben om ze er niet mee te laten wegkomen. Gekke afweging lijkt me dat ook, hoeveel van je eigen leven heb je over voor je dierbaren. Maar ben an sich natuurlijk wel tegen de doodstraf.quote:Op vrijdag 20 november 2009 02:55 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat is een hele gezonde instelling, zou zelf wel wraak kunnen nemen maar het is de moeite niet waard.![]()
Geniet van het feit dat het figuur in kwestie nu zijn uiterst best doet om me niet tegen te komen.
Geen positieve bijdrage is overdreven, meer alleen een negatieve bijdrage , op alle mogelijke manieren en zonder duidelijke reden, gewoon kwaad doen met volledig willekeur, en nog nooit om iemand gegeven hebben, zijn die mensen de moeite van het in stand houden dan waard?quote:Op vrijdag 20 november 2009 03:02 schreef sig000 het volgende:
Tsja maar alle mensen die geen positieve bijdrage leveren, opruimen is wel erg radicaal.
Ik vind dat er teveel fouten worden gemaakt. Er zijn en worden mensen onschuldig afgemaakt.quote:Op vrijdag 20 november 2009 02:59 schreef Lamon. het volgende:
Ik ben wel voor de doodstraf eigenlijk, sommige mensen doe je een plezier ermee ipv een leven lang lijden, en de maatschappij ook.
Maar dan moet het wel heel extreem zijn overigens.
Maar laten we eerlijk zijn, er bestaan echt mensen die geen enkele positieve bijdrage aan de wereld leveren, voor niemand niet, zelfs niet voor familie.
Waar zijn die mensen voor nodig, zeker als ze bijvoorbeeld ook nog kinderen verkrachten, of dieren vermoorden zonder reden....en ik ben GEEN Wilders stemmer, ik haat Wilders.
Vaak hebben die dan een probleem, daar hebben we de hulpverlening voor.quote:Op vrijdag 20 november 2009 03:04 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Geen positieve bijdrage is overdreven, meer alleen een negatieve bijdrage , op alle mogelijke manieren en zonder duidelijke reden, gewoon kwaad doen met volledig willekeur, en nog nooit om iemand gegeven hebben, zijn die mensen de moeite van het in stand houden dan waard?
Wat een theatrale stelling.quote:Op vrijdag 20 november 2009 03:04 schreef Lamon. het volgende:
Geen positieve bijdrage is overdreven, meer alleen een negatieve bijdrage , op alle mogelijke manieren en zonder duidelijke reden, gewoon kwaad doen met volledig willekeur, en nog nooit om iemand gegeven hebben, zijn die mensen de moeite van het in stand houden dan waard?
Wekkers eerder. Wrede dingen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 03:11 schreef Stali het volgende:
De tijd mag de doodstraf. Ik ren naar boven.
Maar als het systeem wel zou deugen, en we alle vormfouten en zelfverrijkende advocaten even vergeten en ons puur zouden zouden concentreren wat een mens echt voor narigheid gedaan heeft in zijn of haar leven, alle hulp weigert, en met pure willekeur bestaat om het leven van anderen rotter te maken en daar plezier in schept....zou het dan niet beter zijn om zo iemand zo snel mogelijk van de wereld af te helpen?quote:Op vrijdag 20 november 2009 03:07 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik vind dat er teveel fouten worden gemaakt. Er zijn en worden mensen onschuldig afgemaakt.
Het systeem deugt niet en daarom zal ik ook nooit voor de doodstraf zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |