abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74761427
Ik heb een vraagje mbt muurverf aangezien ik mijn nieuwbouwhuis vrijwel helemaal hiermee zal behandelen.

Ik heb bekenden bij een verfbedrijf werken die professionele verf leveren aan schilders. Dit gaat vooral om Trimetal. Als naar de 'gewone' muurverf gekeken wordt dan kost 10 liter ongeveer ¤ 150. Nou kijk ik bv. in het nieuwe foldertje van Karwei naar Historverf en daar kost muurverf zo'n ¤ 80 voor 10 liter.

Ik kan de Trimetal met behoorlijk fikse korting krijgen, maar ik vind dit toch wel een behoorlijk verschil. Kan iemand me iets van de kwaliteit van Trimetal zeggen en of dit duidelijk beter spul is dan de standaard latexverf van Karwei of Histor, want dat zou je wel zeggen gezien het prijsverschil. Ik weet alleen net zoveel van Trimetal als van Zwitsal (niks dus voor de duidelijkheid) dus hoop dat iemand er wat ervaring mee heeft en er wat meer over kan zeggen.

Alvast bedankt!

[ Bericht 0% gewijzigd door Ratjepoepe op 16-11-2009 21:28:50 ]
"Sometimes you eat the bear, and sometimes the bear eats you."
  maandag 16 november 2009 @ 21:01:35 #2
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_74761480
mijn ervaring met muurverf is dat een emmer monodek van de bouwmarkt (eigen fabrikaat) ruim volstaat
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
pi_74768006
Wij hebben histor gebruikt in ons huidige huis maar nu bezig met trimetal, groot verschil en veel mooier.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_74769685
Het verschil zit em in de hoeveelheid 'deeltjes' per liter verf. Meer is beter, maar ook duurder. Het verschil in 1 keer klaar zijn of (vooral bij goedkoop bouwmarktspul) 3x moeten overschilderen. Bezuinig nooit op materiaal, die paar tientjes waar het uiteindelijk op neerkomt is de moeite niet waard.
  dinsdag 17 november 2009 @ 09:15:44 #5
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_74773543
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 00:13 schreef Shodan het volgende:
Het verschil zit em in de hoeveelheid 'deeltjes' per liter verf. Meer is beter, maar ook duurder. Het verschil in 1 keer klaar zijn of (vooral bij goedkoop bouwmarktspul) 3x moeten overschilderen. Bezuinig nooit op materiaal, die paar tientjes waar het uiteindelijk op neerkomt is de moeite niet waard.
Exact. In sommige gevallen kun je beter een duurder merk kopen. Duurdere verf dekt vaak beter.
Voor vrienden is het kortweg Wauw
pi_74794763
Hier in het huis alle muren met Trimetal, kost wat meer, maar gewoon in 1x goed in plaats van verhalen van mensen die lekker veel goedkoper uit zijn met hun verf en mij voor gek verklaren, maar intussen wel 3 lagen smeren en daardoor duurder uit zijn... (om de tijd en ergernis nog niet eens te rekenen)
Da gao nie nou!
pi_74795600
Kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Goedkopere merken hebben vaak dunne verf, het dekt niet goed (ook al staat op de verpakking van wel).
En soms droogt het ook niet mooi op, dan denk je dat je niet zulke geweldige schilderskunsten hebt maar dan blijkt het aan de verf te liggen.
1x Gamma zijdeglans wit gekocht voor hout te verven... nooit meer! Leek wel waterverf zo slecht dekte het.
Histor ook een keer geprobeerd voor een tuindeur maar vond ik niet geweldig. Geen goede dekking, moest het uiteindelijk 3x verven.
Heb nu in huis alles met Flexa muurverf gedaan. Moest ook 2x maar wel een goed resultaat.
En alle deurposten etc. met iets uit de Akzo Nobel fabriek verder zonder label.. was heel goedkoop bij een dumpzaak maar bleek superverf.

Moraal van het verhaal... in geval van verf beter merkspul nemen.
pi_74798201
Wij hadden extra dekkende verf, vanwege de nicotine-aanslag op de muren. Deze was 90 euro per tien liter, was eigen merk. En onze schilder vond deze beter dan die van sikkens (200 euro per 10 liter).
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:51:54 #9
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_74799227
je betaald bij de bouwmarkt voor water.
Tevens zijn de pigmenten minder van kwaliteit of gedeeltelijk vervangen door vulstoffen (krijt)
meet maar met een dincup,of zet een roerijzer schuin in de bouwmarktverf of een merktproduct.
Hij valt bij de bouwmarktverf veel sneller om als hij al vertraging oploopt.
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
pi_74809117
Wij hadden wel eigen merk van een verfwinkel/schildersbedrijf dus was kwalitatief wel goed.
Onze schilder vond Histor een "hobby-merk"
pi_74809807
ga voor de duurdere, betere merken!
ik heb mijn muren ook 3 keer moeten doen voordat het dekkend was met histor en flexa
ons plafond was in 1 keer dekkend met een emmer via een proffessionele schilder

het duurdere merk lijkt duurder in eerste instantie, maar als je 3x zoveel nodig hebt van een goedkoop merk is het uiteindelijk toch goedkoper
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  zaterdag 21 november 2009 @ 23:18:41 #12
33558 Mighty
Brains & Steel
pi_74910312
Wij hebben net bijna al onze muren en plafonds in de verf gezet met drie soorten verf (Sikkens, Histor en Flexa). De ervaring is dat voor ons als hobbyist het niet zoveel uitmaakt. Sikkens is duurder maar dekt ietsjes beter dan Histor en Flexa. Maar veelal moesten wij toch stukjes oververfen omdat het opbrengen niet egaal gebeurde of niet goed (geldt voor alledrie).

Uiteindelijk merkte je geen verschil in de kleurdekking en zou ik de volgende keer alleen Histor of Flexa kiezen (afhankelijk welke kleur je wil) omdat deze toch significant goedkoper zijn. Alleen als je professioneel schildert en je tijd kostbaar is denk ik dat je voor de duurdere merken moet gaan, ik vond het niet zo erg om een stuk nog een keer over te doen. Zeker met structuur op de muren moet je dat toch wel.
�I look back on my life with regrets. All those wasted years. All that time spent awake.� - Garfield
[Fotoboek!]
pi_74918754
Histor monodek is een prima verf voor thuisgebruik. Meestal dekt deze ook echt in 1 keer, soms moet je een tweede keer schilderen. Voor plafonds zou ik wel een wat beter kwaliteit nemen, dit is vele vervelender schilderen en dus zou ik daar echt goed spul voor nemen.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_74933022
Ik heb bij een dumpwinkel toen ook dure merkverf gekocht, maar de knalroze en knaloranje muren waren in 2 keer wit.... Dat was mij niet gelukt met de goedkopere merken denk ik..
pi_74933125
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:28 schreef Boadicea het volgende:
Dat was mij niet gelukt met de goedkopere merken denk ik..
dat weet ik wel zeker
pi_74933854
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:32 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

dat weet ik wel zeker
ik ben heel blij dat ik het niet heb hoeven te proberen, laat ik het zo zeggen....
  maandag 23 november 2009 @ 17:59:39 #17
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_74943563
Trimetal!!!

Ik heb in mn huis ook Histor gebruikt, eerlijk is eerlijk, maar NOOIT meer.
Ten eerste dekte het pas na 3 keer en wanneer ik er met een vochtig doekje langs ga haal ik de verf er van af.
Binnenkort ga ik er maar overheen met een vernis laag, want dit is geen doen.

trimetal vloeit heerlijk tijdens het schilderen, droogt op zonder blaasjes en droogt best snel. Voor mij niets anders meer (oke,op Boonstoppel voor de buitenboel na dan;))
Big mouth strikes again
pi_74944568
Ik heb donkerbruine platen op zolder wit geschilderd met superdekkende verf van de karwei, dat mocht dus nog twee keer... later een pot superdekkend van de gamma meegenomen dat dekte veel beter, duidelijk een andere batch. Sinsdien voorstander van betere verf, met Wijzenol was 1 laag muurverf meestal wel genoeg.
pi_74982650
Ik heb hier in huis meerdere dure soorten gebruikt en dan o.a. Trimetal, Pastolex (renovatiesaus) en Herbol PU10...

Echt allemaal in 1x dekkend en voor de plafonds en nicotineaanslag van de vorige bewoner was zelfs de Pastolex in 1x dekkend. Nu moet ik er wel bij zeggen dat alleen die saus normaal 180 euro ex btw kost.

Maar gezien het werk wat je er van hebt als je 2 of zelfs 3x moet sausen dan wordt je niet blij...

En laten we eerlijk wezen, op een totale verbouwing, zal het dan aankomen op die 3 a 400 euro wat je meer kwijt bent aan goede verf?
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
pi_74983279
Op internet vond ik bij het googlen op "verf" een site met Trimoldek. Lijkt goede prijs/kwaliteit verhouding te hebben (korting bij online bestellen), iemand daar ervaring mee? (Ik ga binnenkort ook verven)
pi_75043293
Ben de laatste tijd hier thuis aan het latexen op gestructuurde muren. Ik gebruik Flexa Powerdek en ben erg tevreden over het resultaat. Ik kan dan ook als tip meegeven: koop nooit eigen merken van de bouwmarkt. Uiteindelijk ben je net zoveel geld kwijt als voor een goede kwaliteit latex van een goed merk, doordat je alles twee of drie keer moet overdoen. Dan heb ik het nog niet eens over de extra tijd en werk die je kwijt bent.

Tip: gebruik op structuurmuren geen standaard vachtroller, maar een speciale roller met een zachte kern voor structuurmuren. Scheelt je weer een hoop extra werk!
Leipe shit ouwe
pi_75043357
Ik heb net een hele zooi (40liter) Histor monodek gekocht. Ik ga het op nieuwbouw muren uitsmeren.
Hoop dat het wat wordt
pi_75044177
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 03:19 schreef zoz het volgende:
Ik heb net een hele zooi (40liter) Histor monodek gekocht. Ik ga het op nieuwbouw muren uitsmeren.
Hoop dat het wat wordt
als het van die GiBo blokken zijn wens ik je veel succes! kostte bij ons 3 lagen voordat je de naden er niet meer doorheen zag...... (en dat was dus zowel bij Histor monodek als bij Flexa powerdek het geval)
pi_75057966
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 08:08 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

als het van die GiBo blokken zijn wens ik je veel succes! kostte bij ons 3 lagen voordat je de naden er niet meer doorheen zag...... (en dat was dus zowel bij Histor monodek als bij Flexa powerdek het geval)
Ik heb ook vier emmers praxis voorstrijk voor latex gehaald. Misschien helpt dat een beetje
pi_75134810
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:29 schreef zoz het volgende:

[..]

Ik heb ook vier emmers praxis voorstrijk voor latex gehaald. Misschien helpt dat een beetje
bij ons zitten de volgende lagen op de muur:

• Knauf Fix&Finish
  • voorstrijk
  • latex
  • latex
  • latex

De laatste laag latex was pas echt dekkend

op onze plafonds hebben we alleen 1 laag verf van de schilder erop zitten (verf welke ook over vochtplekken en nicotine kan) en dat dekte meteen 100% zelfs over een paar donkerpaarse latexvlekken en de nicotine van de vorige bewoner
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')